Ga naar inhoud

Uitgerekend augustus/september 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@caro-lin, ik heb wel icsi gehad dus ik weet precies wanneer en hoe oud het embryo was bij terugplaatsing. Bij 11 weken zwangerschap liep hij trouwens een week voor op groei..

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zijn er eigenlijk boeken die jullie kunnen aanbevelen over het hebben van een baby? Ik zat gisteren de kleertjes op te vouwen en toen kwamen er opeens heel veel vragen op.

Freddy kan hier af en toe zo tekeer gaan dat het pijn doet. En na de wedstrijd gisteren was hij ook niet te houden :)

Geplaatst

Boeken over opvoeding bedoel je?

Die hebben wij ook nog niet gekocht...

Ik heb ook geen idee.

Morgen echo. Ik had verkeerde datum opgeschreven.

Vandaag veel buikpijn. Als ik sta heb ik het gevoel alsof mn buik eraf wil vallen.

Mn striae bloed ook soms. Scheurt echt gewoon open.

Verstuurd vanaf mijn GT-P5100 met Tapatalk

Geplaatst

Wat ik wel een handig boek vond/vind is 'oei ik groei', dat gaat vooral over de ontwikkelingssprongen van babies in de eerste 1,5 jaar ongeveer. Beschrijft wel duidelijk wanneer je welk gedrag en zo kunt verwachten én dat ze om de zoveel weken lastige perioden hebben (lees: huilen, niet slapen, hangerig en humeurig zijn...en dat kwam bij ons best wel overeen en is handig om dan te weten dat het normaal is).

Hier gisteren met de zolder begonnen, huis staat nu verder overal vol, mijn hemel wat komt er toch een hoop zooi van één best wel kleine zolder. Maar ik ben helemaal in mijn element dankzij mijn nesteldrang; yes opruimen, opknappen.

Daarnaast laatste loodjes werk, maar heb al weinig meer in mijn agenda, dus kan rustig nog twee weken hierna afronden, fijn.

Geplaatst

Hier lukt het niet echt meer om wat te doen, buik is zo groot. We zijn de vriezer aan het leeg eten. Wil graag nog schoonmaken voor de bevalling. En de keukenkastjes wil ik ook nog doen. Ben al een heel eind. Kastje voor kastje.

Lijkt me een goed boek om te bestellen. Dank voor de tip.

Geplaatst

Hoi dames, ik breek eventjes in....

johanneke ik kan je twee boeken aanraden: inderdaad oei oei ik groei, gaat over met name sprongen in de ( mentale) ontwikkeling, erg handig, want je zult je vaak genoeg gaan afvragen, wat is er nu toch....het stomme was dat ik het Bork er steeds " te laat" bij pakte maar het klopte wel en het is echt een hulp.

tweede boekje regelmaat en inbakeren van Ria Blom, ook als je niet gaat inbakeren ( dochtertje werd dan echt hysterisch ) maar veel aan gehad.

geniet van de laatste periode meiden en veel succes!

Geplaatst

Goeie tip van die boeken. Zal eens even gaan internetshoppen.

Vanochtend naar de vk geweest. Complete rust voorgeschreven gekregen. Houd vocht vast in mijn benen, en dat was niet zo positief. Dus met de nesteldrang in mijn hoofd en een lijf dat het niet kan en mag uitvoeren... grrrr!

Maar goed, zo kom ik wel aan mijn borduurwerk toe die ik nog heb liggen. Verder was alles wel prima, ukje ligt al vast met het hoofdje, en is idd een beetje verder ingedaald.

Jett hoe was jou bezoek bij de vk gisteren?

En meiske kun jij je dagen nog wat vol krijgen met jou verplichte rust? En hoe gaat het met je zwangerschap?

Verstuurd vanaf mijn LG-E430 met Tapatalk

Geplaatst

Jeetje Andrealine. Kan je wel een beetje uitrusten vandaag?

Balen dat je rust moet Marga. Als ik s avonds last heb van mijn benen ga ik tegen de muur liggen met mijn benen omhoog. Is even lastig om er te komen, maar wel lekker!

Bedankt voor de boekentips! Oei ik groei was ik ook al tegengekomen, denk dat ik die maar ga aanschaffen.

Vanochtend bij de vk geweest. Naar aanleiding van de voorsprong op de groei en de verhalen van mijn moeder krijg ik over 4 weken nogmaals een groeiecho. Het zijn vooral zijn benen die langer zijn, zei de vk. Buikje en hoofd waren goed in verhouding.

Freddy ligt al met zijn hoofd naar beneden maar is nog niet aan het indalen.

Verder moet ik wel blijven werken aan ontspanning. De vk kon Freddy bijna niet voelen, zo gespannen was mijn buik. Als ik me er op concentreer, lukt het wel. Moet het alleen wel bewust blijven doen.

Gelukkig kan ik nog wel wat doen. Net het ledikantje in de lak gezet en mijn vriend heeft nou bijna al zijn gereedschap eruit zodat ik kan schoonmaken. Dan moet ik nog een kussen maken voor in het ledikantje. Als het matrasje er in ligt, is er nog veel ruimte over. Die ga ik opvullen met een op maat gemaakt kussen. Maar als dat allemaal gedaan is kan ik wel een foto maken denk ik.

Geplaatst

Vanmorgen echo gehad. Alles was goed. Beide met hoofdjes naar beneden. Linkse beebje al ingedaald. Ze wegen nu 1580 en 1620 gram ongeveer. De gyn adviseert een ruggeprik omdat het heel zwaar is bevallen van een tweeling.... ik mag het beslissen tijdens de bevalling hoeft niet nu.

Hij hoopt dat we de 36/37 weken halen, maar hij was ook heel eerlijk dat ze ook kunnen komen bij 34 weken. Mijn buik is nu ter grootte van 40 weken. 30 juni weer een nieuwe echo. En daarna gaat hij op vakantie. 21 juli is hij terug. Ik hoop dat ze wachten tot hij terug is. Anders heb ik andere gyn...

Geplaatst

Woow mooi dat het goed gaat met je boys.

Dan staat je buik wel erg op spanning... pfff

Zou mooi zijn als ze nog even blijven zitten, totdat je gyn weer terug is van zijn vakantie. Rustig aan doen meid!

Geplaatst

Ja klopt. Staat zelf zo op spanning dat de striae bloedde gisteren. Ik heb me er maar bij neergelegd. Er zitten zeker 30 strepen/striemen. En een bikini buik had ik toch al niet :-).

Geplaatst

Auw! Klinkt ook erg pijnlijk! Je kunt je id kaart dan wel inleveren. Ze kunnen je straks gewoon scannen op je streepjes code buik.

het is wel erg vervelend. Maar als resultaat dat je wel 2 kids hebt over een paar weekjes. Sterkte er mee, en goed blijven smeren, ook al is het om het idee.

Geplaatst

Ik gebruik 's avonds altijd Weleda olie en in de ochtend na het douchen gewone zwangerschapscreme van Etos. Resultaat geen striae en een mooie strakke soepele buik. Ben zo blij dat ik vroeg ben gaan smeren. Maar ja daar heb je helaas niets meer aan nu, Adrealine.

Vandaag de groeiecho gehad. En tot mijn verbazing loopt ze voor op de groei. Ik had alles verwacht maar niet dat. Weegt ze al 1,6 kilo!! Nou ja zeg.

Meteen maar weer 3D gekeken maar dat was een tegenvaller. Ze lag met haar handje voor haar gezicht en keek opzij. Wat ik ook deed (springen, op mijn zij liggen, prikken) ze verschoof niet. Dus hebben we haar helaas niet goed kunnen zien. Was echt teleurgesteld, had mij er zo op verheugd.

Wel 1 mooi foto, die zal ik zo plaatsen.

Morgen naar VK

Is bij iedereen de babykamer klaar?

En alle spullen binnen?

Wij moeten alleen nog de kaartjes, dat gaat niet zo als verwacht. Ze willen geen digitale opdruk met onze tekst leveren. Dat vind ik raar. Dus nu moeten we opzoek naar een andere drukker ppffff

Geplaatst

Caro-lin, ik smeer al vanaf het begin met huidolie en zwangerschapscreme van zwitsal. De gyn zei dat je het niet kan voorkomen door te smeren, maar dat je er of wel of niet gevoelig voor bent. Dus gelukkig heb jij het niet.

En het scheelt ook dat het twee kindjes zijn. De groei en uitrekken van mn huid gaat een stuk sneller.

Pijn doet het niet echt Marga eerder veel jeuk.

Ik moet wat meer proberen te eten. Ben 3,5 kg aangekomen nog maar. Ik vind het niet zo heel erg dat ik niet veel aankom. Zolang de kindjes goed groeien en ik niet afval.

Bij ons is alles zo goed als klaar. Nog wat kleertjes strijken en de vluchtkoffer verder inpakken.

Alle adressen zijn geschreven, kaartje staat klaar om te bestellen.

Geeft een fijn gevoel. Ik hoop dat het bij jullie ook allemaal lukt met klaarmaken.

Geplaatst

Adrealina; ik weet niet of dat klopt wat de gyn zegt, want ik heb op mijn bovenbenen en boven mijn billen wel striae van de pubertijd. Maar nu is er niets bij gekomen dus ik was/ben er wel gevoelig vor.

Anyway ik ben blij dat er niets meer bij is gekomen.

En ja met een tweeling zal het wel eerder spelen. Maar je bent maar 3,5 kilo aangekomen. Dat is inderdaad niet veel.

Ik al 9 kilo. Ook dat blijkt allemaal niets te zeggen.

Ons wondertje

[ATTACH=CONFIG]5690[/ATTACH]

Geplaatst

Hier 12 kilo en geen striae. Volgens een vriendin komt dat ook doordat ik constant mijn buik aan het aaien ben en zo de huid masseer (en ik gebruik hele vette creme). Maar ik kan me niet voorstellen dat jij nooit aan je buik zit Andrealine.. Het zal dan toch wel met genen te maken hebben. Ik heb ook wel wat op mijn heupen, maar niet noemenswaardig..

Volgens mij is het derde trimester hier goed aangebroken. Ik heb vrijdag een bruiloft gehad en was zaterdag zo ontzettend moe. Net alsof ik weer pfeiffer heb, zo'n vermoeidheid die je overkomt zelfs al slaap je goed.

Caro-Lin, dat is al echt een baby he?! Zo ziet ie er straks ook gewoon uit :-)

Geplaatst

Ik aai ook best vaak m'n buik. Geeft een ontspannen gevoel. Toen ik nog niet zwanger was na al die pogingen vond ik het zo vervelend dat zwangere vrouwen hun buik aaiden. Alsof ze het nog meer benadrukten van ik ben zwanger! Maar nu snap ik dat dat gewoon vanzelf gaat.

Hier ook veel moe. En veel pijntjes in m'n buik en banden. Ik vind het echt spannend. Als ik nu denk nog 2,5 tot 5 weken..... Dan klinkt dat echt heel dichtbij. Ik hoop echt de 34 weken te halen. Dat is nog 2,5 week. Ik zie er erg naar uit maar denk ook vaak kan ik het allemaal wel. Met steeds heen en weer naar het Sophia in Rotterdam. Is 1,5 uur rijden enkele reis zonder files.

Hoe doen jullie het met kraambezoek? Wij willen sowieso om de dag een rustdag. We hebben nu zoiets van dinsdag donderdag en zondag geen bezoek. En het ligt aan Marcel z'n ploegenrooster wanneer er dan wel iemand komt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

@Johanneke; ja ik herken mijn man erin. Vooral de oogopslag en mijn mond.

@Adrealine; haha ik had hetzelfde met die zwangere vrouwen die hun buik aaide. Toen ik het automatisch zelf ging doen keek iik ook even op. Maar ikprobeer het in het openbaar toch niet zo uitdrukkelijk te doen.

Kraambezoek; nog helemaal niet over nagedacht. Ik zie wel wie zich aanbied. Maar zeker niet elke dag hoor.

Geplaatst

Marga, fijn verlof!! Geniet ervan! De laatste loodjes :-)

Hier veel misselijk en moe. Goed teken maar soms echt vervelend. Ben al 2,5 kilo afgevallen. Iemand hier ervaring mee? Morgen over een week weer een echo. Dan ben ik bijna 10 weken.

Een dikke knuffel voor jullie!

Geplaatst

Hallo toeki. Het is een goed teken, maar oh zo vervelend. Ik kan mij herinneren dat ik in het begin ook erg misselijk was. Wat mij hielp was melk en vanillevla. Ook meerdere kleine porties over de dag eten. Niet te vet en gekruid eten. En qua moeheid, gewoon aan toegeven. Je lichaam verzet werk, en dat kost energie. Heel veel succes meid! En succes bij je volgende echo.

Geplaatst

Heerlijk meiden. Geniet van jullie verlof!!

Toekie ik ben ook eerst 3 kg afgevallen, daarna kwam ik niets aan. En nu met 32 weken van een tweeling ben ik nog maar 3 kg aangekomen. Dus ik ben heel wat reserves kwijt.

Op zich was het steeds niet zo erg. Nu moet ik wel wat meer proberen te eten omdat ze nu veel groeien en ik niet mag afvallen. Maar wat is dat moeilijk. Moet me soms dwingen om extra eten op te scheppen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden