Ga naar inhoud

uitgerekend in mei/juni 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb het gevoel dat we meiden krijgen, of in elk geval één. We hoorden trouwens dat het een twee-eiige is (zoals verwacht) dus het kunnen verschillende geslachten zijn. Jongens zijn natuurlijk ook heeel erg welkom maar het een voorgevoel. Ik vind meidenkleertjes en spulletjes en kleurtjes altijd zo mooi gewoon :)

dieke ik ben bijna 11 weken, schrijf vaak via tel of iPad. Moet de laptop erbij pakken om een poging te doen voor een ticker. Zal zo eens kijken.. Wel zo leuk & handig. (Stiekem durfte ik gewoon niet hoor)

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai meiden,

Ik heb al vrij snel een positie-spijkerbroek gekocht. Voor de rest koop ik mijn shirts gewoon een maatje groter. En ik draag veel jurkjes/tunieken/lange truien. Mijn buik is nu al niet meer te camoufleren. Er wordt zelfs regelmatig gevraagd of het er geen 2 zijn! "ja want ivf, dan worden het er toch vaak 2?!" Haha.

BH moest ik trouwens ook een maat groter kopen.. En deze wordt inmiddels ook al te klein. Wat doen jullie? Kopen jullie zo´n meegroei-BH? Dat lijken mij van die slappe dingen... (tenminste, die ik bij de H&M zag hangen)

Hier verder een beetje een kl#te-situatie met schoonouders... Ze hebben ons nog steeds niet gefeliciteerd (toen we het op bijna 6 weken gingen vertellen zei schoonma ¨ik feliciteer jullie nog niet, er kan nog zóveel misgaan!¨) En momenteel ´verplichten´ ze ons min of meer om de verjaardag van mijn man op een ander moment te vieren dan dat wij gepland hebben.. (¨waarom niet óók op die avond, en waarom niet ook al ´s middags?!¨) Mijn man heeft aangegeven dat hij zijn verjaardag in 1 keer wil vieren (proberen we altijd, maar we moeten altijd uitzonderingen maken voor zijn kant van de fam.) Ze hebben geen begrip, en geven aan dat zij dat ook altijd zo doen. (tja, zij zijn niet rolstoelgebonden en niet zwanger...)

Bah, het geeft me stress, terwijl ik eigenlijk beter zou moeten weten... Ik weet ook even niet zo goed hoe ik er mee om moet gaan. Hoop maar dat de bui weer snel over waait. Maar heb momenteel dus echt de energie niet om 2-3 keer over een verjaardag te doen..

Hoe zit het met jullie energie? Stoten jullie dingen bewust af? (ik wil geen zeikerd zijn... dus probeer zoveel mogelijk door te gaan)

Fijne zondag verder!

Geplaatst

Oh wat herkenbaar Fleur, dat verjaardag gedoe! Ik heb een aantal jaar terug ook dit bij de hand gehad, eigenlijk precies zo.

Ik was altijd zo om te proberen om iedereen naar het zin te maken, tot dat ik er schoon genoeg van had.

Ik ben dus toen z'n beetje ontploft, ik schrok van mezelf! Ik heb toen heel duidelijk gezegd dat we het dan en dan vieren en wie niet kon, was dan jammer.

Het gekke is dat sinds dien het helemaal klaar is met dat gezemel. Want hoe je het ook bekijkt, je laat het ook toe, omdat je geen ruzie wil. Maar je hebt jezelf er wel mee te pakken.

Mijn motto is sindsdien, dat ik hun behandel hoe ze mij behandelen. Als vinden dat ze er wat van mogen zeggen, dan mag jij ook jou mening geven.

Ink, dus met de 20 weken echo zullen jullie het weten wat het wordt?

Hier zal ik het denk ik wel eerder kunnen weten, krijg toch regelmatig een echo, dus dan kan ik het vragen lijkt mij. Wanneer zouden ze het kunnen zien, met een week of 17?

Spannend hoor! gevoel zegt een beetje van een meisje, maar baseer dat op niks, ha ha. Er is ook een site die uitrekent wat je waarschijnlijk krijgt ( ja ja wel 50% kans dat het goed is!) en die gaf idd een meisje aan.

Druppel, snap het heel goed hoor dat je de ticker nog niet durfde, maar met 11 weken kan het toch wel? Maar als je er niet aan toe bent, gewoon niet doen.

Maar...., het is toch wel handig dat je kan zien hoever iemand is :happy:.

Nou dan ga ik zo maar eens zien naar die felicitatiedozen op internet. (vind ik ook een drempel, net als Druppel dat heeft met haar ticker)

Geplaatst

Haha Dieke, ik voelde me al zo'n enorme muts... Dacht dat ik de enige was met een schoonfamilie-dingetje!

We hebben er vorig jaar al iets van gezegd. In de trant van 'sorry, mijn energie-level is niet hetzelfde als die van een ander. Bij ons gaan sommige dingen op net een andere manier dan dat jullie zouden willen zien. Vandaar verjaardagen dus in 1 keer!'

Mijn schoonzus gaf me groot gelijk. Om vervolgens te zeggen 'ja, wij kunnen niet, maar wij komen dan die zondag wel!'

Hoezo bord voor je kop? Haar man zei er toen meteen iets van tegen haar 'Uhh schat, dat geldt dus óók voor jou!' (heerlijk!)

Maar nu... een jaartje verder weer hetzelfde probleem. Mijn verjaardag hebben we bijna 3 maanden uitgesteld, en 3 keer een andere datum gepakt omdat mijn schoonouders niet konden. Ja, ik heb het dus zelf weer laten gebeuren.... En nu denken ze dat we ons wel weer aanpassen. Ik denk dat we nu maar eens duidelijk moeten zijn...

Wij hebben trouwens over 2,5 weken weer een echo. Dan ben ik 16 wk en 2 dg. We hebben aan de gyn. gevraagd of hij dan het geslacht al kan zien. Hij heeft gezegd dat hij het wel probeert, maar dat dat op die termijn nog te onduidelijk is meestal. Hij zegt dat we beter kunnen wachten op de 20 weken echo (die wij op 19 wk en 2 dg hebben)

Stiekem hoop ik het dus al wat eerder te weten....

Oh ja, de Chinese kalender zegt bij ons dat het een meisje is. Maar ja, dat kwam dan weer omdat de conceptie 2 maanden eerder was dan de tp. Ik weet eigenlijk niet of die kalender dan wel betrouwbaar is hoor ;-) Wij denken iig nog steeds een jongen.

We hebben overigens ook al (weken!) een jongensnaam die we allebei én stoer én passend bij onze achternaam vinden ;-)

Meisjesnaam vinden we toch moeilijk. Wél weten we dat de 'doopnaam' anders wordt dan de roepnaam en wie we gaan vernoemen. En ook dat we die persoon dat van te voren écht niet gaan vertellen! (oh, alleen díe voorpret al...)

Denken jullie al na over de naam?

Geplaatst

Fleur ik begrijp je frustratie!! Jullie bepalen of er een feest komt en wanneer het gebeurt. Grenzen aangeven helpt vaak zoals Dieke zegt!

leuk dat jullie al namen bedenken. Ik denk er ook wel over na maar ik vind het lastig voordat ik de geslachten weet. Ik zou dan nu al 2 jongens- en 2 meisjesnamen moeten bedenken. 1 is al moeilijk genoeg.

Ik heb al zwangerschapsbroeken aan. Mijn normale broeken passen niet. Ik heb al vrij snel een buik gekregen, waarschijnlijk omdat het er 2 zijn.

Dinsdag wil ik het op m'n werk vertellen want volgens mij kunnen ze m'n buik niet gemist hebben.

Ik ik heb een ticker nu 😉 ! (Wat eng wat eng)

Geplaatst

Druppel, oh ja, jullie kunnen beter nog een paar weken wachten met de namen verzinne. Idd, anders moet je 2 jongens en 2 meisjesnamen kiezen.....

Ik had nooit gedacht dat dat zo moeilijk zou zijn... Want ik had altijd 1 favoriete meisjesnaam. Maar mijn man vindt die naam he-le-maal niets! Hij vindt heel veel meisjesnamen niet leuk :( Ik ben heel erg van de Isabella, Annebel en Madelief-namen ;-) In jongensnamen is hij een stuk makkelijker.

Eigenlijk moet ik ook nog een ticker maken.. Staat wel heel leuk en 'echt' hoor Druppel! Maar ik ben zo'n muts als het om computer technische dingen gaat..

Andere 'technische' dingen vind ik dan weer wel leuk: muurtje zetten, lamp ophangen, laminaatvloer leggen, behangen... Kom maar op! Kan bijna niet wachten om de bovenverdieping onder handen te nemen! (al kan ik natuurlijk heel veel dingen niet meer helemaal alleen en zal het meeste op mijn man aankomen... maar ja, dan geef ik wel aanwijzingen, haha)

Geplaatst

Jaaa, leuk Druppel, een ticker!

Als je een pretecho doet voor het geslacht, zeggen ze geloof ik bij week 15 of 16. Wij gaan dit echter niet doen en ik verwacht niet dat we voor de 20 weken nog een echo krijgen. Tot nog toe sowieso maar 2 gehad helaas. Dus 19 december gaan we het pas zien denk ik... We zijn er overigens wel al over uit welke namen op nr 1 staan haha, voor een meisje Dagmar (en dat weet iedereen ook al haha, was een soort huwelijkse voorwaarde van mijn man haha, maar gelukkig vind ik het ook een leuke naam ;-)..

Ik heb al diverse positiekleding gekocht, maar draag nog mijn eigen kleding. Past gelukkig nog allemaal. Er zit nu 1 kg aan, dus nog best netjes, maar zo begon het bij Levi ook en toch eindigde ik op de een of andere manier bijna 30kg zwaarder?!? Maar was er gelukkig na paar weken al 25 kwijt (leve de borstvoeding, jeeeh!!!)... Die overige 5 gingen wat langzamer, maar ging ook gelukkig weer weg (plus 2 extra)..

Fleur, belachelijk van je schoonouders! Bepaal je toch zeker lekker zelf wel?!? En als het ze niet blieft, komen ze toch lekker niet?!? Lijkt me erg irritant!

Geplaatst

Ink dus nog niks gekocht hihi tja het is idd makkelijker als je weer of het een meisje of jongen gaat worden!!

Maar een meidennaam hebben jullie dus al daar ben ik nog helemaal niet mee bezig maar zou ook eerst willen weten wat het gaat worden is toch makkelijker.

En nog maar 2 echos gehad ppfff zou voor mij als onzeker ding echt niks zijn hahaha.

Thanks voor je antwoord over de kraamhulp weet ik wat ik over 2-3 weken hopelijk kan gaan doen!!

Druppel wat bijzonder een slapend en wakker kindje!!!!

Super leuke ticker trouwens!!

Fijn ook dat je gaan afbouwen van die bollentjes bah wat een rotdingen zijn dat toch he.

Leuk dat we weer op dezelfde dag een echo hebben!!!!

Een jongen en een meid lijkt mij ook super leuk hoor. Tja met 2 zal je zeker al een flinke buik hebben ik krijg met 1 al bijna mijn broeken niet meer dicht en ik loop nog 2 weken achter op jouw!!

Dieke fijn dat het met de vermoeidheid beter gaat kan je idd toch meer genieten dus jij ook nog even wachten met shoppen hihi.

En al leuke dozen gevonden op internet?? Voor jouw ook weer een grote stap!!

Fleur1978 toch wel fijn dat je al een beetje shopt heb het blijft dus nog even spannend bij jullie wat het gaat worden alles blauw zoals je gevoel of toch roze....

Pppffff schoonouders aahhh kan er een boek over schrijven helaas ik heb die van mij nu al bijna 4 jaar niet gezien (lekker rustig hihi) maar als we straks 12 of 13 weken zijn en iedereen mag het weten wil ik toch dat mijn vriend ze belt voor we het op fb zetten. Ik heb nog net genoeg respect en opvoeding gehad om het op die manier te doen ipv dat ze het daar zien. En tja hoe of wat dan verder zal ik weer wel zien.

Denk idd aan jezelf hoor als hun niet kunnen is dat hun probleem en niet dat van jouw!!

Apple idd wel makkelijk dat je de kleding van je dochter kan gebruiken voor nr 2 schilt ook best veel in de centjes!! Leuk dat jullie al weten dat het een meisje gaat worden!!

Verder nu wel gelukt met die andere doos aanvragen?

Hoop dat ik iedereen heb gehad en anders sorry!!!!

Bij mij is het weer aftellen tot donderdag ppfffff wat gaat de tijd toch langzaam ongelofelijk.

Gelukkig al een paar dagen/nachten geen slijmverlies meer gehad!!

xxx

Geplaatst

Fjn Esther, dat je nu geen slijmverlies meer hebt! Ik hoop dat je snel wat minder onzeker mag worden en je daardoor niet vergeet te genieten van deze zwangerschap. Geloof het of niet, het is om voorbij je het weet en dan mis je ineens je bolle buik en de schopjes etc ;-)...

Ik heb het idee dat ik gisteravond en nu voor het eerst onze uk al voel?! Lijkt mij nog wel erg vroeg, bij Levi voelde ik hem pas in week 20! Dus nu ruim 4, 5 week eerder? Voel een hele lichte tinteling in mijn onderbuik die ik niet aan iets anders kan toewijzen... Ben benieuwd of dat het is / het sterker gaat worden ;-)!

Dit weekend is ons huis trouwens op internet in de verkoop gegaan! Erg spannend, maar we zijn met onze 70m2 wel toe aan iets groters (en minstens 1 extra slaapkamer ;-)). En vandaag werd ik al door de makelaar gebeld dat aanstaande woensdag de 1e kijkers komen!!! SPANNEND!!!

Geplaatst

Oh Ink, wat super dat je uk voelt. Volgens mij kan het wel hoor. De tweede voel je meestal eerder. De ligging van de placenta is ook wel een oorzaak dat je het soms wat later kan voelen. Ben daarom ook zo benieuwd waar die van mij nu ligt, heb 2 tegenstrijdige opties gehad. Voor en achter... Tja dat kan niet. Waar ligt die van jou? Esther wat fijn dat je geen slijm meer hebt!!! Goed nieuws hoor. Alles gaat dus goed, nu idd proberen te genieten!

Geplaatst

Haha serieus ink? Jullie schreeuwen de naam al van de daken?

of maak je nu een grapje?

Ik had iedereen lekker in zn waan gelaten en niks gezegd. Ga je ook vertellen aan iedereen wat het geslacht is?

Geplaatst

Hha, ja hoor Jose, die meisjesnaam wist mijn schoonfamilie al voor ik mijn man ontmoette haha, ik vind het wel best zo, want vind het een mooie naam, dus kan me er niet druk om maken dat iedereen hem al weet haha (en 1 voordeel, nabije familie zal het niet in hun hoofd halen hun kindje zo te noemen, want die isngereserveerd voor ons ;-)!).. Maar eerst eens afwachten of het een meisje of jongen wordt ;-)...

Melis, jij al bij 14 weken dus?! Jeetje, dat is helemaal snel zeg! Ik hoop het vanavond weer te voelen, want vind het zoooo bijzonder! Maakt het gelijk veel echter zeg maar ;-)..

Weet trouwens niet waar de placenta ligt, kon ze niet met zekerheid zeggen zei ze?

Dieke, ja, dat zou fijn zijn, alles glad voor begin mei ;-)..., we gaan zelf morgen bij een huisje kijken. Ben erg benieuwd, want er staat verder niet veel naar onze smaak tekoop... De kijkers komen trouwens vrijdag ipv morgen, dus ik hoef vandaag nog niet aan de poets ;-)...

Geplaatst

Hihi nou lekker makkelijk toch?

er begint me iets te dagen.....was jij niet degene toen je zwanger was van je zoon, waarbij het zo n issuew as overdht noemen van jullie zoon. Ivm schoonvader en vernoemen?

of haal ik het nu door elkaar, er staat me iets van bij hier op het forum.

Geplaatst

[][TABLE=class: MsoNormalTable, width: 151, align: left]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Naam

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Kindje

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Uitgerekend

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Afspraak/echo

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Geslacht

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Suus77

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent][/TD]

[TD=bgcolor: transparent]2 Mei

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Ink

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]2e

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]2 Mei

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]20-11 controle vk

19 dec 20 weken echo!

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Dieke

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]1e

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]8 mei

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]23 dec 20 weken echo!

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Fleur

[/TD]

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]12 mei

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Minoes

[/TD]

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]31 Mei

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Helaas mk :-(...

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Apple

[/TD]

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]30 Mei

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]13-11 intake gyn

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]meisje

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Druppel

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]1e+2e

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]2 Juni

[/TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Sabine

[/TD]

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]5 Juni

[/TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Liminous

[/TD]

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]7 Juni

[/TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Hobbesje

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]3e

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]8 juni

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]6-11 2e echo

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Esther

[/TD]

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]12 juni

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]8-11 echo

[/TD]

[/TR]

[TR]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Melis, meen je dat nou? ik had namelijk 2 dagen terug het idee dat ik het voelde, maar direct gedacht van dat kan nooit met 14.3 weken, moet ik minstens een weekje verder zijn.

Maar misschien dan toch..,?

Namen...., zucht, dat wordt nog wat hier in huis. Alleen daarom is het al handig als we weten wat het wordt! Als het goed is hebben we dan 50 % minder discussies, ha ha. Maar komen we ook wel weer uit, ben al helemaal blij als het gezond ter wereld komt. Ben helemaal in love :love4: iedere keer als we een controle hebben gehad.

Geplaatst

Wooow ink en dieke, wat super dat jullie het al waarschijnlijk voelen! O daar kijk ik ook echt naar uit! Zo'n speciaal gevoel!

Wij zijn ook nog aan het dubben over de naam. Hebben wel eentje die we allebei leuk vinden, maar nog niet eens over de schrijfwijze. En ik wil ook graag nog een tweede naam erbij. Maar daar hebben we nog niet over nagedacht. De eerste naam is een wat moderne naam en de tweede wil ik weer een klassieke. (geen vernoemingen, want dat vind ik veeeeel te moeilijk, bang dat ik iemand voor het hoofd stoot, ook al is het ons kind, dus onze beslissing...).

Morgenochtend de intake bij de gyn! Spannend! Kijk er weer erg naar uit om ons hummeltje te bewonderen. Weer even die bevestiging krijgen dat alles okay is daarbinnen ;).

Geplaatst

Ink & Dieke, het kan écht hoor!!

Tegen mij zeiden ze ook in het begin twee verschillende dingen mbt de ligging van de placenta. Alleen jij (in dit geval jullie ;-)) weten wat je voelt en zeker jij Ink, herkent dat. Er zullen vast mensen zijn die zeggen dat het je darmen oid zijn, maar die moet je maar lekker laten ouwehoeren.

Men zegt ook dat bij 14 weken het niet mogelijk is om het geslacht te bepalen, maar dr. Papa heeft bij ons al twee keer gelijk gehad op die termijn.

Wellicht even plat op bed gaan liggen, handen laag op je buik en concentren? Ik deed dat vaak icm de doppler, daar hoor je de schopjes en dan kan je dat eventueel matchen met wat je wel/niet voelt.

Succes dames!!

Geplaatst

Druppel ben je ook al de uren tot de echo aan het aftellen???? Heel veel succes morgen!!

Ink wat super dat je de baby mischien al gevoelt heb!!!

Heel veel succes met jullie huis vooral in deze tijd zou idd super zijn als jullie nieuwe gezinnetje ook in een nieuw huisje kan starten.

Dieke dus jij mischien ook e baby al gevoelt super leuk allemaal!!!

Tja die namen he..... Blijft een punt denk ik maar het zal idd makkelijk worden als je weet of het een jongen of meisje wordt.

Apple en hoe was de echo alles weer goed??

En ook jullie naamproblemen hahaha.

Hier is het weer nagelbijten tot morgen dan weer een echo ben dan 10 weken zal ik dan wat minder bang en ongerust worden????.....

Geplaatst

Esther ik heb zo'n drukke week gehad dat ik me nu pas besef dat ik morgen een echo heb. Maar nu voel ik het ook echt! Spanning!! Wens jou ook veel succes morgen! Hopelijk komen we met goede berichten thuis en hebben we weer wat meer vertrouwen.

Apple ben ben ook heel benieuwd? Nog steeds in de wolken?

Ink wat gaaf dat je de baby denkt te voelen!! Wauw! Het kan dus wel, jeetje wat kan ik me daarop verheugen. Voel je nu al vaker wat of is het bij die ene keer gebleven?

Geplaatst

Meiden, heel veel succes morgen! Wij hebben gisteren weer een hele mooie echo gehad tijdens de intake bij de verloskundige in het ziekenhuis. Het kindje was druk aan het springen echt zo leuk! Vandaag de zwangerschap bekend gemaakt bij de kinderen en ouders van mijn klas en op Facebook:

[ATTACH=CONFIG]5497[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5498[/ATTACH]

Groetjes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden