Ga naar inhoud

Uitgerekend augustus/september 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi iedereen,

Wat een traject hebben jullie gevolgd om zwanger te raken, echt knap! En nu eindelijk zwanger, gefeliciteerd!!!

Om eerlijk te zijn, ben ik, Ilse, niet op dit forum omdat ik zwanger ben geraakt dankzij een vruchtbaarheidsbehandeling.

De reden is dat ik samen met mijn studiegenoot Iris, voor onze studie Verloskunde bezig ben met een afstudeeronderzoek naar de ervaring van mannen tijdens een zwangerschap na een vruchtbaarheidsbehandeling. Er is al veel onderzoek gedaan naar de ervaringen van vrouwen op dit gebied, en wij vinden dat het nu tijd is voor de mannen!

Daarom hebben we online een enquête opgesteld, waarmee we hopelijk te weten komen wat de beleving is op het gebied van zorgverlening, zelfvertrouwen, bezorgdheid en angst bij mannen tijdens de zwangerschap. Het invullen van de enquête duurt ongeveer 10-15 min. en de gegevens zullen uitsluitend gebruikt worden voor ons onderzoek en volledig anoniem blijven.

Nu zijn er geloof ik niet veel mannen die op dit forum zitten, dus daarom wil ik jullie hulp vragen dames! Dus ben jij meer dan 14 weken zwanger? Vertel je partner dan over onze enquête en spoor hem aan om de enquête in te vullen! http://enquetemaken.nu/r/rnit Daarmee zullen jullie ons ontzettend helpen!

Alvast heel erg bedankt!!!

Iris Meurs & Ilse Timmerman

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee Lavendel, hier is ook onzekerheid hoor! Geen bloedverlies en nog steeds misselijk, maar ook wel redelijk wat pijn in de buik. Het voelt vooral als bandenpijn maar toch... Voor zo ver ik begrijp gaat de baarmoeder nu ook omhoog groeien dus dat zal wel extra rek opleveren.. En misschien heb ik ook wel een beetje veel gewerkt de laatste tijd.

Gaan er nog dames naar de 9 maandenbeurs? Aangezien dit mijn eerste is wou ik me eens laten informeren over kolfapparaten en kinderwagens. En misschien wat leuks kopen voor mezelf en/of Freddy. Kijken of ik dan eindelijk ga beseffen dat ik een kind krijg ;-)

Sent from my iPad using Tapatalk

Geplaatst

Jett: dank je dat je me in het lijstje toegevoegd hebt!Johanneke: blijft spannend allemaal pfff. Ik zou kunnen bellen voor een eerdere echo maar toch ga ik dat niet doen. Ik heb al 6 jaar gewacht dus dit kan ik ook wel aan:)

Geplaatst

Johanneke: ik ga helaas niet naar de 9 maanden beurs. Ik wist het te laat en ik heb al afspraken dit weekend staan. Daarnaast kan ik doordeweeks niet, ik werk 40 uur in de week. Heel veel plezier!! Jullie worden overspoeld door allerlei baby spulletjes:) kan je ons op de hoogte houden van de nieuwe producten hihihi

Geplaatst

Ik ga ook niet naar de beurs. Is mij te ver en ben een hele dag kwijt. En zou mijn middagslaapje ook niet kunnen missen ;) heel veel plezier!

En lavendel heel stoer dat je nog een weekje kunt wachten. Wij hebben 4 jaar moeten wachten op dit wondertje en heb ook pas met 8 weken mijn eerste echo gehad. Snap je idee :)

Hoeveel kilo zijn jullie nu aangekomen? Ik nu 4 kilo in 15 weken. Heb geen idee of dit normaal is. Voel me net een walrus.

Ik heb nog niet echt het idee dat ik iets voel van ukje. Ik weet ook niet echt waar ik op moet letten...

Dames suc6 vrijdag met de echo's! Hopelijk mooie kloppende hartjes!

Verstuurd vanaf mijn LG-E430 met Tapatalk

Geplaatst

Hoi meiden,Ik ga ook niet naar de 9 maandenbeurs. Het lijkt mij echt de hel;-( net als de huishoudbeurs ook niets voor mij is. Veel te druk...ik ben nu 12 weken en voel mij ook een walrus wheh. Baal echt een beetje omdat je van de zwangerschap nog niets ziet. Is ook nog te vroeg. Dus het is toch echt vet bah! Ik heb niet meer op de weegschaal durven staan maar was vorige week al 2,5 kilo aangekomen.vrijdag de echo en combinatietest. Spannend weer....

Geplaatst

Haha Caro ik sluit me erbij aan, ik ga ook niet naar de beurs. Op zich best benieuwd naar nieuwe dingen enzo, maar de drukt spreekt me ook helemaal niet aan.

Ben ook al iets van 4 kg aangekomen geloof ik, probeer maar niet teveel op de weegschaal te gaan staan.

Spannend Caro, heel veel succes morgen.

Mama2009 jij ook heel veel succes, hoe is het met jou??

Geplaatst

Die beurs lijkt me ook verschrikkelijk hoor! Denk dat ik me even ga laten informeren over kinderwagens en hopelijk met een uurtje weer weg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

@ Johanneke ben je nog misselijk? Ik hoop voor je dat het weg is gebleven!

@mama en lavendel. Hoe gaat het met jullie? Nog erg onzeker?

En @ Andrealina hoe gaat het met jou ukjes?

Iemand nog iets van arzu gehoord? Heeft ook al een tijdje niet geschreven volgens mij... ik hoop dat alles goed gaat?

Jette ook al 4 kilo dus, is wel normaal gelukkig. Wat bijzonder dat jij jou kleintje al mag voelen! Ben wel beetje jaloers ;)

Ik heb geen kwaaltjes meer en denk soms: zit het er nog wel? En dan moet ik even in mijn tepel knijpen en dan kan ik weer geloven dat het echt wel zo is. :) kan niet wachten totdat ik ukje mag voelen. :D

Geplaatst

Woon jij zo in de buurt dan johanneke dat je een uurtje heen kan gaan? Hou ons op de hoogte van de nieuwste dingen die er zijn (y)

Geplaatst

Ik woon in Utrecht dus redelijk in de buurt. En vind het ook gezellig om met mijn moeder te gaan. Voor haar is dit het eerste kleinkind. Ik zal folders meenemen van de nieuwste dingen ;-)

Verder nog steeds misselijk. Niet meer zo erg met opstaan maar later op de dag komt het wel terug. Maar dat komt denk ik ook omdat ik niet op meerdere momenten kan eten en dus veel in een keer eet.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Goedemorgen,

Happy valentine!!

Ik ga ook niet naar de beurs, maar houd ons op de hoogte :).

Hier gaat het goed, vanmiddag eindelijk, eindelijk de echo. Ben morgen 8 weken, dus ben benieuwd wat voor boontje we te zien krijgen en met een kloppend hartje.... Onzekerheid is er nog zeker, maar nog een paar uur en ik weet dit. Ben alleen bang dat de onzekerheid blijft. Mijn vorige zwangerschap heb ik mij geen moment onzeker gevoeld. Zal dit door IVF komen?? zoveel moeite er voor gedaan... en dan zo onwerkelijk...

Carolin, hoe laat heb jij echo? hoeveel weken ben jij? succes!!!!

Geplaatst

Mama2009: Boontje:) wat schattig!!!:) wat spannend zeg! Duurt oh zo lang die 8 weken wachten. Nu vanmiddag een bevestiging dat alles goed is! X Ik heb gelukkig sinds gisteren weer allerlei kwaaltjes dus mijn onzekerheid is minder geworden. En ja, wij hebben zoveel geluk dat dit wonder op de natuurlijke manier gebeurd is en het besef dat dit misschien enige onze kans is... Dat maakt het zo breekbaar maar ook super mooi!

Geplaatst

En Lavendel? Hoe was het?

Hier eindelijk weer eens een dag vrij. Ben meteen gaan hardlopen. Ik merk ook aan alles dat ik dat al een tijdje niet gedaan, alls schudt en klotst! ;-) alleen krijg ik er wel nog meer honger van dan ik al had :-/

Geplaatst

Combinatietest was goed!

Kans van 1; 2487 terwijl op basis van mijn leeftijd deze 1; 124 was (daar schrok ik wel een beetje van).

Nekplooi is 1,7 mm en baby is nu 6,5 cm dus 12 weken en 5 dagen (maar dat is volgens mijn berekening onmogelijk;))

Woensdag NIPT test in OLVG.

Voor nu toch wel gerust en blij!

Geplaatst

Mooi nieuws caro! Daar zat ik op te wachten! En mama2009 ben jij al heen geweest?

Knap van je johanneke om te gaan hardlopen! Topper :)

Geplaatst

Supergoeie uitslag Caro! En wat fijn dat je ukje zo mooi is gegroeid, die is gewoon enorm zijn/haar best aan doen daarbinnen.

Mama2009, hopelijk zit je ook op een roze/blauw wolkje na het zien van de echo vandaag?

Geplaatst

Goedemorgen,

Bij ons was er ook een prachtig boontje te zien, met een mooi sterk hartje. Wat een opluchting... zo gaaf... heerlijk. Dus die roze/blauwe wolk is hier zeker aanwezig.

Geplaatst

Sorry Lavendel, laten we het maar op de hormonen houden ;-)

Fijn dat de echo's goed waren caro en mama2009

Hier eindelijk een stuk minder misselijk en moe. Ben zelfs weer even intiem geweest met mijn vriend :-)

Geplaatst
Goedemorgen,Bij ons was er ook een prachtig boontje te zien, met een mooi sterk hartje. Wat een opluchting... zo gaaf... heerlijk. Dus die roze/blauwe wolk is hier zeker aanwezig.
Geweldig!! Gefeliciteerd. Wat heerlijk toch:)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden