Ga naar inhoud

Uitgerekend juli 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He meiden,

Zou toch een nieuwe bh gaan kopen omdat alles zo krap zit nu....ga ik gister naar de zaak en pak 1 maat groter in cup dan normaal....te klein, gebeld voor de winkelassisent, moet het gewoon 2 cupmaten groter zijn...men, mag hopen dat het groeien nu stopt. Na deze maat kan ik niet meer in de gangbare winkels te recht en moet ik naar de grote maten shops en dat met mijn maat 36-38. Mijn kerel vind het niet erg, hahaha, ik voel me ronder dan rond.

Fijn weekend!

• Reacties 770
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hihi emsie, straks gaan ze je nog Lola noemen ;-). Bij mijn vorige zwangerschap kwamen er ook iets van 2 cupmaten bij. Ik had toen van die meegroeibeha's gekocht (speciaalzaak voor zwangerschapskleding) zodat ik niet steeds nieuwe hoefde te kopen. Ook zaten die wat lekkerder dan een gewone bh.

Ik heb al een zoontje van 14 maanden. We wilden niet te lang wachten voor een tweede omdat het bij hem best lang duurde. Nu dus in 1x raak (mits het goed gaat met die rotbloedingen).

Geplaatst

Twinklestar wat stom dat er zoveel gedoe voor nodig is om eerder een echo te krijgen. Dan idd maar naar Dusseldorf rijden. Fijn dat ze het daar wel begrijpen! Ik blijf positief zolang het bij bruin blijft hoor. Maar snap heel goed dat je je er niet prettig bij voelt. Wij lopen precies gelijk toch? Maandag 6 weken en vijf dagen?

Emsie haha wat een verhaal. Pff zou er bijna jaloers van worden. Ik heb zelf al niet zulke grote, dus zit met smart te wachten op groeiende boobies ;)

Hier kruipt de tijd voorbij. Wat is woensdag nog ver weg. Het zeurende gevoel in mijn buik is een stuk minder geworden. Eigenlijk alleen nog als ik langere tijd achter elkaar actief bezig ben. Dat komt nu niet veel voor, veel te moe. Soms zijn er dagen dat ik niets voel in mijn buik. Dat maakt me onzeker. Het stomme is dat dat twee kanten op werkt. Voel ik wel een zeurend gevoel, dan ben ik ook onzeker. Schiet lekker op he? Haha..

Weer het lijstje aangepast, want Twinklestar is nu de eerste!

Voorstellen

Sas27- uitgerekend 3 juli

Kaatje03- uitgerekend 5 juli

Iggie- uitgerekend 10 juli

Twinklestar- uitgerekend 16 juli

Pip83 - uitgerekend 16 juli

Emsie - uitgerekend 18 juli

Hoopvolletoekomst - uitgerekend 22 juli

Loeseke- eind juli

Afspraak

Twinklestar- 25 nov eerste echo

Pip83 - 27 nov eerste echo

Kaatje - 27 november tweede echo

Emsie - 29 nov eerste echo

Hoopvolletoekomst - 6 dec eerste echo

Loeseke-

Iggie - 12 dec tweede echo

Sas - 17 dec tweede echo

Geplaatst

Pip, ja we zijn inderdaad precies gelijk uitgerekend! Ja heel stom van het ziekenhuis hier. Ik ga er zeker ook nog wel wat van zeggen als ik straks de intake en de echo heb (als ik het haal...). Maar gelukkig kan ik in Duitsland wel gelijk terecht.

Het bloedverlies blijft. Maar daarentegen heb ik ook de echte zwangerschapskwaaltjes nog (moest net echt kokken bij de poepluier van mijn zoontje, ben nogal verstrooid,sneller geïrriteerd en vreselijk moe).

Geplaatst

Idd echt heel raar. Ik was vandaag aan het werk en toen begon ik vanmiddag wat oud bloed te verliezen.

Ik schrok me een hoedje gelijk het ziekenhuis gebeld wat ik nu moest doen omdat ik al 2 keer eerder

een miskraam heb gehad. Nou mocht ik gelijk komen voor een echo. Nou bleek het gelukkig niks te zijn

want er zat een mooi vruchtzakje met een vruchtje erin. Voor nu zag het er goed uit en ze had er een goed

gevoel bij. Dus hopen dat het eenmalig was en we rustig verder kunnen met de zwangerschap. Op naar

6 december.

Geplaatst

Hoopvolle toekomst wat ontzettend balen dat ook jij bloedverlies hebt maar wat fijn dat je gelijk terecht kon en goed nieuws hebt gekregen. Heb je het hartje ook al zien kloppen? Wat een verschil per ziekenhuis dan toch hè?!

Meiden blijf positief hoor, we gaan er gewoon vanuit dat het goed zit!

Geplaatst

Hoopvolle toekomst, wat fijn dat je wel gelijk kon komen!

Mooi dat het er goed uit zag toch een geruststelling ofniet

Twinklestar vervelend dat het bloedverlies blijf. Succes morgen !!!

Geplaatst

Twinkel, heel veel succes morgen, ik ga voor je duimen. Gelukkig is het nog steeds bruin, dus dat is gunstig.

Wel belachelijk dat dat ene ZH je niet wilde helpen. Ik weet net of je veel keus hebt, maar ik zou bijna zeggen, ga naar een ander ZH op zoek in buurt voor je controles.

Hoopvolle toekomst, jij ook al, wel fijn dat je meteen terecht kon, en dat alles er goed uit ziet. Nu weer wachten tot 6 dec?

Kaatje, ik lees iets over een bloeding, die hopelijk volgende week weg is. Misschien heb ik ergens overheen gelezen, maar is er iets aan de hand?

Net een hele leuke date gehad met een aantal dames van dit forum. " uitgerekend juli 2012". Ontzettend leuk om de dames te zien, maar ook hoe alle kindjes zijn gegroeid. We zijn naar monkeytown in Bussum geweest. Maar na een paar uurtjes waren de meeste kindjes toch wel uitgeteld.

Pip en Twinkel heel veel succes aankomende week met jullie echo

@ all nog een heel fijn weekend

Lfz Ig

Geplaatst
Twinkel, heel veel succes morgen, ik ga voor je duimen. Gelukkig is het nog steeds bruin, dus dat is gunstig.Wel belachelijk dat dat ene ZH je niet wilde helpen. Ik weet net of je veel keus hebt, maar ik zou bijna zeggen, ga naar een ander ZH op zoek in buurt voor je controles. Hoopvolle toekomst, jij ook al, wel fijn dat je meteen terecht kon, en dat alles er goed uit ziet. Nu weer wachten tot 6 dec?Kaatje, ik lees iets over een bloeding, die hopelijk volgende week weg is. Misschien heb ik ergens overheen gelezen, maar is er iets aan de hand?Net een hele leuke date gehad met een aantal dames van dit forum. " uitgerekend juli 2012". Ontzettend leuk om de dames te zien, maar ook hoe alle kindjes zijn gegroeid. We zijn naar monkeytown in Bussum geweest. Maar na een paar uurtjes waren de meeste kindjes toch wel uitgeteld.Pip en Twinkel heel veel succes aankomende week met jullie echo@ all nog een heel fijn weekendLfz Ig
Iggie, dank je wel. Ik ga het denk ik nog wel aankaarten bij het ziekenhuis hier. Kan ook net zijn dat ik de verkeerde assistente/ telefoniste heb getroffen (was me al eerder opgevallen dat ze daar niet allemaal zo aardig en slim zijn). Ik moet naar een academisch ziekenhuis en heb daar alle onderzoeken gehad omdat ik een vorm van zwangerschapsvergiftiging heb gehad (zoontje heeft daar 3,5 week op ic voor vroeggeborenen gelegen).Leuk dat je nog contact hebt met een aantal van dit forum.
Geplaatst

Hi Iggy. Er is op de echo een grote zwarte vlek naast het vruchtzakje te zien. Dit is waarschijnlijk bloed. Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap ook gehad. We werden toen eerst bang gemaakt dat het waarschijnlijk wederom op een miskraam uit zou gaan draaien maar gelukkig heeft mijn lichaam het toen zelf weggewerkt en hebben we een geweldige zoon gekregen. Ik hoop dus dat het dit keer net zo gaat maar het blijft daardoor wel extra spannend. Woensdag mogen we weer terug en gaan ze kijken of "de vlek" wellicht al iets geslonken is en of de kleine het nog goed maakt. Leuk dat jullie weer een date hebben gehad met de meiden en kids van juli 2012. Grappig om het verschil tussen al die kleintjes te zien he?!

Twinkelstar heel veel succes vandaag!

Geplaatst

Vanmorgen de echo gehad. Er was geen hartslag te zien. Verder leek het er wel goed uit te zien. Wel nog bloed laten prikken en daar worden we vanmiddag over gebeld. Ik ben bang dat het echt mis is.

Kaatje, hopen dat je lichaam het vanzelf wegwerkt. Als het bij de vorige zwangerschap zo is gegaan moet het nu ook vast goedkomen.

Geplaatst

Spannend man twinklestar wel mooi dat het er goed uitzag. Hoeveel weken ben je? Hadden ze al wel een hartslag moeten kunnen zien?

Wat is hetgeen wat je nou het meeste zorgen doet maken? Mijn nicht is nu 8 weken zwanger die heeft een week geleden behoorlijk bloed

verlies gehad maar het ziet er nog helemaal goed uit bij haar. Hoop echt dat het goed blijft gaan.

Geplaatst

Ik ben nu 6,4 weken. De arts zegt dat je normaal gesproken een hartje moet kunnen zien bij 6,2 of 6,3. Ik heb ook even de echofoto' van mijn zoontje erbij gepakt van dezelfde termijn en dat zag er toch wel al anders uit. Zit nu te wachten op telefoontje.

Dus alleen bloedverlies en wel kloppend hartje had me nog wel hoop gegeven maar ik denk niet dat dit goed komt.

Geplaatst

Oh twinklestar wat mega spannend en beangstigend, hier was je al zo bang voor en dat wordt het bevestigd. Heb je al bloed uitslag? ik duim even extra hard! Hier loopt de spanning nu ook op, vrijdag de echo, pff zo dicht ij en toch nog zo veel nachtjes.

Heb ondertussen wel minder drang om te plassen, wat fijn is maar ook weer onzeker maakt. Wel misselijk met vlagen en gister een hele slechte dag gehad, heb hoofdpijn en was zo misselijk dat ik niks anders heb gedaan dan ok de bank hangen met een dekentje over me heen. Dacht ook wat verhoging te hebben, maar dat lijkt nu weer weg. Borsten zijn gevoelig maar kan ze niet meer pijnlijk noemen, of het is een nieuwe fase met andere kwaaltjes of de hcg neemt af. Mijn gevoel is er opzich goed over maar wat zegt dat?! Gewoon spannend dus!

Geplaatst

twinklestar wat onzeker allemaal,heb je de uitslag al gekregen?

@emsie niet te druk maken hoor over de kwaaltjes, dat zegt volgens mij niet zo veel.

Hier is het ook de ene dag meer dan de andere dag

@iggie de foto,s zagen er erg leuk uit van het uitje! volgende keer moeten wij er echt een keer bij zijn.

lijkt mij zo leuk om jullie een keer te zien en de kindjes!

Geplaatst

Nou ik weet nog niet veel meer. Hormoonwaardes wezen er allemaal op dat ik zwanger ben. Hcg was ook best hoog geloof ik. De arts die de echo had gedaan was echter al naar huis. De assistente had nog wel overlegd met een andere arts maar die kon er verder niet veel over zeggen omdat hij de echo niet gedaan had. Dus nu word ik morgen weer gebeld met advies van de arts. Pffffff.

Emsie, ja die kwaaltjes kunnen komen en gaan. Alhoewel misselijkheid wel echt zo'n overduidelijk zwangerschapskwaaltje is.

Geplaatst

Weet je de waarde nog van de hcg? Er zijn tabellen namelijk. Dan kun je er een beetje een gevoel voor krijgen.

Spannend, morgen dus verder, wat moet jij je raar en onzeker voelen. Ik duim voor je.

Geplaatst

Dorrie Twinkle dat is nu niet het nieuws waar je op zit te wachten. Wat een onzekerheid. Ik hoop dat de arts morgen met goed nieuws komt. En heeft de arts bevestigd dat je 6,4 week bent. Ik ben namelijk na mijn echo bijna een week terug gezet in weken.

Succes weer morgen

Lfz Ig

Geplaatst

Jeetje Twinklestar wat een onzekerheid. Om nog maar even van het positieve uit te gaan: ik ken meer verhalen van vrouwen waarbij er eerst geen hartje te zien was, maar een week later wel. Nog niet de hoop opgeven dus! Het kan nog alle kanten op. Hebben ze ook gemeten en kwam daar 6,4 wk uit? Dan loopt het qua groei namelijk wel gewoon precies op schema. Ik duim voor een goede afloop!

Emsie ik word ook onzeker van die kwaaltjes die komen en gaan. Vreselijk vind ik dat. Eind vorige week bijna geen zeurende buik meer. Sinds afgelopen weekend weer volop terug. Ben de hele tijd bang dat het mis gaat als ik naar de wc moet. Ik moet nog steeds veel plassen. Of in ieder geval voelt dat zo. En misselijk... tja... Afgelopen weekend continue een weeïg gevoel. Moest zeer regelmatig wat eten. Maar vandaag vind ik het wel weer meevallen. Verwarrend hoor!

Hoopvolle Toekomst bij jou het bruinverlies helemaal gestopt?

Nog twee nachtjes...

Geplaatst

Kaatje, ja nu ik het weer lees, kan ik het mij weer herinneren, sorry. Maar heel veel succes en we gan er gewoon vanuit dat het minder is geworden of weg is. Net als vorige keer.

Sas, ja was echt wel weer gezellig. Wel weinig ruimte om elkaar echt te spreken. Tja je rent toch continue achter de kids aan en ze rennen allemaal een andere kant op.

En ja dan die kwaaltjes, hier niet meer zo veel last. Zelfs de vermoeidheid wordt minder. Kijk maar het is al na 2200 uur en ik ben nog wakker:-)

Ik denk dat we het allemaal best wel moeilijk vinden en dat we continue op zoek zijn naar bevestigingen. Maar toch dames we zijn ZWANGER:-))))

Vandaag aan mijn manager verteld dat ik zwanger ben. Eerste reactie dat hij het geweldig vind. Tweede reactie, K.U.T hoe moet dat dan straks. Maar dat laatste bedoeld hij toch positief hoor. Ik sprak mijn manager pas aan het einde van de dag en ik vond dat hij het eerst moest weten voordat mijn collega s het weten. Maar morgen ben ik de hele dag op pad en woensdag is mijn vrije dag. Hahaha moet ik dus nog steeds twee dagen wachten om het te vertellen.

Slaap lekker all

Geplaatst

Twinklestar wat ontzettend spannend zeg. Zoals de andere meiden ook al zeiden hoop ik voor jou dat die kleine gewoon nog niet zo groot is als gedacht en het hartje op korte termijn toch te zien is. De waardes zijn goed toch? Anders had dit toch ook anders moeten zijn zou je denken. Ik blijf voor je duimen. Hopelijk gaat de betreffende arts je vandaag goed nieuws brengen.

En op de kwaaltjes valt geen peil te trekken inderdaad. Hier vandaag ook alles behalve fit. Hebben jullie ook last van jullie darmen? Ik wel, er zit voor mijn gevoel zoveel lucht in dat er niet uit wil (sorry, haha) en waardoor ik me echt zo opgeblazen en belabberd voel. Bleh! Maar goed, kan morgen zo weer anders zijn en we hebben het er allemaal voor over ;-)

Nog 1 nachtje slapen en dan mogen we ons wondertje weer even zien, dat maakt ook een hoop goed! Hoop zo dat de bloeding al is geslonken. Probeer met rustig te houden maar met een kleine van 16 maanden gaat dat wat lastig...

Fijne dag vandaag!

Geplaatst
Dorrie Twinkle dat is nu niet het nieuws waar je op zit te wachten. Wat een onzekerheid. Ik hoop dat de arts morgen met goed nieuws komt. En heeft de arts bevestigd dat je 6,4 week bent. Ik ben namelijk na mijn echo bijna een week terug gezet in weken.

Succes weer morgen

Lfz Ig

Hoi Iggie, kan dit dan? Want met icsi/ivf weten ze toch eigenlijk de precieze data? Of werkt dat niet zo? Het is heel stom maar ze heeft alleen gekeken en verder niks opgemeten. Nou waren we door gigantische files ook veel te laat. Dus had het idee dat het even snel moest. Ze hebben wel gebeld vandaag en ik moet eind van de week weer een echo laten maken. Deze laat ik wel in Nederland doen (bij een echobureau die ook medische echo's doet). Hopelijk komt er dan meer duidelijkheid. Want hier worden we niet vrolijk van.

Ik heb ze net nog gemaild of ze de bloedwaardes willen doormailen. Gisteren had ze het volgens mij over hcg waarde van 1900 nog wat.

Geplaatst

Hierbij een overzicht van hcg waarden per week:

Een vrouw die niet zwanger is, minder dan 5

3 weken zwanger, 0 - 5

4 weken zwanger, 3 - 426

5 weken zwanger, 18 - 7.340

6 weken zwanger, 1.080 - 56.500

7 weken zwanger, 7.650 - 115.000

8 weken zwanger, 15.300 - 229.000

9 weken, 25.700 - 150.000

10 weken, 50.000 - 288.000

12-15 weken, 13.300 - 255.000

16 - 24 weken, 4.060 - 65.400

25 weken - 40 weken

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden