Ga naar inhoud

Uitgerekend juli 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben sinds maandag gestopt met de bollen, zo blij mee, gebruikt vanaf de tp, had er veel bijwerkingen van, mijn darmen waren reuze opgezet en zeer pijnlijk, nu nog een beetje. Is dat herkenbaar voor anderen? Mijn borsten zijn zeker een cupmaat gegroeid en echt mega pijnlijk, kan niet op mijn buik liggen. Zal dit weekend nieuwe bh's gaan kopen want het komt over de cup heen, geen gezicht! En ben net alles jullie aangekomen, vreselijk vind ik het. En die kleine weegt nog niks. Geen extra trek, heb zelf het idee dat het door de hormonen komt, vocht vast houden enzo. Plas me ook een ongeluk, net als andere hier noemen, elke nacht eruit, kan vaak niet meer slapen erna, hebben jullie dat ook? Ga dan liggen malen, heb ook het gevoel heel nodig te moeten plassen maar als ik dan ga dan is het echt niet zo veel.

Iggie succes morgen en hopelijk volop genieten!

• Reacties 770
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

is het dan raar dat ik geen last hebt van mijn borsten? Hoef ook nog niet teveel te plassen. Maar ben wel erg moe en heb onwijs veel zin in eten.

Maar zit ook zo weer vol en dan kan ik de helft niet op.

Ik ben de bollen ook zo zat maar ja moet er nog even mee doorgaan.

Geplaatst

Oh dat herken ik heel goed, het gevoel dat je heel nodig moet en dan komt er niet veel. Ik heb ook altijd flink last van mijn darmen door de utrogestan. Sinds ik gestopt ben vorige week een stuk minder, maar wel een enorme gezwollen buik. Komt volgens mij ook door de darmen. Gisteravond keek ik in de spiegel en dacht: ik lijk wel vijf maanden zwanger.

Verder niet misselijk, maar wel heel weeïg gevoel tegen de tijd dat het etenstijd is. En ja hongerrrr...de hele dag door!

Geplaatst

Hoopvolle Toekomst, heb ik ook niet! Ik denk dat dat per vrouw verschilt. Mijn zus had ook geen zere borsten in het begin, maar heeft toch echt drie gezonde kinderen op de wereld gezet!

Geplaatst

Denk idd dat het per vrouw anders is. Geen zorgen, heb heel snel gevoelige borsten, ook als ik ongesteld ben.

Herken heel erg die paar maanden dikke buik, ik kan sommige broeken gewoon niet meer aan....baal ervan. Voel me modder vet en denk dat iedereen dat ziet, wat natuurlijk niet zo is. Al krijg ik wel opmerkingen over mijn borsten, die zijn zo gegroeid dat het niet te missen is. Echt zekerder voel ik me er niet door! Dat steeds honger hebben herken ik nog niet zo. Het is wat eigenlijk, het lijkt wel een ziekte, haha.

Geplaatst

Even het lijstje weer naar voren gehaald.

Voorstellen

Sas27- uitgerekend 3 juli

Kaatje03- uitgerekend 5 juli

Iggie- uitgerekend 5 juli

Twinklestar- uitgerekend 16 juli

Pip83 - uitgerekend 16 juli

Emsie - uitgerekend 18 juli

Hoopvolletoekomst - uitgerekend 22 juli

Loeseke- eind juli

Afspraak

Sas27 - 19 nov eerste echo

Kaatje03 - 19 nov eerste echo

Iggie - 21 nov eerste echo

Pip83 - 27 nov eerste echo

Emsie - 29 nov eerste echo

Hoopvolletoekomst - 6 dec eerste echo

Twinklestar- 6 dec eerste echo

Loeseke-

Geplaatst

Thanks all, ik ben net terug en ik heb een heel klein kruimeltje gezien met een sterk kloppend hartje. Ik heb zitten huilen als een baby. Zo blij ben ik. De dame gaf wel aan dat ik op dit moment op 10 juli ben uitgerekend ipv 5 juli. Vind ik een beetje raar, maar wie weet wat er wordt gezegd de volgende keer. Over drie weken mag ik weer terug. Ze willen het dan ook gaan hebben over de combinatie test. heeft iemand van jullie daar al over nagedacht?

Op naar de volgende goede echo s

Geplaatst

Even het lijstje aangepast.

Pip is de volgende!!

Voorstellen

Iggie- uitgerekend 10 juli

Loeseke- eind juli

Afspraak

Loeseke-

Sas - ...... tweede echo

Kaatje - .........

Iggie - 12 dec tweede echo

Geplaatst

Iggie gefeliciteerd ben blij voor je!!! Blijft prachtig he zo,n klein mensje!

Hier hebben ze al gevraagd of we een combinatie test wouden, wij gaan dit niet doen

Weten jullie het al?

Wil iemand mijn 2e echo erop zetten ik zit op mijn telefoon nu dat werk niet fijn

17 dec

Geplaatst

Hi Sas, staat er bij

Ja wij hebben het er al over gehad, eigelijk al toen met de zwangerschap van T, en wij gaan het ook niet doen. Het is een blijft een kans berekening. En straks zit ik de hele zwangerschap in de rats, daar heb ik geen zin in.

Voorstellen

Loeseke- eind juli

Afspraak

Loeseke-

Sas - 17 dec tweede echo

Kaatje - .........

Geplaatst

Ik heb nu al twee kinderen. Een jongen van ruim 9 jaar en mijn jongste is nu bijna 17 maanden. Mijn oudste weet dat hij er nog een brusje bij krijgt en is ontzettend enthiousiaist. Heel veel spullen heb ik dus al, eigenlijk bijna alles. Tenzij het deze keer een meid wordt. Wel blijft de spanning hetzelfde als bij een eerste / tweede.

Geplaatst

Iggie gefeliciteerd met de mooie echo! Ik de volgende ja... Brrr spannend. Wachten duurt lang!

Hoopvolle toekomst als deze blijft zitten is het voor mij ook de eerste.

Vannacht wel honderd keer naar de wc voor mijn gevoel. Na 3.00 uur niet meer echt geslapen. Is niet de eerste keer sinds de positieve test. Maak ik me soms wel zorgen over. Zou weinig slaap schadelijk zijn?

Geplaatst

Pip83 dat lijkt mij niet hoor!! Savonds lekker optijd naar bed, slaap inhalen ;-)

Hier ook snachts vaak naar de wc en dan tegen 3:30 kan ik niet meer in slaap komen.

Erg vervelend je gaat er ook een beetje op liggen he.

Hoopvolle toekomst, ik heb ook een dochter ze is 16 maanden

Iggie Willen jullie weten was het gaat worden?

Geplaatst
Ben benieuwd heeft iedereen al een kind. Of zijn er mensen zoals ik die nog geen kinderen hebben?

Ik heb tot nu toe geen kinderen en ben 31 en jullie?

Geplaatst
Iggie gefeliciteerd met de mooie echo! Ik de volgende ja... Brrr spannend. Wachten duurt lang!

Hoopvolle toekomst als deze blijft zitten is het voor mij ook de eerste.

Vannacht wel honderd keer naar de wc voor mijn gevoel. Na 3.00 uur niet meer echt geslapen. Is niet de eerste keer sinds de positieve test. Maak ik me soms wel zorgen over. Zou weinig slaap schadelijk zijn?

Ook ik pies me helemaal gek. En slaap na het uit bed gaan zeer moeizaam in, lig soms uren wakker. Vele van ons hebben dat blijkbaar, zal er dus helemaal bij horen, en zodra de baarmoeder omhoog komt druk het niet meer op je blaas, waardoor we nu steeds het gevoel hebben te moeten plassen en helemaal geen hele grote plas hebben zoals voor het zwanger zijn, is helemaal normaal en blijft nog een paar weekjes zo. Minder slapen is vooral voor jezelf vervelend, die kleine komt wel aan zn trekken, die kan slapen wat die wil.

Geplaatst
Thanks all, ik ben net terug en ik heb een heel klein kruimeltje gezien met een sterk kloppend hartje. Ik heb zitten huilen als een baby. Zo blij ben ik. De dame gaf wel aan dat ik op dit moment op 10 juli ben uitgerekend ipv 5 juli. Vind ik een beetje raar, maar wie weet wat er wordt gezegd de volgende keer. Over drie weken mag ik weer terug. Ze willen het dan ook gaan hebben over de combinatie test. heeft iemand van jullie daar al over nagedacht?

Op naar de volgende goede echo s

Ohh wat heeerlijk! Blij voor jullie! Hoop dat we allemaal zulke mooie echo's krijgen als jullie. Soms voel ik me zo onzeker, wat nergens op gebaseerd is anders dan onze vorige ervaring. Kan ook nog niet helemaal blij zijn, hopelijk na de echo wel, ben nog erg gereserveerd. Zelf bescherming denk ik.

Geplaatst
Ohh wat heeerlijk! Blij voor jullie! Hoop dat we allemaal zulke mooie echo's krijgen als jullie. Soms voel ik me zo onzeker, wat nergens op gebaseerd is anders dan onze vorige ervaring. Kan ook nog niet helemaal blij zijn, hopelijk na de echo wel, ben nog erg gereserveerd. Zelf bescherming denk ik.

Dat herken ik wel. Ik ben ook erg onzeker vooral omdat ik niet veel hoef te plassen. Ik ben ook er gereserveerd mede door de 2 andere miskramen. Zie aan de ene kant uit naar de echo maar aan de andere kant ook tegenop omdat de miskramen bij de eerste echo's zichtbaar werden.

Geplaatst

Kaatje en Iggie, ook voor jullie mooie hartjes! Gefeliciteerd.

Hier nog steeds bloedverlies (bruin) Met name in de ochtend of wanneer ik iets heb getild. Ook wat steken in mijn buik. Maak me er erg druk om. Eerst ziekenhuis hier gebeld waar ik de 8 weken echo heb. Ze deden moeilijk en zeiden dat ik contact moest opnemen met de huisarts omdat de gyneacoloog me nog niet kent (raar!). De huisarts gebeld en die zegt je kan alleen afwachten en eventueel proberen de echo iets eerder te plannen. Maar aangezien ze zo moeilijk deden aan de telefoon denk ik niet dat dat gaat lukken.

Uiteindelijk dusseldorf maar gebeld en hun advies is om altijd een echo met 6 weken te maken. Nu kan ik dus maandag terecht voor een echo en hcg meting. Liever een ritje Duitsland dan die onzekerheid.

Geplaatst

Twinklestar, wat kinderachtig dat ze je niet eerder willen ontvangen!

Ik kan mij voorstellen dat je er een rit voor over hebt, onzekerheid is ook knap waardeloos!

Geplaatst

Hoi meiden daar ben ik ook weer even. Druk weekje hier. Sorry Iggy ik ben jou dan ook helemaal vergeten succes te wensen maar ik lees net dat ook jij een mooie echo hebt gehad. Super. Onwijs gefeliciteerd!! Wat een ontlading op dat moment he?! Ik kijk stiekem alweer uit naar woensdag, dan mogen we weer even onze kleine hummel bewonderen. Nu maar hopen dat die bloeding dan al is geslonken. Afgelopen woensdag toch alvast onze eigen verloskundige gebeld en ons aangemeld en uiteraard ook Moeders voor Moeders op bezoek gehad dus ik plas weer netjes in het kannetje ;-)

Hoe herkenbaar alle kwaaltjes. Hier geen snack neigingen maar juist wat minder per keer kunnen eten anders zit het me echt dwars. Toch heb ik het idee dat mijn buik al flink begint te groeien en ook bij mijn heupen begint het vel wat ruimer te worden :-( Ook ik moet er regelmatig 's nachts een keer uit om te plassen maar kan dan gelukkig wel weer in slaap komen. Van gevoelige borsten heb ik dan gelukkig weer geen last. Ben wel nog steeds ontzettend moe maar zal ook wel een stukje spanning zijn wat er nu uitkomt. Geeft niet, heb het er allemaal voor over. Ook ik heb trouwens al een kindje, een heerlijk mannetje van morgen precies 16 maanden. Genieten!

Twinklestar wat fijn dat je maandag dan toch in Dusseldorf terecht kunt. Snap heel goed dat je wilt weten of het allemaal goed gaat. Heel veel succes alvast!

Ik zal het lijstje nog even aanpassen trouwens:

Voorstellen

Loeseke- eind juli

Afspraak

Loeseke-

Sas - 17 dec tweede echo

Kaatje - 27 november tweede echo

Fijn weekend meiden!

Geplaatst

Twinklestar, pfff spannend zeg. Je hoort vaker bloedingen in het begin wat gewoon een voldragen zwangerschap wordt, maar je vreest natuurlijk het ergste. Mijn duimen draaien keihard voor jullie!

Hier nog 1 week wachten, tot de echo vandaag 6 weken. De moeheid begint hier toe te slaan, wil steeds even gaan slapen, wat het programma natuurlijk niet toelaat, maar oh wat ben ik slaperig. Ik kan ook minder per keer eten, zit zo snel vol. Vind het maar bijzonder hoor al die verschillende kwaaltjes.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden