Ga naar inhoud

uitgerekend in mei/juni 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fijn dat er weer goede echo's zijn.

Fleur fijn dat je suiker onder controle is. Wel minder dat je hart heeft ingeleverd....

Hier ook een goede echo en we krijgen een meisje!

[ATTACH=CONFIG]5536[/ATTACH]

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_MsoNormalTable, width: 151, align: left]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Naam[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Kindje[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Uitgerekend[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Afspraak/echo[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Gesla[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent][/TD]

[/TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Ink[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]2e[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]3 Mei[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]14 jan vk[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Jongen[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Dieke[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]1e[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]8 mei[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]23 dec 20 weken echo!

[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Verrassing[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Fleur[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]12 mei[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]meisje[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Minoes[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]31 Mei[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Helaas mk :-(...

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Apple[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]30 Mei[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]16 jan 20 weken echo[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Druppel[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]1e+2e[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]2 Juni[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]15 jan 20 weken echo![/TD]

[TD=bgcolor: transparent]jongens[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Sabine[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]5 Juni[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]14 januari, 20 weken echo

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Liminous[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]8 Juni[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]18 jan 20 weken echo

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Hobbesje[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]3e[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]8 juni[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]27-1 vk

22-1 guo[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Meisje[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Esther[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]12 juni[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]Meisje[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: transparent]Jetje[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]2e + 3e[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]30 juni[/TD]

[TD=bgcolor: transparent]16-1 echo[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[OT]

Geplaatst

Hobbesje, wat fijn dat de echo goed was! En wat leuk dat je een meisje krijgt. Jullie hebben 2 jongens toch? Zal best even wennen worden om roze te gaan shoppen, haha!

Denk dat de meisjes in de meerderheid zijn straks... 6 meisjes, 2 jongens in de tabel?

Geplaatst

Dat zal zeker wennen worden! Maar wel errug leuk, kan ik lekker opnieuw spulletjes gaan shoppen!

Iemand hier nog interesse in een kast vol jongensspullen?? Ik heb alle goede spullen bewaard.... en de kast op de kinderkamer puilt uit van de blauwe en groene kleertjes. Ik moet dus flink opruimen. Mijn hormonen kunnen hun hart ophalen ;).

En idd de meiden zijn in de meerderheid. Hoewel Jetje en Dieke de stand nog redelijk gelijk kunnen trekken...!

Geplaatst

Leuk Hobbesje, nu een meisje!

Over dikke buiken...ik ben 17 weken maar die buik, lijk wel 25 weken, waar gaat dit nog heen?! Ik ga aan het einde voorover vallen ben ik bang haha!

Geplaatst

Hobbesje fijn dat je echo goed was en welkom bij de meidenclub 😄!

Mijn buik groeit ook gestaag door, zeker laatste 2 weken. Merk dat ik voornamelijk s avonds beetje vervelend vind zitten. Knelt een beetje hoog zo onder m'n boobies.... Dat wordt nog wat als we nog meer groeien haha!

Geplaatst

Volgens mij was ik gisteravond niet helemaal wakker... Zie nu dat de 'stand' 6 meisjes-3 jongens is. Was even vergeten dat Druppel 2 jongens krijgt. Ja, dan kunnen Dieke en Jetje de stand nog wel redelijk gelijk gaan trekken. Of niet ;-)

Druppel, gaat het weer wat beter (lees: doe je wat rustiger aan)?

Geplaatst

Ha ha, Hier zit de enveloppe nog steeds dicht :laugh::laugh::laugh:!!! Goed he!

Weet dus niet of ik de stand, mede, gelijk ga trekken.

Wel super hoor, Het wordt wel zoveel echter als je weet wat het gaat worden :).

Geplaatst
Volgens mij was ik gisteravond niet helemaal wakker... Zie nu dat de 'stand' 6 meisjes-3 jongens is. Was even vergeten dat Druppel 2 jongens krijgt. Ja, dan kunnen Dieke en Jetje de stand nog wel redelijk gelijk gaan trekken. Of niet ;-)

Druppel, gaat het weer wat beter (lees: doe je wat rustiger aan)?

Ik heb toevallig veel gedaan de laatste dagen maar ga niet aan een stuk door hoor. Tussendoor gewoon veel liggen. We willen de komende weken aan de slag met de babykamer dus wordt het niet veel rustiger schat ik :-) wel leuker!

hier ook een giga-buik en het lijkt de laatste tijd alsof het met de dag groeit!

Morgen ga ik m'n verlof aanvragen. Hebben jullie dat al geregeld? 4 of 6 weken ervoor?

Geplaatst

Druppel, ik ga 6 weken van te voren met verlof. Geen idee of ik dat haal..kan goed zijn dat het veel te zwaar is en eerder moet stoppen. Ik moet ook iedere keer als ik in de weer ben met het huishouden of wat dan ook tussendoor zitten en rusten. Heb snel last van een harde buik en m'n rug. Frustrerend soms omdat ik nog zolang moet...maar ja alles voor de beebs.

Geplaatst

Ik ga ook 6 weken van te voren. Bij m'n eerste zwangerschap tot 4 weken van te voren gewerkt, maar dat vond ik best pittig. Was er echt klaar mee toen. En nu met een dreumes (die nog steeds niet loopt..) dacht ik, ik ga mooi 2 weken eerder :). En na m'n zwangerschapsverof neem ik ook nog ouderschapsverlof op, heerlijk! Vind die 16 weken zoooo kort. Als je uk dan 3 maanden is 'moet' je weer aan het werk. Vond dat zo snel en tegen m'n gevoel in gaan. Zeker omdat ik nog volop bv aan het geven was. Dus toen ook nog een maandje erachter geplakt. Dus van 21 april t/m 1 oktober werk ik niet :D!

Geplaatst

Met een tweeling doorwerken tot 6 weken van tevoren zou heel netjes zijn volgens mij. Ligt ook aan je werkzaamheden natuurlijk.

Hier is vandaag een pakketje kleding binnengekomen en de eerste roze was hangt ondertussen. Zo leuk om weer helemaal alles bij elkaar te zoeken!

Heb mijn jongenskleding op marktplaats gezet en ben de eerste dingetjes al kwijt. Heerlijk om plek te maken...!

Vandaag aan mijn oma verteld dat we een meisje krijgen. Haar grootste wens omdat mijn moeder als enige een dochter heeft en ik dus voor de enige echte 4 generaties kan zorgen. Nu hoopt ze dat ze dat haalt (ze is 89 nu). Ik hoop het ook!

Geplaatst

Hey meiden!

Ik ga tot 4 weken van tevoren werken op papier maar in de praktijk is het 5 weken van tevoren. Komt doordat ik in het onderwijs werk en er net een vakantie tussenzit :)

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik het ook zo gedaan en dat ging redelijk goed. Je weet natuurlijk nooit hoe het loopt maar tot nu toe vind ik het heerlijk om te werken. Met een dreumes thuis is het op het werk soms gewoon ontspannen haha! Alleen het vele praten vind ik zwaar....

Hier is de babykamer zo goed als af, alleen de gordijnen moeten nog binnenkomen en opgehangen worden. Ik heb al zoveel mooie meisjeskleding van mensen gekregen die al een meisje hebben + al wat kleding als cadeau dat ik zelf denk ik amper wat ga kopen. Heb al wel zelf het eerste pakje gekocht :)

Liefs!

Geplaatst

Hey meiden,

Even wat minder actief ivm hoop stress rondom hypotheek rond krijgen, vertraging etc. Is nu waarschijnlijk opgelost en denk dat we de sleutel maximaal 1 wk later krijgen, dus niet volgende week, maar rond 11 feb ofzo...

Met de kleine man gaat het goed. Krijg veel complimentjes over mn buik, echt een basketbal van voren en van achteren bijna niet te zien. Voel me verder ook gewoon echt goed. Het 3e en dus laatste trimester is bijna al aangebroken hier en vind het wel jammer dat ik nog niet met het kamertje en kleding etc aan de slag kan. Maar goed, straks als we verhuist zijn de schade maar eens in gaan halen ;-)...

Ik lees verder mee hoor meiden, maar zal ook de komende periode dus druk bezig zijn...

Geplaatst

Nog even Ink en dan kan je helemaal los met de babykamer!! Wij gaan binnenkort ook maar eens beginnen...., ha ha. Rot die stress over de hypotheek, kan je er eigenlijk niet bij hebben. Waarschijnlijk heb je al genoeg aan je hoofd.

Ik heb een groei echo gehad...., en krijg dus geen geschatte geboortegewicht mee, jammer genoeg, want ik was wel heulll nieuwsgierig!

wel een geschat gewicht van wat het nu is, een kleine kilo al! Weet niet of dat veel is of niet, maar alles was oke.

Mooi alle metingen in dezelfde lijn, wel de bovenste lijn, dus niet een kleintje.

Fleur, dus als je veel vruchtwater hebt, kan dat wel op suiker duiden. Ik weet er niet zo heel veel vanaf, maar vertrouw maar op de artsen.

Is de wieg mooi geworden?? Ik wil er mee beginnen als ik 27 weken ben, ik heb dan vakantie, dus dan lekker fröbelen. Ik ben ook wel handig, dus veel zin in!!

Hobbesje, leuk nu Rose shoppen!! geniet ervan!

Apple, Hier ook last van de hoge stand van de BM. Nu ligt het kindje ook nog helemaal dwars bovenin, dus ben er zelfs af en toe benauwd van. Vooral als ik ga liggen, pff, maar het is niet anders.

Geniet vooral van alle schoppen en bewegingen :)

Geplaatst

Balen Ink. Is het nu opgelost??

Hoe is het met de rest van de dames?

Hier alles ok, alleen me van de week behoorlijk gebrand in mijn nek (liet een bakje stamppot vallen en dat spetterde alle kanten op). Nu hopen dat het mooi geneest...

Ik ben al aardig aan het nestelen. Maatje 50 en 56 heb ik wel compleet, alleen nog een eerste pakje. Als het goed is komt er ook een pakketje vanaf maat 68 binnen en dan hoef ik alleen maatje 62 nog aan te vullen voor het eerste jaar geloof ik ;) . Dan nog op zoek naar een boxkleed, omslagdoek en een nieuwe achterbank voor in de auto met 3 normale gordels. Kamertje heb ik alweer ingericht en bijna helemaal uitgeruimd (staat alleen nog 1 staande lamp waar we nog geen betere plek voor hebben). Alle jongensspulletjes op marktplaats gezet. Heb alleen nog geen schoonmaakdrang lijkt het!

Geplaatst

Hai meiden!

Hobbesje, wat ben je lekker snel met alles! Respect!!

Wij hebben vanmiddag de timmerman gesproken en hij begint over 10 dagen met de bovenverdieping. Hij heeft 3 weken nodig... Kleertjes heb ik al wel heel veel. Ben nu ook bezig met de grotere maatjes.

Afgelopen woensdag veel afspraken gehad in het zh. Anesthesist begon meteen dat het waarschijnlijk wel een keizersnee onder algehele narcose wordt! Gyn. en cardioloog vertelden later gelukkig dat dit absoluut nog niet vaststaat! Als mijn hart de komende 12 weken stabiel blijft dan mag ik ook gewoon bevallen.

Maar ben momenteel behoorlijk moe, helaas. Komt waarschijnlijk doordat ik met de prednison ben gestopt. Wat ben ik daar beroerd van geweest de afgelopen weken!!

Hier ook nog op zoek naar een goede draagdoek. Zijn er hier meiden met ervaring? Welk merk is goed??

Geplaatst

Ik heb een draagdoek van lodger die je ook in de maxi cosi kan doen en dat is echt geen aanrader!

En ik heb zelf een mei tai gemaakt. Niet heel moeilijk als ik het als leek al kan maken. En die vond ik wel prettig, maar daar heb ik alleen een dreumes/peuter in gehad en geen baby.

Balen dat ze zo onduidelijk zijn over hoe en wat qua bevalling...! Hoop dat je er hoe dan ook gewoon bij bewustzijn bij kan zijn!

Geplaatst

Hobbes, dankje! Ik was juist van plan om een lodger te gaan kopen! Zag er veel voorbij komen op een koopjeshoek.. Maar ja, waarom komen ze allemaal 'z.g.a.n.' te koop? ;-)

Zo'n mei tai, is dat zo'n ding die je om je heen slaat en knoopt? Want ik wil er wel één die makkelijk om te doen is als ik alleen ben.

Geplaatst

Een mei tai is wel alleen te doen. Even handigheid krijgen, maar dat is denk ik zo voor alle draagdoeken.

Het nadeel van de lodger is dat hij niet recht hangt. Dat belast je schouders/rug echt heel erg. Wat voor draagdoek je ook voor zou gaan, kies er een die de belasting goed verdeelt en waarbij het kindje goed dicht en redelijk strak tegen je aanzit/ligt. Ik ben voor de mei tai gegaan omdat ik die zelf kon maken.

Geplaatst

Leuk Hobbesje, al zo aan het nestelen.

Ik heb gisteren 2 tassen vol met de 1e kleertjes van Levi terug gehad en even lekker door zitten nemen. Was mijn 1e "nestelgedoe" hihi...

We hebben gisterenook te horen gekregen dat de hypotheekstukken begin volgende week bij de notaris zullen liggen. Dus dat is nog geen garantie, maar klinkt hoopvol! Zouden a.s. dinsdag de sleutel dus krijgen, maar dat wordt te krap. Hoop nog wel deze week...

Fleur, ik heb Levi heel veel gedragen. Heerlijk lekker knus tegen je aan.

Let er in ieder geval op dat het een ergonomische is, waarbij je kindje in de zo genaamde "kikkerhouding" zit (bol ruggetje, knietjes opgetrokken en hoger dan het kontje). Dit is voor hem het meest comfortabel aangezien het lijkt op de foetushouding. Dit is dus niet het geval bij bijv de lodger of babybjorn. Verder is veel afhankelijk van je wensen:

Tricot rekbare doek is erg zacht en makkelijk te knopen, maar na een jaar is je kleine er wel wat zwaar voor en gaat hij door hangen. Daarnaast vond ik hem voor de zomer erg dik.

Een geweven doek was mijn favoriet. Heb een lekker dunne voor de zomer en je kan ze op veel manieren knopen.

Ik heb ook een hoptye. Is soort meitai. Beviel me op zich ook wel goed.

En een ringsling voor korte stukjes, aangezien dit over 1 schouder is en snel dus doorhangt qua gewicht.

Een hele fijne site vind ik www.babybij.nl. Hierop staan veel adviezen over de verschillende dragers en zo kan je het beste kiezen wat bij je past, maar pas op, als je eenmaal besmet bent met het draagvirus, wil je waarschijnlijk niet steeds meer bij doeken uitproberen en kopen haha. Bij mij jeukt het ook al weer om een 5e te gaan kopen, maar wil wachten tot na de bevallingm zodat ik naar een inloopochtend kan gaan en met ons manneke er in er een paar kan uitproberen... Misschien is dat ook nog een optie voor je?

Geplaatst

Wat een goede tips allemaal! Thanx!!!

Ik zal de draagdoek vooral gaan dragen als ik in de rolstoel zit. Een doek vind ik dan namelijk veiliger dan gewoon los op schoot natuurlijk. De lodger valt dan sowieso af omdat er maar 1 schouder belast wordt (en voor het zelf rijden heb je beide armen nodig en als je schouders dan ongelijk belast zijn ben je binnen een dag geblesseerd) En het moet er dus ook niet één zijn met een knoop op de rug, haha.

Deze week zal ik er eens goed voor gaan zitten om het op internet allemaal eens op/uit te zoeken. Want ik heb nu al van jullie begrepen dat er veel verschillende soorten zijn. Bedankt!!!!

Ink, wat fijn dat er wat schot in de zaak begint te komen. Duimen dat jullie volgende week de sleutel krijgen!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden