Ga naar inhoud

uitgerekend in mei/juni 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee meiden,

Weer terug van even weggeweest! Hoe is het met jullie allemaal? Allemaal druk bezig met de kamertjes en lijstjes afvinken?

Wij hebben de zolderkamer waar m'n dochtertje heen gaat nu helemaal leeg gemaakt. Over een weekje gaan we op vakantie (heerlijk 14 dagen naar de Ned. Antilllen :D) en als we terugkomen gaan we aan de slag met verf/meubeltjes/etc. Ik wil proberen om haar een maand voor de bevalling in haar nieuwe kamertje te hebben, zodat ze niet alles tegelijk krijgt. Ben zo benieuwd hoe ze op alles zal reageren; nieuw kamertje, niet meer alleen, maar aandacht delen met zusje…. Spannend!

Gisteren weer een groei echo gehad en de kleine meid ligt nog steeds een kleine week achter, maar niets om ons zorgen over te maken zei de gyn. Dus dat doen we dan ook maar niet. Ik ben namelijk ook niet de grootste ;). Wel over 4 weken weer echo.

Fijne avond ladies!

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh......, wat lekker Apple.., jaloers hier!! Lekker nog ff op vakantie!

Ik vind het weleens verwarrend als ze zeggen van, het loopt een weekje voor of achter. Het kindje kan toch ook gewoon een kleintje zijn?

En dan lekker aan de klus! Wij hebben nu een ledikantje en commode gekocht, of eigenlijk besteld. Duurt een week of 5/6 voordat het komt.

Dan mag het ook wel! Best wel lange levertijd :(

We zijn ook in babypark Hoogenveen geweest..., Daar moeten ze echt wat aan de verlichting doen!! wat een donkere winkel. Er staat best veel spul, genoeg keus hoor, maar de kwaliteit van de meubeltjes vonden wij niet zo heel erg goed. Ik hoop niet iemand voor het hoofd te stoten nu....,

Morgen al weer 27 weken, jippie! Controle was ook weer helemaal oke. En ook nog een baarmoederhalsmeting gehad, ook goed gelukkig :)

Geplaatst

He Dieke, jeetje jij gaat alweer naar de 30 weken! Vind je het ook zo snel gaan de tijd!?

Jammer dat alles zo'n levertijd heeft he. Wij hebben voor m'n dochtertje nog geen nieuwe meubeltje gekocht.. Maar ik denk dat we even langs ikea rijden :). Ledikantje hebben we al, daar ligt ze al in en die gaat mee naar zolder voorlopig.

Hebben jullie ook zo'n last van slecht slapen… Vaak wakker, veel (enge) dromen, op rug liggen is niet echt prettig, buik liggen ook niet… Echt irritant. Kan je nog doorslapen, lukt het niet :(….

Geplaatst

Apple, ik ben ook vaak wakker en 's morgens ook weer voor de wekker... :( Ik lig inmiddels met wat kleine kussentjes binnen handbereik, zodat ik die erbij kan pakken als ik niet meer lekker lig (soms is het lekker om tegen een kussentje aan te liggen als ik op m'n ene zij lig)

Dinsdag komen ze hier (eindelijk) de bovenverdieping verbouwen. Ze verwachten zo'n 3-4 weken nodig te hebben en dan kunnen we aan het schilderen, behangen en inrichten. In de tussentijd stort ik me op onze slaapkamer. Daar wil ik nog wat dingen veranderen en een beetje schuiven met bed en kast zodat de wieg en de commode daar kunnen staan (extra commode, omdat onze slaapkamer beneden is)

Ik heb inmiddels van een kennisje een babybjorn draagzak overgenomen voor een prikkie. Maar daarnaast wil ik ook nog een draagdoek.

In het weekend gaan we ook maar eens bezig met het kaartje. Het gaat allemaal zó snel ;-)

En wat betreft de groeiecho's, wij kregen de ene keer te horen dat ze 5-6 dagen achterliep en 3 weken later liep ze 6 dagen voor.... Tja, het lijkt me sterk dat ze in 21 dagen 11-12 dagen is 'ingelopen'. En weer 3 weken later liep ze precies op schema. Jaja..

Ook werd haar gewicht op 25 weken op 780 gram gezet. En afgelopen week kreeg ik zo'n mailtje (lang leve de blije doos en dat soort dingen, als ze je mailadres hebben krijg je allerlei mailtjes over de groei!!) waarin stond "Je bent nu 26-27 weken zwanger, je kindje weegt nu 720 gram."

En heb ook veel vriendinnen en kennissen die te horen kregen dat hun kindje of juist klein of juist groot was en na de bevalling bleek dan juist het tegenovergestelde.. Zegt volgens mij niet heel veel hoor. Dus niet druk maken over die echo's Apple!

Vraagje, is zo'n baarmoederhalsmeting standaard?? Heb er in het zh nog niets over gehoord.... Ik krijg nu binnenkort wel elke 2 weken controle (en echo!)

Fijne avond!

Geplaatst

Fleur, lekker mazzeltje dat je een babyborn draagzak voor een prikkie kon overnemen!

Een baarmoederhalsmeting doen ze volgens mij niet standaard, alleen als er aanleiding toe is. Dus dan denk ik b.v. problemen in het verleden te hebben gehad met een zwangerschap of vroeggeboorte, of dat er in deze zwangerschap een aanleiding is om de bmh te checken.

Maar als je er om zou vragen, dan is het een kleine moeite, denk ik. Is wel een inwendige meting, wel logisch :)

Nu lekker vakantie, heerlijk uitgeslapen vanmorgen! Morgen lekker een dagje met mijn zus shoppen.

Verder gaat alles goed!

Geplaatst

Hoi iedereen,

Wat een traject hebben jullie gevolgd om zwanger te raken, echt knap! En nu eindelijk zwanger, gefeliciteerd!!!

Om eerlijk te zijn, ben ik, Ilse, niet op dit forum omdat ik zwanger ben geraakt dankzij een vruchtbaarheidsbehandeling.

De reden is dat ik samen met mijn studiegenoot Iris, voor onze studie Verloskunde bezig ben met een afstudeeronderzoek naar de ervaring van mannen tijdens een zwangerschap na een vruchtbaarheidsbehandeling. Er is al veel onderzoek gedaan naar de ervaringen van vrouwen op dit gebied, en wij vinden dat het nu tijd is voor de mannen!

Daarom hebben we online een enquête opgesteld, waarmee we hopelijk te weten komen wat de beleving is op het gebied van zorgverlening, zelfvertrouwen, bezorgdheid en angst bij mannen tijdens de zwangerschap. Het invullen van de enquête duurt ongeveer 10-15 min. en de gegevens zullen uitsluitend gebruikt worden voor ons onderzoek en volledig anoniem blijven.

Nu zijn er geloof ik niet veel mannen die op dit forum zitten, dus daarom wil ik jullie hulp vragen dames! Dus ben jij meer dan 14 weken zwanger? Vertel je partner dan over onze enquête en spoor hem aan om de enquête in te vullen! http://enquetemaken.nu/r/rnit Daarmee zullen jullie ons ontzettend helpen!

Alvast heel erg bedankt!!!

Iris Meurs & Ilse Timmerman

Geplaatst

Eigenlijk niets te melden, behalve dat het goed gaat!!

Ik wilde zo graag de 28 weken op de ticker zien....., dus vandaar dit berichtje :laugh:.

Nu is toch officieel de derde trimester ingegaan ?? Yes Yes!!

Geplaatst

Hoera 28 weken!

Hier ook heel blij met 24 weken. Volgens de gynaecoloog een mijlpaal, op naar de 28 voor mij. Het gaat gelukkig goed momenteel dus echt genieten.

Hebben jullie de babykamers al af??

wij hebben de meubels al, komende week behangen en dan kan alles erin. Heb er zoveel zin in!

Geplaatst

Fijn dat het goed gaat. En wat klinkt het al ver 28 weken! Die is toch maar mooi binnen!

Hier duurt dat nog even, zal blij zijn als ik dat ook gehaald heb. Dat is toch een mijlpaaltje.

Hier is het kamertje zo goed als af. Zal een keertje foto's maken. Ben ook benieuwd naar jullie kamertjes!

Heb de meeste kleertjes nu bij elkaar, er komt nog 1 pakketje en morgenvroeg bij mijn nichtje nog roze spulletjes snuffelen.

Dan nog een keer samen met mijn man op pad om de eerste kleertjes uit te zoeken, maar dat kan nog gelukkig. Hier in de buurt zitten nl. niet echt leuke winkeltjes voor babykleding helaas.

En nog een 'mijlpaal'... gisteren is al mijn jongenskleding opgehaald. Toch even slikken als dat ineens allemaal weg is... Nu maar hopen dat het echt een meisje is (moet wel! het was nl. erg duidelijk).

Zijn jullie al uit de naam? Wij hadden altijd een meisjesnaam maar zijn (uiteraard) gaan twijfelen en nu op zoek naar een nieuwe.

En geboortekaartjes? Hebben jullie al rondgekeken?? Ik vind dat zo moeilijk. Het kaartje uit dezelfde serie als we hadden is nu echt niet leuk, dus we moeten verder zoeken.

Geplaatst

De muren voor de babykamer staan inmiddels :) Het zware werk hebben we uitbesteed en er wordt momenteel flink verbouwd hier. Komende week gaan we het behang uitzoeken, maar ik weet al helemaal wat ik wil. En mijn man vindt het gelukkig ook erg mooi ;)

Ben ook heel benieuwd naar jullie kamertjes!! Waarschijnlijk laat mijn foto nog wel een week of 3-4 op zich wachten...

Maar de meeste spullen hebben we inmiddels wel compleet.

Geplaatst

28weken alweer... Jee wat gaat het snel! Goed te lezen dat het bij iedereen goed gaat! Hier zijn de 20weken gepasseerd, en na een glansrijke 20w echo, schuif ik aan bij Druppel, ook 2 jongens in aantocht hier! Het kamertje hier blijft zoals ie is met alleen een extra ledikant en wat nieuwe accessoires. Eindelijk ga ik wat kleertjes kopen voor m'n jongens. Ik had nog niets gekocht.

Fleur, mooi dat de verbouwing in volle gang is dan kun je snel aan de slag om er een prachtig kamertje van te maken.

Geplaatst

Hobbesje, wij hebben ook al lang een jongensnaam maar nu het er twee zijn, zijn wij toch ook aan het twijfelen. Wat is er leuk bij? Klinkt het goed samen..of toch op zoek naar 2 andere namen. Lastig hè!

Geplaatst

Jetje, twee jongens, super hoor!

Wij zijn nog steeds aan het dubben over de namen, we komen er gewoon niet uit. We willen alle twee wel concessies doen, maar onze smaken liggen kilometers uit elkaar, ha ha.

Controles gaan steeds goed, gelukkig. Wel nog in afwachting van een bloed uitslag i.v.m rhesus factor. Daar moest ik met 27 weken voor geprikt worden, schijnt standaard te zijn als je rhesus negatief bloed hebt.

Geplaatst

Hey meiden!

Even een update:

Gisteren een goed gesprek gehad met de gynaecoloog die mijn vorige keizersnede en de operatie erna (na de fluxus) heeft gedaan. We hebben voor nu afgesproken dat we voor een geplande natuurlijke keizersnede gaan. Best een opluchting, het geeft ons rust te weten waar we aan toe zijn. Ik hoop zo dat het een natuurlijke keizersnede mag worden! Ik wil ook heeeeeel graag borstvoeding geven en hoop dat het zo beter op gang zal komen... We zullen het zien!

Hoe gaat het met de andere meiden!

Geplaatst

Hey Sabine, fijn hoor dat je duidelijkheid hebt, maar wat is een natuurlijke keizersnee?

of heet dat zo als het een geplande keizersnee is.

Geplaatst

Een natuurlijke keizersnede:

• De operatiekamer moet een comfortabele temperatuur hebben zodat de baby niet teveel schrikt wanneer hij/zij uit de buik komt en niet onderkoelt raakt.
  • Er wordt voor een ruggenprik gekozen als verdoving. Zo kan de moeder de geboorte van haar kind bewust meemaken.
  • De ecg-plaatjes worden op je schouders in plaats van op jouw borst geplaatst zodat huid-op-huid contact direct mogelijk is.
  • Om de baby zo min mogelijk stress te laten ervaren worden de lichten gedimd op het moment waarop de baby met zijn hoofd uit de buik komt.
  • Geluid is een belangrijke factor die de omgeving vertrouwd kan maken. Wanneer iedereen zo stil mogelijk is en alleen de moeder praat en/of zachte muziek wordt gedraaid die de baby ook hoorde in de buik, zal de baby zich meer op zijn gemak voelen in zijn/haar nieuwe omgeving.
  • De baby komt eerst alleen met zijn hoofd uit de buik. Met warme handen (handschoenen aan) wordt de druk van een vaginale bevalling nagebootst zodat het vruchtwater uit neus en mond kan lopen. Dit verkleint de noodzaak tot uitzuigen. Daarnaast zorgt de nagebootste druk ervoor dat de baby zelf de impuls krijgt om geboren te willen worden.
  • Wanneer het hoofdje uit de buik is, wordt het doek naar beneden gebracht, zodat moeder (en vader) kunnen meekijken. Het hoofdje blokkeert de wond.
  • De baby wordt langzaam uit de buik gehaald (walking the baby out), waarbij de baby zelfstandig gaat ademhalen.
  • De baby wordt nu in zijn geheel uit de buik gehaald en op de blote borst van de moeder gelegd (huid-op-huid contact) en toegedekt met een zachte warme doek. Door het directe huidcontact stabiliseren de hartslag en temperatuur van de baby sneller.
  • Terwijl de baby op de borst van de moeder ligt kan hij/zij worden onderzocht, zodat het bindingsproces zo min mogelijk wordt verstoord.
  • Nadat de baby een paar minuten bij de moeder heeft kunnen bijkomen, kan de navelstreng worden afgebonden en doorgeknipt. Deze heeft zolang mogelijk kunnen doorkloppen. De baby kan bij de vader worden gelegd, liefst ook op de blote huid, terwijl de buik van de moeder weer wordt dichtgemaakt.
  • Verdere interventies als het wassen van de baby, toedienen van vitamine K en antibioticadruppels, dienen alleen te worden uitgevoerd als er een noodzaak voor is.
  • De baby krijgt -waar mogelijk- zo snel mogelijk borstvoeding na de geboorte.

Hoop zo dat dit gaat lukken! Als de bevalling vanzelf zou gaan beginnen is dit allemaal al niet meer mogelijk omdat dit alles veel voorbereiding vraagt van het personeel....

Geplaatst

Dames hoe is het met jullie??

Hier gaat alles goed. De dame laat zich steeds duidelijker voelen en dat is wel fijn. Want madam ligt met de voetjes onder en trapt het liefst naar achteren zodat ik het bijna niet kan voelen... Ben nog steeds moe, maar dat blijft weet ik van de vorige keren. Ik slaap niet echt fantastisch. Ja, ik heb de meest levendige dromen, maar daar wordt ik dan ook weer wakker van helaas.

Jullie al aan de zwangerschapscursussen? Hier gaat de gym over 2,5 week (eindelijk) beginnen.

Sabine dat klinkt goed een natuurlijke keizersnede.

Hier hebben ze dat nog niet.... helaas! Maar ik ga wel naar de mogelijkheden vragen.

Hier heb ik toch de kamer-doorschuif-kriebels gekregen. Dat betekend dat mijn man aan het schilderen mag op zolder en dat we nog 4 dakraam-rolgordijnen moeten bestellen. En dan kasten afbreken en weer opbouwen en overpakken. Maar dan hebben de kids allemaal een redelijk formaat kamer en kan mijn man ipv op zolder op de 1e etage werken. Ze gaan een eigen bedrijfje opstarten en dan kan hij hopenlijk wat meer ook thuis werken.

Nu nog kijken of ik nieuwe gordijnen wil op de kamer die dan de babykamer wordt... heb al wel leuke gezien voor een prikkie (3 euro per meter maar, dat is nog geen 18 euro exclusief maken). Dus met een beetje charme moet het gaan lukken lijkt me.

Geplaatst

Goedemorgen Dames,

Hobbesje, Ik slaap ook slecht, soms 2 nachten goed, gevolgd op weer aan aantal prut nachten. Ik slaap altijd wel goed in, maar halverwege de nacht wordt ik wakker. Het zal er wel bij horen, maar niet echt leuk. Mijn man is een lichte slaper, dus die heeft er ook veel last van.

Ha ha, i.p.v dat we nu heerlijk slapen en uitgerust de gebroken nachten in gaan, ach ja, dan zijn we al een beetje aan het ritme gewend :)

Ik vermoed dat ons kleintje nu eindelijk een keer met het hoofdje naar beneden ligt. Het heeft regelmatig de hik, en dat voel ik steeds onderin de buik. Wel grappig.

Soms ook venijnige trappen, vooral avonds.

Het schiet al weer op, het is al bijna Mei..., spannend vinden jullie niet?

Ik begin binnenkort met de babykamer, nog even behangen en dan kunnen de meubeltjes komen. Ik verheug me het meest om het leuk te maken met accessoires en het kleine spul.

Misschien nog een lampenkapje maken in de stof die ik heb voor de gordijnen.

Ink ben je al verhuisd?

Hoe is het met de andere dames, hebben jullie ook al groeiecho's gehad? Die van ons wordt geschat op, als het zo door groeit, 8 pond.

Maar het is maar een schatting.., hoewel het wel steeds bij de bovenste lijn zit in de groeigrafiek. We zien het wel!

• 2 weken later...
Geplaatst

Hey meiden,

Wat een stilte hier!

Wij zijn afgelopen weekend verhuist en moesten vanmorgen de sleutel inleveren van ons oude huisje.

Was ff slikken, want moest tekkens aan mn thuisbevalling van Levi daar denken. Maar ons nieuwe huis is heerlijk, zo ruim! Helaas nog langniet af (zitten nog zonder badkamer en zonder keuken helaas), maar de woonkamer en slaapkamers zijn redelijk glad en ingericht nu. Ben wel aardig totalloss van al het klussen en sjouwen, dus denk dat ik t vanaf nu maar wat rustiger aan ga proberen te doen...

Nog 3 weekjes werken. Als ik 6 weken van te voren zou doen, had het nog maar 1 weekje geweest, gek idee hoor! Zijn verder nog helemaal niet zover (ledikantje en commode staan, maar nog niets er in qua kleding en ook nog geen geboortekaartje uitgekozen ofzo). Komende tijd maar s gaan doen...

Hoe is t verder met iedereen?

Geplaatst

Hai meiden,

Inderdaad erg stil hier... En daar ben ik zelf ook debet aan, haha.

Ink, wat fijn dat de verhuizing erop zit nu! Nu alles nog in orde maken....

Hier een heel ander verhaal.... Ik ben inmiddels ook ´verhuisd´ en wel naar het ziekenhuis. Vorige week bleek bij een routine controle dat mijn hartfunctie gehalveerd was. Nou was mijn hartfunctie al minder, dus werd het een zorgelijke situatie. In de afgelopen week ben ik opgenomen en lig ik aan de longrijping. Dit in eerste instantie uit voorzorg, dat als ze in moeten grijpen, dat de longetjes van de kleine wat rijper zijn.

De longrijping kan nog wel effect hebben op mijn hartfunctie, de bloedstolling en de suiker. Daarom moet ik sowieso nog even blijven. Elke dag is er nu één. Het kan zijn dat de situatie omslaat en de kleine ineens gehaald moet worden. Maar het streven is om -als de situatie stabiel is/blijft- de 34 weken te proberen te halen....

Al met al een flinke domper en behoorlijk wat zorg. Van een redelijk goede zwangerschap naar een heel zorgelijke situatie... Weg roze wolk, weg leuke voorbereidingen, weg zelf het kamertje afmaken... Ineens helemaal stilgezet. En aan dat idee moet ik nog steeds even wennen....

Hoop dat met de rest van de meiden alles goed gaat! Maar ik denk dat ik als allereerste van jullie ga bevallen...

Geplaatst

Jeetje Fleur, dat is schrikken! Kan me voorstellen dat dit idee erg moet wennen om ineens alles uit handen te moeten geven, maar alles natuurlijk voor de gezondheid van jou en de kleine! Goh, 34 weken al! Dat ben ik volgende week en zou er mentaal echt ook nog niet aan toe zijn zeg! Heel veel sterkte meid en hou je ons een beetje op de hoogte?

Geplaatst

Dankje Ink! Ik ben maandag 32 weken (nog geen 34 weken dus) Maar als ik nu stabiel blijf gaan ze proberen om de 34 weken te halen. Mits het verantwoord is hoor!

Maar het is wel effe wennen als je er steeds vanuit ging dat het goed gaat en dat je de 37/38 weken gaat halen (zou sowieso inleiden worden bij mij) Er gaan ineens heel wat weken vanaf. En ik heb echt mijn hele denkwijze om moet gooien.. Zo ga je van een normale werkdag ineens naar absolute rust. Zag ik echt niet aankomen!

Geplaatst

Fleur, jeetje! Wat een moeilijke tijd. Je moet je er dan inderdaad mentaal op voorbereiden. En dan nog het feit dat je in het ziekenhuis ligt, echt niet leuk!

hoe erg het ook is en jammer kun je maar het positieve proberen vast te houden. Je bent immers zwanger en bent al 32 weken 'ver'! Je weet dat de overlevingskansen groot zijn. Ze zullen je daar goed in de gaten houden en alles doen voor jou en je baby. En voor je het weet is deze tijd voorbij en heb je haar in je armen en kunnen jullie genieten. Maak je vooral niet te druk, dat zal niet helpen.

Ik wens je voor nu heel veel sterkte en hou ons op de hoogte!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden