Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 610
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ook dat bloedverlies is niet het einde!! Ik heb ook wel alles meegemaakt hoor in de zwangerschap van Hailey!

Ik had 7-8 een eerste echo, wisten dat het hartje niet klopte want ik was 5 weken en 4 dagen.. gewoon om te kijken

hoe het eruit zag.. alles zag er prima uit..

8-8 heel mijn onderbroek vol bloed.. naar huis gebracht en direct het zh gebeld en weer een echo als op dezelfde plek

als de dag daarvoor.. het zelfde beeld .. maar een vermoedelijke miskraam ivm helderrood bloed verlies en flinke krampen!

4 dagen later een zwangerschapstest in mijn hand met 3 weken + dus ongeveer 6 weken zwanger!

En tot aan week 9 elke week een bloeding gehad, elke week een echo.. tot ik het op een gegeven moment niet meer trok.

S middags weer helder bloed, pijn in mijn hart.. maar letterlijk.. gelijk het ZH gebeld en mocht gelijk komen.

En waarempel de baby zat er nog .. echt een wonder.. maar toen ook doorgestuurd naar cardiologie voor testen.

Maar die hartpijn was niet hartpijn, maar gewoon door de stress en spanning had ik mijn borstspier ontstoken gemaakt.

Wat de oorzaak van de bloeding was, was een hematoom.

Ze zeggen wel bloed is niet goed, maar het kan ook anders.. al snap ik heel goed dat je GEEN bloed wilt zien..

Geplaatst

Ahhhh ... wat voel ik nou allemaal.. een soort drukkende pijn van onder bij mijn schaambeen.. of verzin ik dit weer..

Ik weet het niet.. ik ga maar even op bed liggen.. vandaag ziek thuis gebleven.. vannacht enorme buikpijn gehad..

en ik word al twee dagen s ochtends wakker alsof ik niks geslapen heb.. :(

Geplaatst

Ik vind het ook mooie streepjes hoor Noes maar ik snap heel goed dat je ze dikker wil zien worden en zeker met bruinverlies erbij is dat 'niet grappig'. Wat een mindfucking traject is dit toch!

Cigdem, ik vind het ook een mooie waarde hoor. Het hoeft uiteindelijk niks te zeggen over de afloop maar ik herken je gevoel. Laat je gevoel er maar zijn. Of dit nu negatief of positief is. Er tegen vechten, kost meer energie.

Eslief, bedenk als het nu mislukt is en je de 3e poging in gaat dat het niks zegt over de kansen die je nog hebt. Ook wel weer makkelijk praten voor mij nu maar ik heb ook op dat punt gestaan. Uit poging 1 en 2 had ik totaal 6 tp's van 7 bevruchtingen. Nu heb ik 1 verse tp gehad, nu een cryo tp en nog 5 kansen in de vriezer dus na poging 2 zat ik ongeveer op de helft. Het loopt vaak anders dan je denkt.

Jessi, ik hoop dat je cryo zich gaat bewijzen!!

Dhana, 1e prik er weer in. Fijn! Op naar vele eitjes.

Hier dinsdagavond felle steken gehad links onderin mijn buik. Heel soms voel ik mijn eisprong en dan heb ik ook af en toe een paar felle steekjes maar dit was langer en feller. Heeft iemand daar ervaring mee na een blasto tp op dag 5? Kan dat door de tp komen? Ook al hormonenhoofdpijn af en toe en vanmorgen weer wat lichte steekjes rechts in mijn buik. Ik dacht dat ik nog een paar dagen verlost zou blijven van dingetjes in mijn lijf, maar nee.

Geplaatst

Toekie, als je grote aantallen embryo's en cryo's hebt, heb je heel wat kansen, maar als ik bij Eslief in haar handtekening kijk, is niet zo rijk bedeeld.

Ik heb ook altijd hooguit 3 eicellen en dan met mazzel twee bevruchtingen.

Dan gaan de pogingen snel voorbij. en ben je snel aan het eind..

Geplaatst

Sjees dames, wat een enorme stress is dit toch allemaal he! Jullie worden van links naar rechts gegooid. Onzekerheid, blijheid, angst, spanning, stress, verdriet, geluk, het is niet te doen!!

Ik leef enorm met jullie mee! Dikke knuffel voor jullie allemaal. En diep respect hoe jullie er allemaal onder zijn. Ik hoop maar dat ik me tzt hier ook een beetje doorheen kan slaan.

Jullie verdienen stuk voor stuk een mooi wondertje. Ik duim voor jullie! (En hulde aan de hormonen ik zit alweer te grienen achter de laptop, maar ik gun het jullie echt!)

Geplaatst

Ik bedoelde meer dat het heel wisselend kan gaan (1e keer 12 eitjes, 3 tp's, 2e keer 6 eitjes, 3 tp's en deze keer 30 eitjes). Maar goed, als er uiteindelijk maar een kind/kinderen uit geboren worden, hoef je niet per sé veel embryo's te hebben. Ik heb dan misschien wel veel tp's gehad maar sta nog steeds met lege handen. Je bedoelt het waarschijnlijk niet zo Simba maar je opmerking komt wel even binnen. En ik wilde Eslief alleen maar steunen.

Dhana, lief berichtje.

Geplaatst

ik bedoelde het idd niet op die manier Toekie! Ik duim voor jou dat je nog maar 1 tp nodig hebt! maar hoe meer cryo's, hoe meer kansen binnen 1 poging. En voor de rest zitten we allemaal in de achtbaan. ..

Geplaatst

Hoi allemaal, ik heb het erg druk gehad, maar heb net even bijgelezen en wil even zeggen dat ik wel aan jullie denk en voor jullie duim!

Geplaatst

Awhh meiden jullie bedoelen het idd beiden lief:) tnx!! Het is idd best slikken dat er beiden keren maar 1 bevrucht was en hellemaal niks over.. hoop idd dat er bij de laatste ook wat cryos bij zitten..

Geplaatst

Sorry even iets afwezig. Zit met mijn hoofd even niet op een goede plaats. Ik wens iedereen Veel sterkte en succes. Ik ben er met een paar dagen wel weer.

Knuffels

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Geplaatst

Ik haal hem even naar boven anders moeten we straks heel ver scrollen.

[TABLE=width: 0]

[TR]

[TD]Naam:[/TD]

[TD]Start traject:[/TD]

[TD]Punctie:[/TD]

[TD]Resultaat:[/TD]

[TD]Terugplaatsing:[/TD]

[TD]Testen:[/TD]

[TD]Uitslag:[/TD]

[TD]1ste echo:[/TD]

[TD]2e echo:[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roxanne

[/TD]

[TD]Cryo ET

[/TD]

[TD]-

[/TD]

[TD]Nog 1 cryo

[/TD]

[TD]13-5-2014

[/TD]

[TD]26-05-2014[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Toekie

[/TD]

[TD]Cryo ET

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]13-5-2014

[/TD]

[TD]26-05-2014[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kalu

[/TD]

[TD]IVF/verse tp

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]1 tp, 5 cryo's

[/TD]

[TD]13-5-2014

[/TD]

[TD]26-05-2014[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dreetje[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]Positief [/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Delilah

[/TD]

[TD]IVF/verse tp

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]13-5-2014

[/TD]

[TD]26-05-2014[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Cigdem[/TD]

[TD]IVF/verse TP[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]1TP, 6 cryo[/TD]

[TD]2-05-2014[/TD]

[TD]15-05-2014[/TD]

[TD]Positief (hcg125)[/TD]

[TD]3 juni 2014[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Noes [/TD]

[TD]ICSI/verse TP[/TD]

[TD][/TD]

[TD]2 blasto's[/TD]

[TD]5-05-2014[/TD]

[TD]15-05-2014[/TD]

[TD]L/positief[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Eslief [/TD]

[TD]ICSI/verse TP[/TD]

[TD][/TD]

[TD]1TP[/TD]

[TD]6-05-2014[/TD]

[TD]18-05-2014[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Met mij gaat het wel goed, vond het wel apart dat mijn menstruatie eigenlijk heel licht was. Had wel buikpijn, terwijl ik daar eigenlijk normaal geen last van heb. Wel ben ik erg moe en afgelopen dinsdag opeens heel emotioneel, vanuit het niets. Het doet toch meer met me dan ik denk, denk ik.

Ik vind het wel okay dat het nog even duurt, kan er toch niks aan veranderen. Nu alleen me er nog toe zetten om weer een paar kilo af te vallen...

Geplaatst
Cigdem, zeker spannend voor je! Hier in de baalstand: bruinverlies is echt begonnen, altijd als het fout is op de testdag...

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Joh Noes, wat megavervelend! Sterkte als t door mocht zetten, hoop t niet voor je.

Geplaatst
Sorry even iets afwezig. Zit met mijn hoofd even niet op een goede plaats. Ik wens iedereen Veel sterkte en succes. Ik ben er met een paar dagen wel weer.

Knuffels

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Sterkte Kalu, laa ma ff doorwaaien in je koppie.

Geplaatst

Helaas wd10 een omo witte tetlst zonder zelfs in je verbeelding er een schafuw van te maken.. poging 2 is ook mislukt.. ergens had ik het al aan zien komen.. nu de ongi afwachten en dan vol goede moed maar ook met angst en beven onze laatste vergoede behandeling in!

Noes hoe gaat het meis?

Hoe gaat het met de meiden op de wb? Trekken jullie het een beetje?

Geplaatst
Helaas wd10 een omo witte tetlst zonder zelfs in je verbeelding er een schafuw van te maken.. poging 2 is ook mislukt.. ergens had ik het al aan zien komen.. nu de ongi afwachten en dan vol goede moed maar ook met angst en beven onze laatste vergoede behandeling in!

Noes hoe gaat het meis?

Hoe gaat het met de meiden op de wb? Trekken jullie het een beetje?

Ah eslief, wat rotnieuws. Sterkte met je laatste poging, je moet dus weer beginnen met de medicijnen? Ik duim voor je.

Geplaatst

getver Eslief... wat ongelofelijk K*T!!!

Maar houdt UMCzorgverzekering in je achterhoofd.

Heb jij een behandeling in het buitenland, of in nl?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden