Ga naar inhoud

Uitgerekend april 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kimky, wat een goed advies van je moeder! Heb ik ook wat aan! Ik voel me nog steeds niet goed en vrijdag vierde mijn moeder haar verjaardag en iedereen vond me er moe en uitgemergeld uitzien.. Dankkk.. En dan blijf ik het lastig te vinden ook toe te geven dat ik me echt niet lekker voel... Zo lastig die dilemmea's... Want als je te hard zegt datje je niet lekker voelt hoor je weer dat ik blij magz ijn met mn zwangerschap.,,

en waooowwwwiee wat leuk dat je buikje zichtbaarder wordt,,,.. JALOEEEERS! Ik ben in een week tijd 3kg kwijt pvd, en ook vannacht weer alleen maar gespuugd. Ik ga morgen de vk bellen, maak me echt zorgen. Net eens zo zeer om korreltje, maar wel om mijzelf, of is dat raar??

fijne avond nog meiden.

• Reacties 917
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou Inflame, wat vervelend dat mensen het je zo inwrijven. Alsof jij meer dankbaar moet zijn dan een ander dat je zwanger bent!

Juist omdat je alles hebt mee moeten maken wat jullie hebben moeten doen om zwanger te worden, zorgt er voor dat het extra vervelend is dat je je niet lekker voelt.

We willen allemaal niets liever dan genieten en ons lekker voelen! Ja toch?

En nu iedereen kan zien dat je je niet lekker voelt, moet je dan gaan liegen?

Ik zeg het ook steeds gewoon eerlijk hoor, als mensen vragen hoe ik me voel. Ik kan echt niet zeggen dat het geweldig is en een rose wolk is.

Dat had ik met mijn 1e zwangerschap niet en nu ook zeker niet. Moet wel zeggen dat de misselijkheid nu echt wat minder is. Moet veel minder vaak kokken per dag.

Wel nog altijd super moe. En meiden... (ja ik klaag nu lekker wel, dat mag ook hier, hihi) ik ben zooooo dik. Echt hoor, serieus. Niet mijn buik, maar alles er om heen.

Mijn borsten zijn net 2 meloenen. Echt. En waarom?? I dont know! En wat is het nu van een onderkin?? Heeft mijn baby daar wat aan? Don't thinks so.

Heb mijn ringen al af want ik houd nu al weer vocht vast.

Dus nee, ik voel me niet lekker in mijn vel. Op alle foto's ben ik lelijk, van welke hoek dan ook. Ben gewoon onwijs aangekomen door alle icsi's (7!) de afgelopen jaren. Ong. 1,5 kg per icsi.

Dus was al niet mezelf meer. En nu door de zwangerschap al helemaal dus. En ik ben echt te moe om te bewegen. Zit veel op de bank. Heb aan het eind van de dag ook vaak last van mijn onderrug en stuitje.

Ben dankbaar voor het wondertje in mijn buik. Maar ben blij als het voorbij is ;)

Moet wel zeggen dat ik het nu zo nu en dan voel schoppen, da's wel grappig hoor. Maar ik heb de placenta aan de voorkant en de baby ligt bij mij diep in mijn buik dus voel het niet vaak. Maar ik maak me er geen zorgen om.

Nou ik heb lekker de avond voor mezelf. Ons dochtertje slaapt en manlief is op pad. Ik ga denk ik om 21 naar bed, haha oud wijf. Maar gewoon echt te moe.

Heeft de rest ook nog moeheidsklachten?

Die energiebom heb ik nog niet gehad hoor! Jullie?

Fijne avond meiden!

ps ik heb nog wat over van de behandeling. Daar zou ik graag iemand blij mee maken. Heb het in mijn handtekening gezet. Mag dat zo? Als je iemand weet, stuur me gerust een pb.

Geplaatst

Ow Armanda wat bale joh van al je kwaaltjes :-(( gelukkig kan je wel genieten van de kleine dingen zoals t schoppen :-) enne.. Die meloenen, misschien zitten ze wel straks vooolllll lekkere melk :-), of wil je geen bv geven?

jij hebt net als mij je placenta aan de voorkant, bale is dan eigenlijk he hihi!!

doe je ook iets van gym of zwemmen?

Geplaatst
Nee doe niets eigenlijk.

Was niet van plan op iets te gaan, al is zw zwememmen missch wel een idee :) thx

Quin hoe gaat het met de pokjes?

Ja ik

zou s informeren, kan je toch wat ontspannen... Lekker ik t water!

Geplaatst

sorry Armanda, ik moet stiekem om je lachen. gewoon de manierwaarop jezelf omschrijft!

mijn lichaam veranderd ook maar gelukkig niet op de manier waarop het bij jougaat. dat vocht vasthouden komt misschien nog wel? hoop het niet!

en ja hier ook minder ernergie hoor. lig s avonds ook uitgeteld vaak om halftien al in bed.

maar jee inflame als ik jou zo hoor gaat het echt niet lekker. Weer 3 kgeraf? Das echt veel zeg! zal inderdaad even aan de bel trekkenbij de vk.

je kindje redt zich wel maar jij moet het ook redden de komende 20wk. Lees netdat je van plan bent te gaan gymen oid? Heb je daar wel energie voor dan?!

heb jij eigenlijk wel een beetje buik? en voel je het kindje al?

jose meid van nog HARTE gefeli met je dochtertje! alweer twee jaar! en wat zijnze leuk dan he? maar oh oh wat hebben ze een aandacht nodig. neefje van mijnman zn kant is net twee geworden. ben altijd blij dat ik kan zeggen ga maarnaar mama haha ;-)

wij hebben de kinderwagen binnen. en wat issie meujjjjjj! Hier ffeen plaatje van onze trots!

[ATTACH=CONFIG]5501[/ATTACH]

Ohja…. Ik werk zelf in een zkh en onze poli werkt ook samen met de gyn,dus ik ken daar veel mensen. Ben langsgelopen om een afspraak te maken voorcontrole en die meiden zijn zo lief om de 28ste speciaal eenpretecho in te plannen. Helaas kan mijn man niet mee. Die is net gestart met znnieuwe baan en kan onmogelijk weg. Ook mn moeder moet werken, mn zusje kan ookniet dus nu gaat mijn vader mee. Die wilde zo graag.#alszenumaargeenraredingengaandenkenalsikdaarzitmeteenmanvan62indewachtkamer#hahaha

Quin heel veel succes met de echo!!!! Laat je nog even weten hoehet was?

En kimky jij ook bijna bijna bijna!!!

Uitgerekende datum:

26 maart 2014: José (2e, verrassing)

1 april 2014: Puck78 (2e, meisje)

1 april 2014: Armanda (2e, meisje)

2 april 2014: clickstar (1e, jongen!)

7 april 2014: Inflame (1e, jongen!)

9 april 2014: Quin (brusje)

14 april 2014: Miekske (brusje)

14 april 2014: e82 (brusje)

18 april 2014: Kimky (1e)

Echo/controle:

19 nov: Quin, 20 wk GUO

19 nov: Jose, controle

21 nov: Kimky, 20 wk

28 nov: Clickstar controle vk en pretecho

4 dec: Jose, controle

Geplaatst

Hoi meiden, hier helemaal gesloopt van de pokken. We hebben 3 nachten met een gillend mannetje gezeten. Het zit nl ook in zijn mondje en keel en daar heeft hij vreselijk last van. We hebben nu de top gehad en daar is bijna de vlag voor uitgegaan😊.

Ik moet om 14.00 uur.

Reageer later nog even

Geplaatst

Quin wat zielig zeg dat je kleine mannetje zo beroerd was! Hopen dat hij nu het ergste gehad heeft en jullie ook even op krachten kunnen komen na de gebroken nachten en zware dagen.

Veel succes vandaag met de echo:-)

Geplaatst

Quon, wat zielig voor je moppie zeg :-(( beterschap. Hopelijk wordt hij idd snel beter en slapen jullie ook weer :-(.

Hoe was je echo??

Clickstar: wowww wat een mooie wagen! Super leuk joh!! En watgaaf vd echo de 28e! Spannnnnend!!!

ik ben gisteren dus op controle geweest bij de vk. Inderdaad bijna 3 kg afgevallen en van de vk moet ik echt rustig aan dodn en mn energie sparen (dus ook niet gymmen.. :-(() heb trouwens er nu ook geen energie voor hihi. Ben echt een slappe doek. Sinds gisteren heb ik wat aan eten binnengehouden, gelukkig!!!! De vk zei dat omdat ik al zo weinig reserves hebt korreltje nu mijn reserves die ik eigenlijk nodig heb om te herstellen, allemaal opeet. Waardoor ik dus zelf heel moeilijk herstel :-((. Das wel bale.. Ik heb besloten pas vrijdag te gaan werken, mits ik al mijn eten dan binnen kan houden! Maar meeeen wat is het vervelend joh als je je zo ziek voelt. :-(. Ik hoop dat ik voor vrijdag ben pogeknaptw ant dan wordt mn badkamer helemaal klaargemaakt en kan ik een paar dagen thuis niet douchen :-(((

Mn hondjes houden me gelukkig gezelschap, net zoals mn paardjes in de tuin, maar heb geen fut ook mar iets te doen met ze :-(. En die tv hangt mn strot uit en al mn boekjes gelezen haha. Tijd om beter te worden dus :-D

Hoe is het met je pijn in je been eigenlijk?

Jij loopt echt de blitz straks met je joolz :-)

jose, was de verjaardag van je dochter leuk?? Ging het ook een beetje met je?

Geplaatst

jahhhh blitz he??? ben dr ook heul blij mee!

hey maar jij rustig aan Inflame!

maarre noemen jullie hem thuis samen ook korreltje of heb je een andere werknaam?

wij hebben DE naam maar proberen hem niet te gebruiken. mn zusje heeft tzt versproken tegen onze ouders. hahaha LOL. Nou dat wil ik dus voorkomen hoor. de naam is toch juist een surprise?!

met mij gaat het iets beter. elke dag twee x oefeningen doen en wekelijks fysio+massage. helpt echt, zo fijn. alleen dat been wil maar niet. echt zo pijnlijk en irri.

joehoe Quin... ik had gehoopt dat je al iets had gepost....!

wat zielig voor jullie kleine mannetje... maar ook voor jullie met die gebroken nachten.

vanavond home alone. manlief heeft zakendiner! dus nu eerst lkkr in bad! fijne avond meiden!!!

Geplaatst

Dus nu even kort. Echo was helemaal goed, kleine man wilde niet mee werken en trapte elke x tegen echokop aan als ze het hoofdje wilde meten en de hersenkamers wilde bekijken. Dondersteen dus al. Met de metingen is deze wat groter voor het termijn en dan zijn broer in die tijd. Hartje klopte mooi en de tenen en vingers waren compleet. Hebben nog 3 mooie afbeeldingen meegekregen.

Mooi wagen, kijk jij het mooie er niet van af.En laat de mensen in de wachtkamer maar lekker denken en raden, hebben ze gelijk iets om de tijd te doden;-)

Luisteren naar de vk als die zegt dat je het rustiger aan moet doen, ze weten waar ze het over hebben.

Puck al wat stabieler met de pijn?

Hier kleine stijgende lijn in het pokken drama, eindelijk na 5 dgn heeft hij weer wat gegeten en drinken gaat ook steeds beter.

Dacht heb het licht al uitgedaan maar het zijn mijn oogleden die zakken, m.a.w. meiden ik ga wat slaap inhalen. Trusten

Geplaatst

Ja joh de Joolz wagens zijn zoowww mooi!

Wat naar joh van je been, ai pijnlijk!! :-((

wij noemen onze baby thuis korreltje, maar afen toe stiekem bij naam. Ow ik brn zooo slecht in t bewaren van geheimen als t naar mn familie is hahah hoop echt dat ik me niet verspreek haha. Zal wel ook grapig geweest zijn van je zusje of vond ze het heel erg vervelend?

ik vind ook dat de naam a big suprise moet zijn! Alleen de ontwerpster van mn geboortekaartjes weet het hahahaha! Ow en mn beste vriendin, tegen ahar kan ik echt niet liegen of iets verzwijgen hahhahahahah te errug! Hahahah

Geplaatst

Super wagen clickstar! Ik twijfel nog tussen joolz en bugaboo.

Inflame, doe je beetje rustig aan? Ik heb ook altijd gehoord dat kindje echt wel voor zichzelf zorgt, maar wel ten koste van jou. Stelde mij gerust.

En armanda, ook al vind ik het sneu voor je, moet toch beetje lachen om je bericht. Ik hoor je hier gewoon brommen!!

Quin!! Hoe was echo??? En is je mannetje al wat beter?

Hier nog 2 nachtjes tot echo.. Kijk er naar uit!

Ik kreeg trouwens vrijdag leuk telefoontje. Bij opening nieuwe baby zaak kon je meedoen aan loterij. En ik heb een prijs gewonnen! Een cocolounger wipstoeltje! Gaaf hè?! Alleen al dat ik iets win....

Vanmiddag wel beetje geschrokken. Mn nichtje van 2 kwam bij me zitten maar liet zich vrij hard op mn buik ploffen. Nu kan de beeb wel wat hebben volgens mij, maar niet fijn!

Dat was weer even een kleine update, Tot later! Xx

Geplaatst

Jeetje Kimky ik snap dat je bent geschrokken.. Maar zoals je als zegt kan de baby zeker nu nog, veel hebben! Ik heb rond de 16 weken een trap in mn buik gehad in t zwembad. Ging ook

per

ongeluk. Schrok

me

ook rot maar de vk verzekerde me dat t babytje no diep

zi en nig eel bescherming heeft van je baarmoeder enzo. Aan t einde is t gevaarlijker geloof ik :-).

begint je buikje al te groeien??

Ik vind de joolz gewoon superrr mooi! Maarja zown keuze is persoonlijk! Gewoon lekker mee gaan proefrijden in de winkel! Hahahah

ow en Quin, ik ben heeel erg benieuwd wat voor leuks je te vertellen had ;-D

Geplaatst

Yesss Quin!!! heerlijk meid!!!

nu uitrusten en bijkomen van alles.... Goede nacht gehad?!

Inflame jij hebt toch ook de J.oolz besteld (grijs/zwart)

en idd wat je zegt je keuze is echt heel persoonlijk.

mn zusje heeft de b.uggaboo. prima wagentje en ziet er leuk uit! maar ik ben in :love10: met de J.oolz.....

en ja mijn zusje baalde enorm toen ze zich versprak tegen onze ouders DOM DOM DOM. ik wist de naam niet maar had hem wel geraden de avond voordat ze ging bevallen, zo toevallig!

Kimky: trotse eigenaar van een cocolounger wipstoeltje, hahaha leuk zeg!

ik heb 2wk meegedaan aan een prijsvraag voor een aerosleep matras. DUIM DUIM DUIM!

goh leuk zo'n trap in je buik. kinderen zien dat niet he?

mijn vriendin is toen ze zwanger was van de trap gevallen, is toen zelfs opgenomen. maar zij was toen al wat verder.

als je verder geen napijn hebt moet het oke zijn toch?

zenuwachtig voor morgen?

Geplaatst

Haha, ik zie dat we gister zo'n beetje allemaal tegelijk een berichtje hebben geplaatst! Duurt ook een eeuwigheid voor zo'n berichtje geschreven is via de telefoon.. Nu even achter de computer (ben 'hard' aan het werk..), gaat stuk sneller!

Fijn Quin, dat alles er goed uit zag! Leuk ook om te zien dat hij nu al zo druk en eigenwijs is.

Ik ben morgenochtend aan de beurt, kan niet wachten!! En dan gaat het echte shoppen beginnen! Niet alleen shoppen trouwens, ook kan ik dan aan kamertje beginnen. Wat straks babykamer moet worden is nu nog rommel-hok, echt erg. Maar als de echo eenmaal goed is, vind ik het ook stuk makkelijker om te gaan puin-ruimen en ideeen te verzinnen qua aankleding. Nu maar hopen dat hij zich wel goed laat zien dit keer! Ben wel al beetje zenuwachtig..

Ik schrok inderdaad best wel van die plof op mn buik. Ik ben nu nog meer aan het opletten of ik de baby voel. Heb wel al sinds een week het idee dat ik hem voel, maar zeker weten doe ik het niet. Maar goed, ik heb ook steeds begrepen dat de baby echt goed beschermd is en wel wat kan hebben. Heb er nu ook geen last meer van, maar was zo onverwacht..

Werkse allemaal!

xx

Geplaatst
Succes morgen Kimky!!
Dank je!! Enneh.. hele weekend shoppen maar waarschijnlijk zonder al te veel uit te geven, kan veel van mn zusje overnemen. Maar zeker plannetjes maken en alle blije dozen opvragen die er te vinden zijn! ! (Wie heeft trouwens die naam bedacht?? Als er iets straks niet blij is, is het mn doos wel!)Trusten!
Geplaatst

Hi Meiden,

Dank jullie voor berichtjes en succes-wensen! Het heeft geholpen, want alles zag er prima uit!! Het was weer zooooooo leuk! ZE was super-druk en bewegelijk, we hebben HAAR van alle kanten mogen bewonderen. Was niet altijd even handig voor echoscopiste want al met al hebben we er uur over gedaan. Dus extra lang mogen genieten! En inderdaad, het is een meisje!! :love5::love5:

(Ik twijfelde even of ik het al moest zeggen omdat ik mn zusje ervan verdenk mee te lezen.. En wil het pas zondag vertellen als we allemaal bij elkaar zijn. Dus als je meeleest: FLAUW!! ;-)

Ben helemaal happy, blij en verliefd!! Echt in de wolken! En oh ja, zooo grappig... Echoscopiste zei dat ze lange benen heeft.. Vriend en ik zijn allebei ukkies, dus van wie ze dat dan heeft...?? Haha!

Pff, dit wordt een heeeeeel lange dag op kantoor vandaag... Gelukkig heb ik straks een afspraak en moet ik gedachten er wel bij houden.

Fijne dag allemaal!

xx

Geplaatst

Ow Kimky ik ben zoooooo blij voor je!! Wat heerlijk moet dit gevoel zijn!

Happyforyou!!!

enne... Hahah die van de blije doos houden we erin! HAHAHAHHAAHAHAH werkse en jij zit nu echt letterlijk op een ROZE wolk! :-D ow en shopse hahaha

Geplaatst

ach wat leukkkkk kimky!

leuk om nu te weten wat het geslacht is he?

ik zeg: roze roze roze roze ...

en niet te vergeten, de echo was goed!

nu gaan we met zn allen door naar de volgende ronde.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden