Ga naar inhoud

uitgerekend januari/februari 2015

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoe gaat het met iedereen?

Hier schopt kleintje soms wel erg hard. Gisteren bijna een half uur zitten puffen van de pijn door hoe kleintje lag en/of bewoog. Als dat nog erger wordt...

Geplaatst

Hier gaat wel goed

Vorige week vrijdag in ziekenhuis met buik en rug pijn bleek mijn banden zwaar belast

Verder gaat het goed

Volgende week 23 okt 3 d echo

Hoe gaat met de rest?

Snuffie dikke knuffel

Geplaatst

Hoi lieve meiden, hier was het een hectische en emotionele week.

Ik twijfel heel erg of ik dit wel hier moet posten, omdat ik niet het vertrouwen van alle meiden die in de toekomst een nipt laten doen naar beneden wil praten.

Uit onze vruchtwaterpunctie kwam toch dan ons kindje hey syndroom van down heeft.

De nipt test is 99.9% betrouwbaar, maar wij vallen in die 0.1%.

De nipt werkt op de placenta, deze hadden geen afwijking. Maar ons kind en deze zwangerschap zijn zo speciaal, dat de cellijn die uiteindelijk ons kindje is geworden, wel is aangedaan.

Ons kind heeft een speciale vorm van down, het heeft namelijk wel 46 chromosomen, maar het heeft wel te veel informatie.

Al met al, wat are the odds?

Wij hebben na een hele zware week toch besloten om het kind te verwelkomen en dat wij de uitdaging aan gaan en hopen een hele mooie toekomst te krijgen met ons gezin, maar eerlijk toegegeven was dit voor mijn man en mij een hele moeilijke beslissing.

Wel heel fijn dat het met jullie allemaal heel goed gaat.

ticker.png

Geplaatst

Tuurlijk snuffie kan je het hier plaatsen

Heel veel respect voor jullie dat jullie de uitdaging aan gaan welke gevolgen ook van dien

Een soort gelijk geval heb ik op een ander forum ook en die hebben de andere kant besloten

Lieve schat heel veel sterkte de komende periode en dat je ondanks de vele vragen kan genieten

Liefs Jessica

Geplaatst

Jeetje Snuffie. Ik dacht gisteren nog aan je, maar dacht dat het nog een week duurde voordat je de uitslag kreeg.

Wat een bijzonder verhaal. En ongelooflijk dat je dan toch in die 0,1% valt. Ik ben er een helemaal stil van.

Ik vind dat jullie een dapper besluit hebben genomen.

Als zus van, inmiddels vrouw (ze is twee jaar ouder dan ik, en wee mijn gebeente als ik zeg dat ze mijn zusje is :-) met een verstandelijke beperking, kan ik je zeggen dat een 'anders mens' echt een waardevolle toevoeging aan je gezin kan zijn. Wij hebben thuis echt veel van haar en door haar geleerd. Waarbij ik absoluut de vele moeilijke momenten niet wil bagatelliseren, uitvlakken of vergeten.

Ook al hebben jullie je beslissing al genomen, wil ik, omdat deze uitslag niet was wat jullie gehoopt hadden, jullie toch heel veel succes wensen voor alle hobbels die er wellicht nog gaan komen.

Heeft de uitslag verder ook nog consequenties voor het verdere vervolg en/of begeleiding van je zwangerschap?

En verder ben ik eigenlijk heel nieuwsgierig naar hoe het dan precies zit met die 46 chromosomen en toch down. Kan ik er ergens op internet iets lezen? Als je er verder niet op in wilt gaan is dat ook meer dan prima hoor. Je hebt wel iets anders aan je hoofd dan andere mensen voorlichten.

Poeh, Snuffie, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen en hoop dat bovenstaande post in goede aarde valt. Ik doe er dus gewoon nog een dikke digi knuffel bij, want dat is altijd goed ;-)

2015.png

Geplaatst

Lieve snuffie,

Ik heb je een pb gestuurd. Ik wil je laten weten dat ik met je meeleef en hoop dat de zwangerschap naast alle zorgen ook nog geniet momenten oplevert!

En wat okaasan zegt, op de zus na want die heb ik niet, helemaal mee eens.

Dikke knuf voor snuf!

Moes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Lieve snuffie

Ik heb elke dag met spanning even ingelogd om te kijken of je al wat wist. Wat een zware tijd voor jullie en hoe moeilijk ook, jouw kindje is welkom en je gaat het een plek geven, dat vind ik erg mooi. Het is altijd moeilijk om vanaf de zijlijn mee te leven, maar geloof me,dat is vanuit hier gedaan. heel veel sterkte met de verdere zwangerschap en hou ons op de hoogte

knuffel wensmam

Geplaatst

Jeetje snuffie wat een heftige week en nieuws voor jullie.

Het is niet voor te stellen welke beslissing je neemt als je voor de keuze staat.

Iemand die ik ken heeft in haar 2e zwangerschap een kindje met down gekregen.

Ze heeft geen screening laten doen en kamen er na de geboorte achter.

In de eerste tijd hebben ze veel begeleiding gehad van van fysio, logopedie en extra controles bij de kinderarts.

Het kindje draait goed mee in het gezin.

Lieve snuf ik hoop dat het wel goed met je en jullie gaat

Geplaatst

Hoi meiden, ik vind het echt hartverwarmend zoals jullie meeleven. Dank jullie wel.

@okaasan, een zus met verstandelijke handicap. Ja, dat is precies wat ik hoop, dat wij als gezin er heel veel van gaan leren. Er zullen veel zware momenten komen, maar nu al heeft ons kind mijn man en mij al dichter bij elkaar gebracht. Dus wat zal de toekomst ons dan brengen?

Tijdens de 20-weken echo waren er wat punten die gecontroleerd moesten worden, zoals het hartje. Dit hartje is door de kindercardioloog is het goedgekeurd, dus dat is fijn.

We zijn dus terug op alleen het voetje, wat fijn is.

Wel hebben de artsen tijdens een echo van de week ontdekt dat ik een tussenschot in mijn baarmoeder heb, deze had ik niet, dus door de zwangerschap gecreëerd. Door alle hectiek ben ik alleen vergeten te vragen of het kwaad kon.

Voor wat betreft de vorm van down, er zijn 3 vormen van down.

95% van de downies hebben echt een 3de chromosoom #21 teveel, dan heeft het kind dus 47 chromosomen ipv 46.

Een tweede vorm is de mozaïek vorm van down, wat 1 a 2% van de downies heeft. Dan zijn er in het kind cellen die 'normaal' zijn en cellen die wel 47 chromosomen hebben. Zo zou dan in eerste instantie er niets te zien hoeven te zijn, maar zijn bijvoorbeeld alleen de handen of zo aangedaan.

Dan zijn er nog translocaties.

Een normaal mens zou dit kunnen hebben, zonder dat de persoon zich dit bewust is. Een persoon zou namelijk 45 chromosomen kunnen hebben, 1 te weinig dus. Dan zou bijvoorbeeld een van de twee chromosomen #21 aan #14 vastgeplakt kunnen zitten en een enkele #21. Dan heb je alle benodigde informatie, dus kan je leven. Dit noemen ze een gebalanceerde translocatie. De geslachtscellen kunnen dan wel aangedaan zijn.

Er bestaat ook een ongebalanceerde translocatie. dan is er dus wel informatie te veel, maar is dus het extra stuk chromosoom aan een andere chromosoom vastgeplakt. Dit kan eigenlijk alleen voorkomen met #chromosoom #21, de kleinste van allemaal. Andere opties zijn eigenlijk niet levensvatbaar.

Dit is dus de derde optie van down.

Wat er bij translocaties van chromosoom #21 vaak gebeurt is dat het aan een langer chromosoom vastplakt, zoals dus chromosoom #14.

In een enkel geval plakt hij aan chromosoom #21 vast. Dit komt dus bijna niet voor, omdat #21 zo'n klein chromosoom is.

Dit is de vorm van Down die ons kindje heeft. Dit heet ook wel translocatie (21,21).

Ons kind heeft dus op 1 chromosoom #21 de informatie staan van twee chromosomen #21 staan en op de andere de informatie van 1.

Bij translocaties kan het zo zijn dat 1 van de ouders drager is van de translocatie. Mijn man heeft voor de icsi zijn chromosomen laten onderzoeken. Daar was niets mis mee, dus ik zou er nog drager van kunnen zijn. Echter hebben wij al een gezonde zoon en ben ik gezond, dus de kans is klein dat ik drager ben.

Als ik geen drager ben, dan is het dus een nieuw ontstane translocatie (noemen ze ook wel 'de novo').

Okaasan, ik snap je nieuwsgierigheid, ik heb ook van alles opgezocht om het te begrijpen. Uberhaupt het hele verhaal van de placenta en de baby is al een ongelofelijke en dan ook nog deze vorm van down.

Het moet gewoon zo zijn...

Voor wat betreft controles, dat moeten wij nog afspreken. Er zullen wel wat dingen in de gaten gehouden worden, omdat het bij downies bekend is wat voor kwalen er kunnen voorkomen. Maar we zien wel, er is nog veel te regelen en in te lezen voor ons kind.

Er bestaan speciale leer trajecten om ze te stimuleren en er bestaan downpoli's...

ticker.png

Geplaatst
@okaasan, een zus met verstandelijke handicap. Ja, dat is precies wat ik hoop, dat wij als gezin er heel veel van gaan leren. Er zullen veel zware momenten komen, maar nu al heeft ons kind mijn man en mij al dichter bij elkaar gebracht. Dus wat zal de toekomst ons dan brengen?

Wat bijzonder wat je schrijft Snuffie. En ik ben er ook blij om om te lezen. En leren van elkaar zul je zeker, maar ook de buitenwereld zal leren. Onze buurvrouw, waar we naast kwamen wonen toen mijn zus 14 was, heeft ooit tegen mijn moeder gezegd: wat ben ik dankbaar dat ik je dochter heb leren kennen. Want ik heb zo veel van haar geleerd, wat ik met name kan gebruiken in de omgang met 'normale mensen'.

Een groter compliment had je mijn moeder (en ook mijn zus) toen niet kunnen geven. En kan je nagaan, een hoog ontwikkelde vrouw, wonende in de randstad, met een goed betaalde baan, die op haar veertigste nog nooit een verstandelijk gehandicapte had ontmoet. Ongelooflijk toch! Wij verhuisden in 1989, dus dit speelde niet in de Middeleeuwen.

Dank je wel voor je ontzettend duidelijke uitleg. En dat je daar nu puf voor hebt om het doen. Poeh, mijn hoofd zou wel ergens anders naar staan. Ik snap het nu helemaal. Ik ben wel op de hoogte van het bestaan van translocaties, maar had geen idee dat je op die manier dus ook down kon hebben, zonder dat je dan 47 chromosomen hebt.

En volgens mij hebben jullie je al erg goed ingelezen en verdiept in de materie. Want zo in het kort, maar zo duidelijk, zo iets ingewikkelds uit de doeken doen, is geen kattenpies!

En dan ook nog je baarmoeder waar een schot in is gekomen. Jeetje zeg, het is wel op alle fronten een heel uitzonderlijke zwangerschap.

Ik zeg het gewoon nog een keer: Dank je wel voor je ontzettend duidelijke post! En ik hoop dat al jouw vragen die er nog zijn en/of nog gaan komen, ook zo duidelijk beantwoord zullen worden.

2015.png

Geplaatst

Jeetje Snuffie wat heb ik een respect voor de wijze waarop je hier mee omgaat! Het kan geen makkelijke week geweest zijn en ik vind het heel knap hoe jullie dit bericht hebben weten om te zetten tot een kans en een versterking en verdieping van jullie band. Heel knap.

Ingewikkelde materie ook!

Wel goed om te weten dat het hartje er goed uit ziet, dat is toch een belangrijke graadmeter voor de gezondheid van je kindje!

Andere dames: goed te horen dat het met jullie allemaal goed gaat. Hier ook alles goed maar razend druk. Deze week vier van de vijf avond werk en politiek dus werkweek van 60 uur. Even doorbijten want daarna op zaterdagavond gaat mijn weekje herfstvakantie in! Heerlijk!

Kom in die week wat uitgebreider reageren.

Geplaatst

Snuffie meid wat ene respect heb ik voor jullie

En wat mooi om te horen dat jullie band onderling sterker is geworden

En wat een duidelijke uitleg

Dit is nu al een bijzonder kindje als jullie zo samen vooruit kunnen kijken

En gelukkig is het hartje goed dat is echt plus punt

Liefs

Geplaatst

@Snuffie, wat zal dat schrikken geweest zijn. Bizar al die minimale kansen die jullie toch hebben getroffen. Ik kan me voorstellen dat het een heftige keuze is geweest. Gelukkig dat deze moeilijke periode jullie juist dichterbij elkaar heeft gebracht. Ik vind het mooi hoe jullie er mee om gaan. Denk wel heel fijn dat jullie het al voor de geboorte weten zodat je je in kan lezen over de gevolgen, mogelijkheden, begeleiding et cetera. Bij mij was er bij 13 weken ook een tussenschot te zien, dit was een of ander vlies dat achter is gebleven in het begin met vocht daar achter. Ze zeiden toen dat het in de meeste gevallen verderop in de zwangerschap weer plat geduwd wordt door het vruchtwater. Bij de 20 weken echo was er gelukkig niks meer van te zien. Hopelijk is het bij jou ook zo iets onschuldigs dat vanzelf weer verdwijnt.

@Wensmam, vervelend dat je zwangerschapssuiker hebt! Wat heeft dat voor een gevolgen voor je? Als ik het goed begrijp heb je het niet al te extreem, gelukkig.

@Minoes, gelukkig was de oorzaak bij je dochter onschuldig. Hopelijk voelt ze zich inmiddels weer helemaal goed. Je zal wel enorm geschrokken zijn laatst toen je met die buikpijn naar het ziekenhuis bent gegaan. Pfff ik moet er niet aan denken, die stress.

@Janneke, heb jij inmiddels de suikertest gehad? Gaat het beter nu je wat minder bent gaan werken?

@ Loeseke, wat een super leuk jurkje heb je gemaakt! Wou dat ik zo handig was met de naaimachine. Heb er vorig jaar een aangeschaft, dus misschien moet ik het gewoon maar eens gaan proberen.

@Pien, pas goed op jezelf hoor. Maar je luistert ongetwijfeld goed naar je lichaam. Alvast een fijne vakantie! Gaan jullie nog weg?

In de meeste gevallen verschuift de placenta weer bij de ingang vandaan. Dit komt doordat de baarmoeder groeit vanaf de baarmoedermond. Ik ga er dus maar even vanuit dat dat het geval is. Rond de 30-32 gaan ze het controleren. Mocht hij er toch nog voor liggen, dan wordt het een keizersnede. Verder weet ik het niet precies, toen ik er informatie over aan het zoeken was kwam ik te veel slechte verhalen tegen. Ik ben al steeds zo aan het stressen of alles wel goed blijft gaan dat ik mezelf verboden heb er meer informatie over te zoeken.

Aangezien de placenta aan de voorzijde ligt, had ik verwacht dat ik pas laat bewegingen zou voelen. Een paar weken geleden voelde ik voor het eerst wat en vrij vaak ook, maar hield maar een slag om de arm. Misschien waren het wel darmen of weet ik wat. Maar afgelopen nacht voelde ik het zelfs al aan de buitenkant! Helemaal blij natuurlijk, had ik nog lang niet verwacht. Ik vraag me wel af of de baby wel genoeg slaapt want ik voel hem zo vaak bewegen. Maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat een baby dat niet zelf reguleert.

Geplaatst

Mooie buiken dames ;-)

Tien mijn placenta ligt ook voor maar voelde de kleine best vroeg

Ligt er denk ik ook aan hoe die ligt ;-)

Bijzonder dan heb als je het voelt

Hier morgen op controle

Geplaatst

Snuffie; lief buikje heb je! En wat een verhaal...ik moest wel even slikken hoor. Dan hoop je toch bij de 99,9% te horen, maar als het dubbeltje de andere kant op valt dan hoor je opeens bij de 0,1%. Opeens zijn het dan weer getallen die niks zeggend zijn. Ik denk dat het juist goed is dat je het hier wel hebt gepost, dit is de realiteit en die moeten we niet onder het vloerkleed schuiven.

Respect voor jullie keuze om het kindje te omarmen en met name dat je zo positief klinkt en al vooruit durft te kijken. Wat een sterk en mooi mens ben je! Ik hoop dat je na dit nieuws ook nog van je zwangerschap kan genieten en uitkijkt naar dat lieve mooie mensje wat er over een tijdje aan komt en die een fantastische papa/mama gaat krijgen. Hoop dat je gewoon je vrij voelt om hier je verhalen met ons te blijven delen, ik hoor heel graag hoe het jullie vergaat. Knuffel voor jou Snuffie!!!

Pauline; wow waar haal je de energie nog vandaag...weken van 60 uur... Wel fijn dat je een weekje vakantie in het vooruitzicht hebt! Gaan jullie lekker weg?

Toekie; jemig die kleine schopt er flink op los! De afgelopen dgn voel ik 'm gelukkig wat vaker maar moest het dagenlang doen met 1 schopje per dag. Ben benieuwd want die ukkies groeien nog wel even door....hoe moet het straks inderdaad haha. Hoop dat die kleine je voortaan niet meer zo hard schopt!

Loeseke wat een ontzettend lief jurkje! Zo leuk als je dat kan!!! Hoe is het nu met je? Voel je de kleine inmiddels weer goed bewegen?

Minoes; gaat het weer goed met je dochtertje?

Tineke; hihi wat grappig…en ik denk maar steeds dat mijn kleine uk een slaapkoppie is want ik voel ‘m maar weinig (al is het wel wat vaker in vergelijk met vorige week).

Hier gaat het wel goed. Probeer rustig aan te doen op het werk maar probeer hetzelfde werk te doen in minder uren, dus dat is best lastig. Daarnaast heb ik momenteel een groot te kort aan collega’s dus….echt fijn is dat niet. Heb een enorm loyaliteitsgevoel naar mijn werk en het is eerder mijn leidinggevende die mij in bescherming neemt. Pfff ik vind het lastig! Ik bekijk het maar dag voor dag en voel mij gelukkig erg gesteund door mijn leidinggevende!

Maar ja, verder er maar niet teveel omheen plannen.

Kamertje is bijna klaar, nu mij maar eens storten op de kleertjes en de laatste regeldingen. Binnenkort maar eens een setje kleding gaan kopen, dat heb ik nog helemaal niet gedaan haha, erg he!

Vandaag suikertest gehad, adem in en in 1x opdrinken was geen probleem. Maar toen 2 uur zien binnen te houden...want echt lekker viel het niet op je nuchtere maag...Maar het is gelukt! Vrijdag naar de gyn en de uitslag. Ik verwacht er niks van, standaard check (maar heb eigenlijk geen idee of ik iets moet merken als het niet goed is bv meer dorst of plassen....weet jij dat Wensmam? Merkte jij iets bij jezelf of kwam het bij jou ook naar voren bij de standaard check?)

Geplaatst

Hoi Janneke

nee ik was kompleet verrast, dat ik gezakt was. ondertussen ben ik aan de insuline voor elke maaltijd en natuurlijk een dieet, niet om af te vallen, maar wel om mijn suikerspiegel in balans te houden, volkoren producten en zo. Het valt allemaal wel mee, alleen lastig om er steeds aan te denken, dan weer prikken, dan weer een bloedsuiker, voor mijn gevoel ben ik er de hele dag mee zoet. Niet handig als je ook nog duk aan het werk bent. Ik voel elke dag leven en dat is wel fijn, weet ik dat het goed is met mijn kleintje. alleen een naam, daar ben ik nog steeds niet uit. moeilijk. bij mijn eerste wist ik het vrij snel.

groet Wensmam

Geplaatst

@Snuffie wat een ongelooflijk moeilijke beslissing en wat fijn dat jullie er samen achterstaan!

@wensmam sterkte met het insulinespuiten. Hier is het gelukkig vooralsnog niet nodig, mijn curves zijn nog steeds goed. Maar de internist waarschuwde me wel dat dat vanaf 24w wel eens rap zou kunnen veranderen :-S

Hier gaat het goed. Ik zit vooral te hopen en te wachten op échte beweging. Voel heel af en toe wel eens een kriebeltje, maar wil zo graag die schopjes gaan voelen :-)

Geplaatst

Janneke oooo bah ook al zo'n vieze test Belg hopelijk komt er niks uit

Pauline jeetje 60 uur moet er niet aan denken respect meid

Wensmam ooooo nee toch sterkte met de insuline spuiten

Moeilijk he naam we zijn rt eindelijk uit

Vanmiddag controle

Hier onze nieuwe kamer klaar nog twee te gaan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden