Ga naar inhoud

Uitgerekend juli 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Iggie, top weer een goede echo wat genieten he!!!

Hopelijk heb je bij de intake toch een echo

Jammer dat je zo weinig echo's krijgt he

Ik vind het idd soms wel vervelend dar hij zo reageert, maar het was te verwachten dus ik negeer die domme grappen maar ;-)

Ze vonden het wel leuk

Mijn schoonmoeder zei nog wel even ow vind je het niet snel dan heb je er 2 in de luiers ... Tja :-)

@pip vervelend die misselijkheid hopelijk trekt het snel weg. En misschien inderdaad even die pilletjes vragen.

Hoe laat hebben jullie dinsdag de echo's?

Ik pas om 16:00!

Nou goed weekend allemaal.

Ik moet werken het weekend totaal geen zin in

• Reacties 770
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Iggie wat fijn dat je echo goed was. Gefeliciteerd. Prachtig om de bewegingen van die kleine te zien he?! Ik hoop voor je dat je straks gewoon weer een echo krijgt, zou toch leuk zijn.

Haha Sas heel herkenbaar die schoonouders ;-) Bij ons is het andersom en is mijn schoonmoeder van de rare opmerkingen. Nou ja, je went er aan geloof ik, hoewel...

Hier gaat gelukkig alles goed. Heb het gisteren aan mijn collega's verteld door roze en blauwe chocolaatjes op tafel te zetten tijdens de koffiepauze. Eerst snapte ze er niets van maar toen het kwartje eenmaal viel brak het enthousiasme los, erg leuk. Vanochtend aangemeld voor kraamzorg en een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo, deze staat voor 12 februari op de agenda. Tot die tijd dus geen echo meer, jammer hoor. Vind het best eng dit geregel allemaal. Zul je zien dat iedereen het weet, alles is geregeld en het alsnog misgaat. Mag niet zo denken maar het gevoel bekruipt me soms toch....

Nou Sas, Emsie en Pip, jullie alvast heel veel succes voor dinsdag. We gaan uiteraard voor goede berichten!

Fijn weekend meiden!

Geplaatst
Iggie hoe was het vandaag? Kaatje en Sas wat fijn dat alles er zo goed uit blijft zien! Emsie al zin in dinsdag? Twinkelstar hoe gaat het met jou? En Hoopvolle Toekomst hou je wel iets binnen?

Hier afgelopen dagen mega misselijk geweest. De hele dag door. Niet overgeven, maar telkens op het randje. Vandaag gaat het iets beter, maar nu doen mijn darmen weer lastig. Kan alweer een paar dagen niet poepen (sorry!). Ik heb me nog niet aangemeld bij verloskundige. Op de één of andere manier zit ik nog steeds in de modus van eerst zien dan geloven. Heb de echo zelf verplaatst, toch duurt dinsdag nu wel lang! Dan 9,6 weken... Zo spannend!

Bij ons weten naaste familie en hele goede vrienden van het traject. Ze volgen alle stappen op de voet en weten dus al sinds het begin van de zwangerschap. Ik zeg wel telkens: feliciteren pas bij 12 weken...

Ik hou s'ochtends niks binnen maar vanaf de middag lukt dat steeds beter. Maar als ik me te druk maak dan voel ik me wel beroerd. Maar ja het hoort erbij he haha. Verder probeer ik steeds meer te gaan genieten. We hebben kerstkaarten gemaakt met daarop een gedicht door mijn man gemaakt waarin wij vertellen dat we zwanger zijn. Tot nu toe weten de ouders het en broers zussen en onze beste vrienden. De rest krijgen het eerste kerstdag te horen via de kaart. Ben wel benieuwd naar hun reacties 4 weken geleden vertelde een vriendin dat ze zwanger is en deze week kregen we te horen dat nog een vriendin zwanger is maar hun allebei van de 2e. Nog even en dan kan ik hun vertellen dat wij ook een kindje mogen verwachten. En ja schoonouders blijven aparte wezens haha. O ja Iggie ik heb 20 dec mijn 2e echo kun je dat ook in de lijst zetten. Echt leuk dat we zwanger mogen zijn he

Geplaatst

He meiden,

hier alles stukken beter, ben steeds, minder misselijk, kokhalzen blijft en vooral als ik te druk ben dan komt het keihard opzetten. In de ochtend en na het avond eten het ergste, douchen lijkt ook echt iets met me te doen, wordt er flauw van, zal de warmte wel zijn, was echt mijn momentje op de dag, nu zie ik er tegenop.

Onwijs veel zin in dinsdag, al ben ik net als jullie allemaal onzeker en omdat de kwaaltjes wat afgenomen zijn ook daarin weer wat meer onzeker, aan de andere kant voelt het ook goed en heb ik er vertrouwen in.

Bij ons weet bijna iedereen het op mijn werk na. Iedereen was op de hoogte van het proces en als ze er naar vragen ga ik niet liegen over het succes en het zwanger zijn. Met kerst wil mijn kerel een foto op facebook plaatsen dat verteld dat we zwanger zijn. We vertrekken volgende week maandag naar Canada en brengen daar kerst en oud en nieuw door dus voor ons geen kaartjes dit jaar maar een FB bericht.

Hier gaat de ontlasting ook weer goed, maar de pijn in de darmen blijft. En het opgeblazen gevoel ook. Hoop dat alles weg trek en er een mooi buikje voor terug komt! Heb al een shopdate met een vriendin gepland staan in week 16 die ook zwanger is. Maar mogelijk heb ik voor die tijd al andere kleding nodig, alles zit al zo anders, zeker met die twee cupmaten groter....alles spant zullen we maar zeggen!

Fijn weekend en blij hier goede berichten van jullie te lezen. Laten we genieten!! Het is toch mooi even gelukt!

Geplaatst

Dat van het douchen is heel herkenbaar. Ik ben zelf 2 keer bijna flauwgevallen onder de douche. Nu ga ik vaak s'middags douchen want in de ochtend kan ik het niet. Ik ben helemaal kapot na het douchen. Haha dacht dat niemand daar last van had haha.

Geplaatst
Dat van het douchen is heel herkenbaar. Ik ben zelf 2 keer bijna flauwgevallen onder de douche. Nu ga ik vaak s'middags douchen want in de ochtend kan ik het niet. Ik ben helemaal kapot na het douchen. Haha dacht dat niemand daar last van had haha.

Naar he! Sta echt te kokhalzen erna. De douche kouder zetten helpt wel, maar doucht ook minder fijn....de gezonde ziekte noemen ze zwanger zijn ook wel eens, nou ik kan me er in vinden. Voel me soms zo beroerd dat ik liefst de hele dag in bed zou liggen! Maar deze week ging lkkr dus ik klaag niet.

Geplaatst

Voorstellen

Sas27- uitgerekend 1 juli

Kaatje03- uitgerekend 5 juli

Iggie- uitgerekend 6 juli

Pip83 - uitgerekend 16 juli

Emsie - uitgerekend 18 juli

Hoopvolletoekomst - uitgerekend 22 juli

Afspraak

Sas - 17 dec tweede echo

Emsie - 17 dec tweede echo

Pip83 - 17 dec tweede echo

Iggie - 2 jan intake VK

Kaatje03 - 8 januari controle VK

Emsie - 10 jan intake vk en derde echo

Weer effe het lijstje omhoog!

Sas en pip ook veel plezier met de echo! Ik hoop dat ze het hartje ook kunnen laten horen deze keer. Zou het weer een inwendige echo zijn of uitwendig denken jullie? Vriendin van mij had een echo vanavond met 7 weken en deze was uitwendig, was verbaasd, ben zo gewend aan de inwendige echo's, dat ik niet eens wist dat het met 7 weken uitwendig kon.

Geplaatst

Hi Emsie,

Mijn arts doet alleen inwendige echo's. volgens haar is alles dan toch beter te vinden en zichtbaar. heel veel plezier

Geplaatst

Pffff zo spannend! Heb vannacht gedroomd dat ik 8 maanden zwanger was met een hele mooie grote buik. Zou het een goed teken zijn? ;)

Sas en Emsie veel plezier vandaag!

Geplaatst

Tranen van geluk! Zo mooi... Prachtig kindje met heel sterk hartje en qua groei precies op schema. Navelstreng die goed werkt en hartje horen kloppen. Twee armpjes en twee beentjes waar hij of zij flink mee zwaaide! We zijn eervol ontslagen uit het ziekenhuis... 😃

Geplaatst

He mede zwangere,

Ik kan gelukkig een identiek verslag schrijven als het mooie verslag van pip!! Ook tranen van geluk en een prachtig kindje met alles erop en eraan, wat in slowmotion met de armpjes bewoog! Echt zo gaaf, wow, was echt mega onder de indruk. Ook wij zijn ontslagen uit het ziekenhuis. De cystes zitten er nog maar er is geen reden tot zorg. Lkkr genieten was het advies...ik ga het opvolgen. Krijg die smile niet van mijn toet vandaag!! Happy happy happy! Over drie weken weer een echo, kijk er nu al weer naar uit. Hopelijk gaan we dan ook het hartje horen! Dat kregen we vandaag niet te horen, maar het rikketikje ging mooi op een neer. En de maten waren perfect op schema, dooier zakje werd al kleiner.

Het is nu wel echt voor ons geworden, had toch steeds nog zo iets van, maar het kan nog mis gaan, en ook nu kan dat nog en toch voel ik me zekerder na de echo! Hopelijk kan ik het vast houden!

Nou Sas hoop zo dat jij een soort gelijk verhaal gaat typen vandaag!

Geplaatst

Zo, nu durf ik eindelijk ook een ticker te maken :)

Emsie gefeliciteerd!! Mooi hè die bewegingen? Hoop dat je snel het hartje kunt horen! We hebben een filmpje gemaakt. Ukje doet een dansje, haha! Ook ik krijg die lach vandaag niet meer van mijn gezicht...

Geplaatst

wauw meiden super gaaf om te lezen. En wat mooi dat alles goed was. Ga er lekker van genieten meiden!! Ik hoop dat ik vrijdag hetzelfde kan zeggen. Maar de kwaaltjes doen het hier nog steeds goed dus dat is wel een positief teken!

Geplaatst

wow wat een super goed nieuws hier!! gefeliciteerd lekker van genieten!!!

vandaag 12 weken!! hopelijk een goede echo vanmiddag...

Geplaatst

Hier net aangemeld voor de kraamzorg en een kraampakket aangevraagd. Je kan er maar beter vroeg bij zijn:-)

Kan ik weer wat afvinken van mij todo lijstje

Geplaatst

Hier ook weer een mooi bewegend kindje gezien en hartje geluisterd, handjes voetjes gezichtje zo mooi

de arts zag zelfs een pupil, dat kan ik zelf natuurlijk niet zien haha.

@iggie je bent er inderdaad op tij bij! maar volgens de vk hier was dat ook wel de bedoeling met kraamzorg i.v.m de zomer...

ik ga het volgende week ook maar regelen, klaar is klaar

Geplaatst

O wat leuk Sas. En wat knap dat ze dat toch allemaal kunnen zien.

ja hier hebben ze idd aangeven niet te lang te wachten met de kraamzorg. Maar ik vind het fijn dat ze een aantal dingen doen in het huis. Maar ik vind het eigenlijk wel heel erg vervelend dat er de hele dag een vreemd iemand in je huis is.

Geplaatst

Hoi meiden!

Wat fijn dat jullie gisteren allemaal mooie echo's hebben gehad. Super!!! En Sas wat gaaf dat jullie al een gezichtje hebben kunnen zien.

Onze hummel lag lekker met zijn/haar rug naar ons toe dus moesten het met de achterkant doen. Maar die is ook mooi hoor.

Kan me in ieder geval weer even aan jullie positieve verhalen optrekken. Hier even in een dipje momenteel. We hebben zoveel controles achter de rug en nu duurt het opeens heel lang voordat het 8 januari is en we weer voor een reguliere controle naar de verloskundige mogen. En als je dan ook nog eens een naar verhaal in je nabije omgeving hoort dan staan mijn gedachten even niet stil zeg maar. Het liefste ga ik iedere week even langs om het hartje te luisteren maar goed, dat gaat nu eenmaal niet. Ik hou me gewoon vast aan jullie, op naar al die dikke buiken!

Liefs!

Geplaatst

Even weer het lijstje erbij gepakt! Heb nu toch ook maar eens de verloskundige gebeld voor een eerste afspraak en me alsnog aangemeld voor MvM. Na de echo gisteren veel meer vertrouwen! Benieuwd hoelang dat gevoel duurt, haha...

Kaatje ik snap dat het ineens lang duurt. Hopelijk gaan de weken door alle feestdagen ertussen snel voorbij!

Lieve Twinklestar als je dit leest, hoe gaat het met je? Moet veel aan je denken.

Voorstellen

Sas27- uitgerekend 1 juli

Kaatje03- uitgerekend 5 juli

Iggie- uitgerekend 6 juli

Pip83 - uitgerekend 16 juli

Emsie - uitgerekend 18 juli

Hoopvolletoekomst - uitgerekend 22 juli

Afspraak

Sas - 17 dec tweede echo

Emsie - 17 dec tweede echo

Iggie - 2 jan intake VK

Pip83 - 7 jan intake VK

Kaatje03 - 8 januari controle VK

Emsie - 10 jan intake vk en derde echo

Geplaatst

iggie, dat er iemand bij je in huis is vind ik ook niet prettig het is toch niet eigen he.

De vorige kraamzorg kwam elke keer maar kletsen... best vervelend soms!

Maar straks wel fijn dat ze toch wat taken over nemen thuis. helemaal met een kleintje van 2 erbij ;-)

@kaatje hihi eigenwijs kindje alleen de rug.... grappig!

wij konden het hij de vk ook niet goed zien het kindje lag in een hoekje en dacht ik beweeg niet en verander niet van positie hihi

gisteren begonnen we met de echo, ze lag het kindje op de rug en oen draaide het zicht om en keek ons aan haha heel apart.

vervelend he dat je de eerste tijd bij de vk om de 4 weken moet komen, veelte weinig ;-P

Gaan jullie nog pret echo,s maken?

wanneer maken jullie een afspraak voor de 20 weken echo?

pip gevoel goed vast houden hoor!

Benieuwd wanneer je wat hoort van mvm vaak zijn ze zo snel haha

Slapen jullie zo slecht?? ik heb het idee dat ik meer wat ben dan slaap!

pfff ben echt moe... maar dat gaat ook weer over!

morgen nog een dagje werken en dan vrij tot 1e kerstdag dat is wel eventjes lekker!

Geplaatst

Oh Sas dat slecht slapen ken ik. Hele dag hondsmoe, 's avonds op tijd naar bed (vaak rond 20.30 uur!). Dan val ik als een blok in slaap. Vervolgens om de paar uur wakker door rare dromen en vaak plassen. Vannacht was het helemaal bal. Half één wakker en niet meer geslapen...

Hebben jullie soms ook zo'n zeurend gevoel in je buik? Komt en gaat. Een dag niet en dan weer een dag wel. Had vandaag ook soort van spierpijn aan de zijkanten van m'n buik.

Ik ga denk ik geen pretecho doen, of ik moet 'm cadeau krijgen ;) 20 weken echo zal ik het 7 januari eens over hebben.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden