Ga naar inhoud

Wachtbankje september 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sabine, de spanning bij een 2e is er niet minder om he?

Okaasan, hoe gaat het??? Ben plaatsvervangend zenuwachtig voor je test morgen!

• Reacties 332
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Okaasan, ook ik zie een streepje!

Schreef het net ook al in een ander topic, maar KV testen hebben voor- en nadelen. Ze sporen heel vroeg HCG op, daarentegen zijn en blijven de 2e strepen altijd maar erg licht.

Bij beide zwangerschappen heb ik nooit een knaltest gehad, de 2e streep bleef tijd veel lichter dan de controlestreep.

Hou er ook rekening mee dat HCg tussen de 48-72 uur nodig heeft om te verdubbelen. Bij mij werden de testen daardoor pas om de dag donkerder, ook al testte ik dagelijks.

Anyway, het is allemaal erg spannend, maar ik geloof erin!

Geplaatst

iiiiiiiiiiinnnnkkk! Hier ben ik! (en je legt de klemtoon precies goed. Kijk jij Japanse films?)

Dank jullie wel allemaal voor de berichtjes.

Maar………tromgeroffel…………… vandaag binnen de afleestijd een ieniemini streepje. Maar het is in elk geval een streepje én binnen de afleestijd. Ben benieuwd of hij nu nog donkerder wordt. Maar wel redelijk wat bruine prut, dus dat stelt me niet zo gerust. Maar ben weel heeeeeel blij met dat ministreepje, want het is in elk geval niet verdwenen. Denk niet dat ik dit prulstreepje op de foto krijg, dus dat gaan we maar niet proberen. Morgen doe ik een duidelijke foto :-) hahah, sprak zij hoopvol.

Gisteravond bijna de hele avond buikpijn gehad, maar nu is het weer weg. HEt lijkt een beetje of het vooral komt na iets te hebben gegeten. En ook alsof het niet echt in mijn baarmoeder is, maar meer hoger en in een eierstok. In elk geval houd ik dat mezelf voor. Ben nu best redelijk optimistisch gestemd, maar wel vreselijk bang voor de klap als het toch niet gelukt is. (Zucht, hoe moeilijk kun je het voor jezelf maken?)

Misschien ook maar nog een keer op de fiets stappen voor de Kruitvat in het volgende dorp. Voel me altijd al zo'n freak als ik twee dozen (dus 4) testen koop. Laat staan als ik er nog meer zou meenemen. En dan heb ik ook nog een kop met heel grijs haar met mijn 37 jaar, dus ik denk dan altijd dat ze achter de kassa wel moeten denken dat ik in Italië ben geweest om me te laten bezwangeren. Hahha.

Hobbesje: heb je je in kunnen houden vandaag? Of toch getest?

Sabine: wat een mooi Hcg! Gefeliciteerd. Wanneer is je eerste echo?

Geplaatst

en over freaks gesproken; als ik de testen uit elkaar sloop, en naast elkaar leg, dan lijkt het streepje echt iets donkerder dan gisteren. En het is er in elk geval eerder. Man, wat is dit spannend. pffffff. Als er alsnog iemand die steen heeft gevonden om onder te kruipen, dan wil ik graag een plekje huren tot en met dinsdag. Want dinsdag = bloedtestdag

Overigens sorry voor al mijn ego berichten hier in op dit wachtbankje. Maar ik vind het zo spannend, ben nu alleen thuis, heb een man die het streepje wel erg licht vond gisteren, we hebben niemand gezegd wanneer alles precies plaats heeft gevonden dus kan ook niet spuien bij vriendinnen, dus ik moet het allemaal even kwijt. Jullie zijn dus de klos :-)

Geplaatst
Okaasan! Wowwie!! Dat klinkt goehoed! Ik blijf nog lekker effe doorduimen.... Na-aperd! ;-)

Heee, ik kon er niets aan doen dat ik tegelijk met jou in die wachtzaal zat. Het was vast besmettelijk. Maar als het echt zo is, dan kom ik bij je op bezoek, om het te vieren. Neem ik taart mee. Deal?

Kunnen we gelijk afspreken welke naam we onze kinderen geven, want eenmaal begonnen met na-apen, moeten we natuurlijk ook alles hetzelfde doen. En effe een bevaldatum afspreken. Liever niet 6 juni, want dan trouwt mijn broertje. Kun je daar alvast over nadenken. Hahahaha

Geplaatst

Oh en qua planning: officieel kom ik uit rond 12 mei (moederdag!) Maar gezien mijn gezondheid zullen ze het wel 2 weken eerder willen plannen. Dan komen we in de laatste week van april... Kunnen we kiezen uit onze trouwdag (25-4) of die van mijn zus (dag later) of Koningsdag.... (het zal me allemaal een worst wezen!) Maar ik hoop wel dat jij er op 6 juni lekker bij bent met een of twee ukkies!

Geplaatst

Orkaasan fijn dat je streepje er sneller was! Bij Mikai zijn zwangerschap had ik op deze dagen ook bruin en roze verlies.

Ik heb vandaag niet getest omdat ik uit ervaring weet dat ik traag opstart en dus beter meerdagen ertussen kan laten zitten. Maar het was wel moeilijk! Ik voel me ook wel een beetje een freak als ik weer 2 dozen haal. En uitgerekend deze week stond er ook nog een bekende achter de kassa....

Geplaatst

Wauwie Okaasan!!! Geweldig! Ik ga je gewoon heeeel uitbundig felicteren! Streep is een streep hoor, dusseu, je bent zwanger!!! Geweldig!!!

En dat bruinverlies had ik ook he? Beide keren! En in week 5 ook wat roze en zelfs vers rood bloedverlies, zegt echt helemaal niets! En die buikpijn na het eten kunnen gewoon je darmen zijn, die kruipen nu namelijk omhoog om plaats te maken voor de baarmoeder en door de hormonen zetten ze ook op (heb ik wel last van qua poeperij, maar ja, ook dat hoort er bij)! En spuien is hier toch DE plek voor?!?

Geplaatst

Gefeliciteerd Sabine, wat een lekker hoog hcg!

Mijn hcg was 418 met 4.1 weken, dus soortgelijk. Mijn arts zei dat de kans bestond dat er twee zouden kunnen zijn, of 1 sterke. We hadden er namelijk ook 2 terug laten plaatsen.

Maar het is er één geworden! Jij hebt er als ik je onderschrift lees, één laten terugplaatsen.

Geplaatst
Deal! Volgens mij moeten we de hematoloog vernoemen ;-) (volgens mij heet ie Rob)

Dit was toch ook jullie 11de tp?

Het is onze 10de TP, maar wel van Embryo nr 11 en 12. En Rob is nog best aardig, maar we moeten wel even een alternatief voor een meisje bedenken.

En de beval datum wordt een beetje lastig, dat wordt wel erg vroeg voor mij. DOe ik gewoon precies een maand na jou. Oké?

@Hobbesje, wat knap dat je niet getest hebt en je hebt kunnen beheersen. Ik denk dat er hier vanavond nog eentje tegen aangaat, alhoewel ik dat dan ook wel weer eng vind.

En dank je wel voor de blijken van herkenning. Ik ben dus net bij een andere kruidvat geweest. En als er een bekende had gestaan, had ik ze mooi weer terug in het schap gelegd, schijtert als ik ben. Hahha

@Inkie, neeeee nog niet feliciteren. Da's nog veel te eng, ik wil eerst een donkerder streepje. Ik ben ook echt nog veel te vroeg, mag van het zkh pas donderdag testen en dinsdag een bloedtest. En ik heb best buikpijn. Bruinverlies wordt ook wat meer, maar ik hou me maar aan de opmerking van Hobbesje en aan jouw verhaal vast. Het voelt nu meer als kramp in mijn baarmoeder. Maar ik hou me gewoon voor dat het een van de emmies is die aan een exit bezig is. De ander blijft lekker zitten.

Geplaatst

Okaasan, wat dacht je van Robin of Robijn? ;-)

Hier net zo'n freak: rijdt de ene maand naar dorp A voor de testen en de maand erop naar Dorp B, maar vooral niet in eigen dorp! En ik weet inmiddels bijna alle KV-filialen in de regio te vinden... En eerst het hele KV door om te checken of er echt geen bekenden lopen...

En ja... ik sloop de testen ook....

Geplaatst

Grappig ja, die testen slopen, hier ook gedaan, kan je ze mooi tegen elkaar aan leggen!

Okaasan, ik weet nog vd 1e zwangerschap dat ik ook echt elk moment dacht ongi te worden ivm pijn en dus afscheiding. Echt meid, gaat helemaal goed komen dit keer, ik ben vol vertrouwen!

Robin had ik trouwens op mijn lijstje voor een meisje vorige x haha...

Geplaatst

Okaaasaaan ben zo blij voor je!!! Zei ik toch! Je mag echt heel blij zijn want het is eigenlijk nog te vroeg. Ik denk zelfs dat het een tweeling is. Ik ben benieuwd naar je hcg dinsdag! Geniet van je zwangerschap met dit heerlijke weer.

Kom je gauw meeschrijven in t mei/juni topic?

Geplaatst

JAA Okaasan, dat had je beloofd! Na je 1e positieve test zou je gaan genieten en overkomen naar het uitgerekend in bankje, dusseu.... (;-))

Geplaatst

Zeg horen jullie geen zwangerschapsdementie te hebben? Dat je dat nog weet.

Mmmmm nog heel even nadenken. En ik heb er al geschreven, telt dat ook al? Zondag is twee welen na punctie. Da's een mooie dag voor mijn officiële eerste post bij jullie. Afgesproken?

Geplaatst

Deal! Snap je onzekerheid best hoor, zal echt nog wel superonwerkelijk zijn! Wanneer doen ze in Gent de 1e echo? Of mag dat dan ook in een zh in de buurt? En t bloedprikken ook mag ik hopen voor je?

Haha, en die dementie is er wel hoor, maar dan met name op mn werk met dingen die ik niet Wil onthouden ;-)...

Geplaatst

Oh een soort Oost-Indisch dement? ;-)

De bloedtest ga ik gewoon in het Diak laten doen, die hebben ook de FM en bloedtesten gedaan. Geen idee of ze ook Hcg voor me willen meten, maar ik ga er gewoon heen dinsdag. Ze zouden al het beleid uitvoeren wat Gent vroeg, dus dit ook, vind ik :-)

Ik heb geen idee hoe het met een eerste echo gaat. Ik moet in elk geval een vroege echo in wk5 of wk 6, omdat ik die bbz heb gehad. Althans dat heeft het UMC met toen gezegd. Als Gent geen vroege doet, bel ik het UMC en anders kan ik ook nog naar een oud-sportteamgenoot, zij is verloskundige. Dus die vroege echo komt er wel :-)

Maar eerst dinsdag maar eens afwachten, wat de bloedtest aangeeft. Dan zie we wel weer verder.

Geplaatst

Ja, precies, soms handig te gebruiken hoor ;-)!

Fijn dat je meerdere opties hebt om die vroege echo te krijgen en bloedtest niet helemaal in Gent hoeft!

Geplaatst

Vanmorgen weer getest en het streepje was er sneller en is iets donkerder. Toch opluchting!

Ook de andere test die ik heb heeft nu een streepje (die je een tijdje terug voor 1,5 euro kon kopen bij de action), waar ik van de week er nog bijna scheel van ging kijken om wat te kunnen zien.

Straks met mijn schoonzusje naar de bruidsbeurs in Utrecht, heb ik meteen weer een dagje afleiding ;) .

Geplaatst

Oh Hobbesje, wat goed. En een fijne dag! Ga jij trouwen of je zus?

Mijn streepje houdt nog echt niet over. Duurde langer dan gisteren (het is een ander doosje, van een andere batch, ofwel hoe praat je het voor jezelf goed) en leek minder duidelijk. Nu ik ze naast elkaar leg, lijkt het toch iets duidelijker, maar ik ben echt nog niet overtuigd.

Manlief is nu heel teleurgesteld en verdrietig dat het niet zo'n mooi streepje was als gehoopt, maar ik ben nog wel positief gestemd. WANT: Het ís een streepje, ik heb op het moment géén buikpijn en absoluut géén bloed. Allemaal goed dus, maar ik ben nog echt niet gerustgesteld.

Dus sorry Ink (en Fleur en Druppel en de anderen), ook al had ik het beloofd, vandaag is nog niet de dag om naar jullie bankje te komen. Maar dan zal ik als compromis gelijk een ticker maken als ik naar jullie bankje kom :-) Want die wil ik, ook al voordat ik een echo heb gehad. Dan heb ik in elk geval één keer in mijn leven een ticker onder mijn berichten. Zo!

Hoe is het met de rest van de dames hier? Morgen nog FM, puncties of TP's gepland? Ik ben het een beetje kwijt, maar we hadden hier ook geen lijstje gemaakt, dus het is lastig om alles te onthouden. Zet hem op allemaal!

Geplaatst

@hobbesje, wat goed!! Fijne dag vandaag.

@oskaan, je houdt ons wel inspanning. Maar we blijven positief meid. Heb je geen foto van alle testen naast elkaar? Ondertussen blijf ik duimen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden