Ga naar inhoud

Uitgerekend augustus/september 2014

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier voel ik me ook zoiets Marga. Bah. Ik heb straks weer echo bij de gyn. Ben benieuwd.

Hier heeft het amper geregend. Maar wel heel veel gewaaid en geonweerd. Nu is het binnen van 27,5 naar 23,5 graad.

Babykamer nog 26 graden. Maar zal vandaag hopelijk ook wel wat afkoelen.

Heb echt ineens opruimstress. Heel veel. Ik denk echt dat het niet lang meer duurt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Hier hetzelfde Marga, de hele zwangerschap nog geen opgezwollen vochtdingen, maar nu sinds twee dagen voeten en enkels reusachtig. Pff, raak de warmte ook echt niet kwijt, in huis blijft het nog 25 graden. Gelukkig vandaag wel even wat koeler.

Geplaatst

Hier regent het de hele ochtend al, en zo is het gelukkig 3 graden koeler geworden. Maar de warmte zit nog steeds in mijn lichaam... maar weer een dag met de pootjes omhoog denk ik.

Succes met opruimen.. wie weet!?

Geplaatst

Er waait hier eindelijk een beetje koele lucht door het huis.. Heerlijk!

Tja. Dan maar plat Marga.. En koelte laten toewuiven door je man, of voetenbadjes laten maken.

Ben benieuwd hoe het bij jou bij de gyn was Andrealine! Wij zouden eigenlijk deze week naar de vk moeten maar vriendlief zit op klus. Nu dus nog even geduld tot volgende week. Ben benieuwd hoe ze reageren op het formaat :-)

Geplaatst

Ja idd. Mijn man is aan het werk (eigen bedrijf gaat altijd door) en ik zie mijn honden nog niet met water lopen. Haha :p

Succes met je echo andrealine! Ben ook benieuwd hoe het met je gaat :)

Geplaatst

He meiden echo was helemaal goed. De rugpijnkrampen zijn voorweeen zei de gyn. De boys waren nog heel braaf en lieten nog niks merken van te komen. Een beetje Helaas....

De gyn zei dat ik er goed uitzag. Vond ik ook wel weer leuk haha.

Er was er eentje aan het drinken dat was wel heel leuk om te zien. En met z'n handjes bij z'n mondje. 30-7 weer een echo en 6-8 ook weer en dan ook inleiden als ze nog niet spontaan gekomen zijn.

Geplaatst

Ik moet ook liggen voor het vocht. Een klein beetje naar links of rechts gekanteld ivm de onderste holle ader.

Veel sterkte Marga en fijn he dat het nu ietsje koeler is.

Geplaatst

Wel goed dat ze nog even kunnen aankomen in je buik. Maar kan me ook wel voorstellen dat je ze graag wil ontmoeten. Hier gaat de tijd ook niet snel genoeg ;-)

Ik schrok vanmiddag even van wat zeer pijnlijke steken, maar het is er bij 2 of 3 gebleven..

Geplaatst

Geen nieuws is goed nieuws ;-) Vandaag is het nog een maand tot de uitgerekende datum..

Geen oefenweeen meer gehad, maar het blijft zeuren daar beneden. Het doet ook pijn bij opstaan en sommige oefeningen op yoga waren ook niet fijn. Freddy kan ook behoorlijk aanwezig zijn.

Verder kan ik niet gewoon naar de herdenking of het nieuws kijken, moet er gewoon keihard van janken steeds. Er zat iemand in het vliegtuig waar ik vorig jaar een keer mee heb gewerkt maar ik blijf er maar aan denken. Verschrikkelijk die hormonen..

Kortom, ik ben er wel een beetje klaar mee :-)

Zo, ik ben weer even klaar met klagen. Hoe is het met de rest? Als een beetje gewend aan het weer?

Geplaatst

He meiden,

Marga hoe gaat het met jou?

Hier ook veel warm. Binnen met de ventilator en het voetenbad. En smiddags de tour kijken en het nieuws.

Idd erg aangrijpend al die lichamen. Maar gelukkig veel respect in Nederland.

M'n beebjes waren vandaag zo druk dat ik harde buiken had. Lig nu albijna 2 uur in bed en heb muziekje met ze geluisterd. Doe ik al sinds 24 weken dus ben benieuwd of ze het gaan herkennen.

Heb vanmiddag gestreken. Was niet zon goed idee maar wil alles per se bij gehouden hebben. Alles staat klaar, alles is klaar, ik ben er klaar voor. Vandaag 36 weken en dat is al superveel voor een twin. Wegen allebei bijna 2800 gram nu waarschijnlijk zei de gyn. Dus van mij mag het. Vandaag weer iemand bevallen van ons zwangertotaal groepje. Nog 3 te gaan. Spannend!

Morgen een collega op visite met haar kindje dus das gezellig.

Veel succes met de warmte en het wachten op jullie kindje. Ik wacht mee... ;-)

Geplaatst

Oh Andrealine spannend zeg en zo mooi dat ze al zo groot zijn en nog lekker een klein beetje doorgroeien bij jou. Het kan dus zomaar gaan gebeuren bij jou....whoeiii!

En Marga, ook al 38 wkn nu leuk leuk leuk.

Hier ook een beetje zijn gangetje, wel iets minder last van de warmte, de klusmannen hebben we maandagavond uitgezwaaid, dus nu zelf nog schilderen en inrichten. Geboortekaartjes en namen gekozen, nesteldrang neem toe. Bed maar eens op klossen gaan zetten, vluchtkofferlijstje bekijken en bekleding wiegje erin.

Nog geen gerommel in mijn buik hier, wel extra moe, bleek lage ijzerwaarde te hebben dus nu maar aan de floradix. Staalpillen vond de vk niet nodig.

Geplaatst

Hoi dames, heb de afgelopen dagen op bed doorgebracht heb totaal 5 kilo aan vocht bij me gehad, wat door plat liggen weer eruit is gekomen. Ja 38 weken vandaag! Zonet bij de vk geweest, alles was weer goed. Ukje had steeds minder ruimte om te bewegen maar ligt er klaar voor. Laat maar komen !

Fijn Jett dat de verbouwing klaar is. Jij morgen 37 weken toch? Succes met je nesteldrang en je ditjes en datjes af te werken.

Andrealine fijn dat het met jou en de beebs ook goed gaat! Hoe doe je dat samen muziekje luisteren? En wat voor muziek heb je dan?

Johanneke bij jou schiet het ook al mooi op zeg! Geniet er nog maar lekker van!

Liefs mij

Geplaatst

Fijn dat je dat extra vocht weer kwijt bent Marga. Spannend he. Nu zijn we alle drie echt bijna aan bevallen toe.

Ik heb een babymuziekdoosje met Babybach en krekels en bubbels geluid. Dat doe ik tegen m'n buik aan met de luidspreker. En dan zouden ze het kunnen horen. Ik weet het niet zeker of het zo is. Maar dat gaan we uitvinden na de bevalling of ze er rustig van worden. Ik doe het iig bijna iedere avond rond dezelfde tijd.

Geplaatst

Ja ik zag er ook écht niet uit. Net een plofkip!

Klinkt leuk andrealine om dat elke avond te doen. Ik doe af en toe een muziekdoosje op mijn buik. Maar of dát nou effect heeft?! Haha.

Komt nu erg dichtbij he voor ons. Spannend! :D

Geplaatst
Fijn dat je dat extra vocht weer kwijt bent Marga. Spannend he. Nu zijn we alle drie echt bijna aan bevallen toe.

Ik heb een babymuziekdoosje met Babybach en krekels en bubbels geluid. Dat doe ik tegen m'n buik aan met de luidspreker. En dan zouden ze het kunnen horen. Ik weet het niet zeker of het zo is. Maar dat gaan we uitvinden na de bevalling of ze er rustig van worden. Ik doe het iig bijna iedere avond rond dezelfde tijd.

Onze beeb heeft vanaf 20 weken al een eigen I-phone met klassieke muziek:)

De luidsprekers zet ik elke avond om mijn buik.

Natuurlijk hoort ze dat. Ze hoort toch ook de stem van mijn man en ze kunnen schikkken van harde knallen!

Vandaag (35,2 week) laatste dag op kantoor en morgen nog thuiswerken.

Geplaatst

Vandaag een soort gevoel dat m'n buik slaapt. Alsof ik op m'n voet heb gezeten bijv en je voet slaapt. Voor de zekerheid ff gebeld. En ze hadden er al meer van gehoord. Als het aanhoudt moet ik weer bellen. Lig nu in bed al een tijdje en nu steeds buikpijn harde buiken en rugpijn.

Spannend! M'n man is gaan werken net. Tot 6 morgenochtend.

Carolin Ik denk dat het wel lekker is als je ook klaar bent morgen. Echt tot rust komen en uitrusten.

Geplaatst

@ andrealine: Rustig aan meid! Anders moet je man maar lekker thuis komen om je buik te masseren. Vrouwtje moet voor het werk gaan hoor!

Carolin geniet van je verlof! Komt nu ook voor jou dichterbij.

Geplaatst

Als ik denk dat het echt gaat beginnen komt hij gelijk naar huis . Ik moet dan toch gelijk komen naart ziekenhuis ivm tweeling. Vind ik aan de ene kant wel jammer. Zou best nog even thuis willen zijn de eerste uurtjes.

Net ook nog flink diarree. Ben benieuwd wat de nacht gaat brengen. Misschien wel niets maar misschien wel alles...

Slaap lekker meiden. Dat ga ik proberen.

Geplaatst

Zeiden ze verder nog iets over dat slapende gevoel? Wel spannend Andrealine. En weltrusten :-)

Lekker met verlof Caro-Lin! Nog een stap dichterbij!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden