Ga naar inhoud

uitgerekend januari/februari 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pien wat heerlijk dat je nog steeds in Zw. bent. 2 wkn? En welk gebied zit je en heb je lekker weer? Je zal inderdaad niet heel veel meer kunnen dan een stukje wandelen maar bergen, sneeuw, frisse lucht, andere omgeving, warme choco, rode neuzen, kids die genieten....heerlijk! Geniet er nog even van.

Inderdaad 'spannend' wie als eerste gaat bevallen. Ik ben er klaar voor...van mij mag het komen (morgen 38wkn), kan nog amper lopen (rug/harde buiken) en houd inmiddels flink wat vocht vast....geen enkels meer te bekennen haha. Dus ik zit echt een soort van 'te wachten'. Beetje lezen, TV kijken enz.

Toekie, fijn dat de controle weer goed was. Hoe gaat het met slapen?

Loeseke, wat jammer dat die kleine niet wilde draaien. Ben je er al uit wat je wilt, sectio of stuit? Lijkt me ook een lastige keus hoor. Heb je inderdaad kans dat nr. 2 dan ook vroeger komt?

Hoe gaat het met de anderen? Fijne kerstdagen gehad?

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi allen, sorry dat ik er een tijd niet ben geweest.

Ik heb jullie wel gelezen in de avond, maar niet de puf gevonden om te reageren, want ik wilde dan uitgebreid reageren op iedereen.

Jeetje, Janneke, 38 weken alweer! Wow... Vervelend dat je vocht vasthoudt... Rustig aan hoor.

Loeseke, een stuitligging, erg vervelend. Ik ben benieuwd wat jij kiest, natuurlijk of sectio en waarom?

Pien, voel je je al een pinguïn in de sneeuw? Wel leuk hoor, nog even weg voor de geboorte.

Toekie, fijn dat alles goed is bij de controle.

Hier is alles rustig. Na heel veel dagen/uren bij het AMC te zijn geweest, heb ik het toch geregeld dat ons kindje in het Flevoziekenhuis geboren mag worden.

Met manlief gaat alles ook goed en we hebben een fijne kerst gehad. Nu nog 6,5 weken wachten :)

Ik heb nog wel een tentamenweek, dus ik ben erg benieuwd of ik dat ga halen :)

ticker.png

Geplaatst

Breek in.....snuffie, heel veel succes met de bevalling!! Zet m op meid op de laatste dag van het jaar!

Liefs moes

Ook minoes en de anderen toi toi toi!!

...breek uit...

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Nou Snuffie, die kleine van jullie heeft netjes gewacht tot je afspraken met het juiste ziekenhuis rond waren. Nu al een keurig kind!

Heel veel succes. Misschien dus toch nog een 2014 kindje!

2015.png

Geplaatst

Snuffie: succes,spannend dat jullie kindje zich nu al aandient en ook nog een stuit...

Minoes: ook succes, ga je thuis bevallen?

Janneke: wat vervelend dat je zo beperkt bent in je mobiliteit, lukt het slapen ondertussen wel een beetje?

Pien: lekker in de sneeuw, succes nog met je laatste werkweek

Ondertussen zijn we 2 keer bij de gynaecoloog geweest, na veel wikken en wegen gaan we een stuitbevalling proberen. In principe moet het lukken, meisje is niet te zwaar, ligt in in de goede (onvolkomen) stuitpositie, mijn vorige bevalling was in 5 uur en ik heb geen complicaties gehad. Een sectio en het herstel daarvan lijkt me ook niet prettig, dus we wachten het moment af dat de weeën beginnen. Het neemt niet weg dat ik het heel erg spannend vind, en dat het jammer is dat ik me in deze laatste periode zo veel bezig houdt.

Meiden, fijne jaarwisseling, ik weet niet of het lukt om tot 12 uur wakker te blijven...

Geplaatst

Wat lief dat jullie komen reageren Moes, Okaasan en Hope! Hoe gaat het met jullie?

Snuffie, jeetje, wat spannend! Voor hetzelfde geld ben je nu al moeder!!

Minoes, het gaat het verder met je?!

Janneke, zwaar voor jou dus. Gelukkig niet heel lang meer...

Loeseke, ik zou denk ik hetzelfde beslissen. Sectio kan altijd nog. Hopelijk heb je een voorspoedige bevalling op eigen kracht :-)

Hier ook nog rustig. Op soms wat indalingsweeën? na. Meestal 's nachts. Verder slaap ik wel een stuk beter gelukkig! Het bevalbed is besteld en komt over 1,5 week en de kledingkast voor Kleintje komt maandag eindelijk. Kan ie in elkaar en ingeruimd :-) En dan 's avonds naar het ziekenhuis voor een informatiebijeenkomst en rondleiding langs de kraamkamers. Woensdag de 7e dan weer controle.

Maar eerst onze laatste oud en nieuw met z'n tweeën. De laatste dag van een jaar waarin ik geen moeder ben :-) Laat 2015 maar komen!!!

Geplaatst
Wat lief dat jullie komen reageren Moes, Okaasan en Hope! Hoe gaat het met jullie?

Snuffie, jeetje, wat spannend! Voor hetzelfde geld ben je nu al moeder!!

Minoes, het gaat het verder met je?!

Janneke, zwaar voor jou dus. Gelukkig niet heel lang meer...

Loeseke, ik zou denk ik hetzelfde beslissen. Sectio kan altijd nog. Hopelijk heb je een voorspoedige bevalling op eigen kracht :-)

Hier ook nog rustig. Op soms wat indalingsweeën? na. Meestal 's nachts. Verder slaap ik wel een stuk beter gelukkig! Het bevalbed is besteld en komt over 1,5 week en de kledingkast voor Kleintje komt maandag eindelijk. Kan ie in elkaar en ingeruimd :-) En dan 's avonds naar het ziekenhuis voor een informatiebijeenkomst en rondleiding langs de kraamkamers. Woensdag de 7e dan weer controle.

Maar eerst onze laatste oud en nieuw met z'n tweeën. De laatste dag van een jaar waarin ik geen moeder ben :-) Laat 2015 maar komen!!!

Heey Toekie,

leuk om te lezen dat je je aan het voorbereiden bent op de bevalling.

ik sta aan de vooravond om zwanger te worden en te blijven samen met de andere dames van start in januari topic.

vrijdag 1e FM meting.

jullie heel veel plezier met het voorbereiden van jullie bevalling en de andere meiden natuurlijk ook.

attachment.php?attachmentid=5954&stc=1

De meiden met weeën sterkte op naar jullie wonder in jullie armen.

Liefs Hope&Faith

Geplaatst

Meiden heel veel succes met de laatste loodjes en de naderende bevalling! Geniet nog even van het getrappel en gepor in de buik, nog even en dan liggen ze op de buik :) en een fijne jaarwisseling!

Geplaatst

He meiden. In het begin heb ik meegeschreven met dit groepje! Leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat. Snuffie en Minoes wat een spannende situatie waarin jullie zitten. Zet hem op! Toekie, gelukkig betere nachten zo op het einde. Scheelt toch! Janneke, kom je nog een beetje van de bank af? Lastig he als je nog zo weinig kunt. Aan de andere kant ook wel weer heel duidelijk dat je rust moet houden.

Ik ben nu ruim 38 weken. Was rond 24 weken heel spannend en heb 12 weken bijna niks kunnen doen, maar nu dus weer een 'normale' zwangere. Ik vind het maar spannend!!!!

Daantje

Geplaatst

Hey dames lief dat er zoveel reageren

@hope succes meid op naar mooie baby

Hier ging niet zo goed wel met de baby maar niet met mij

Van de week spoed naar ziekenhuis te hoge bloeddruk die in ziekenhuis gelukkig zakte vrijdag weer heen omdat er wat in mijn bloed zat

En nu weer op bed met weeën zet nog niet door dus da scheelt ;-)

@daantje voor jou ook spannend geweest gelukkig gaat nu alles goed

Iedereen succes met de laatste loodjes en geniet er van

Liefs

Geplaatst
Hey dames lief dat er zoveel reageren

@hope succes meid op naar mooie baby

Hier ging niet zo goed wel met de baby maar niet met mij

Van de week spoed naar ziekenhuis te hoge bloeddruk die in ziekenhuis gelukkig zakte vrijdag weer heen omdat er wat in mijn bloed zat

En nu weer op bed met weeën zet nog niet door dus da scheelt ;-)

@daantje voor jou ook spannend geweest gelukkig gaat nu alles goed

Iedereen succes met de laatste loodjes en geniet er van

Liefs

dank je minous en Toekie

grappig een jaar verschil, de een zit met weeën de andere met klapperende eierstokken.

xxx

Geplaatst

Onze dochter is vanochtend om 11:20 geboren via een keizersnede. In overleg met de arts hier toch voor gekozen.

Blijkbaar heb ik een hartvormige baarmoeder die voor stuitligging en vroeggeboorte kunnen zorgen.....

Hoe ga jij minoes?

Later meer.

ticker.png

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden