Ga naar inhoud

uitgerekend januari/februari 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi dames,

Gelukkig waren de echos voor ieder goed en mooi ;-)

Hier ook weer, gelukkig hahaha heb die spanningen ook hoor dat denk dat niet goed is en eenmaal de echo denk je zie je toch goed !!

Hier is de misselijkheid in vlagen gelukkig geen dagen meer dat het er echt uit gaat.

Ook last van steken af en toe van onderen.

Nu ben ik weer uitgerekend op 18 januari 2015, nah het zal wel ergens rond die tijd zijn hahahaha.

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Toekie, bij de echo ben ik 9wk en 5dg. Een uk van 3cm, wat normaal op schema is.

Vervelend dat er een paar van jullie zo aan t spugen zijn. Daar heb ik geen last van, wel af en aan misselijk en niet/wel/niet/wel willen eten. En als ik dan weer teveel eet, weer misselijk. Zucht.. Idd voor t goede doel dan maar! :)

Steken en vooral vol gevoel herken ik, in de onderbuik. En ook de zenuwen werkte de afgelopen dagen niet mee.

Iemand anders last van moe zijn, maar toch niet kunnen slapen? Of iig inslapen? Ik lig nu meestal wel vroeger op bed, kan de slaap gewoon niet vatten. Hoop dat dat symptoom ook snel overgaat!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Vandaag een dag vrij na een paar werken.

Tijdens een werkdag ben ik minder moe dan vandaag thuis, terwijl werk aardig druk is.

Zoon slaap 's middag 2 uur, en ik tegenwoordig ook!

Ik kom 's avonds af en toe ook wat minder goed in slaap en heb hete voeten.

Komende dinsdag heb ik de afspraak bij de vk, dat geeft hopelijk wat meer bevestiging.

Janneke ik werk ook onregelmatige diensten maar wel met partner.

Ik kan op mijn werk een vaste dag werken, de overige dagen kan ik met man of mijn ouders.

Heb je al een idee hoe je het gaat regelen?

Morgen 10 weken, nog 30 te gaan!

Geplaatst

Loeseke, nee nog geen idee hoe ik het moet gaan bolwerken....is ook een grote zorg. Als alleenstaande heb ik uiteraard al veel hulp nodig van soc. netwerk mocht ik naast werken en kind straks ook nog af en toe iets voor mijzelf kunnen doen. De zorg van het kind tijdens werk 'moet' ik trachten zoveel mogelijk zelf op te gaan lossen, maar hoe.....geen flauw idee.... Ik heb gelukkig nog even om er over na te denken ;-)

Cigdem, fijn dat je echo goed was en toch ook fijn dat je niet meer hoeft te spugen. De uitgerekende datum wisselt inderdaad nog wel eens, ik geloof dat ze de echo rond de 10 wkn als uitgang nemen.

Geplaatst

Vandaag 10 weken echo gehad en alles zag er weer goed uit. Heb even een mindere dag. Geen energie om ook maar wat te doen. Wordt vroeg naar bed!

Lastig dat onregelmatig werken icm een baby. Een gastouder kan flexibel zijn! Een vriendin van mij heeft hier gebruik van gemaakt en zij sprak dan maandelijks af wanneer haar kind zou komen.

Geplaatst

Hoi Allemaal

Vandaag een goed echo gehad en 1 dag vooruit gezet, mijn officiele uitgerekende datum is nu 11 januari

Janneke, een gastouder is inderdaad veel flexibeler dan een KDV. Ik heb bij mijn eerste zwangerschap al in dit stadium overal info opgevraagd, dat geeft rust later als je het al goed geregeld hebt. Ben je trowens bekend met BAMMAM? daar kun je lid worden van mailingslijsten en veel aan de andere bammers vragen. een aanrader.

2015.pngMaak een ticker

Geplaatst

Janneke, ik zelf heb er geen ervaring mee maar in onze omgeving zitten ook Kdv 's speciaal voor mensen in de zorg of bv luchtvaart ( zijn er vast meer in NL )

24/u per dag opvang.

Succes,en echt extra respect voor alleenstaande mama's!

Geplaatst

Wow dames gefeliciteerd met de goeie echo's

Heb niet zoveel puf om te reageren ben zo ziek hoofdpijn misselijk niet naar de wc kunnen dus buikpijn

Och ja voor goed doel

Gefeliciteerd meiden

Oja 2 juli naar vk

Liefs Jessica

Geplaatst

Afgelopen 2 dagen heb ik nachtdienst gehad, dat was wel een stuk vermoeiender.

Gisteren heb ik overdag niet goed geslapen, ik ben wakker gebleven

Nu ben ik voor een heel lange tijd klaar met de nachten, vanaf september heb ik ook geen avonddiensten meer.

Zoon is al een paar dagen verkouden en heeft het heerlijk aan me doorgegeven.

Ik kan nog even rustig bijkomen, als zoon straks wakker is fietsen we naar de stad voor een ijsje.

Fijne zondag verder!

Geplaatst

Allereerst, gefeliciteerd met de goede echo's! Altijd weer heel fijn :-)

Lijkt me ook zwaar om het in je eentje te doen!

Ik heb ook weinig puf. Ook om hier uitgebreid te reageren. Ben veel misselijk en erg moe. Maar aangezien ik dat mijn andere zwangerschappen die mis gingen niet had, zie ik het als een goed teken waar ik door heen moet ;-) Maar werken vind ik wel pittig hoor. Hebben jullie dat ook?

Liefs!

Geplaatst
Moi, jouw eerste echo komt er deze week ook eindelijk aan hè?! Spannend :-)
Ja Toekie, eindelijk!!!! Donderdag is het zover! Kan echt niet meer wachten! Ik lees jullie berichtjes allemaal wel hoor. Maar voordat ik actief mee ga schrijven, wil ik toch echt eerst die echo zien! :) Het is donderdag pas aan het einde van de dag. Dus ik moet nog een beetje geduld hebben ;)
Geplaatst

Hoi,

volgens mij bestaat deze nog niet. Hoop dat ik niet alleen blijf.... Als alles goed gaat ben ik 22 februari uitgerekend. Nu 5 weken en 1 dag. Vrijdag 4 juli eerste echo. Zo spannend weer!!!

groetjes Pauline

Geplaatst

Moi spannend de eerste echo! Hoe voel je je? Succes donderdag

Toekie hopelijk binnenkort weer wat meer energie. Nog een paar weekjes ;-)

Minoes lekker aan de verse (of gedroogde) pruimen. Ging bij mij weer goed daarna

Bedankt voor jullie tips over de kinderopvang. Woe gesprek met leidinggevende, ben benieuwd of ze iets kan/wil betekenen.

Verder wachten op de echo voor de nekplooimeting (nog een week). Voel me redelijk goed, wat misselijk en moe maar goed te doen.

Geplaatst

Eigenlijk voel ik me wel goed. Mijn maag werkt niet altijd mee trouwens. De ene keer wil ik niks eten en de andere keer weet ik niet van ophouden. En... Mijn broeken passen eigenlijk niet meer. Mijn vorige kindjes waren zware kindjes en toen had ik daar ook al vroeg in de zwangerschap last van. Onze omgeving weet deze keer van niets, dus moet het nog even proberen te verbergen :) ik ben donderdag +/- 8 weken.

Geplaatst

Gefeliciteerd Pien! Vraag me wel af of het erg druk gaat worden hier. Ik weet dat het mei/juni bankje erg rood gekleurd was helaas. Maar voor jou op naar de eerste echo.

Geplaatst

Pauline misschien is het leuk om het bankje samen te voegen? En van harte gefeliciteerd

Geplaatst

Moi jeetje wat moet jij lang wachten op echo pgfff nou nog even spannend meid duim voor je;-€

Janneke voor jou ook spannend op naar goeie uitslag

Hier gaat redelijk op de misselijkheid en moeheid na whaha

We gaan lekker 6 week naar de camping heerlijk kan niet wachten ;-)

In feb bankje is maar 1 iemand nog misschien idee om samen te voegen?

Geplaatst

Hoi dames

Wel goed idee, bedoel je met januari of met maart?

Krijg als alles goed blijft gaan geplande keizersnee, andere twee waren uiteindelijk ook ks... Dus dan zal het ruim week eerder komen, rond 10-15 feb...

Geplaatst

Het voelt een beetje gek om hier aan te sluiten... Ik was eigenlijk op zoek naar een wachtbankje voor de verlengde wachtweken :sofa:, maar goed, volgens mij is dit de enige die hiermee te maken heeft, dus ik doe toch maar hier mee ;-)

Zoals jullie aan mijn handtekening kunnen zien zijn wij al een tijdje bezig en zit onze uitdaging niet zozeer in zwanger worden, maar in zwanger blijven... Ik heb echter nog niet eerder zulke hoge HCG waardes gehad en ook niet eerder twee metingen achter elkaar die mooi doorstijgen, dus wat dat betreft ziet het er goed uit.

Ik vind het alleen zo moeilijk om te ontspannen en te genieten... Herkent iemand dat?

Geplaatst

Pauline ja met janua ;-)

Hilly spannend meid op naar voldragen zwangerschap

Geplaatst

Dames, ik hoor hier eigenlijk ook thuis, maar durfde zelf dit topic niet te openen. Ik heb me bij het januari topic gevoegd. Ik heb donderdag mijn 1e echo en ben dan ongeveer 8 wk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden