Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik wil me graag even voorstellen. Ik ben DeeDee 32 jaar en inmiddels al 9 jaar bezig voor een kindje. Een aantal keer op de natuurlijke manier zwanger geworden maar in week 6/7 ging het telkens mis. In 2009 een curettage gehad vanwege een leeg vruchtzakje

Eind 2011 dan toch de medische molen. Het Erasmus blijkt een verademing te zijn in vergelijking met het IJsseland ziekenhuis waar ze nooit een kijkoperatie hebben willen doen om te kijken of ik endometriose zou hebben. Dit konden ze voelen en had ik niet werd er gezegd. In het Erasmus wordt er direct een kijkoperatie voorgesteld en wordt er inderdaad een milde vorm van endometriose gevonden. We kunnen starten met IUI. Maar stellen dit nog uit, in september 2011 is een goede vriendin van ons om het leven gebracht door haar ex vriend en op het moment dat we kunnen starten beginnen ook de rechtszaken. Een zenuwslopend iets dus we willen even rust.

Begin 2012 wordt ik in 6 weken thuis 4 keer ongesteld en de pijn is ondragelijk. Dus terug naar het ziekenhuis, waar Lucrin wordt voorgesteld en zodoende 3 maanden op de Lucrin en direct daarna IVF. Ik had enorm veel last van de Lucrin, opvliegers, jeuk, duizelig, depressief, niet kunnen slapen. Toen ik dus aan de IVF begon was ik eigenlijk aan het einde van mijn latijn. Geen hele goeie start voor IVF. De IFV behandeling verloopt goed, alles netjes op schema, 12 eitjes, 8 embyro’s en zwanger na de terugplaatsing. Maar helaas mag het weer niet zo zijn. 3 dagen voor de echo heel veel bloedverlies en in het ziekenhuis is de test al negatief. Onze IVF arts verwijst ons door voor verder onderzoek. Maar op dat moment kunnen we het allemaal even niet aan. Nog steeds veel verdriet om het verlies van onze vriendin, de heftige rechtszaken en het hele IVF gebeuren, alles in mijn schreeuwt STOP!

Nu de draad weer opgepakt en uit verdere onderzoeken blijkt dat ik een verlaagde proteïne S waarde heb. Wat de kans op miskramen aanzienlijk groter maakt. We hadden besloten dat als er iets uit de onderzoeken zou komen en daar een simpele oplossing voor zou zijn dat we verder zouden gaan. Ik ben heel blij dat we eindelijk een arts hebben gevonden die echt luistert. En mijn er mankeert gewoon iets opmerking, heel serieus nam en zo’n beetje alles wat er kon mankeren aan vinkte op het bloedprik formulier. We wachten nu op bericht van de internist of ik aspirine moet gaan slikken of toch antistollingsmiddel. Volgende maand hebben we een gesprek bij de IVF arts over onze enige cryo. Al met al weer spannend, maar mijn gevoel is nu goed. Zit weer lekker in mijn vel, maar merk dat ik behoeft heb aan een plekje om te praten met mensen die in hetzelfde schuitje zitten. Dus vandaar hier aangemeld.

Posted

Hallo DeeDee, welkom op het forum!

Leuk dat je jezelf hebt voorgesteld aan de anderen; wij wensen je een goede tijd op Het IVF-Moeders Forum.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use