Ga naar inhoud

Uitgerekend juli 2014

Aanbevolen Berichten

• Reacties 770
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Emsie gefeliciteerd met je mooie echo. Vervelend van het vocht, gaat dat nog weg, of kan het minder worden?

Ja doet moet uit zichzelf weg trekken, maar o dat je hcg aanmaakt blijft het gestimuleerd, dus kan tot 3 maanden duren, dan stijgt het hcg niet meer zo rap en blijft het stabieler. Even afwachten wat het over twee weken gedaan heeft.

Geplaatst

Bedankt voor alle lieve reacties.

Waarschijnlijk is het vruchtje er met 5,5 week mee gestopt. Toen kreeg ik ook die lichte bloedingen dus mijn gevoel zat er toch niet naast. Het lijkt me nog veel moeilijker zoals bij een aantal van jullie dat je eerst een kloppend hartje hebt gezien en dat het de volgende keer misgaat.

Waar ik het nu het meest moeilijke mee heb is dat ik nog wel die vervelende kwaaltjes heb (met vlagen misselijk, buikpijn, hoofdpijn) en dat dat dus eigenlijk voor niks is.

Gelukkig zijn we al gezegend met het allerleukste en liefste mannetje wat we ons maar kunnen wensen. Dat maakt het wel wat dragelijker. Hopelijk komt er ooit nog wel een brusje.

Meiden, heel veel succes met de zwangerschappen! Dat er in Juli maar veel mooie baby'tjes geboren mogen worden.

Geplaatst

O wat erg twinklestar Ik heb zelf 2 miskramen gehad. We kwamen er bij de eerste echo's achter. Dus bij 7,5 week. Bij mij kwam het

niet vanzelf los. Wij hebben 2 keer een curettage gehad. Hierbij weet je wel dat alles schoon is. Heel veel sterkte de komende tijd. De kwaaltjes

kunnen komen omdat je nog wel hcg hormoon in je hebt.

Ik ben zelf gisteren ook enorm geschrokken. Ik ging gisteren ochtend naar de wc en begon heftig bloed te verliezen met stolsels. Ik stortte helemaal in

en dacht dat dit ons 3e miskraam zou worden. Mijn man had een nachtdienst en hem gelijk gebeld en zijn wereld stortte ook in. Ziekenhuis gebeld hier

konden we gelijk heen alleen moest mijn man nog vervanging regelen op zijn werk.

In het ziekenhuis kreeg ik een echo nog zit het vruchtje nog mooi op zijn plek en het heeft ook al een mooi kloppend hartje.

Maar het bloedverlies maakte hun wel veel zorgen nu kan het 2 kanten op gaan of het wordt een miskraam of het gaat goed. Nou heb ik vanaf gisterenavond

geen bloedverlies meer gelukkig.

Nou moet ik hopen dat ik niet weer ga bloeden en dan heb ik vrijdag mijn eigenlijke eerste echo. Heb nu een week in de ziektewet gemeld om rust te nemen.

Maar wij hebben nog nooit een hartje gehad maar dit was zo bijzonder om te mogen zien. Nou hopen en bidden dat het goed mag gaan.

Maar twinklestar heel veel sterkte weet wat je doormaakt. Neem de tijd voor jezelf!!!

Geplaatst

hoopvolle toekomst, wat schrikken fijn dat je gelijk naar het ziekenhuis kon komen!

en een kloppend hartje wat mooi.

ik hoop heel erg voor jullie dat het gewoon lekker goed blijft gaan.

Verstandig dat je lekker een weekje thuis blijft!

rustig aan doen

Geplaatst

Jeetje wat een verhaal, wat een nare gebeurtenis. Inderdaad lekker rustig aan doen en dan vrijdag weer voor een echo.

Geplaatst

We duimen voor je hoopvolle toekomst?

Heb je nog wel kwaaltjes en de andere meiden nog kwaaltjes en welke?

Bij mij zelf zijn er nog gevoelige borsten en een weeïge gevoel en af en toe echt misselijk, hoef miet te spugen gelukkig. Aan het vele plassen en er nachts uit gaan ben ik gewend geraakt, vind het in slaap komen nog vaak wel lastig.

Heb al een hoop cadeautjes ontvangen, maakt het wel steeds echter, al blijft het kwartje niet echt vallen lijkt het wel, herkennen jullie dat? Praat er wel veel over en iedereen vraagt ernaar en toch is het net of ik niet over mezelf praat. Zou het zelfbescherming zijn? Dat de angst voor het verlies nog groot is?

Vandaag de apotheek gebeld om te vertellen dat ik zwanger ben en de huisarts ook. Was bij de tandarts om gaatjes te vullen en vroeg of ik verdoving wou, daar ook maar benoemd dat ik zwanger ben en dus geen verdoving kon. Was volgens haar niet zo, je kan wel je laten verdoven. Schijnen verschillende soorten in te zijn. Heb het alsnog niet gedaan, loop je daarna altijd met zo'n verlamde mond.

Geplaatst

Ja ben elke keer erg misselijk moet echt om het uur wat eten maar kleine beetjes want zit zo vol.

Ben afgelopen week 2,5 kilo afgevallen. En ben ook erg moe en licht in mijn hoofd.

Het bloeden blijft nog steeds weg. Hoop echt dat het goed blijft gaan. Heb er nog steeds vertrouwen in.

Leuk he om het iedereen te vertellen bij ons weten het een paar mensen nog niet veel. We willen wachten tot

kerst dan hopen we 10 weken te zijn. Maar als vrijdag alles goed mag zijn dan zou ik het wel van de daken willen schreeuwen.

Maar ja nog even geduld.

Geplaatst

Ik eet ook wat meer, heb ook meer trek, en idd als ik geregeld eet dan is de misselijkheid minder. De hoofdpijn is minder bij mij sinds ik meer ben gaan drinken. Echt 1/2 liter meer dan normaal, dat helpt wel echt.

Ik eet echt wel wat meer dan anders, maar let wel op wat het is en kom niet aan, val ook niet af. Maar als je heel misselijk bent dan snap ik het afvallen wel, je eet gewoon minder. Best veel 2,5 kilo. Goed voor jezelf zorgen hoor! En goed drinken! Ik eet nu crackers voordat ik opsta, dan helpt me om zonder kokhalzen me aan te kleden, al gaat het bij de deospuit altijd mis, kan dat ding echt niet verdragen.

Geplaatst

Hoopvolle toekomst fijn dat het weg blijft! Spannend vrijdag!

hier weinig kwaaltjes moe dat is het wel zo beetje

o ja zere darmen erg vervelend

ik heb mij gisteren ingeschreven bij de vk, en ze belden vandaag al en dat ik over 2 weken nog een keer bij het ziekenhuis een echo heb maakte niet zo veel uit.

dus nu heb ik volgende week dinsdag een in take en een echo bij de vk.

Erg fijn want ben weer eens bang dat het weer mis is. Soms heb je van die negatieve dagen he ;-)

Geplaatst
O wat erg twinklestar Ik heb zelf 2 miskramen gehad. We kwamen er bij de eerste echo's achter. Dus bij 7,5 week. Bij mij kwam het

niet vanzelf los. Wij hebben 2 keer een curettage gehad. Hierbij weet je wel dat alles schoon is. Heel veel sterkte de komende tijd. De kwaaltjes

kunnen komen omdat je nog wel hcg hormoon in je hebt.

Ik ben zelf gisteren ook enorm geschrokken. Ik ging gisteren ochtend naar de wc en begon heftig bloed te verliezen met stolsels. Ik stortte helemaal in

en dacht dat dit ons 3e miskraam zou worden. Mijn man had een nachtdienst en hem gelijk gebeld en zijn wereld stortte ook in. Ziekenhuis gebeld hier

konden we gelijk heen alleen moest mijn man nog vervanging regelen op zijn werk.

In het ziekenhuis kreeg ik een echo nog zit het vruchtje nog mooi op zijn plek en het heeft ook al een mooi kloppend hartje.

Maar het bloedverlies maakte hun wel veel zorgen nu kan het 2 kanten op gaan of het wordt een miskraam of het gaat goed. Nou heb ik vanaf gisterenavond

geen bloedverlies meer gelukkig.

Nou moet ik hopen dat ik niet weer ga bloeden en dan heb ik vrijdag mijn eigenlijke eerste echo. Heb nu een week in de ziektewet gemeld om rust te nemen.

Maar wij hebben nog nooit een hartje gehad maar dit was zo bijzonder om te mogen zien. Nou hopen en bidden dat het goed mag gaan.

Maar twinklestar heel veel sterkte weet wat je doormaakt. Neem de tijd voor jezelf!!!

hoopvolle toekomst, hoe lang heb je gewacht tot het loskwam? Daar ben ik dus ook een beetje bang voor maar de huisarts had het erover om in ieder geval 2 weken te wachten.

wat schrikken zeg! Gelukkig was alles goed op de echo. Eventjes rustig aan nu. Succes met de echo vrijdag.

Geplaatst

Twinkle, bij mij kwam het ongeveer anderhalve week na de "foute" echo los. Ik hoop dat jouw lijf het ook zelf gaat regelen. Dat is wel zo prettig.

Ik heb vandaag nog de laatste prik voor DD laten doen, d3. En wat was de mail die jij nog voor me had? Kun je het op pb zetten?

Sterkte, digiknuffel van Moes

Geplaatst

Twinkle bij mij was het na twee weken nog niet los, en net als bij jou het was al eerder gestopt met groeien, al bij al begrijpt je lijf pas heel laat dat het niet klopt. Hou je het denk je vol om twee weken te wachten? Of ben je nu steeds aan het broekloeren en onzeker over iets wel zal gaan doen?

Geplaatst
hoopvolle toekomst, hoe lang heb je gewacht tot het loskwam? Daar ben ik dus ook een beetje bang voor maar de huisarts had het erover om in ieder geval 2 weken te wachten.

wat schrikken zeg! Gelukkig was alles goed op de echo. Eventjes rustig aan nu. Succes met de echo vrijdag.

Ik hoorde bij 7,5 week dat het niet goed was. En ben uiteindelijk met 10,5 weken gecurriteerd want daar moesten we nog even op wachten. Ik vond het heftig maar kon toen wel gaan beginnen met het verwerken ook omdat je wist dat het helemaal weg was. Ook heb ik zelf bewust niet voor medicijnen gekozen omdat ik daarover geen goede reacties hoorde en zelfs te arts het niet adviseerde om te doen. Ik heb nooit spijt gehad van mijn keuze.

Vind het zo erg voor je weet zo goed wat je nu meemaakt. Heel veel sterkte en echt 1 tip denk eerst aan jezelf en aan je man en dan pas aan de buitenwereld!!

Geplaatst

Twee weken lijkt ineens wel eindeloos lang hoor. Wil het het liefste vandaag nog weg hebben. Maar zowel de gyn als de huisarts zeiden dat afwachten beter is omdat er bij een curettage wel eens verklevingen kunnen ontstaan. Dat is ook echt de reden dat het me tegen houd. Verder heb ik weinig zin om iets te gaan doen. Vandaag gewerkt dus wel afleiding maar wel met het idee in mijn achterhoofd van als het maar niet ineens op gang komt....

Geplaatst

Twinklestar ik begrijp dat gevoel heel goed. Het voelt niet goed om het nog in je te dragen. Die kans op verklevingen hield mij ook tegen. We zijn zo al verminderd vruchtbaar genoeg, zo redeneerde ik. Het is zo verdrietig en de tijd tot de miskraam lijkt eindeloos lang. Ik denk aan je!

Hoe gaat het met de rest? Iggie morgen echo toch? Succes! Heb het lijstje even niet meer bij de hand. Zijn er al meer aan de beurt geweest deze week? Hoopvolle toekomst geen bloeding meer gehad hoop ik?

Ik had eigenlijk vandaag tweede echo, maar heb die verplaatst naar 17 december. Even een poosje een time-out van het ziekenhuis. Vind het wel weer spannend worden hoor. Vorige keer stopte het hartje bij 8,4 weken. Ben vandaag 8,1. Het stomme van zo'n slechte ervaring is dat ik me gewoonweg niet kan voorstellen dat het goed gaat. Dat is een referentie die ik niet heb.

En de kwaaltjes. Sommige dagen continue een weeïg gevoel. Soms een dag niet. Moeheid constant. En voel me enorm opgeblazen. Mijn darmen weigeren hun werk te doen. Het voelt de hele tijd alsof ik bomvol zit. Zorgt ook voor zeurend gevoel in mijn buik. Tenminste, ik hoop dat dat het is... Hoe gaat het bij jullie met de kwaaltjes?

Geplaatst

Hoi meiden,

Er is weer een veel geschreven zie ik, wat hebben we toch allemaal een hoop meegemaakt zeg. Bah! Twinklestar ik hoop voor jou, hoe moeilijk ook, dat je lichaam snel besluit dat het klaar is. Wat lijkt me dat moeilijk om op te wachten. Ik was toen echt blij zelf de regie in handen te kunnen nemen en voor een curettage te gaan. Over verklevingen hebben ze mij eigenlijk nooit iets verteld.

Hoopvolle toekomst hoe is het nu bij jou? Vandaag weer een echo toch?

Ik ben gisteren bij de verloskundige geweest voor het eerste intakegesprek. Ben eigenlijk heel saai voor ze, haha. Naast dat het zwanger worden niet vanzelf gaat ben ik gelukkig helemaal gezond en is mijn vorige zwangerschap ook heel goed verlopen. Ik had dus eigenlijk niets nieuws te melden. Maandag mogen we voor de 1e termijnecho daar. Ik herken de onzekerheid van sommigen van jullie wel hoor. Ook ik ben nog steeds bang dat we daar dan, zoals eerder, slecht nieuws krijgen. Toch wijst niets daarop dus probeer ik uiteraard positief te blijven. Ook de kwaaltjes komen hier bekent voor. Ik lijk alleen maar meer moe te worden en die darmen doen af en toe echt vervelend zeer. Maar goed, we hebben het er voor over toch?

Nou meiden, er staat hier een klein mannetje aan mijn been wat ook graag wil typen. Ga hem dus maar even aandacht geven. Tot later!

Geplaatst

Ja heb vandaag ook weer een echo om half 4 mogen we komen. Wel erg spannend hoor. geen bloedingen meer gehad gelukkig. Hoop zo

dat het hartje nog mag kloppen. Iggie jij vandaag je eerste echo? Hoop dat alles goed mag zijn meid.

Mij is ook niks verteld over eventuele verklevingen bij een curettage.

Geplaatst

Hi all, even snel.

Veel plezier met he echo Hoopvolletoekomst.

Twinkle hoe is het nu met je?

Pip wat stoer dat je je echo hebt verplaatst

Kaatje wat leuk dat je je intake hebt gehad bij de verloskundige, En gelukkig maar dat je zo saai bent. We hebben al zoveel moeite moeten doen:-)

Ik zie ene paar keer staan dat ik vandaag een echo heb, zou ik heel fijn vinden, maar helaas ik moet nog een week wachten. Volgende week donderdag heb ik mijn tweede echo en een gesprek met de Fertiliteits arts of we een Combi onderzoek willen. ( nee dat willen we niet). daarnaast gaan we bespreken of ik overstap naar een verloskundige of dat ik gewoon af en toe langs ga in het ziekenhuis voor controle. Voor mij maakt het niet zoveel uit. Ik woon om de hoek bij het ziekenhuis. En aangezien het toch een KS wordt hoef ik ook geen band op te bouwen met een verloskundige.

Hier niet zoveel kwaaltjes meer. merk wel als ik veel doe op een dag, dat s avonds het kaarsje uit gaat. Vreetbuien heb ik weer in bedwang en ik schommel weer rond mijn oude gewicht. merk wel dat ik sneller geirriteerd raak. Zeker s avonds als ik wat moeier wordt. dan heb ik even geen zin in geouwehoer aan mijn hoofd.

Zal zo even proberen, mits het werk het toe laat om ons lijstje te vinden. Dan kunnen we dat weer bijwerken.

Hoe is het met de rest van de meiden.?

Voor nu alvast een heel fijn weekend?

Lfz

Geplaatst

En het lijstje,

iemand ooit nog Loeseke gezien / gesproken?

Afspraken die al zijn geweest heb ik verwijderd. Dus we moeten were flink aanvullen:-)

Voorstellen

Sas27- uitgerekend 3 juli

Kaatje03- uitgerekend 5 juli

Iggie- uitgerekend 10 juli

Twinklestar- uitgerekend 16 juli

Pip83 - uitgerekend 16 juli

Emsie - uitgerekend 18 juli

Hoopvolletoekomst - uitgerekend 22 juli

Loeseke- eind juli

Afspraak

Loeseke-

Iggie - 12 dec tweede echo

Sas - 17 dec tweede echo

Geplaatst

Hoiiii allemaal

Ik heb 10 december nog een echo en intake!

Ben erg nieuwschriegig of alles nog goed is.

Hoopvolletoekomst veel succes!!

Ik ben een weekendje weg met mijn man en typ nu op mijn telefoon gaat niet zo lekker

Zou zondag wat uitgebreider reageren en lezen

Geplaatst

Voorstellen

Loeseke- eind juli

Afspraak

Loeseke-

Sas - 17 dec tweede echo

Emsie - 17 dec tweede echo

Emsie - 10 jan intake vk en derde echo

ik heb het lijstje weer verder aangevuld.

Nee ook niks van Loeseke vernomen, hopelijk gaat alles goed met haar.

Bij mij zijn de klachten minder aan het worden, wat me onzeker maakt, maar net als anderen zeggen, ik ga genieten tot het tegendeel bewezen is. Mijn fantasie gaat nu ook wel mee spelen, ik zie mezelf al zitten met die kleine, ook wel kopzorgen, als hoe ga ik dat allemaal regelen straks. Werk, huishouden, vrienden, etc. Alles vliegt door mijn hoofd.

Goed weekend!

Geplaatst

hahaha Emsie.. Ik snap je kopzorgen. Maar ik kan je 1 ding beloven dat alles wat je van te voren bedenkt, niet allemaal zo zal gebeuren. Zodra je kleine er is, zal hij / zij bepalen. En dat is af en toe echt rennen en vliegen. Ik heb op een gegeven moment wel geleerd. Go with the flow....

Sas hele fijne vakantie. (Raak steeds in de war van je naam:-)))

Geplaatst

Hoopvolle toekomst hoe ging het vandaag?

Meiden 17 december wordt een mooie dag hoop ik! :) Veel echo's dan en manlief jarig. Hoop op een mooi cadeau voor hem!

Ik ben ook zo onzeker als ik minder voel. En ook oh zo onzeker als ik vanalles voel, haha...

Voorstellen

Loeseke- eind juli

Afspraak

Loeseke-

Sas - 17 dec tweede echo

Emsie - 17 dec tweede echo

Pip83 - 17 dec tweede echo

Emsie - 10 jan intake vk en derde echo

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden