Ga naar inhoud

Wachtbankje september 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@oskaan, spannend hoor. Goed dat je het vol houdt niet te testen, maar wd 7 lijkt mij ook nog een beetje tevroeg.

Ik kan jou en je man veel goed begrijpen met dat op en neer rijden naar gent. Voor ons is het ongeveer 3uur heenen 3uur terug. Maar wij hebben deze poging mee gedaan aan het SOET systeem(google maar even op YouTube) daar staat een filmpje op. We mochten zelf onze echo,s maken dat scheelde 4 ritjes naar gent. En het is heel goed tedoen. Misschien iets voor de volgende ronde voor jullie. Maar we gaan er van uit dat jullie die niet nodig hebben of voor een brusje ;-)

Nog ff vol houden meid.

• Reacties 332
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ja die ken ik, maar dan moesten we nogmaals langskomen voor de instructie. En al met al had het ons niets gescheeld. Minder keer naar Gent was geen optie, eerst voor de pipelle, week later voor de uitgangsecho, daarna twee echo's in NL, daarna de laatste echo in Gent, maar dat was toch niet de laatste, toen dus nog een echo daar, daarna punctie en de TP. Tadaaa, 3000km. En de SOET had daar zeer waarschijnlijk niets aan veranderd. Maar lief dat je de tip geeft. Of mag je dan de uitgangs- en laatste echo ook zelf doen? Nee toch zeker?

Geplaatst

Wij waren daar voor de uitgangs echo en toen hadden ze ook toevallig tijd om alles gelijk uit teleggen hoe het SOET werkt. Dus daar hadden wij geluk aan. En de wij zijn pas weer heen gegaan toen ik de punctie had. Dus in totaal zijn wij maar 3x heen geweest. Voor uit gangsecho toen de punctie en de tp.

Maar idd als je weer terug moest komen voor een uitleg heeft het niet veel zin. En de comp moet je er ook uit loten.

Maar misschien een optie voor in de toekomst ;-)

Geplaatst

Dan had het inderdaad toch twee keer gescheeld (dus twee dagen rijden), als we net als jullie afspraken hadden kunnen combineren. Maar prof De S. was er een beetje vaag over toen ik er naar vroeg en suggereerde dat het nauwelijks zou schelen. In elk geval heel erg bedankt voor je info.

En sterkte verder met alles.

Geplaatst

Hey meiden,

vandaag hebben we de brief gekregen van het VU over of we cryo's hebben of niet. Van de 4 overgebleven embryo's zijn er 3 ingevoren, ieder apart in een rietje. Echt supernieuws! Voorheen werden ze, op 1 na, allemaal per 2 ingevroren.

Morgen hebben we de bloedtest en dan horen we tussen de middag de uitslag. Spannende dag!!!

groetjes,

Sabine

Geplaatst

Sabine, mooi nieuws!

Haha Okaasan, ik voel me vereerd dat je speciaal voor mij in n bakje hebt geplast haha, maar knap van je dat je toch nog even gewacht hebt! Nog even meid en dan weet je waar je aan toe bent... Truste :-)!

Geplaatst

Ink succes vandaag!

Orkaasan en? Heb jij gedurft? Ik wel, ik wordt gek van dan wel dan geen buikpijn en het broekloeren en ziehier:

[ATTACH=CONFIG]5435[/ATTACH]

Nog maar een licht streepje, maar hij is er...! Ik ben voorzichtig blij nu.

Geplaatst
Ink succes vandaag!

Orkaasan en? Heb jij gedurft? Ik wel, ik wordt gek van dan wel dan geen buikpijn en het broekloeren en ziehier:

[ATTACH=CONFIG]5435[/ATTACH]

Nog maar een licht streepje, maar hij is er...! Ik ben voorzichtig blij nu.

'Wauw Hobbesje! Dat ziet er goed uit hoor! Veel geluk en op naar een tweede testje morgen? Gefeliciteerd!!! Liefs van het oktoberbankje, Moes

Geplaatst

Hobbesje, dat is een mooi begin!

Mijn test is witter dan wit. Maar als ik zie hoe licht jouw streepje is (ondanks dat het een heel mooi streepje is), kan ik me voorstellen dat vandaag toch nog te vroeg is om te testen. Kortom, geen vertrouwen meer, maar we houden onszelf nog even voor de gek.

Geplaatst

@hobbesje, wow dat ziet er veel belovend uit. Alvast een kleine gefeliciteerd..

@oskaan, nee toch!!! Hoop zo dat je tevroeg getest hebt en morgen ook een mooi streepje ziet. Pppff wat is het ook een rot traject.

Hebben jullie cryo's?

Geplaatst

Nee geen cryo's.

Maar, test uiteraard niet weggegooid en nu staat er heel heel heeeeel erg vaag een streepje. Ik weer niet of het te zien is zo op foto:

[ATTACH=CONFIG]5438[/ATTACH]

Geplaatst

Ik zie wel wat Orkaasan! En op deze testen heb ik nog nooit wat gezien zonder zwanger te zijn. Houdt moed! Het is nog heel vroeg om te testen idd, eerlijk gezegd had ik geen streepje verwacht. De vorige keer had ik met een cryo op wd 9 eenzelfde streepje (en dan ben je toch 2 dagen verder). Ik ga zondag weer testen en dan hoop ik een duidelijkere streep te zien.

Geplaatst

Hobbesje: wow dat beloofd wat zeg! Een voorzichtige gefeliciteerd!

En Okaasan, ik zie toch ook een heeeeel licht streepje hoor! Ik duim dat hij over paar daagjes heeeeel duidelijk is!! Toitoitoi!!

Geplaatst
Ink succes vandaag!Orkaasan en? Heb jij gedurft? Ik wel, ik wordt gek van dan wel dan geen buikpijn en het broekloeren en ziehier:[ATTACH=CONFIG]5435[/ATTACH]Nog maar een licht streepje, maar hij is er...! Ik ben voorzichtig blij nu.
Hobbesje: gefeliciteerd!!!Bij mij vandaag geen tp jammer genoeg! Dinsdag gesprek over hoe het is gegaan en hoe nu verder.
Geplaatst

Lisselotje, wat balen voor je (nog zacht uitgedrukt!) verdorie, is er geen embryo ontstaan? Sterkte meid!

Hobbesje, dat klinkt goed!, gefeliciteerd.

En Okaasan, toch niet verkeerd hoor, ik zie een heeel licht streepje, en het is nog vroeg, alle kansen dus nog!

Ink, al een echo gehad?

Sabine, wat heerlijk zoveel cryo's, het zijn toch weer allemaal extra kansen!

Ik heb vanmorgen weer een follikelmeting gehad, er was nu wel wat te zien gelukkig, maar niet echt veel: een kleinere rechts en 2 grotere en 2 kleinere links. Nu weer doorprikken tot maandag en dan waarschijnlijk maandagavond de pregnyl.

Het lijkt wel of het steeds een beetje minder wordt met de eitjes, niet zo gek natuurlijk op je 40e... hmm, wel vervelend! Maargoed, we houden de moed erin!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Okaasan, op die bovenste zie ik idd echt wel een licht streepje hoor! Hoe is t met de buikpijn en afscheiding? Je weet van mij dat ook zelfs die afscheiding niets betekent he?! En buikpijn past ook bij zwangerschap... Oh men, ik duim nog even door hoor!!!

Hobbesje van harte! Wat goed zeg Super hoor!

En Lisselotje meid, wat een ontzettende teleurstelling voor je zeg! Zoveel follikels en dan toch helemaal geen tp! Ben benieuwd wat ze dinsdag zeggen! Voor nu sterkte in ieder geval!

Noes, op naar een mooi aantal maandag dan!

Geplaatst

Lisselotje, wat jammer nou! Wens je heel veel sterkte..

hobbesje, ge fe li ci teerd!!! Hoeraaaaa! Ik word zo blij van 2 streepjes 😄

okaasan, voor jou ben ik ook superblij. Dit betekent echt wat hoor. Ik heb behoorlijk wat negatieve testjes achter de rug en ik zou een gat in de lucht gesprongen zijn als ik ook maar zo'n licht streepje had gezien! Hij komt er niet voor niets! Blijblijblij 😄 nu even 2 daagjes genieten van deze streep terwijl de embryootjes zich lekker verder ontwikkelen. Op naar de knalstreep!!!

noes, goed zo de moed erin houden. Het gaat immers om de kwaliteit!

Geplaatst

Dank jullie wel voor de opbeurende berichten. En het berichtje van Druppel moet ik echt wel van glimlachen. haha, hoe bedoel je positief. En ik hoop zo dat je gelijk hebt.

@Hobbesje, zo ontzettend vroeg vind ik het niet om te testen. Het is al 12 dagen na punctie. Moet kunnen toch? Maar, nogmaals, jou ook niet heel donkere streepje geeft mij wel iets meer vertrouwen in mijn eigen streepje.

En misschien heb ik een twijfelkontje; Wel innestelen, niet innestelen, wel innestelen, niet innestelen, ja toch maar wel. En dat het dus iets langzamer gaat met Hcg opbouwen. Dat is het gewoon :-)

Ik moet maar even op de fiets stappen om meer testen te halen, anders kom ik het weekend niet door. Ik red dat niet hoor, zondag pas weer. Dat wordt gewoon morgen weer testen en zondag ook :-)

@Lisselotje, oh was een teleurstelling. Je wist dat de kans erin zat, maar ik neem aan dat het toch ontzettend tegenvalt. Wel heel fijn dat je al volgende week een evaluatie gesprek hebt.

Bij mij hebben ze bij de punctie flushing toegepast. Dat doen ze in Gent als je niet heel veel follikels hebt. Dan spoelen ze de blaasjes na met water om er zekerder van te zijn dat alle eicellen meekomen. Bij mij waren er 9 follikels en 9 eicellen. Dus dat was een 100% score. Weet niet of dat aan de flushing heeft gelegen, want vorige keren kwamen er ook flink veel eicellen mee. Maar wellicht is dat iets om te vragen voor jou. Ik weet niet of ze het in NL ook doen.

@Noes, bij mij begon het ook zo, en uiteindelijk toch nog 9 follikels. Ze hebben me iets langer door laten spuiten dan eigenlijk het plan was, en dat heeft goed zijn vruchten afgeworpen. Ben benieuwd hoe het verder gaat bij jou.

@Ink, de buikpijn gaat een beetje op en af, maar dat is altijd zo als ik ongesteld moet worden. Verder ben ik heel erg aan het broekloeren, maar lijkt het vandaag weer mee te vallen met wat er te loeren valt.

Geplaatst

Okasaan, ik zie ook een heeeel licht streepje... Op naar de knalstreep samen met hobbesje!!!

Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes...

Je weet dat het komt naar toch komt het harder aan dan je denkt. Dinsdag maat kijken hoe nu verder...

Ink wat super een goede echo!!!!

Noes super dat ze nu bij de fm meer zagen..

Geplaatst

Hobbesje en okaasan wat spannend voor jullie!!!

lisselotje heel veel sterkte!

Ik heb vandaag bloed laten prikken en ik ben idd zwanger! Nu 4 weken en 1 dag, zo spannend allemaal! Ik had echt niet verwacht dat ik zo nerveus zou zijn als bij de behandelingen van toen we voor ons eerste kindje gingen. Heb zitten janken van opluchting. Ik had een HCG van 391 en moet tot 8 weken doorgaan met de utrogestan...

Geplaatst

Ik breek even in -----

Hobbesje, alvast een voorzichtige felicitatie! dat ziet er veelbelovend uit!. Ik blijf even voor je doorduimen dat het streepje nog veel donkerder wordt.

orkaasan, voor jou blijf ik ook nog even doorduimen.

Ook alle andere dames natuurlijk succes!

breekt weer uit. ---

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden