Ga naar inhoud

Uitgerekend augustus/september 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier gaat ook niet alles als gewenst.

Ik kan nergens van genieten; niet van de zwangerschap en zelfs niet bij een echo. Het hoogtepunt kwam dat ik niet blij kon zijn met het geslacht. Ik zag allemaal beren op de weg.

Ik haat mijzelf en schaam mij. Na 6 jaar in de medische molen en mijn 6e zwangerschap ben ik zo negatief en chagerijnig.

Eerst dacht ik dat het kwam vanwege de onzekerheid, bang voor een miskraam. Maar nu ben ik 16 weken en hebben we vele echo's gehad. Nipt test is goed dus dat kan het niet zijn.

Ik ben bang dat ik een zwangerschapsdepressie heb.

Maar omdat ik het zo erg vind hoe ik mij voel en mij schaam stel ik een afspraak met verloskundige hiervoor uit.

Ben ook bang veroordeeld te worden of erger dat mensen zeggen dat het wel goed komt of dat het erbij hoort, want dan begrijpen ze het niet....

Kennen jullie vrouwen die dit hebben en wat kan je eraan doen.?

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Maak het bespreekbaar bij de verloskundige Caro-lin. Ik heb een postnatale depressie grhad na de eerste zwangerschap, het was geen pretje. Je bent niet de enige die dit doormaakt dus je hoeft je niet te schamen.

Geplaatst

Caro-lin: wat moeilijk voor je, vind het erg rot voor je dat je je zo voelt. Toch zou ik het bespreekbaar maken en er niet in je eentje mee blijven rondlopen. En je hoeft je nergens voor te schamen, had net zo goed mij ook kunnen overkomen. Wees nooit bang voor je eigen gevoelens !

Geplaatst

Sterkte Carolin, maak het bespreekbaar, vraag hulp, blijf er niet mee lopen. Depressief zijn is geen pretje. Dikke knuffel!

Verstuurd vanaf mijn LG-E430 met Tapatalk

Geplaatst

Caro-lin. Ik kan ook niet anders zeggen dan dat je erover moet praten. Als je zelfs niet kan genieten van een echo... Hopelijk gaat het snel beter en kan je toch een beetje genieten! Xx

Andrealine, het is ook wat, een kindje krijgen. En 2 helemaal. Maar als straks dat moederinstinct boven komt, komt het vast helemaal goed!

Hier ben ik een beetje aan het genieten, maar blijf ook nog steeds op mijn hoede.. En ik ben nog steeds aan het schakelen van kindje maken naar kindje krijgen. Maar met het kopen en krijgen van spullen gaat het wel de goede kant op ;-).

Vooral 's avonds na het eten heb ik nog last van misselijkheid. En het maakt niet uit of ik veel of weinig eet. Geen idee waarom het nou is.

Wij hebben trouwens ook nog geen jongensnaam. Een meisjesnaam waren we snel uit, maar de jongensnaam is nog wel een discussie..

Sent from my iPad using Tapatalk

Geplaatst

Caro-Lin maak het écht bespreekbaar bij je vk, je bent absoluut niet de enige met dit soort gevoelens, door er in je eentje mee te blijven zitten maak je het jezelf onnodig veel te moeilijk. Praat nu ook even vanuit mijn vak; werk als eerstelijnspsycholoog en wellicht zou wat hulp je al enorm kunnen helpen.

Wel super trouwens dat de nipt goed was. Hoop heel erg dat je binnenkort meer kunt genieten xx

Geplaatst

Caro-lin, ik herken het wel, maar niet in deze mate. Ik heb gevraagd of er onderzoek naar gedaan is, maar arts bleef wat vaag. Alleen dat het heel normaal is. Ik deel wat andere zeggen, praat er over! Want je bent echt niet de enige. ook ik praat even vanuit mijn beroep (maatschappelijk werkster). Je hoeft je echt niet te schamen! Moet je kijken wat je hebt meegemaakt en waar je vandaan komt... Al heel goed dat je het hier bespreekbaar maakt. Heel veel sterkte!

Geplaatst

Ik ben een tijdje afwezig geweest, ook doordat ik heel onzeker was, maar gister een echo gehad en het was allemaal super. Dus weer helemaal opgelucht en blij!

op naar de verloskundige.....!!!

Geplaatst

mama2009 wat fijn dat de echo goed was, hopelijk heb je/jullie lekker lang kunnen genieten?! Ben even kwijt hoever jij ook al weer bent? Straks ns even het lijstje naar voren halen ;-) .

Hier vandaag eindelijk een rustige dag gehad, beetje in de tuin gerommeld, heel veel bellen geblazen met mijn kereltjes en van de zon genoten.

Geplaatst

Dank meiden!

Het is een beetje ups en downs. Ik heb de mazzel dat ik het heel druk heb op mijn werk en dat leidt nogal af.

Al is die aandacht voor mijn zwangerschap soms weer te veel.

Ik neem jullie advies ter harte en ga in gesprek met de verloskundige.

Geplaatst

Caro-lin, ik vind het heel herkenbaar.

Je lijf heeft ook met heel veel hormonen te maken. In de MMM heb je bijna geen tijd om dingen te verwerken. En als je dan eenmaal zwanger bent krijg je weer een lijf vol andere hormonen. Je omgeving verwacht dat je dan heel blij bent, maar je bent voor jezelf nog niet klaar met alles te verwerken. Dan blijven er ook nog altijd die zorgen om zou het wel goed gaan, wat als... en alle andere zorgen die moeders krijgen/hebben. Het is gewoon heel veel werk om dat allemaal in je eentje of met je partner te verwerken.

Ik probeer het ook te bespreken in het ziekenhuis bij de gyn en de VK. Daar krijg ik lieve reacties. In mijn omgeving bespreek ik het niet. Ik ben bang voor reacties als: 'je krijgt nu waar je al die tijd voor gevochten hebt en dan ben je niet blij'.

Dikke knuffel en toch maar proberen om te genieten van de echo's. Die zijn het mooiste van de zwangerschap tot nu toe. Vind ik dan.

Ik kijk er iedere keer naar uit en ben iedere keer weer strontzenuwachtig. Ik ben steeds zo bang dat ze niet meer leven. Maar mijn buik groeit goed dus ik moet vertrouwen hebben. Ben nu ook 1 kg bijgekomen. Dus nog 2 kg dan zit ik weer op mijn gewicht van na de TP.

xxxx

Geplaatst

Heel herkenbaar ja!

Ik vertel in mijn omgeving vaak wel hoe ik me voel. Dat ik nog erg onzeker ben en dat ik nog steeds aan het schakelen ben van kind maken naar kind krijgen. Meestal begrijpen ze dat wel als ik het op die manier breng. Want de meeste van ons zaten langer in de mmm dan dat we zwanger zijn, dat zet je niet even over je heen in de 3 a 4 maanden die we nu zwanger zijn. Maar dan moet je wel open willen praten over die mmm. Ik ervaar de meeste mensen in ieder geval als erg begripvol. (Behalve dan mijn tante, die vond dat haar dochter, die een jaar ouder is dan ik, eerst aan de beurt was ;-))

Sinds gisteren heb ik weer meer last van mijn buik. Ik denk (hoop) dat het de banden zijn. Verder vooral s avonds maar ook overdag als ik moe ben nog erg misselijk. Zal dat met elkaar te maken hebben?

Geplaatst

Heel herkenbaar jullie verhalen. En goed verwoord ook.

Johanneke dat moe zijn icm de misselijkheid zou wel met elkaar te maken kunnen hebben. Probeer je rust ook overdag te pakken. Ookal is het even een uurtje je ogen dicht op de bank. En dat met de buikpijn weet ik niet. Het kan ook een blaasontsteking zijn, dan schijn je ook last van harde buiken te kunnen krijgen. Maar ik hoop voor je dat het gewoon het oprekken van de banden zijn ;)

Ik mag woensdag voor de 20 weken echo. Vind het best wel spannend worden hoor! En het gaat ook zo snel! Dan zit ik al op de helft.. en we moeten nog zoveel (alles) nog doen voor de kleine uk er is! En mijn buik is flink gegroeid de afgelopen 2 weken. Het lijkt wel of ik al 6 maand zwanger ben. Of is het vet? Ah! :( ach gewoon maar met buikje vooruit lopen...ik weet wel beter ;)

Lieve meiden een fijn weekend!

Geplaatst

Gisteren de combinatietest gehad, eindelijk de uk weer gezien!!!Hij of zij had voorzover ze gezien hebben alles erop en eraan, hartje voor het eerst gehoord!!! nekplooimeting was 1,77 mm nu nog een weekje wachten voor de definitieve uitslag!

Geplaatst

Gefeliciteerd lavendel. Hoe gaat het nu met je? Ben je al een beetje aan het genieten? Hoop dat de uitslag goed is meid! Heb je verdiend!! :)

Liefs marga.

Ik ben me aan het klaarstomen voor de 20 weken echo straks... s p a n n e n d!

Geplaatst

Lavendel, fijn dat alles goed is met ukje, nu nog een mooie uitslag erbij, zodat ook jij weer wat geruster kunt zijn.

Marga, succes vandaag, spannend en hopelijk vooral héél leuk en lang genieten van jullie kleintje xx

Geplaatst

Wow Marga wat een mooie foto en wat een schatje...nu al ;-) . En vooral gefeliciteerd dat alles goed was, geniet ervan xx

Geplaatst

Wat een mooie foto Marga! En fijn dat alles goed is dames!

Ik heb vanochtend voor de zekerheid toch wat urine laten onderzoeken. Daar was gelukkig verder niks mee aan de hand... Ik ben een beetje bang dat het toch met mijn werk te maken heeft. Moet toch veel lopen, traplopen, ladder klimmen, bukken en draaien. Het zwaarste tilwerk laat ik al over aan mijn collegas. En ik doe toch veel vanuit mijn buik merk ik. Zodra ik vanuit mijn benen opsta en mijn rug recht hou, gaat het al een stuk beter.

Van de verloskundige mag ik eerder komen, het volgende onderzoek staat nu op 1 april. Ik twijfel een beetje of ik niet gewoon nu even langs wil gaan omdat we volgende week ook een paar dagen weg zijn... Maar ik wil ook niet om elk wissewasje weer naar de vk bellen

Sent from my D5503 using Tapatalk

Geplaatst

Fijn dat je iig niks uit het urine onderzoek is gekomen. Zou best kunnen dat je toch wat teveel hooi op je vork neemt. Wat voor werk doe je dan als ik vragen mag? Probeer het anders te over leggen met je werkgever, of misschien halve dagen gaan werken. Zorg goed voor jezelf hoor!

Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Hij/zij heeft mijn neusje vinden mijn man en ik ;) :p we zijn helemaal verliefd.

Xx :cool:

Geplaatst

Ik ben freelancer dus mijn eigen baas. Wat helaas ook betekent dat ik wel moet werken, want anders is er geen geld. Gisteren ben ik de hele dag in de weer geweest, opbouwen voor een filmfestival dus ik denk dat dat gewoon een beetje te veel was. Veel trap lopen en zo. Vandaag alleen films draaien dus dat kan gelukkig zittend :-). Ik heb besloten dat ik het even aankijk. De vk was ook niet heel erg ongerust. Wat ik zo lees worden nu mijn banden weker door de progesteron dus misschien is het bekkeninstabiliteit. Heb in het verleden ook eens bekkenklachten gehad namelijk..

Het is wel een heel lief neusje Marga!

Geplaatst

Even een teken van leven van mij.

Carolin, logisch je gevoel lijkt mij.

Super, een goede 20-wekenecho voor Marga.

Goede 1e echo's.

Let op jezelf Johanneke ;-)

Succes dames!

Hier voor het eerst weer ongesteld na 46 dagen. Nog 1 cyclus te gaan en dan mag ik weer verder :-)

Geplaatst

Hoi toeki. Leuk dat je hier schrijft hoe het gaat. Knap dat je het nog eens gaat proberen. Hoop dat het goed mag gaan !

Hier gaat het weer iets beter. Was geveld door een voedselvergiftiging. We hadden Chinees opgehaald maar dat viel verkeerd. Bah wat kan je je dan ziek voelen.

Meiden fijne dag! En johanneke sterkte met alles!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden