Ga naar inhoud

Uitgerekend augustus/september 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb een beetje het gevoel dat Freddy aan het indalen is. Sinds een paar dagen pijn onderin en het voelt alsof zijn bewegingen ook lager zitten..

O en vandaag intake van de kraamzorg gehad. Verder niet heel veel bijzonders. Ik heb wel verteld dat ik het moeilijk vind om zorg uit handen te geven dus daar houden ze dan rekening mee. Verder heeft ze nergens naar gekeken. Ik moet nog wel wat dingen kopen, mijn ziekenhuistas inpakken en ik denk dat ik ook nog wel een voorlichting over borstvoeding wil.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zie je het ook of voel je het ook aan je maag/longen?

Hier is er 1 kindje ingedaald. En de andere blijft dan bovenin. Want allebei kan niet.

Ik voel het ook goed als ik hurk.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Ik zie of voel verder niks anders, behalve dan meer stoten in mijn blaas. Daarom twijfel ik ook een beetje. Maar ik kan ook niet echt een andere verklaring vinden voor de pijn onderin. Het voelt een beetje als groeipijn, in ieder geval niet als menstruatiepijn.

Geplaatst

Het voelt bij mij ook niet als menstruatiepijn. Ik voel een soort van drukkende pijn tussen m'n vagina en anus. En soms bij een trap of duwtje verlies ik urine.

Geplaatst

Joepie! Weer een mijlpaal!

Op naar de 34 weken.

Ik ben nu 32w3d nu. Vanaf 34 weken mag de twin komen.

Geplaatst

Bij 38 weken word ik sowieso ingeleid. Als het nog gaat zoals nu dan wil ik ze gewoon laten groeien tot die tijd. Maar kan nu al bijna niks meer. Ik zie er wel naar uit dat ze komen.

Geplaatst

Tja. Je zei laatst al dat je buik zo groot is als met 40 weken. Kan me best voorstellen dat je daar niet te lang mee rond wil lopen. Aan de andere kant is het beter dat ze zo lang mogelijk blijven zitten. Moet je nog veel doen of heb je ook wel rust?

Geplaatst

Ja klopt. Mn buik is giga. Maandag weer een echo. Ben benieuwd wat ze dan meten. Mn buik is wel al een beetje gezakt. Dat is fijn voor wat meer lucht.

Ik moet niet veel meer doen. De maxi cosis en de duowagen zijn eindelijk binnen. Heel gedoe met baby dump.

Dus ik wil nog oefenen met de maxi cosi in en uit de auto doen :-).

En verder nog wat dingetjes wassen. Tas staat klaar inmiddels.

Ik ben erg zenuwachtig voor de bevalling, maar zie er ook naar uit.

Hoe gaat het met jou?

Verstuurd vanaf mijn GT-P5100 met Tapatalk

Geplaatst

Hier gaat het wel lekker. Ik ben veel thuis dus ben op mijn gemak de kamer aan het afmaken, afspreken met vrienden en familie en dat soort dingen. En daarnaast lekker veel rusten want ik ben toch ook veel moe. Mijn buik is nog niet al te groot dus ik ben nog wel mobiel..

Geplaatst

Mijn vriend en ik zijn net terug uit Frankrijk, heerlijke vakantie gehad! Nog even saampjes genoten. Het was er erg warm maar omdat het een veel droger klimaat is heb ik weinig last gehad van de warmte. Op de terugreis wel last van mijn benen en voeten gehad van het stilzitten. Mijn buik is door de rust opeens hard gegroeid Hihi ! Ik heb elke dag gezwommen en gewandeld en ik voelde me heerlijk. Alleen last van maagzuur maar ik drink dan gewoon veel melk en dat helpt zeer goed. Nu nog even nagenieten en dinsdag weer aan de slag!

Geplaatst

Fijn dat je dat allemasl kan doen Johanneke. Ik heb dat gedaan in het begin van mn verlof. Nu gaat dat niet meer.

Hier ook veel moe en een soort krampgevoel in mn benen. Het is geen echte kramp maar zo voelt het wel.

Heerlijk aan het genieten geweest lavendel. Lekker hoor. Nog even met zn tweetjes eruit.

Hoe is het met de anderen?

Gisteren echo gehad hier. Met de beebdjes alles goed. Ze gaan nu beduidend meer achterlopen dan een eenling en we gaan voor een geschat gewicht van 2500 gram. Van een hele zwangerschap een lage bloeddruk nu ineens een te hoge bloeddruk. Morgen eiwitmeting voor de zekerheid. Ik vind het spannend. Als de uitslag +1 is volgt er een opname. Vandaag mn eigen koffertje maar al klaargezet en de laatste was aan het wegwerken voor het geval dat....

Verstuurd vanaf mijn GT-P5100 met Tapatalk

Geplaatst

Lekker Lavendel. Hoe lang moet je nou nog werken tot je verlof?

Duimen dat je nog even thuis mag blijven Andrealine.

Ik slaap best slecht nu. Meestal wordt Freddy wakker of krijgt hij de hik als ik net lig. En als ik lang op mijn linkerheup lig gaat het pijn doen, maar draai ik me op mijn rug word ik wakker omdat ik moet plassen. En als ik op mijn rechterzij ga liggen (wat ook best een onderneming is) gaat of mijn heup of mijn sleutelbeen pijn doen.. Zo ging dat iets van 4 keer afgelopen nacht. Vandaag geen middagdutje kunnen doen dus hopelijk val ik als een blok in slaap zo.

Verder doet mijn onderbuik/banden best pijn af en toe. Soms voel ik ook een steek als Freddy daar aan het rommelen is. Kan het van het indalen zijn of zal ik toch maar de vk bellen? Volgende week ga ik er sowieso heen voor controle.

Geplaatst

Lavendel lekker er nog even tussen uit geweest!

Andrealine succes er mee!

Herkenbaar die korte nachten johanneke. Hier net zo. Kunnen we ons alvast een beetje voor bereiden ;)

Afgelopen weekend hebben mijn schoonzusjes een babyparty voor me georganiseerd! Erg leuk en emotioneel. Leuke opdrachten en lieve dingetjes gekregen.

Verder heb ik vaak last van harde buiken. Soms om de 10 minuten.. moet do naar de vk toe,en zal er dan eens naar vragen...

Verder krijg ik deze week een hoog/laag bed i.v.m. mijn bekkenklachten. Ik kruip soms door het huis heen omdat ik zo'n pijn heb, dat ik door mijn benen zak. Ik ga elke week al naar de fysio.

Hoe gaat het met de rest van de meiden? Al helemaal klaar voor de beebs? En al zwangerschapsverlof?

Xx

Geplaatst

Is het nog een beetje vol te houden Lavendel? Of kan je niet wachten?

Wat naar van de bekkenpijn Marga. Kan je nog wel naar buiten? Hopelijk ben je de laatste periode niet aan je bed/bank gebonden.

Wanneer krijg je de uitslag Anderaline?

Hier iets beter geslapen vannacht. Werd wel weer steeds wakker als ik op mijn rug lag, maar ik had besloten om niet elke keer naar de wc te gaan.

Geplaatst

Het zit niet in mijn karakter om stil te zitten, dus ik blijf bezig... dat is wel lastig want dan krijg ik meer last, en weet ik dat ik mijn rust moet pakken...

Dus ook lekker geslapen ;) daar knapt een mens van op! :D

Geplaatst

Ow Marga wat vervelend dat je dat ook nog erbij hebt. Krijg je het bed vergoed? (Ik werk als wijkverpleegkundige en soms is daar veel gedoe over door verzekeraars)

Ik heb de uitslag vanmorgen gehad. Bloeddruk was verhoogd maar urine was goed. Dus ik mocht braaf terug naar huis. Nog maar even warm binnen blijven groeien. 33 weken vandaag.

Slapen gaat hier ook matig. Kan alleen linker of rechterzijde. En vaak plassen. 6x per nacht ongeveer. Alvast als voorbereiding op de gebroken nachten...?

Geplaatst

Wel fijn dat je thuis mag blijven Andrealine.

Slapen was weer niet heel best, maar ik hoefde er gelukkig niet uit (scheelt ook weer voor mijn vriend). En inderdaad, alvast een goede oefening voor straks :-)

Gisteren ben ik bij een kennis op kraamvisite geweest. Na wat opstartproblemen gaat het nu gelukkig heel goed met ze.

Geplaatst

Ik heb via de huisarts een medische indicatie gekregen, vanwaar dat ik hem vergoed krijg. :)

Sliep vannacht om 12 uur en werd om 4 uur al wakker, en kon daarna niet meer in slaap vallen... gaat al een week zo. Wel fijn dat ik s middags even kan liggen! En de babykamer is bijna klaar! Mag ook wel een x met 35 weken...

Pff wat vliegt de tijd he?! Hebben jullie dat ook?

Liefs marga

Geplaatst

Ik vind het ook snel gaan Marga. Maar aan de andere kant kan ik bijna niet wachten tot ik ze in m'n armen kan sluiten.

Vanmorgen geoefend met de maxi cosis in en uit de auto te bevestigen. Dat ging nog niet zomaar, gordel is er helemaal uit en dan past het nipt.

Idd fijn dat je je bed dan beneden hebt. Als je snachts zo weinig slaapt. Ik ga er rond half 10 in, dan ben ik nog wel wakker tot half 12 meestal omdat de kindjes hard bewegen. En om half 7 ben ik wakker. En daartussen rond de 5-6 keer naar het toilet. Maar overdag ook nog wat bijtanken helpt .

Nog 6 dagen dan zijn we 34 weken. Dat vind ik echt een belangrijke grens. Als er bij de geboorte geen verdere complicaties zijn mogen ze gewoon in het streekziekenhuis blijven. En hoeven we als het goed gaat met de behandeling van het klompvoetje,maar 1x pw naar het Sophia.

Geplaatst

Ik hoop zo dat ze nog even lekker mogen blijven zitten!

Maxicosi moeten wij ook nog een keer mee oefenen.. Maar ik moet ook nog de bandjes van de kinderwagen oppompen. Allemaal van die kleine dingetjes maar toch. Net nog even bij Ikea geweest voor een vloerkleedje en nog wat spulletjes. En dan haal je toch meer dan je nodig hebt ;-)

En toch ook even naar de Prenatal want die zat ernaast, maar wat een verschrikkelijke winkel is het toch eigenlijk. Veel plastic, lelijke kleertjes en geen milieu- en huidvriendelijke producten.

Ik ga ook ruim op tijd naar bed. Meestal val ik niet direct in slaap omdat Freddy de hik krijgt of gaat bewegen en het is veel te warm om tegen elkaar te liggen maar apart liggen vind ik ook niet fijn. En steeds wakker worden als ik me op mijn rug heb gedraaid. En dan gaat mijn vriend zijn wekker om 6:45 en dan kan ik eigenlijk ook niet meer slapen..

Wel stop ik s avonds ruim op tijd met drinken en neem ik alleen nog een slok voor het slapengaan. Dat scheelt in het er uit moeten s nachts. Gelukkig kan ik overdag wel rustig aan doen want van een middagdutje knap ik nou niet heel erg op. Lekker hoor, die chronische vermoeidheid.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden