Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 255
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Roos1984 Dit is mijn eerste cryo plaatsing en wordt in mijn natuurlijk cyclus geplaatst. Heb acupunctuur om mijn zenuwen en stress in bedwang te houden.

Maar ook om het innestelen goed te kunnen waarborgen, helaas zijn de verse TP's niet goed gaan nestelen. Ik heb gehoord ook van de acupuncturist dat het helpt. we gaan het meemaken. Ook het ziekenhuis geeft hier een goedkeuring voor. Tevens krijg ik een gedeelte vergoed. Ik zeg altijd maar"Baat het niet dan schaadt het niet"

Geplaatst

@Dhana, bij mijn verse tp heb ik ook geen progynova gebruikt. Bij onze cryo mochten we kiezen of we natuurlijk wouden of gestimuleerd. We hebben voor gestimuleerd gekozen omdat we zou minder vaak naar het ziekenhuis toe hoefte. Wij lopen in het Radboud Nijmegen en wonen in de buurt van Rdam. Als we naar het Radboud moeten zijn we al aan reistijd 3 uur minstens kwijt. Vandaar deze keuze.

@Mirella: succes vrijdag! Zelf heb ik nog nooit aan acupunctuur gedaan, maar indd wat je zelf zegt: baat het niet dan schaadt het niet!

Heb zaterdag/zondag hele erge warm buik gehad met krampen. Vanaf maandag nergens meer last van, voel niks, alleen ontzettend veel afscheiding en door de utro plakt het ontzettend. Volgende week mogen we testen. Het schiet echt op. Zit nu op wachtdag 8. Merk wel als ik voel dat het erg nat is van onder dat ik snel ga kijken of het geen bloed is.... Pffff de tweede helft vind ik altijd zoooo stressvol.

Geplaatst

RICAN: TP: 27 mei - Testdatum: 11 juni

Dhana: TP: 30 mei - Testdatum: 14 juni

thnx Rican! Duidelijk :)

Hehe het wordt spannend nu he.... Na de steken van gisteren was ik wel wat angstig, maar vandaag is het rustig. Ik zit wel standaar met mijn knoop open nu...

Nog een beetje een opgezette buik. Zal wel door mn darmen zijn. Ik was een kilo bij door de hormonen en die is er sinds ik niet meer spuit ook weer af. Gek he..

Geplaatst

Mirella ja acupunctuur is zeker goed!

Eslief het doet geen pijn hoor, je voelt een mini prikje en sommige punten kunnen gevoelig zijn. Daarna moet je een kwartier blijven liggen en voel je echt letterlijk van alles (energie) door je heen stromen, maar niks engs. Je bent daarna heel moe dus hou daar rekening mee qua werktijden.

Rican ja ik ben die wachtweken ook al weer zat... Sinds gister ook krampen en lage rugpijn. Zit nu op wd 5.

Spannend dames!

Geplaatst

Hier is miss Leek weer... Ik ga vrijdag uiteten met het werk van mijn vriend en ze hebben een keuze menu.

Nu ben ik al niet de makkelijkste met eten.. (geen suiker/transvetten/e-nummers en liefst bio) dus ik kijk voordat we ergens gaan eten als het kan altijd al de kaart door..

Nu hebben we dus een vooraf samengesteld menu. En vooraf is een salade val dieu met appelstroop... Dat krijg ik dus niet weg en volgens mij mag ik die kaas niet?

of Carpaccio en volgens mij mag ik dat dus OOK niet.....

Help?

Geplaatst

Hoi Dhana,

Je mag geen rauwe kazen. Volgens mij zijn er bijna geen rauwe kazen in nederland.

Ik zelf heb tijdens de wachtenweken nog alles gegeten zelfs een wijntje gedronken.

Weet je hoeveel vrouwen er pas achterkomen na 8 weken ofzo dat ze zwanger zijn en dan bijv iedere dag een broodje filet hebben gegeten of flink hebben gepaft die weken.

Daarom zou ik zeggen geniet voor je laatste avondje van de carpaccio.

Maar wie ben ik ;-) mijn artsen zeiden toen ook geniet nog maar even tot je positieve test van alles!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Geplaatst

Idd kan geen kwaad hoor:) gewoon lekker van genieten!! Ik heb tijdens mijn zwangerschappen ook wel dingen gegeten die niet mochten:)

Geplaatst

Nou Dhana, je hoort het, lekker genieten vrijdag :)

Ik heb eindelijk een reactie over het aantal cryo's, ze hadden mijn mailtje over het hoofd gezien, fijn. En ja ik had inderdaad gelijk, het zijn er nog maar 2 ipv 3. Vergissing sorry... Dus als de trend doorzet en er weer een kapot gaat heb ik misschien hierna nog maar 1 tp. Gaat opeens hard...

Nu maar hopen dat ik die niet meer nodig heb, maar begin de hoop wel te verliezen grrr

Gelukkig vrijdag op vakantie en verstand op nul

Geplaatst

@Roos, balen dat je nog geen antwoord hebt, maar we gaan er natuurlijk vanuit dat je die u ook nog niet nodig hebt.

@Mirella, ik heb ook gekozen voor de natuurlijke cyclus en ik ben ook maar twee keer in het zh geweest. Een keer voor de echo en daarna voor de tp. Maar dat ligt denk ik ook een beetje aan de lengte van je cyclus.

@Rican, o jij hebt de eerste week er al op zitten. En wat kun je allemaal voelen in je lijf he. Zo verwarrend allemaal.

@Dhana, ik zou ook nog gewoon die carpaccio eten hoor!

@Bianca, hoe gaat het met jou?

Het gaat nu met mijn enkel ook eindelijk een klein beetje vooruit, dus dat is ook wel weer fijn.

Geplaatst

Ik heb mijn menuutje doorgegeven en gewoon de carpaccio besteld :) thnx allemaal!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

RICAN: TP: 27 mei - Testdatum: 11 juni

Dhana: TP: 30 mei - Testdatum: 14 juni

Roos TP: 30 mei - Testdatum 16 juni

Kim TP: 30 mei - Testdatum officieel volgens zh 15 juni, maar ga 11 of 12 juni al testen

Geplaatst

dhana goed zo! Nog even lekker genieten zometeen is t 9 maanden lang uitkijken naar die carpaccio ;-)

Kim, hier gaat t goed. Alweer 21.2 weken zwanger! de spannende periode is voor ons aangebroken. De vorige kreeg ik nu de klachten en een week later lag ik met gebroken vliezen in t zh nou t einde weet je! Dus deze 19 dagen tel ik nog af!

Ga duimen voor jou dat t voor jou nu ook eens mag gaan lukken!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Geplaatst

Zet hem op bianca! Nu echt heel spannend en het zal heel heftig zijn allemaal.. knuffel vanaf hier.. dat de dagen maar voorbij vliegen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden