Ga naar inhoud

Wie start er in maart/april 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Welkom nynk!

Zo meiden ik ben weer terug van een weekje vakantie.. ik heb de efteling gezien.. beekse bergen.. rotterdam.. hoteletjes en een aantal dagen gelogeerd bij mijn vriendinnetje die ik via hier heb leren kennen.. gister ongesteld geworden maarliefst 4 dagen te vroeg:) goh het mag dus ook een keer meezitten! Als mijn cyclus weer een beetje normaal is zal ik 1 april gaan starten met de flair up.. gaat al best snel.. hoe is het met iedereen?

Verstuurd vanaf mijn SM-C105 met Tapatalk

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ok goed nieuws zeg 1april is best snel

Hier alles goed was even vergeten dat je hoofdpijn krijgt van de deca maar ach ik ben eigenlijk helemaal niet met deze behandeling bezig heb het best druk op het moment gelukkig

Over een week starten met stimuleren als de echo goed is volgende week

Verstuurd vanaf mijn 1023Q met Tapatalk

Geplaatst

Spannend mari.. er nu nog niet mee bezig zijn is wel goed dat geeft rust..dat komt na de echo wel weer. ik krijg ook mega koppijn van de medicijnen.. heel vervelend.. ik ga straks de medicijnen ophalen bij dr apotheek.. 1april leek mega ver weg vorrige maand na mislukken van icsi.. nu ist al over 27 dagen:)

Geplaatst

Haha ja een maand is zo voorbij ik dacht ook eerst pfff 1 maart pas beginnen maar nu is het al zover

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G510-0100 met Tapatalk

Geplaatst

Eslief, leuk de Efteling. Mag ik vragen wat een flare up is? Succes, voordat je het weet is het april.

Mari, doe jij het lange protocol? Vervelend van de hoofdpijn. Had ik ook van de gonal f. Maar gelukkig maar een paar dagen.

Vanmorgen de punctie gehad en er zijn 10 eicellen weggehaald. Ik had op veel minder gerekend want bij de laatste echo waren er maar 5 goede follikels. Nu hopen op mooie bevruchtingen.

Geplaatst

Oh wauw 10 stuks wat mooi ik zal duimen voor veel bevruchtingen

Viel het mee

Ja het lange schema helaas maar nooit anders gehad

Geplaatst

Mari, in Dusseldorf gaat de punctie onder (lichte) narcose. Ik heb dus heerlijk geslapen. Nu wel een beetje buikpijn hoor. Gewoon even rustig aan vandaag en morgen.

Dus je moet eerst aan de pil, dan deca en dan pas menopur of gonal f? Zal protocol van het ziekenhuis zijn of niet (lange schema)?

Geplaatst

Ja klopt ik heb ook 1 punctie in dd gehad heerlijk die narcose

Ja klopt 3 weken pil dan 11 dagen alleen deca dan de gonal erbij en mij kennende zal ik ongeveer 2 weken gonal moeten spuiten

Geplaatst

De laatste poging waar mijn dochter uit geboren is ben ik op 4 jan begonnen met de deca en op 2 feb had ik de punctie

Geplaatst

Vandaag terugplaatsing gehad van twee embryo's ( 4en5 cellig) helaas nog geen embryo's goed genoeg voor invriezen. Misschien morgen maar heb er niet veel hoop op. Ik heb meestal het lange schema maar dit keer een kortere. Vanuit spontane menstruatie direct starten met decapeptyl en dan op dag drie starten met purgon. Had gehoopt op betere kwaliteit van de eitjes maar is helaas niet gelukt.

Nu twee weekjes in spanning afwachten:-S

@twinklestar wat fijn een punctie onder narcose. Hopelijk ontwikkelen de embryo's zich goed. Over drie dagen terugplaatsing? Of doen ze dat anders in Duitsland?

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Nynk, spannend de komende twee weken. Jammer dat de kwaliteit niet is wat je gehoopt had. Nu maar duimen voor een goede afloop.

Twinklestar, inderdaad even rustig aan doen na je punctie. Fijn dat je lekker hebt kunnen slapen. Wanneer weet je of je een terugplaatsing hebt? mooie oogst trouwens

Mari, lastig die hoofdpijn, hoop dat het snel beter wordt

Eslief, fijn er even een weekje tussenuit! wij beginnen allebei in april pas, maar voor je het weet is het zover. Ik droom er ook regelmatig over.

Geplaatst

Nynk, spannend! Twee kan genoeg zijn hè! Ik ga voor je duimen. Succes met de wachtweken. En hopelijk gaan die andere Emmy's toch nog doordelen.

Mette's mam, is dat de naam van je dochter (mette)? Leuk! Krijg je nog pogingen vergoed? Voordat je het weet is het april!

Vanmorgen ben ik gebeld. Er zijn maar 4 eitjes goed bevrucht. We hadden op meer gehoopt maar wie weet zitten er wel toppers tussen. Ze zijn nu in de embryoscope gegaan en vrijdag horen we hoe ze gedeeld zijn. Dan beslissen in overleg met de kliniek of we zaterdag of maandag de tp hebben. Dus tot vrijdag in spanning hier.

Geplaatst

Nynk heel veel succes

Twinkle je had idd misschien meer gehoopt maar gelukkig zijn er nog 4 ik hoop dat die verder goed delen

Geplaatst

@nynk 2 mooie terug succes! Ik hoop dat de andere mooi door gaan delen!

@twinkelstart de flair up is eigenlijk de korte versie.. zodra ik ongesteld word moet ik gelijk spuiten en meteen bellen en zal de volgende dag de uitgangsecho hebben en starten met stimuleren.. de vorrige icsi ging zo bagger dat ik hoop dat het nu beter zal aanslaan

Meiden ik herken het wrl.. ren zwangerschap is niet alleen leuk al durf je dat hier bijna niet te zeggen.. ik mag er vanuit gaan dat ik weer zwangerschapsuiker krijg en sta nu alweer onder behandeling.. dat betekend voor mij dus maandenlang spuiten.. blegh..niet leuk maar het is het waard:) we hopen op nog een wondertje om ons gezin compleet te maken.. al gun je het bijna andere meer..het is weer spannend allemaal.. ga zo de lucrin ophalen bij de apotheek.. ik zie wel een beetje op tegen de menopur.. maarja doen we dat niet allema bij nieuwe medicijnen;)

Geplaatst

Eslief, dan doen wij altijd een flair up ;-). Hopelijk leidt het voor jullie tot betere resultaten. In welk ziekenhuis worden jullie geholpen?

Ja die kwalen zijn best vervelend maar ik heb het er met alle liefde voor over en gun iedereen hier een mooie zwangerschap (met of zonder kwaaltjes).

Geplaatst

En zo is het je hebt er alles voor over of het nu leuk is of niet en de meeste kwalen ben je met 9 maanden weer kwijt

Geplaatst

@twinkelstar ik loop bij isala zwolle.. de andere 2x icsi waren gewoon lang protecol met pil etc.. de eerste keer dat ze het over flair up haddrn wist ik niet wat het was en hier vertelde ze dat het korte protocol zo heet.dit is voor mij nieuw.. vind vooral het overstappen naar menopur best wel eng.. zal wel loslopen als ik begonnen ben.

Geplaatst

Ik snap je gevoel eslief ik moet ook van puregon naar gonal en dat terwijl puregon het altijd prima deed zo'n onzin om dan over te stappen maar goed we gaan het zien misschien reageren we hier net zo goed op of nog beter

Geplaatst

Dat heb ik ook mari.. alleen zo weinig groei was niet handig.. hopelijk helpt dit voor wat extra eitjes..

Geplaatst

Ok ja kijk dan is er nog een reden om iets anders te proberen bij mij ging het altijd goed de laatste keer 13 eitjes dus was super

Geplaatst

Hoever is iedereen precies? Ben een beetje het overzicht kwijt door het gebabbel en wil natuurlijk meeleven:) voor mij dus nog 24 dagen wachten op de ongi en dan starten.. ik heb voor eind april een midweekje weg geboekt voor mij en de meiden.. mijn man moet werken. Het is in ponyparkcity dus maar rrn halfuurtje hier vandaan.. ik ga er vanuit dat alles goed verlopen is en dat ik dan hopelijk in de wachtweken zit.. en anders is het zo dichtbij dat een ritje op en neer ook prima te doen is..

Geplaatst

Eslief, leuk vooruitzicht in ieder geval met een midweekje weg. Slik je wel eerst de pil?

Mari, hoe gaat het spuiten?

Vanmorgen de terugplaatsing gehad van een Morula (dag 4) embryo. De andere 3 zitten nog in de embryoscope en zijn hopelijk allemaal goed genoeg om in te vriezen.

Geplaatst

Spannend Twinklestar!! Op welke dag had je de terugplaatsing? Klinkt goed een morula.

Heel veel succes de komende weken!! Ik zit nu op wachtdag 4...... Nog even geduld.

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Goed nieuws twinkle hopelijk over 2 weken nog beter nieuws succes

Het spuiteb gaat goed ben er niet zo mee bezig gelukkig is echt zo'n verschil met voordat mijn dochter er was

Dinsdag de uitgangsecho als die goed is mag ik avonds met de gonal beginnen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden