Ga naar inhoud

Uitgerekend juli 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pfff Emsie wat heb jij al meegemaakt zeg. Heel verdrietig allemaal. Fijn dat jij en je zusje tijdens deze dagen samen zijn. Heeft je vader nog meegekregen dat je zwanger bent? Of gebeurde dat vlak na zijn overlijden? Logisch dat de emoties hoog zitten! Vind je het moeilijk dat je zusje straks ver weg is?

Hebben jullie verder allemaal een fijne kerst gehad? De kinderen van mijn man zijn deze week bij ons, erg gezellig!

Wat betreft de kwaaltjes. Ik ben vooral ontzettend moe. Kan de hele dag wel slapen. Ga ook regelmatig 's middags even een dutje doen. Verder weeïg als ik niet op tijd eet, maar niet echt misselijk. En steken in mijn buik (zijkanten) als ik te snel opsta. Hebben jullie dat ook? Eigenlijk gaat het dus prima en dat vind ik dan ook wel weer eng...

• Reacties 770
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Emsie, wat heftig

Wel erg fijn dat je je zusje nu goed kan helpen.

Groot besluit om daar te blijven.

Tot wanneer blijf jij?

Nou ik naar het werk toe

Fijne zondag allemaal

Geplaatst

Hai, bedankt voor jullie lieven woorden.

We blijven tot 6jan en landen dan in NL op 7 jan. 8 jan moet ik weer werken...pff zie er nu al tegenop. Het slapen gaat me moeilijk af. Pieker niet maar moet zo vaak plassen...het kwaaltje is weer terug na even weg geweest te zijn en heb het dan zo warm. Hebben jullie het ook veel sneller warm dan voor het zwanger zijn? Ik ben tegenwoordig echt een kachel, eerder was ik altijd koud.

Mijn vader heeft helaas niet meer geweten dat het gelukt is om via icsi zwanger te worden. Wat zou dat hem geluk gegeven hebben, hij was er altijd erg emotioneel onder dat wij geen kinderen hadden en wel wouden. We waren met de handeling bezig in de week van zijn sterven. Dat was mega zwaar. Onder de hormonen en smorgen nog in het zkh voor follikel meting, savonds op de condoleance. De dag na de begrafenis weer in het zkh voor de volgende meting. Ik heb het in het zkh verteld en ze waren heel begaan en hielden zover dan kon rekening met alle tijden. Ik wou niet stoppen, dat hebben ze me wel gevraagd, omdat ik bang was het dan nooit meer op te pakken. Achteraf denk ik wel dat het emotioneel gezien beter was geweest als we ervoor hadden gekozen om de tp uit te stellen. Dan was het geen verse plaatsing geweest en dus minder kans maar dat is achteraf, toen wisten we ook niet wat me nu weten en dat is dat er nog 11 embryo's over zijn verdeeld over 8 rietjes. Je weet nooit van te voren hoe dingen lopen, mooi is ook dat de dood over gaat in nieuw leven. En Joost mag weten hoelang we dan wel weer niet gewacht zouden hebben. Maar 1 ding is zeker 2013 was een heftig jaar. Mijn vader is het hele jaar ziek geweest, met veel ziekenhuis opnames, operaties, chemo, bestralingen, verlammingen, 24uurs zorg met tot slot een pijnlijke dood. Het is veel om op te kauwen en moeilijk met alle emoties die nu door mijn lijf gieren maar zo heeft iedereen zijn verhaal toch? Ook jullie hebben zo je verhaal en mijn stijl is om vooruit te kijken en het mooie met je mee te nemen. Ondanks alles voel ik me een gelukkig mens. Mijn zusje wil haar donkere jeugd zoals ze dat zelf noemt (op jonge leeftijd beide ouders verliezen)achter zich laten en hier een nieuw leven opbouwen. Ik zie haar hier zichzelf zijn en opbloeien, ben trots op haar.

We zetten de bloemetjes nog even goed buiten komend oud en nieuw. We rijden oudejaarsdag naar Seattle in de USA, 2 uurtjes rijden van waar we zitten en hebben een hotel geboekt om daar het jaar uit en in te knallen op een bootcruise met dj en champagne(die ik aan mijn kerel geef). Ze steken daar vanaf de space needle vuurwerk af, het belooft een heel spektakel die wij goed vanaf het open water kunnen volgen...zin in!

Hoe gaan jullie oud en nieuw vieren?

Geplaatst
Pfff Emsie wat heb jij al meegemaakt zeg. Heel verdrietig allemaal. Fijn dat jij en je zusje tijdens deze dagen samen zijn. Heeft je vader nog meegekregen dat je zwanger bent? Of gebeurde dat vlak na zijn overlijden? Logisch dat de emoties hoog zitten! Vind je het moeilijk dat je zusje straks ver weg is?

Hebben jullie verder allemaal een fijne kerst gehad? De kinderen van mijn man zijn deze week bij ons, erg gezellig!

Wat betreft de kwaaltjes. Ik ben vooral ontzettend moe. Kan de hele dag wel slapen. Ga ook regelmatig 's middags even een dutje doen. Verder weeïg als ik niet op tijd eet, maar niet echt misselijk. En steken in mijn buik (zijkanten) als ik te snel opsta. Hebben jullie dat ook? Eigenlijk gaat het dus prima en dat vind ik dan ook wel weer eng...

Die steken herken ik niet, zal dat niet groeipijn zijn? wel lijk ik me baarmoeder te voelen, een gevoelige plek bij mijn schaambeen.

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier weer eens een berichtje van mij.

Wij zijn net terug van een weekje wintersport. Nou ja, wintersport. De sneeuw was helaas ver te zoeken, alleen de laatste dag heeft mijn vriend lekker kunnen skiën. Voor de rest was het prut. Maar goed, we waren er even lekker tussenuit en hebben enorm van onze kleine man kunnen genieten! Maar ik vind het nu ook wel weer heerlijk om thuis te zijn. Een week dag in dag uit met je schoonouders is best pittig J

Emsie wat heb jij inderdaad al veel meegemaakt zeg maar wat sta je nog steeds positief in het leven. Knap!!! Geniet de komende periode met volle teugen. Lijkt me niet eenvoudig om je kleine zusje daar straks achter te moeten laten.

Verder hier met het buikje alles goed. Mijn broeken beginnen strakker te zitten. Niet eens bij de sluiting maar meer bij mijn bovenbenen. Ze zitten zo niet lekker meer maar vind het eigenlijk nog te vroeg om aan de zwangerschapsbroeken te gaan. Verder herken ik die steken ook wel. Heb het ook als ik te snel opsta maar dan echt onderin. Verder gaat het eten hier gelukkig weer een stuk beter, ben me op de vakantie iedere dag flink te buiten gegaanaan het heerlijke ontbijt, de uitgebreide lunches en diners ;-) Ik kijk uit naar 8 januari wanneer we weer bij de verloskundige langs mogen en eindelijk voor het eerst naar het hartje kunnen luisteren. Geeft toch weer even de bevestiging dat het goed zit.

Nou meiden, ik ga aan het werk. Zo geen zin in maar er ligt genoeg.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

heej meiden,

Emsie wat heftig jaar heb jij achter de rug zeg. Wat verdrietig allemaal. Maar vind je erg sterk. Wel mooi hoe je samen met je zusje nu naar de toekomst kunt kijken.

Kerstavond werden wij opgeschrikt dat mijn moeder er met het borstonderzoek is uitgekomen. Ze zagen een zwarte vlek op haar linkerborst. Vandaag is ze in het ziekenhuis en vanmiddag horen we de uitslag. Vind het zo spannend.

Verder ben ik zelf net terug van de huisarts blijf de hele dag misselijk en overgeven nu heb ik tabletten gekregen.

Fijne dag allemaal.

Geplaatst

Emsie wat ben jij een sterke vrouw! Respect voor alles wat jij doet hoor. En dan ook nog zwanger. Petje af!

Hoopvolle toekomst weet jij al meer over je moeder? Wat een rare kerst moet dat geweest zijn voor jullie. Wordt de misselijkheid minder door de pillen?

Kaatje wat fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad! Geen dipjes meer door het lange wachten?

Sas hoe gaat het met jou? 14 weken alweer he?

Ik heb gisteren huilend de verloskundige gebeld. Weer wat bloed, iets meer dan vorige keer. Schrok er zo van! Morgen de 12 weken gehaald, maar ben zo bang voor weer een missed abortion. Niets merken en toch geen hartje meer. Verloskundige is heel lief. Ze snapte mijn angst helemaal en wist me wat betreft het bloeden behoorlijk gerust te stellen. Ik moest het bloedverlies in de gaten houden en 's middags weer bellen. Toen was het weer verdwenen. Ze gaat echt uit van een gevoelige baarmoeder en dus een geknapt adertje. Ik heb ook vreselijk last van obstipatie nog steeds. Daar komt het vermoedelijk door. Word er gek van, ik wil gewoon normaal kunnen poepen!!!! Zoals een kerel en dan trots zijn ;)

Maar zonder gekheid, de angst dat het een MA is blijft. Over een week een echo. Dan bijna 13 weken...

Geplaatst

emsie heftig hoor allemaal!!

hoe was je oudjaarsdag klinkt in ieder geval prachtig!

@kaatje wat balen dat er geen sneeuw lag, waar waren jullie?

Nou ja in ieder geval lekker even weg geweest!

@pip schrikken weg zeg! hoe gaat het nu met je? je hebt trouwens best wat middels bij de apotheek wat helpt bij obstipatie.

het is erg ik had het mijn vorige zwangerschap ook erg lang.. hopelijk gaat het snel beter

Hier inderdaad alweer 14 wk wat gaat het snel.....

heb erg veel hoofdpijn paracetamol helpt niet... volgende week maar bij de vk aangeven, misschien is er nog een andere pijnstiller die je mag nemen...

10 feb de 20 weken echo ben benieuwd spannend ook weer!

@iggie hoe gaat het met jou?

En natuurlijk voor iedereen een goed en gezond 2014 met mooie en gezonde baby,s !!! daar gaan we toch voor

Geplaatst

Goedemorgen meiden!

Allereerst natuurlijk de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!

Dat het maar een jaar mag zijn vol fijne zwangerschappen, dikke buiken,voorspoedige bevallingen en hele mooie en gezonde kindjes voor ons allemaal!

Hoopvolle toekomst hoe is het bij jullie? Hebben jullie al iets meerduidelijkheid omtrent je moeder?

Sas wij waren in Gerlos (Oostenrijk). Ik zag dat het, nadatwij zijn vertrokken, nog een paar keer flink gesneeuwd heeft. Zo oneerlijk,haha. Maar goed, niets aan te doen en we waren er even lekker uit.

Jij dus 10 februari de 20 weken echo, ik 2 dagen later. Een vriendin van me vroeg vorige week of we nog voor een pretecho gaan. Bedacht me opeens dat weover twee weken al kunnen weten of het een broertje of zusje gaat worden. Heb voorzichtig aan bij vriendjelief gepolst of we dat zullen doen maar hij wil het bij de 20 weken echo laten. Nog even langer geduld hebben dus….spannend! Woensdag eerst maar eens voor de 1e keer naar het hartje luisteren. Zin in!

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Ook ik wens jullie een heel mooi 2014 toe met allemaal prachtige, gezonde baby's!

Sas wat vervelend die hoofdpijn. Krijg je genoeg vocht binnen? Daar komt bij mij vaak hoofdpijn door. Hoop dat de vk raad weet! Kaatje jij wilt weten wat het wordt? Ik ook! Hoe zit het met de rest? En Sas en Kaatje de 20 weken echo al in beeld, wat goed!

Ik ben even heel gelukkig. We hebben een Angelsounds Fetal Doppler gekocht en die werd vandaag bezorgd. We zetten hem zonder iets te verwachten aan, want grote kans dat we niets zouden horen zo vroeg al. Maar... een prachtig kloppend hartje gevonden! Onze uk is er nog. Zo fijn! :)

Geplaatst
Goedemorgen meiden!

Allereerst natuurlijk de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!

Dat het maar een jaar mag zijn vol fijne zwangerschappen, dikke buiken,voorspoedige bevallingen en hele mooie en gezonde kindjes voor ons allemaal!

Hoopvolle toekomst hoe is het bij jullie? Hebben jullie al iets meerduidelijkheid omtrent je moeder?

Sas wij waren in Gerlos (Oostenrijk). Ik zag dat het, nadatwij zijn vertrokken, nog een paar keer flink gesneeuwd heeft. Zo oneerlijk,haha. Maar goed, niets aan te doen en we waren er even lekker uit.

Jij dus 10 februari de 20 weken echo, ik 2 dagen later. Een vriendin van me vroeg vorige week of we nog voor een pretecho gaan. Bedacht me opeens dat weover twee weken al kunnen weten of het een broertje of zusje gaat worden. Heb voorzichtig aan bij vriendjelief gepolst of we dat zullen doen maar hij wil het bij de 20 weken echo laten. Nog even langer geduld hebben dus….spannend! Woensdag eerst maar eens voor de 1e keer naar het hartje luisteren. Zin in!

Fijne dag allemaal!

Heej meiden

Iedereen de beste wensen voor het komende jaar. Dat we allemaal in juli onze kindjes mogen vasthouden.

idd kan zijn dat je dan te weinig vocht binnen krijgt.

Helaas mijn moeder heeft borstkanker. Maar gelukkig wel goed te behandelen maar zal een spannende tijd worden.

gr

Geplaatst

Hoopvolle toekomst wat een rot bericht!!wanneer begint de behandeling? Veel sterkte voor jullie@kaatje wij ook woensdag hartje luisteren vind het wel weer spannend.... Zonde van de sneeuw, normaal zou er toch al een boel liggen.Ik heb over 2 wk geslachtsbepaling kon niet wachten en de vorige keer was het zo leuk de echo . Dus nu nog maar eens@pip drinken ja daar probeer ik nu wat meer op te letten en wat meer slaap:-)Geweldig dat jullie gelijk het hartje konden vinden. Heerlijk een bevestiging

Geplaatst

Hi all, ben ik weer. zag dat ik al een tijdje niet meer had gereageerd. Ben niet de meest trouwe schrijver, maar denk wel aan jullie.

Sas hoe is het met je hoofdpijn, al wat minder. En doe jij die geslachtsbepaling via een pret echo, of gaat het via het ZH?

Hoopvolle toekomst, heel veel sterkte met je moeder. Een hele vervelende periode. Bah wat een rot nieuws.

Kaatje balen dat er niet zoveel sneeuw lag en dat dat precies kwam toen jullie weg waren. Jammer dat je vriend niet "mee wil werken"' om eerder te zien wat jullie krijgen. Ik zit er zelf ook aan te denken om het te gaan doen. Het schijnt dat je bij de prenataal ook echo's kan laten maken ook tbv de geslachtsbepaling. Want nog eens 6 weken wachten vind ik wel heel erg lang. Ik wil eigenlijk aan de slag. Maar ik hoef allen maar aan de slag als ik een meisje krijg. Mocht het een jochie worden is het een kwestie van bedden schuiven.

Pip wat leuk die dopper, gebruik je die vaak? en heb je nog last van bloedingen?

Emsie heftige tijd heb je achter de rug, respect. geniet nog een paar dagen . heb je last van die storm / sneeuw?

Hier gaat alles wel aardig, Ik was helaas ziek met oud en nieuw, dus wel alles geregeld, maar er niet van kunnen genieten. Mijn mannen hebben mij 23:50 wakker gemaakt, dus ik was er wel bij. En gelukkig werd om 00:10 de jongste wakker, dus die kon ik ook nog ff knuffelen.

gisteren een zoon mama dag gehad met mijn oudste. Hij is 9 jaar en heeft via zijn vader twee jongere broertjes van 2 en 4 en via mij een jonger broertje van 1. Dus hoe dol hij ook is op zijn broertjes en hoe geweldig hij het doet. Af en toe hebben we samen onze momentjes. lekker eten bij de MC en naar de bios. En ongegeneerd snoepen:-)

Gisteren ook voor het eerst bij de VK geweest in het ZH, (Daarvan zeggen ze altijd dat dat zo onpersoonlijk is) Nou die mening deel ik niet. Twee hele leuke meiden, en omdat ik het zo graag wilde, hebben ze ook nog een echo gemaakt. Zo lief!! (stiekem hoopte ik dat er misschien al wat zichtbaar zou zijn, maar nee)

Gelukkig alles weer goed, mooi hartje gehoord en de kleine is lekker bewegelijk. Nog wat vaatjes bloed laten aftappen en nu weer 4 weken wachten op de volgende controle, die zal dan zijn bij de GYN.

En nu vergeet ik iets heel ergs belangrijk. NOG DE BESTE WENSEN DAMES!!!!

Geplaatst

En weer het lijstje te voorschijn getoverd.

Voorstellen

Sas27- uitgerekend 1 juli

Kaatje03- uitgerekend 5 juli

Iggie- uitgerekend 6 juli

Pip83 - uitgerekend 16 juli

Emsie - uitgerekend 18 juli

Hoopvolletoekomst - uitgerekend 22 juli

Afspraak

Pip83 - 7 jan intake VK

Kaatje03 - 8 januari controle VK

Emsie - 10 jan intake vk en derde echo

Iggie - 30 jan controle gyn

Geplaatst

He dames,

Leuk om alle berichten te lezen. Al is jou bericht hoopvolle toekomst niet leuk, sterkte als de kuren starten. Hoe gaat het met de misselijkheid en de tabletten? Zooo vervelend dat misselijk zijn, het beneemt je al de energie om dingen te doen. Gelukkig is het weg bij mij. Hoop echt dat die tabletten werken.

Iggie, geen last van de sneeuwstorm in ons deel. Zelfs warmer dan in NL. Zitten bij Vancouver, daar heerst hetzelfde klimaat als in NL.

Sas, hoe gaat het met de hoofdpijn, ik heb het ook geregeld, het geeft bij mij aan dat ik te druk ben, moe, en daar meer aan toe moet geven en dat ik goed moet blijven drinken. Vind het wel fijn dat ik dit soort kwaaltjes bij jullie terug lees, alles is zo nieuw en daardoor verwarrend, wat is wat is soms wel de vraag. Was van de week ziek met koorts, ga dan wel even op internet opzoeken of dit kwaad kan voor de kleine en hoeveel pijnstillers je mag als je zwanger bent.

Vandaag is mijn man jarig, ik heb hem een echo op 1 feb cadeau gegeven voor de geslachtsbepaling.....kan niet wachten!! Hebben jullie een voorgevoel van wat het gaat worden bij jezelf? Ik denk hier een jongen. Hij vond het zo leuk, heeft meerdere keren vandaag gezegd hoe leuk hij het vind, lief! Die mannen zijn best soft als het om dit soort dingen gaat, de mijne is in elk geval heel beschermend en rijdt gerust drie blokken om voor wat dan ook.

Pip en Kaatje, bijna de echo's, heerlijk, jullie kijken er vast naar uit! Die van mij vrijdag, nu al zin in! Maar eerst veilig in NL komen, morgen vliegen we. Zal pittige vlucht worden, vliegen de hele nacht en komen in de ochtend in nl aan...pff zie er tegenop, vooral ook omdat ik de dag erna weer moet werken. Maar goed, we zien wel.

Groetjes

Geplaatst

hoi meiden

We zijn weer een beetje van de schrik bekomen. Mijn moeder is heel sterk gelukkig is het een klein plekje en goed te behandelen. Maar 24 jan wordt ze geopereerd en daarna start de behandeling van bestralen. Maar ze haalt de kracht uit onze zwangerschap ze is zo blij voor ons. Ze gaat een a,b,c borduurwerk van Nijntje voor ons maken.

Met de misselijkheid gaat het nog niet zo goed moet de hele dag nog overgeven. Als ik iets eet komt het binnen een half uur er weer uit. Ik wordt er zo duizelig van. Hoop wel dat het gauw overgaat anders moet ik naar het ziekenhuis. Maar hoop dat het deze week wel minder gaat worden. Ondanks dat ik afval krijg ik toch al een buikje. Heb vrijdag samen met mijn man mijn eerste positiebroek gekocht haha echt grappig.

Ik denk dat het bij ons een meisje gaat worden. Maar mijn man denkt een jongetje. Wij willen het niet weten. We vinden het al zo'n wonder dat we nu zwanger zijn geraakt dat we echt willen wachten met het weten als het op mijn buik wordt gelegd. Al ben ik wel erg benieuwd.

Hebben jullie al de kraamzorg geregeld? En hebben jullie al wat spulletjes gekocht? Gaan jullie allemaal nieuwe spullen kopen? Wij niet we hebben van vrienden en buren al wat dingen kunnen kopen. En ik mag de kinderkamer van mijn oudste broer hebben. Dat scheelt een hoop geld.

Nou ga weer even aan de poets.

doegie

Geplaatst

@Iggie wat sneu dat je ziek was met oud en nieuw, zag op fb wel een schaal met lekkers voorbij komen... maar daar heb jij dus niks van mee gegeten

Heerlijk zo,n dagje met je zoon, dat moet ook eens in de zoveel tijd toch lekker van genieten als hij straks ouders is wil hij misschien niet meer haha ;-)

Ik heb de echo via een pretecho.

Jullie wouden het weten met 20 weken toch?

Fijn dat de laatste echo goed was, en erg lief dat je een echo kreeg!

over 4 weken dus weer wat duurt dat lang he.

@hoopvolle toekomst, gelukkig dat de behandeling snel start! mooi zo,n borduurwerk!

Kraamzorg is hier geregeld, verder nog niks gekocht voor de baby

@emsie goede vlucht gewenst!

idd pittig zo snel weer aan het werk!

Hoofdpijn vandaag eindelijk een dag niet, hopelijk blijft het zo.

Ik denk dat het bij ons een jongen gaat worden, mijn man denkt een meisje

we zulle het volgende week weten...

Pip succes morgen bij de vk!

Ik ga het lijstje even aanvullen

Geplaatst

oorstellen

Emsie - uitgerekend 18 juli

Afspraak

Pip83 - 7 jan intake VK

Sas27- 8 jan controle vk

Sas27- 17 jan geslachtsbepaling

Sas27- 10 feb 20 weken echo

Geplaatst

Hier is de kraamzorg nog niet geregeld, na komende echo wouden we dat gaan doen. Net als het op me werk vertellen. Hebben jullie het al overal verteld? Ik kan niet langer het stil houden, heb voor mijn doen echt een heel ander buikje, het is goed zichtbaar.

Ga veel tweedehands kopen, ben al op marktplaats aan het kijken. Je gebruikt het zo kort. Als willen we sommige dingen nieuw. Krijgen ook veel aangeboden, ook met kleding, heb veel meiden om me heen met de zelfde maat, dus dat is perfect. In Canada verschillende baby kleertjes gekocht van het merk GAP, vinden wij een gaaf merk en is niet te koop in NL. Zowel voor jongens als meisjes wat gekocht, heb genoeg meiden om me heen die ik het anders cadeau kan doen.

mijn schoonzus is afgelopen week bevallen, men wat een horror verhaal! Heeft niet echt moed. Liters bloed verloren, bloedtransfusie, operatie en daarna aan allerlei draadjes. Met de kleine meid is wel alles goed.

We gaan bijna boarden, zit nu op de airport van Vancouver! Ben nu al gaar. Lekker gejankt toen ik mijn zusje vanmorgen achterliet en wat ben ikd aar moe van geworden zeg, pfff was echt effe heel moeilijk. Maar ze gaat het redden en haar eigen leven in Canada beginnen! En nu lkkr naar huis, ook echt zin in! Eigen bedje, oh zo fijn is dat!

Slaap lkkr voor jullie of werkse als je het morgenochtend leest!

Geplaatst

Voorstellen:

Emsie - uitgerekend 18 juli, 31 jaar, eerste kindje

Afspraken:

Pip83 - 7 jan intake VK

Sas27- 8 jan controle vk

Emsie - 1 feb geslachtsbepaling

Ik heb bij voorstellen een aanvulling gemaakt, de leeftijd en hoeveelste kindje het is, om een nog beter beeld van elkaar te krijgen. Als je het leuk vind, kun je je eigen naam aanvullen als je het liever niet wilt, gewoon niets invullen.

Geplaatst

leuk idee

Voorstellen:

Sas27- uitgerekend 1 juli, 30 jaar, tweede kindje

Afspraken:

Pip83 - 7 jan intake VK

Sas27- 8 jan controle vk

Ik hoorde laatst ook een vreselijk verhaal over een bevalling brr

Hoe is het nu met je schoonzus?

hopelijk heb je een goede vlucht gehad!

Geplaatst

idd leuk idee: heb er nog een aanvulling aan toegevoegd, voor wie wil

Voorstellen:

Sas27- uitgerekend 1 juli, 30 jaar, tweede kindje

Iggie- uitgerekend 6 juli, 38 jaar, derde kindje (9jr en 18 mnd)

Afspraken:

Pip83 - 7 jan intake VK

Sas27- 8 jan controle vk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden