Ga naar inhoud

uitgerekend in mei/juni 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Levi blijkt oor- en keelontsteking te hebben! Nu penicilline kuur en dan zal hij dus hopelijk snel wweer de oude zijn...

Ja, deze zwangerschap gaat erg hard. Kan niet wachten tot over 2, 5 maand ik alles in het njeuwe kamertje uit kan gaan stallen en in alle rust er van kan genieten. Ben bang dat door het klussen en verhuizen ik achteraf het gevoel heb dat ik niet genoeg heb genoten vd zwangerschap ofzo,, dus probeer wel echt elke avond bewust contact te maken, maar ja, meer gaat niet (ook niet qua zwangerschapscursussen ofzo)...

Maar jij lekker aan t shoppen Fleur? Wat is jullie planning mbt verbouwen?

Zijn de andere meiden hier al met kamertjes bezig?

Dieke, heerlijk he, dat geschop?! Ik zei t toevallig vandaag nog dat ik hem best vaak voel op een dag, heerlijk!

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goodmorning!

Ink wat zielig voor je mannetje! Heeft hij er veel last van? Hopelijk slaat de kuur snel aan!

Pfff spannend hoor verhuizen. Wat zal jouw hoofd overlopen met lijstjes! Wel al ideetjes voor de kamertjes en de rest van het huis?

Ik ben van de week ook echt maar eens ideetjes aan het zoeken en heb al een paar dingetjes die ik wel leuk vind. Maar de eerste klus is de zolder leeghalen voor m'n dochtertje. Zo gek om te bedenken dat dit kleine meisje straks grote zus wordt! We vinden d'r zelf nog zo'n ukkie!

Gisteravond heeft m'n hubbie voor het eerst de baby gevoeld! Het wordt ook echt met de week sterker!

De vakantie is niet helemaal zoals die had moeten zijn, nee. Maar ja het kon niet anders. Gelukkig gaan we in februari twee weken naar de Nl Antillen. Eerst weekje Curaçao en dan bij m'n zwager een weekje op St. Eustatius. Die woont daar tijdelijk voor z'n werk. Dus dan gaan we echt lekker uitrusten en heerlijk niets doen. Het zal ook wel voorlopig de laatste vakantie zijn voor ons. Want we weten nog niet wat we deze zomer doen. Misschien ergens rond sept. Maar dat hangt natuurlijk helemaal van de baby en de bevalling af. We zien wel!

Fijn weekend!!

Geplaatst

Heerlijk Apple, nog ff 2 weken naar de zon!

Wij hebben er ook nog over gehad, maar man vindt het eng om ver weg te gaan, snap dat ook wel met de voorgeschiedenis. Maar ik had het echt wel leuk gevonden.

leuk dat je man de kleine ook gevoeld heeft, wordt voor hen dan ook wat meer tastbaar als ze de baby zelf voelen.

Jee ink, keel en oorontsteking, arm jochie! Hij zal met de kuur wel snel opknappen.

Fleur, heb je ook een "thema" of kleuren in je hoofd voor de babykamer? Ik zit zelf te brainstormen wat leuk is. Ik kan niet zo heel veel kanten op, want het kamertje heeft aan één kant een schuin dak, dus super veel kan er ook niet in.

Een ledikantje met een commode die ook wat opbergruimte heeft kan wel goed, en misschien nog een ondiepe kast, maar dan is het ook wel vol, hi hi.

Esther, ben je al gewend dat jullie een meisje krijgen? vast wel! Het lijkt mij wel als ik zo in de stad zie, dat er voor een meisje meer leuke kleertjes kan krijgen :) of je kan meer kanten op.

Geplaatst

Haha ik denk het.... Ik kijk ook al regelmatig maar tis errug stil ;)!

Dieke ben je al uit over het kamertje? Met klein kamertje ben je vast beperkt. Maar met leuke accessoires en kleurtjes kan je het vast heel leuk en knus maken!

Geplaatst

Joehoeeeeee, ik ben er nog haha!

Stil hier ja.. Hier alles goed, krijg al een buik als wat joh, lijk wel 20weken ipv 15. Misselijkheid is voor het grootste gedeelte weg gelukkig. We zijn voor een tweelingwagen wezen kijken, jeetje wat een grote dingen zijn dat. Wordt waarschijnlijk de bugaboo twin. Ik had al een bugaboo voor m'n zoontje en die beviel super. Helaas moet ie weg nu.

Geplaatst

Ik kijk ook wel regelmatig, maar er is niet veel te melden van deze kant. Langzaamaan richting de 20weken echo. Erg nieuwsgierig naar wat we krijgen, maar ook wel zenuwachtig...

Verder ben ik al druk aan de poets geweest en al een beetje aan het rommelen op de babykamer. En aan het foto's uitzoeken, want ik loop bij Mikai 2 jaar achter en metde rest 3. En ik heb als doel de digitale fotoboeken af te hebben voor dit kleintje er is. En dat kost echt veel tijd met al die digitale foto's en oma's die ook nog foto's maken...

Geplaatst

Q[TABLE=class: cms_table_MsoNormalTable, width: 151, align: left]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Naam[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Kindje[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Uitgerekend[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Afspraak/echo[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Gesla[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent][/TD]

[/TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Ink[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]2e[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]3 Mei[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]14 jan vk[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Jongen[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Dieke[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]1e[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]8 mei[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]23 dec 20 weken echo!

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Verrassing[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Fleur[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]12 mei[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]meisje

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Minoes[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]31 Mei[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Helaas mk :-(...

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Apple[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]30 Mei[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]16 jan 20 weken echo[/TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Druppel[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]1e+2e[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]2 Juni[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]15 jan 20 weken echo![/TD]

[TD=bgcolor: transparent]jongens[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Sabine[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]5 Juni[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]14 januari, 20 weken echo

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]meisje[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Liminous[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]8 Juni[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]18 jan 20 weken echo

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]meisje[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Hobbesje[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]3e[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]8 juni[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]27-1 vk

22-1 guo[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Esther[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]12 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Jetje[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]2e + 3e[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]30 juni[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]16-1 echo[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

[Q[TABLE=class: cms_table_MsoNormalTable, width: 151, align: left]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Naam

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Kindje

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Uitgerekend

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Afspraak/echo

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Gesla

[/TD]

[/TR]

[TR]

[/TD]

[/TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Ink

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]2e

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]3 Mei

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]14 jan vk

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Jongen

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Dieke

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]1e

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]8 mei

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]23 dec 20 weken echo!

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Verrassing

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Fleur

[/TD]

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]12 mei

[/TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Minoes

[/TD]

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]31 Mei

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Helaas mk :-(...

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Apple

[/TD]

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]30 Mei

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]16 jan 20 weken echo

[/TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Druppel

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]1e+2e

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]2 Juni

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]15 jan 20 weken echo!

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]jongens

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Sabine

[/TD]

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]5 Juni

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]14 januari, 20 weken echo

[/TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Liminous

[/TD]

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]8 Juni

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]18 jan 20 weken echo

[/TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Hobbesje

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]3e

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]8 juni

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]27-1 vk

22-1 guo

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Esther

[/TD]

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]12 juni

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Meisje[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Jetje

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]2e + 3e

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]30 juni

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]16-1 echo

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Apple, ja ik denk dat ik uit ben over het kamertje. Ik hou de basis basic, omdat het een klein kamertje is, met de accessoires in kleur. Maar we gaan nog een keer naar een grote babyshop misschien kom ik wel op leuke andere ideeën :).

Wel ga ik de set van babyborn aanschaffen die op de triptrap stoel kan. Die stoel heb ik nog niet, maar ben wel van plan om die te nemen, hoor zoveel enthousiaste verhalen over de triptrap.

Qua uiterlijk zou ik er niet direct op die stoel vallen...., maar dat is persoonlijk. Maar de triptrap schijnt wel heel praktisch te zijn.

Geplaatst

Wij gaan de Tripptrapp ook aanschaffen. En idd, niet omdat ie mooi is (want ik vind hem eigenlijk echt níet mooi!) maar omdat ie zo praktisch is. Heb hem laatst in de winkel zien staan en het bleek dat ie de perfecte hoogte heeft voor mij (vanuit de rolstoel)

Dieke, de newbornset is nu de helft van de prijs he. (ik weet niet tot welke datum) Scheelt dus best wel wat!

Afgelopen woensdag weer een uitgebreide echo gehad en ons meisje ligt ineens 6 dagen voor op groei! (kan natuurlijk door de suiker komen) Over 2,5 weken weer echo en dan ook naar de anesthesist en cardioloog om eea door te spreken. Bloeddruk begint ook al wat te verhogen inmiddels, maar bloed en urine waren goed. Aanstaande maandag nog even wat hart-onderzoeken bij mij om te kijken of dat allemaal nog goed gaat.

Dit weekend gaan we met de wieg beginnen! Waren we al eerder van plan maar er kwam steeds wel weer iets tussen... Heb er nu echt zin in!!

Geplaatst

Fleur, klopt idd dat de newborn voor de helft van de prijs is, dat heeft me doen besluiten om het aan te schaffen. Ik vindt 120 € eigenlijk te veel, maar voor de helft is het te doen.

Zover ik kon zien loopt de aanbieding tot eind januari.

Grappig dat je meisje nu weer wat verder loopt. Ons kindje loopt ook een beetje voor. Maar dat doet het vanaf het begin al :)

Hier moeten we de familie wieg ook opsnorren, is ergens bij mijn zus op zolder. Misschien moet het opnieuw bekleed worden. Hoewel de sluier zal blijven als het enigszins kan, want die is gemaakt van de trouwjurk van mijn moeder. Mijn moeder is er niet meer, maar op deze manier toch een beetje wel.

Geplaatst

Een familiewieg lijkt mij ook zo gaaf! Helaas hebben wij dat niet :(

Wel een heel mooi idee dat de sluier is gemaakt van je moeder haar trouwjurk, is ze idd toch nog bij jullie...

Dinsdag hebben we de 20 weken echo, spannend! Ik laat jullie weten hoe het is gegaan!

Geplaatst

Wij hebben de Tripp Trapp ook hier in gebruik, super handig ding. Ze schuiven zo aan tafel mee! Heb via een internet adresje een op maat gemaakt kussentje laten maken, kan je zelf helemaal bepalen. Wordt tie toch nog een beetje leuker ;)!

Wij hebben ook een familiewieg, hoewel die pas van deze generatie is, Haha! Alleen aangezien m'n zus ook zwanger is (van d'r eerste), vond ik dat zij hem mocht hebben. Ze wist alleen nog niet of ze hem ook gaat gebruiken. Dus hopelijk kan ik hem gewoon nemen!

Sabine spannend he de 20 weken echo! Jij dinsdag, ik donderdag! Hopelijk zijn onze kindjes - zover ze kunnen zien - gezond! Ik zag in het lijstje dat er veel dames deze week afspraken hebben ingepland staan! Veel succes en plezier allemaal!!!

Geplaatst

Hey meiden!

We hebben vanmiddag een goede 20 weken echo gehad! Meteen daarna hebben we weer een afspraak gehad bij de verloskundige en dat ging ook goed. Toen we weer naar huis wilden gaan werden we aangesproken door de mevrouw die de 20 weken echo had gedaan. Ze vertelde ons dat we weer terug moeten komen omdat we eigenlijk een GUO hadden moeten krijgen omdat ik zwanger ben van een ICSI kindje. Dit is volgens het protocol van ons ziekenhuis. Dus vrijdag gaan we weer even naar ons meisje kijken :)

[ATTACH=CONFIG]5535[/ATTACH]

Geplaatst

Sabine, wat fijn dat je 20wk echo goed was en heerlijk dat je vrijdag weer mag kijken ;-)!

Lekker genieten!

Apple, jij ook bijna je 20 wk echo dus? Vind je het spannend of durf je er wel in te geloven dat alles goed is?

Wij hebben de kinderstoel van mn zus. Ben de naam vh merk ff kwijt. Je kan hem in hoogte verstellen en je kan hem kantelen, zodat ze er al erg vroeg inkunnen omdat ze dan dus half liggen. Levi zit echter al een tijdje op een gewone stoel, want hij wilde altijd op onze stoel zitten haha, hij is immers al zooooo groot (volgende maand wordt hij 2 ;-))...

Fleur, lukt het met de medicatie afbouw? En begonnen aan de wieg afgelopen weekend?

En Dieke, wat bijzinder, die sluier van jullie wieg!

Wij hebben geen wieg ofzo. Is wel gaaf zo'n familiewieg. Bij Levi hem gewoon in de kinderwagenbak naast ons bed laten slapen in t begin. Hoe we t dit keer gaan doen ben ik nog niet zo over uit. Hebben vd week in ieder geval wel vast een groot bed en kast voor Levi gekocht. Best spannend straks vind ik, in een nieuw huis ook gelijk voor t eerst in n groot bed...

Vandaag ook controle gehad. Kleine man lijkt toch ook weer iets boven gemiddelde qua grootte. Hij ligt vrij hoog in mn buik en ik heb aardig wat vruchtwater waar hij lekker in rondjes zwemt ;-). Alles gaat verder nog steeds prima gelukkig en nog steeds geen indicatie tot rustig aan doen haha. Ben wat minder actief hier, maar lees wel regelmatig bij hoor, maar daarna snel weer verder met verhuisdozen inpakken, online regelzaken etc etc. Sleuteloverdracht komt nu al erg dichtbij met nog maar 3 weekjes...

Druppel, succes met jouw 20 wk echo morgen! Ben benieuwd hoe het met je 2 ukkies gaat!

Geplaatst

Ink, heb je een echo gehad als je uk wat voor loopt?

Mijn BM zit ook hoog, met bijna 23 weken al een stand van 28 weken :eek_yello:. De echo liet toen zien dat het kindje wel een paar dagen voor loopt maar gelukkig geen weken.

Daar maakte ik me wel een beetje druk om, want het lijkt mij moeilijk voor de verloskundige om te controleren hoe het kindje het doet, als je baarmoeder groter is dan het aantal weken wat er voor staat.

Heb daarom nu over twee weken weer een echo gevraagd, en dat mocht gelukkig :)!!

Druppel en Apple (die van jou was gisteren toch) veel plezier en succes met de 20 weken echo's!!

Sabine super dat jou echo goed was, en vrijdag lekker nog een bonusecho! lekker ontspannen kijken deze keer.

Fleur, hoe gaat het met de wieg, moeilijke klus? Geloof dat je handig bent, dus dat zal vast wel lukken :)

Deze week idd de babyborn aangeschaft, eerste aankoop!. Ben ik thuis zie ik op de site van prenatal dat de triptrap ook in de aanbieding was...., muts die ik ben.

Had net de auto van mijn zus teruggebracht. Misschien online bestellen, zou ook nog een optie zijn.

Ik merk dat het kindje echt reageert op aanraking van de buik, zo lief!! Op de plaats waar ik of mijn man mijn/zijn handen neerlegt, krijgen we vaak reactie op die plek terug!

Het heeft ook lekker de ruimte om rond te zwemmen daarbinnen.

Zo fijn om nu al zoveel contact te kunnen maken.

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Geplaatst

Ha meiden,

Ik heb vandaag een echo gehad met 16w van de ukkies. Alles zag er goed uit. Een hele geruststelling omdat ik ze nog niet voel bewegen. Over 4 weken weten we de geslachten! Er was één beeb nog steeds iets kleiner maar ze zaten beide mooi in de curve dus was geen probleem

Dieke, fijn dat je weer over twee weken langs mag komen dat geeft wat geruststelling! Super leuk dat de kleine zo reageerde op je hand, bijzonder!

Ink, nog 3 weken.. Gaat snel! Ben je al aardig op weg met inpakken van spullen? Spannend dat je zoontje dan op een groot bed mag. Wij zijn ook bezig met een nieuw kamertje voor onze zoon. Ze worden wel echt groot dan hè!

Sabine, veel plezier vrijdag, nu alles goed is kan je heerlijk genieten van je wondertje met de echo!

Geplaatst

Hee meiden,

Hoe is het hier met iedereen?

Jetje, fijn dat je weer even mocht gluren naar je ukkies. Je gaat ze vast gauw voelen!

Dieke, wat lief dat je ukkie zo reageert op je aanraking! Bijzonder he! Maar jeetje dat je baarmoeder zoveel weken voorloopt! Heb je ook een buik van 28 weken :D? Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je kindje gewoon goed gaat, een paar daagjes is niet zo erg toch?

Ink, je grote vent al bijna naar een groot bed. Gek lijkt me dat! Mijn dochter is nog iets te klein als de baby wordt geboren, dus die gaat nog gewoon in het ledikantje. Tegen de tijd dat de baby uit de wieg gaat (we hebben een grote, dus kan tot zo'n 5 maanden), kijken we weer verder. Anders leen ik van m'n zus het ledikantje voor een paar maandjes. Totdat ze wel groot genoeg is.

Ik lees dat jou uk ook ietsjes voor loopt, of in ieder geval wat groter is. Maar fijn dat alles verder goed is!

Sabine, wat een mooie echo! Inmiddels ook de GUO gehad? Ze kijken dan op extra punten he? Alles met die echo ook goed?

Ik heb afgelopen donderdag ook de GUO gehad. Op alle punten met glans geslaagd. Een puntje is dat ze iets kleiner is dan ze eigenlijk hoort te zijn. Ze schatten haar nu op 2900 gram bij de geboorte. Maar in verhouding is alles wat kleiner, dus niets om ons zorgen over te maken. Ik ben ook niet erg groot, dus waarschijnlijk heeft deze gewoon mijn genen. M'n oudste is wel lang, maar ja, die heeft dat van d'r vader ;). Daarnaast zei de gyn dat ivf kindjes over het algemeen ietsjes kleiner zijn. (hoewel dat bij de ivf-kindjes in mijn omgeving niet echt op gaat…)

De groei wordt nu wel extra in de gaten gehouden. Dus over 3 weken weer een groeiecho. Vind ik natuurlijk helemaaaaal niet erg ;).

Hoe is het met de rest van de dames hier? Tis wel stilletjes zo he? Geen bericht, goed bericht hoop ik maar!

Geplaatst

Apple, fijn dat alles goed is met je kleine meid. Maak je niet teveel zorgen om haar groei of geboortegewicht; het is maar een schattig. Mijn oudste werd bij de geboorte op 8+ pond geschat en werd geboren met 2760 gram. De jongste zou groot zijn, zo'n 3800 gram bij 40 weken. Hij werd geboren met 37,5 weken en woog maar liefst 4305 gram!! Kortom, het is wel erg ruim schatten wat ze doen bij een groeiecho...

Meiden, geniet van jullie zwangerschap!

Geplaatst

Apple, wat fijn dat de GUO goed was!! Ik wist helemaal niet dat ze ook bij de 20 wekenecho dan al een geboortegewicht schatten. Hebben ze tegen mij niets van gezegd, ha ha ben wel benieuwd wat dat zou zijn geweest.

Waarschijnlijk kan ik dan met de aanstaande groei echo wellicht vragen.

Ik heb idd een grotere buik dan het aantal weken dat ik daadwerkelijk ben. Ik vraag me af hoe dat straks is als ik een paar weken verder ben :), maar misschien stagneert de groei van de BM wel.

Ik hoef me geen zorgen te maken, kindje doet het goed. Het heeft van het begin af aan wel al lange beentjes, maar die hebben mijn man en ik ook, dus verklaarbaar.

Melis, tjee wat een verschil van inschatten en het daadwerkelijk geboorte gewicht...,

Jetje, super dat je twins het goed doen! spannend hoor straks bij de volgende echo, wat jullie zullen krijgen! Heb je een ook een voorgevoel?

Hier gaat het zijn gangetje, geen speciale dingen. De weken gaan wel best snel. Vooral de december maand was snel om, en januari is ook al weer bijna voorbij!

Gek idee dat over 13 weken het gewoon geboren mag worden.

Wij zijn nog steeds niet begonnen met de babykamer. Weten jullie ook of er lange wachttijden zijn op babymeubels, kinderwagens enz?

Geplaatst

Lieve dames,

Ik heb al een tijdje niets van me laten horen, sorry. Het gaat hier met ups en downs en helaas heb ik wel een indicatie om rustig aan te doen. De afgelopen dagen heb ik ook nog harde buiken. Dus nog meer rustig aandoen...

De GUO was goed!!! Het gaat goed met de baby´s en dat is wat telt. Wat een opluchting. En ik voel mijn jongens de hele dag door dus dat is ook heerlijk!

Apple, Sabine hoera voor de goede echo!!!

Jetje, ik denk niet dat het nog lang duurt voordat je ze voelt hoor, en het leuke is dat er altijd wel één actief is. Is later misschien wel lastiger en nog eventjes en dan de geslachtsbepaling... oeeee spannend!

Dieke jeetje, zo groot?? Is dat erg? Sorry heb er geen verstand van. Je toevalig niet vergist in data? :-)

Ink veel succes met de verhuizing!

Wij zijn ook al bezig met ideeen voor de babykamer maar echt actief gaan we volgende week bezig. Heb er zin in!!

Geplaatst

Druppel, vervelend van je harde buiken, echt wel rustig aan doen hoor!!

Met twee beebs lijkt me dat je ze constant voelt :), leuk!

Wat mijn grote buik betreft, het schijnt dat dit niet erg is. Het is namelijk alleen de baarmoeder die zo hoog/groot is en niet het kindje. Zou dat wel het geval zijn dan zou dat een indicatie op suiker kunnen zijn. Althans wat ik ervan begreep, maar heb er ook niet veel verstand van.

Het is dus wel belangrijk dat de groei van het kindje goed in de gaten word gehouden, en dat gaat tot nu toe super volgens het boekje. Het heeft wel lekker veel ruimte om rond te dartelen en te draaien, dat voel ik dan ook goed :).

Ik heb vaak een controle, alleen maar fijn!!

Geplaatst

Hai meiden,

Dieke, ik heb ook best een dikke buik. Mensen schatten me veel verder als dat ik ben. Krijg heel vaak te horen "Moet jij nog tot midden mei??!!" Hahaha, ik kan er wel om lachen. Ze kunnen iig goed zien dat ik zwanger ben ;-)

Dikke buik hoeft geen indicatie voor suiker te zijn hoor. Dat is als je veel vruchtwater hebt, dan pas gaan ze kijken of je suiker hebt. Bij mij hebben ze het daaraan trouwens níet gezien. Momenteel ligt ze wel een week voor op schema... Vanmorgen nog in het zh geweest en de suikers zijn (op een enkele hypo na) goed onder controle.

Deze week nog wel extra controles voor mijn hart. Vorige week bleek dat mijn hart toch wel ingeleverd heeft in de afgelopen 3 maanden..

Hier ook een heel druk kindje, ze schopt en ze mept al behoorlijk. En ze ligt ook steeds weer anders! Ze heeft heel lang overdwars gelegen en nu wisselt het soms dagelijks (ik kan nu goed het verschil voelen doordat ze harder trapt dan dat ze mept)

Volgende week weer een echo. En 2 dagen later ben ik 'echo-model' voor een opleiding. Lekker een echo van 5 kwartier!! Omdat mijn man altijd al meegaat naar de 'gewone' echo's mag mijn moeder dit keer mee.

Volgende week trouwens ook al een afspraak bij de anesthesist... We gaan bespreken wat bij mij wel en niet mogelijk is. Zo zou een ruggeprik niet mogen als je bloedverdunners gebruikt, maar de gyn. wil juist wel een ruggeprik omdat dat mijn hart minder belast... Tja, daar moeten ze dus nog even een oplossing voor gaan verzinnen!

Gaat de tijd bij jullie ook zo snel??!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden