Ga naar inhoud

Uitgerekend juli 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou meiden ik hou het ook nog even spannend. Net een prachtig kloppend hartje gezien! Maar... net als vorige keer een groeiachterstand. Iets minder erg, dat wel. Vorige keer vier dagen achterstand, nu twee. Echo gaf 6,5 wk aan en dat had 7 wk moeten zijn. Na de ervaring met een groeiachterstand en een miskraam juich ik dus nog niet.

Nu is het hopen dat het gat niet groter wordt. Volgende week weer een echo.

• Reacties 770
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dames breek even in...

(Kom van juli 2012 topic) (hoi sas en iggi)

Ik wil toch even reageren op jullie onzekerheden wat betreft hoeveel weken dagen jullie nu zwanger zijn. Snap jullie onzekerheid...

echter hoe het precies zit weet ik niet..., maar het is heel gebruikelijk dat je een aantal dagen naar achteren of zelfs naar voren geplaatst kan worden. In het begin bij onze topic veranderde het lijstje ook steeds.

Hoe dat /werkt weet ik niet maar is in het begin heel gebruikelijk!

het enige wat er op zit is afwachten en vertrouwen hebben!

"Jullie zijn zwanger...!" Gefeliciteerd!

groetjes shanna

Geplaatst

Meiden, ik snap jullie onzekerheden, maar...

Op de termijn waarop jullie nu zitten is 1 - 2 mm minder/meer meten direct een paar dagen minder ver/verder qua zwangerschapsduur. Het is allemaal nog zo onwijs klein dat ze vrijwel nooit correct kunnen meten.

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap en probeer te genieten!

Geplaatst

Melis en Shanna, jullie hebben helemaal gelijk.

Al die details zorgen voor zoveel onrust. Dat zijn we behoorlijk zat. Op deze manier lukt het ons niet om te genieten van het feit dat we zwanger zijn. Daarom hebben we samen besloten om de tweede echo niet volgende week, maar pas over drie weken te plannen. Mocht het in de tussentijd verkeerd gaan, dan is daar toch niets aan te doen. En als het mis gaat merken we dat vanzelf. Geen slecht nieuws is gewoon goed nieuws. En daar ga ik nu van genieten! :)

Geplaatst
Melis en Shanna, jullie hebben helemaal gelijk.

Al die details zorgen voor zoveel onrust. Dat zijn we behoorlijk zat. Op deze manier lukt het ons niet om te genieten van het feit dat we zwanger zijn. Daarom hebben we samen besloten om de tweede echo niet volgende week, maar pas over drie weken te plannen. Mocht het in de tussentijd verkeerd gaan, dan is daar toch niets aan te doen. En als het mis gaat merken we dat vanzelf. Geen slecht nieuws is gewoon goed nieuws. En daar ga ik nu van genieten! :)

Goedzo! Dat is krachtig en helemaal waar! Positief blijven, is het leven ook veel leuker!!

Hier nog twee dagen voordat de echo is. Zin in! En eerlijk is eerlijk, ook spannend!

Geplaatst

Even weer het lijstje erbij

Voorstellen

Sas27- uitgerekend 3 juli

Kaatje03- uitgerekend 5 juli

Iggie- uitgerekend 10 juli

Twinklestar- uitgerekend 16 juli

Pip83 - uitgerekend 16 juli

Emsie - uitgerekend 18 juli

Hoopvolletoekomst - uitgerekend 22 juli

Loeseke- eind juli

Afspraak

Pip83 - 27 nov eerste echo

Kaatje - 27 november tweede echo

Emsie - 29 nov eerste echo

Hoopvolletoekomst - 6 dec eerste echo

Loeseke-

Iggie - 12 dec tweede echo

Sas - 17 dec tweede echo

Geplaatst
Hierbij een overzicht van hcg waarden per week:Een vrouw die niet zwanger is, minder dan 53 weken zwanger, 0 - 54 weken zwanger, 3 - 4265 weken zwanger, 18 - 7.3406 weken zwanger, 1.080 - 56.5007 weken zwanger, 7.650 - 115.0008 weken zwanger, 15.300 - 229.0009 weken, 25.700 - 150.00010 weken, 50.000 - 288.00012-15 weken, 13.300 - 255.00016 - 24 weken, 4.060 - 65.40025 weken - 40 weken
Ja aan de hcg waarden ligt het in ieder geval niet zo te zien!Pip, fijn dat alles goed was. En inderdaad wat hier al gezegd werd het is nog zo klein allemaal. Een meetfoutje is zo gemaakt. Bij hoeveel weken heb je een miskraam gehad?
Geplaatst

Pip83 ik feliciteer je gewoon met de eerste mooie echo. Knap dat jullie de beslissing hebben genomen om de 2e echo over drie weken te plannen. Probeer in de tussentijd gewoon lekker te genieten van het moois dat je hebt mogen zien.

Wij hebben gisteren onze 2e echo gehad en alles zag er gelukkig goed uit. De kleine is precies een week gegroeid en de zwarte vlek ofwel de bloeding is aan het krimpen. Onze frummel had er zin in, zo konden we het ruggegraatje al zien en ieniminie armpjes en beentjes. We hadden een superarts die ons heel duidelijk heeft verteld en getekend wat er aan de hand is. Zij heeft ons vervolgens met een gerust hard overgedragen aan de verloskundige hier bij ons in de buurt. Yeah! We zijn uiteraard superblij, het begint nu echt steeds meer te leven...

Emsie succes morgen!!

Geplaatst

Oh Kaatje wat fijn dat alles er zo goed uitziet! Ik heb trouwens ook behoorlijk last van mijn darmen, dat kwaaltje herken ik goed. Naar de wc gaan lukt me amper. Heel erg opgeblazen/vol gevoel!

Geplaatst

Pip en kaatje wat fijn dat jullie echo goed was. gefeliciteerd.

Pip ik las dat er een "groeiachterstand" is. maar net zoals de dames schrijven een milimeter kan al heel veel verschil uitmaken.

Toen ik voor mijn eerste echo ging was ik eerst 5 juli uitgerekend, maar na een meeting opeens 10 juli. Tja dat scheelt nog al veel. Dan ben ik opeens een week minder lang zwanger.

Ik denk dat dat bij de volgende echo wel weer wordt bijgesteld en misschien ook niet omdat er een late innesteling plaats vond.

Emsie en Twinkle jullie vandaag heel veel succes (en plezier) met jullie echo. twinkle alles moet goed komen.

Geplaatst

Kaatje en pip gefeliciteerd met de goede echo,s top!

Twinkle en emsie succes met de echo vandaag! Hopelijk samen goed nieuws.

Hier ook veel last van mijn darmen, heb nu rovice laxo dat helpt best goed

Vandaag de hele dag een bruiloft. Niemand weet dat we zwanger zijn. Ben benieuwd hoe het gaat ben best misselijk en moe. Lange dag:-)

Geplaatst

Hi sas, veel plezier vandaag.

Goede tip van die roosvicee ga ik ook proberen. Mijn buik is zo opgezet, ik lijk wel zwanger:-)) hahah grapje.

We hebben hier op de werk vloer de vrijdag middag blues en we moeten nog een aantal uur.

Geplaatst

Oh die Roosvicee ga ik ook proberen. Vanavond vieren wij Sinterklaas met de familie van mijn man en zijn drie kids. Jongste is tweeling van 6 en die geloven nog. We hebben een speurtocht bedacht. Ze krijgen een gedichtje van Piet dat hij in het hele huis cadeaus is verloren. Bij ieder cadeau dat ze vinden ligt een nieuwe aanwijzing. Word denk ik heel leuk! Nu nog aan het werk en dan vanmiddag nog één cadeau halen en een gedicht schrijven. Hoop dat ik nog een beetje wakker ben vanavond! Misselijkheid en moeheid nemen in de loop van de dag telkens toe...

Emsie en Twinkle al nieuws?

Geplaatst

En meiden al nieuws van jullie echo's?

Hier gaat alles gelukkig rustig door geen rare bloedingen meer gehad. En vanaf gisteren heb ik erg last van misselijkheid. Wat doen jullie ertegen??

Ook ben ik nog steeds erg moe maar dit kan ook komen van mijn reuma.

Nog 1 week en dan weten wij ook of de echo goed zal zijn. Ben zo benieuwd. Maar het voelt goed en de tekenen dienen zich ook steeds meer aan.

Ben zo benieuwd naar jullie echo's.

Geplaatst

Hoi,

Hier een goede echo vandaag. Mooi op schema en en kloppend hartje. Wel veel vocht in de buik en cysten die groot waren. Over twee weken hebben we weer een echo om te kijken of het kleiner is geworden. Het is zo ver ik begreep normaal en niet ernstig maar geeft mij wat lichamelijke ongemakken, zoals een zwaar gevoel van onder en kans op buikpijn, opgeblazen gevoel etc. Hadden jullie ook vocht? Als de tweede echo goed is nemen we afscheid van het zkh en kunnen we het gewone reguliere traject in. Heb twee echo foto's gekregen, leuk een keer een echo met inhoud! Na al die echo's die we natuurlijk allemaal al hebben gehad. Denk zeker wel 40 al bij al.

Ook ik voel me slechter met de dag, zo weeïg, sta steeds te kokhalzen, echt overgeven gebeurd niet. Advies was, om het uur wat eten, kleine beetjes tegelijkertijd en ook kleine beetje tegelijkertijd drinken, soms wil een glaasje ook cola helpen. Verder begreep ik dat de huisarts er ook middeltjes tegen.

Ik heb ook veel hoofdpijn herkend iemand dat? Naast veel drinken kreeg ik geen duidelijk antwoord op waar dat van kan komen.

Geplaatst

Emsie, gefeliciteerd met de goede echo. Bij mijn vorige zwangerschap was ik ook enorm misselijk. Wat wel een beetje hielp was vanillevla (daar schijnt iets in te zitten wat tegen misselijkheid helpt).

Hier helaas slecht nieuws. Wat we al wel een beetje dachten. Geen hartslag en te klein. Volgens de gyneacoloog wees alles op een chromosomale afwijking. Gisteren waren we er behoorlijk ziek van. Maar het is beter zo. De natuur regelt het gelukkig.

Ik vraag me alleen af hoe lang het nog gaat duren voordat de miskraam op gang komt (iemand daar ervaring mee?) Wil het het liefst natuurlijk zo snel mogelijk achter de rug hebben. Curettage wil ik liever niet dus hoop dat het spontaan los komt.

Ik zal jullie nog wel volgen maar zal zelf niet veel meer schrijven hier. Succes met alle zwangerschappen!

Geplaatst

ow twinklestar ik schrik toch wel van je berichtje, wat ontzettend rot voor jullie! sterkte

Bij mij kwam de mk na 2,5 a 3 weken zelf op gang. Ik wou liever ook geen curettage

ik moest ook elke week komen toen voor een echo, om te kijken hoe het er voor stond.

allemaal best heftig dus goed op je zelf letten!

Geplaatst

Ja best schrikken maar op de 1 of andere manier had ik al een voorgevoel en durfden we nog niet te blij te zijn. Wanneer wisten jullie dat het niet goed zat? Ook bij de eerste echo? Ik vind dat best een tijd. Hoop niet dat het net met de kerst gaat gebeuren eigenlijk. Of als ik op mijn werk ben. Was de bloeding erg bij jou? Sorry voor alle vragen.

Geplaatst

Oh Twinklestar wat verdrietig! Ook al dacht je het al, dat maakt het niet minder moeilijk. Tot het definitief is hou je toch hoop. Bij mij duurde het twee weken voordat de miskraam een feit was. Ik wilde ook geen curretage. Heb na een week gevraagd om pillen, maar daar reageerde ik heel heftig op. Veel pijn en verder gebeurde er niets. Daarna heb ik besloten te wachten en de natuur zijn werk te laten doen. De miskraam vond ik een hele heftige menstruatiepijn. Een arts noemde het een minibevalling. Maar ik was wel verder dan jij. Eerst twee keer kloppend hartje en toen bleek bij 9 wk echo dat hartje bij 8,4 gestopt was. Uiteindelijk miskraam bij ruim 10 wk.

Heel veel sterkte komende tijd. Het is toch echt niet niks. Hou elkaar goed vast!

Geplaatst

Emsie gefeliciteerd met de mooie echo! Balen van het vocht en de cystes. Hopelijk gaat dat snel beter! Hoofdpijn herken ik, heb ik de laatste week ineens ook geregeld...

Geplaatst

Jeetje meiden wat moet ik nu twee tegenstrijdige reacties gaan plaatsen zeg.

Emsie gefeliciteerd met jullie echo. Ik hoop voor je dat het vocht en de cysten zullen verdwijnen. Van vocht weet ik nu zelf uit ervaring dat het kan maar kan dit met cysten ook?

Twinklestar wat ontzettend balen zeg! Ergens moet je inderdaad blij zijn dat je lichaam je in bescherming neemt en zegt dat het niet goed is maar dat blijft wel ontzettend moeilijk. Mijn 1e zwangerschap eindigende ook in een miskraam. Ik heb toen wel voor een curettage gekozen. Met ruim 7 weken zagen we een kloppend hartje maar bij de eerste controle bij de verloskundige met ongeveer 10 weken niet meer. Het hartje bleek rond de 8 weken gestopt te zijn :-( Omdat ik vond dat mijn lichaam me dus al even voor de gek hield heb ik er toen voor gekozen om naar het ziekenhuis te gaan. Een simpele behandeling voor de doktoren maar een zware mentale ingreep voor ons. Toch ben ik blij daarvoor gekozen te hebben, ik wist waar ik aan toe was, hoefde niets af te wachten en kon voorzichtig aan weer verder...

Heel veel sterkte meis!!

Geplaatst

Wat ligt geluk en verdriet en leven en dood toch altijd vreselijk dicht bij elkaar. Zelf is mijn vader net een paar weken geleden overleden en ik kan het niet meer met hem nog mijn overleden moeder delen.

Tjonge twinklestar ik leef met jullie mee. Mijn eerste zwangerschap eindigde ook in een miskraam. Bij de eerste echo met 9 weken geen teken van leven. Omdat we op vakantie gingen en de vrucht in mm niet groter was dan 5,5 weken en ik me wel zwanger voelde wou ik er zo snel mogelijk vanaf, voelde me zo gefopt. Met 11 weken geholpen in het zkh, na 5,5 weken levenloos in mijn lijf leek het er niet op dat mijn lichaam het ging loslaten. Het heeft meer met me gedaan dan ik dacht, mijn angst nu is daarop ook gebaseerd. Hoop dat jullie het een plekje kunnen geven en wens je veel kracht toe.

Geplaatst

hier hadden we ook al een hartje zien kloppen, 1,5 later kreeg ik plots veel bloedverlies en toen bleek dat het hartje niet meer klopte.

bloeden was toen ook gestopt

2,5 a 3 weken later kreeg ik erg veel buikpijn en bloedverlies en toen kwam het vruchtje er uit

best een heftige ervaring!

rustig aan doen hoor

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden