Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@maaike, hoe was het op het cb vorige week? Is je meisje weer goed gegroeid? En gaat het slapen overdag nu ook al wat beter?

@anita, bedankt voor de tip, maar gelukkig gaat het nu al wat beter met de krampjes. We zijn twee keer bij de osteopaat geweest en hij krijgt nu probiotica voor baby's.

Morgen gaan wij naar Pinkpop, even lekker iets doen met z'n tweetjes. Kids gaan naar opa en oma.

Ik hoef gelukkig nog lang niet te gaan werken. Officieel heb ik nog 1 week verlof, maar heb 4 weken onbetaald verlof en 3 weken vakantie eraan vast geplakt. Hoef dus pas 11 augustus weer te beginnen.

• 2 weken later...
  • Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast AnitaN78
Geplaatst

Hoi dames.

Ik verlaat dit forum. Er wordt nog maar zo weinig gedeeld en dat is voor mij ook goed zo.

Nieuw tijdperk en tijd om het ziekenhuisverhaal los te laten en fijn te gaan moederen.

Ik wens jullie met jullie ukjes het allerbeste toe!

Lieve groet, Anita

Geplaatst

Hoe gaat het met de maart/ april baby's en de mama's?

Er zijn vast al weer mama's aan het werk.

Hier een meisje wat hardnekkig de fles weigert... we hebben al heel wat geprobeerd. Met een bekertje en lepeltjes krijgen we er zo nu en dan iets in, maar ik heb mijn hoop gezet op vast voedsel. We beginnen nu met rijstebloem en borstvoeding. Vanochtend weer bij het consultatiebureau geweest. Inmiddels is de 6800 gram en 61,5 cm. Een lekker gevuld meisje wat kijkt, kletst, lacht, grijpt, gilt, ontdekt en alles in de mond stopt. Wij hebben nu gewoon zelf zo'n kinderwagen waar handjes en voetjes bovenuit komen! Genieten!

Geplaatst

Hè wat vervelend Maaike dat ze de fles weigert. Erg lastig lijkt me. Ik geef geen borstvoeding dus kan je geen tips geven helaas. Leuk hè hoe die ontwikkeling gaat en zo snel.Kleine Kjell doet het ook goed. Hij heeft alleen nu heel veel last van de warmte (op zijn kamer denk ik wel 27 graden)en dat in combi met het drie maanden sprongetje is heftig. Maandag ook bij consultatiebureau geweest en hij weegt 6300 gram en is 61 cm. Flinke boy dus!

• 2 maanden later...
Geplaatst

Heel rustig is het hier... iedereen is vast druk aan het moederen en proberen het normale leven weer op te pakken. Ik hoop dat jullie dat beter afgaat dan bij mij...

Onze kindjes zijn al weer bijna een half jaar!

Het is hier zo ontzettend genieten van een heerlijk meisje! Ze doet het supergoed. Wat alleen maar heel moeizaam lukt is eten en slapen zonder mij. Er zijn periodes dat ik er gericht aan werk, totdat bij mij de koek op is en ik me meer trainer voel dan mama van ons meisje. Het valt me niet mee om mezelf misbaar te maken.

Geplaatst

O, Maaike wat vervelend dat het voelt alsof je trainer bent. Lastig dat ze moeilijk eet en slaapt zonder jou. Gaat vast voedsel wel beter of ook niet? Hoop voor je dat het snel beter zal gaan, zeker omdat je natuurlijk niet altijd bij haar kan zijn.

Met Kjell gaat het heel goed. Hij geniet echt van zijn groente-en fruithapjes. Het is een echte lachebek. Slapen gaat ook goed. Overdag meestal 2 dutjes van 1,5-2 uur en een korte van 45 minuten. En 's nachts van 20.30-7.00 uur.

Geplaatst

...ik zat laatst toevallig te denken dat ik al lang niet meer hier op t forum ben geweest.

Leuk om weer eens een berichtje te lezen.

Jeetje, vervelend Maaike dat jullie kleine meisje moeilijk zonder jou kan. Misschien proberen om het op te bouwen elke dag iets langer wegblijven oid, maar waarschijnlijk heb je dat al geprobeerd als je zegt dat je jezelf meer haar trainer dan haar moeder voelt. Maar goed, voor jezelf is het leren om moeder te zijn en je hebt natuurlijk de moederrol voor jou meisje, die van jou moet leren dus stiekum zijn we toch ook wel een soort van trainers :-)

Kim goed om te horen dat jullie zoon het ook goed doet!

Hier gaat het ook goed. Jace is een vrolijke baby en hij is dol op z'n grote zus. Hij drinkt goed en geniet ook van de groente en fruithapjes. Hij slaapt van 20.30u tot 07.30/08.00u dus we hebben niks te klagen gelukkig. Overdag meestal 2x 2uur en eind van de middag soms een kort dutje of helemaal niet. Hij heeft een soort van huiluurtje net rond etenstijd, dat is wel lastig want ik ben 5 dagen in de week alleen met de kleintjes 's middags en 's avonds (vriend werkt in de horeca) dus dan is het spitsuur hier, hetzelfde geldt voor het badderen en naar bed brengen. Maar goed, langzaam aan komen we in een ritme en onze Selah helpt ook goed.

Geplaatst

Wat fijn dat jullie zoontjes het zo goed doen, Kim en Seef!

En zelfs al lekker aan groente en fruit!

Jenthe pruttelt alles er nog steeds weer uit. "doe mij maar melk, mama" . Gelukkig eet ze de pap wel lekker van een lepeltje. Want vriendjes met de fles is ze nog steeds niet. De twee dagen dat ik werk leeft ze op kleine beetjes pap en word ik bij thuiskomst hongerig aangevallen. Aangezien ik 's avonds pas laat thuis ben, heeft mijn man geen makkelijke avonden. 's nachts tankt ze dan ook nog een paar keer extra bij. De afgelopen weken waren ook extra onrustig doordat ze ziek was en een sprongetje nam. Langzaam gaan we weer terug naar het oude ritme met een nacht van 7 uur 's avonds tot tussen 6 en half 8 's ochtends.

De dagen dat ik thuis ben, doet ze twee of drie slaapjes op een dag. Die varieëren ontzettend in lengte en zelf in slaap komen lukt ook niet. Hoewel...voorzichtig juichmoment: terwijl ik dit schrijf is ze voor het eerst na tien minuten pruttelen boven in haar eigen bedje in slaap gevallen! Ik hoop zo dat ze dit gaat voortzetten!

Ik probeer er niet al te hard tegen te vechten dat zij de dingen op haar manier doet en waar zij zich veilig bij voelt. Maar dit had nooit zo gekund als er al een kindje had rondgelopen. Ook grijpt het me zo nu en dan aan omdat we niet lang willen wachten met een tweede kindje ( krankzinnig dit oergevoel, terwijl ik megadruk met haar alleen ben!) en het er nu op lijkt dat ik tot haar zestiende borstvoeding moet geven en mijn cyclus niet op gang komt. Maar goed... zo'n vaart zal het ook wel niet lopen :-)

A.. ze is wakker! Geniet van jullie gezin!

Geplaatst

Wat leuk om van jullie te lezen. Ik vond het altijd zo raar (en jammer) dat de topics zo doodbloedde als de babies geboren waren, maar nu snap ik het volkomen. Ik kom ook echt niet toe aan iets schrijven. Nu heb ik een internet bijwerk weekje, want ik kan niets. Ik heb vreselijk last van mijn rug, of eigenlijk van mijn bekken. Ik zit op het randje van bekkeninstabiliteit en kan echt niet op of neer. Echt heel erg vervelend. Zeker omdat ons gupje zo enorm groeit en nu volgens mij al 10 kilo is. Morgen naar het cb, dus dan weten we het zeker. In elk geval doet hij het erg goed en groeit als kool. Dat stopt echt niet.

Hij kan inmiddels los zitten, maar snapt nog niet helemaal hoe hij dat zelf moet doen. Erg frusterend voor hem. Tijgerend en rollend legt hij meters af, en sinds gisteren zet hij ook echt de voetjes en knietjes onder zich, dus worden de eerste echte kruippogingen ondernomen. Zo grappig om te zien.

Over het algemeen is hij er vrolijk en makkelijk. 's Nacht wordt hij vaker wakker dan toen hij klein was, en hij wil dus wel zeker twee, maar soms zelfs drie keer drinken. Ik geef nog borstvoeding. Wie van jullie geeft ook nog bv? Afgelopen week mocht ik een paar dagen niet vanwege medicatie voor mijn rug en wat een ellende om flesjes te geven. 's Nachts een brullend kind omdat een flesje niet zo opgewarmd is en ik moest dan ook nog kolven en weggooien. Ben blij dat ik weer zelf mag voeden. Want ik miste het wel. Dan pas merkte ik hoe fijn het is om hem zo vaak per dag zo dicht bij me te hebben. En al die lieve lachjes tussen het drinken door. Echt genieten.

Hij geniet ook echt heel erg van al het eten wat we hem geven en vindt alles even lekker. Dan zit hij echt te smullen aan tafel. We geven hem à la Rapley en dat gaat erg goed. Sterker nog, van een lepeltje eten doet hij echt niet. Dat is echt niet leuk, zelf doen is veel leuker.

Maaike, ook hier is zelf in slaap vallen lastig en zijn de slaapjes erg variabel qua wanneer en qua lengte. Erg herkenbaar dus. En ook het aanvallen als je weg bent geweest. Hij drinkt best heel goed uit de fles, maar mamamelk uit mama is toch het beste wat er is :-)

Zo, dat was mijn korte update, want uiteraard zou ik wel uren door kunnen typen hoe lief, geweldig enz. ons kind is. Want genieten doen we echt van hem (alhoewel, ik af en toe mijn ogen niet open kan houden van vermoeidheid).

Geplaatst

Fijn om van je te lezen, Okaasan! En stiekem ben ik blij dat ik niet de enige ben die haar kind maar niet in de drie R-en krijgt...

Zo nu en dan ben ik bang dat ik een slechte moeder ben, omdat me dat niet lukt.

Maar ze groeit goed, ontwikkelt zich lekker en zit steeds beter in haar vel. Dus heel erg op het verkeerde spoor zal ik niet zitten, hoop ik dan maar. Ik vraag me af of het hoort bij "borstvoeding op verzoek" of dat het karakter is.

Ik sla me er samen met op haar op een dag wel doorheen. Maar als ik werk, houdt ze zichzelf gewoon wakker tot ik thuiskom. En dat is soms pas om half elf.

Ik hoopte steeds dat ze ooit gewoon uit de fles zou gaan drinken, maar dat werkt nog steeds niet. Een bordje pap naar binnen lepelen werkt toch minder goed om haar rozig in bedje te leggen.

Wat leuk dat hij zo lekker eet! En als hij echt 10 kilo weegt is hij een beer van een vent! Jenthe was twee weken terug 8 kilo. Het hele babymollige raakt ze een beetje kwijt. Ze beweegt ook als een malle als ze wakker is. Heel grappig om te zien hoe die spiertraining in zijn werk gaat. Een paar weken terug vond ze haar voetjes, toen werd er een week lang steeds geoefend op het in de lucht duwen van de buik en als je dat beheerst en combineert en je armen liggen een beetje gunstig, dan kun je gaan rollen. Dat heeft ze nu te pakken. Het wordt dus tijd om de kinderwagenbak aan de kant te doen en het wiegje vaarwel te zeggen. Snif... maar heel gezond natuurlijk!

Poeh.. 2 tot 3 keer per nacht... dat sloopt je echt! Jenthe was met 5 maanden twee keer kort achter elkaar ziek. Daarna kwam ze s nachts ook veel vaker. Sinds een kleine week is ze weer terug naar 1 nachtvoeding en slaapt ze ( op de dagen dat ik niet werk) verder ongeveer de klok rond. Laat je je man ook wel eens een voeding doen met gekolfde melk of ben je net zo eigenwijs als ik en laat je hem lekker slapen?

Balen dat je alsnog tegen een bekkeninstabiliteit aanzit! Ik kan me niet meer herinneren dat je daar in de zwangerschap ook last van had. Inderdaad zal een zwaar jongetje rondzeulen niet helpen. Heb je een goede fysiotherapeut?

Veel plezier met je ventje!

Geplaatst

Zeg Maaike, dat is echt onzin, je kind groeit goed, ze zit goed in haar vel, dus je bent een goede moeder. Wat hebben die rrr daar mee te maken.

Ik denk ook dat het met voeden op verzoek te maken heeft. Dat vinden ze bij ons op de opvang ook maar ingewikkeld. Heel raar. Geef mij kind gewoon om de drie uur drinken en dan voed ik op verzoek wel weer verder. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat je zo strak op een schema gaat voeden. Ik eet zelf toch ook niet elke dag om dezelfde tijd.

Hij weeg nog geen tien kilo: 9,4 kilo bij 75 cm. De lengte was in een rechte lijn met de curve omhoog gegaan en het gewicht zwakte een beetje af. Maar ja, op vakantie was ook zo veel te beleven, dat er echt geen tijd was om te eten. Hij is dus ook echt niet dik, zelfs niet echt mollig.

Rollen is hier al weken een hit, alhoewel het wel nog steeds soepeler en sneller wordt. Hij kan nu zelf zitten, nog niet zelf gaan zitten, maar hij blijft wel zitten als ik hem neer zet. Zo blij dat hij daar mee is. Ben benieuwd wanneer hij echt kruipt.

Hier trouwens nog geen cyclus, terwijl ik wel weer een afspraak in Gent wil maken. Mijn man is er nog niet over uit of hij een tweede wil. Maar ik geloof ik wel. Maar de wachtlijst in Gent is altijd behoorlijk en ik ben ook al bijna 39. En ik wil niet stoppen met borstvoeding voor een tweede die misschien helemaal niet gaan komen/lukken. Pfffff, stomme beslissingen weer.

ticker.png

• 2 weken later...
Geplaatst

Dank Okaasan, die had ik nodig! :-) Hoe gaat het nu met je rug?

Het is voor mij superfijn om je stukjes te lezen, zo herkenbaar!

Hier ook innerlijke onrust voor een tweede en een cyclus die nog niet op gang is.

Maar we genieten nog zo van de voedingen, dat ik die onrust zoveel mogelijk opzij schuif.

Verder ben ik stabieler en veel gelukkiger dan ik de afgelopen vijf jaar geweest ben, dus het moederschap doet me goed. Het is zo'n heerlijk hummeltje. Het kost me wel steeds meer moeite om hummeltje achter te laten als ik moet werken. Ook omdat ik blijkbaar Chinees praat voor degenen die de zorg voor haar dan van me overnemen. Oma en opa doen toch lekker gewoon wat ze vroeger met ons al deden en papa doet enorm zijn best, maar heeft natuurlijk veel minder "geoefend" dan ik de afgelopen maanden. Op mijn werk ben ik chaotisch en wee degene die me langer dan nodig is weghoudt bij mijn kind... :-) Ik heb dus nog niet helemaal mijn draai gevonden als werkende moeder, maar dat zal toch ooit wel goedkomen?

over het afbuigen van het gewicht van jouw zoontje: de kraamverzorgster vertelde mij al dat het consultatiebureau groeicurves hanteert van flesgevoedde kindjes. Borstvoedingkindjes groeien in het begin wat harder en na een maand of vier wat minder snel. Op borstvoedingsites kun je curves voor borstgevoede kindjes vinden. Mocht je je zorgen maken over de groei, ik heb nu niet de indruk dat je dat doet.

• 3 maanden later...
Geplaatst

Dag allemaal,

hoe gaat het met de maart/april 2015 ukjes en hun mama's?

Hier zo'n ontzettend heerlijk meisje. Ik geniet enorm van haar en het kost me steevast erg veel moeite en dikke tranen om de deur uit te gaan.

Het is zo ontzettend mooi om te mogen meemaken. Iedere dag is er meer communicatie en zie ik haar wel weer iets nieuws doen. Sinds vorige week zegt ze ook "mama" ,heerlijk!

Er zijn nog veel gebroken nachten, maar het gaat ook goed met mij. In mijn vorige leven zou ik niet geloven dat ik nu met zo weinig slaap zou functioneren. Altans ... ik denk dat ik functioneer :-)

terugkijkend zie ik dat het meisje sinds dat ze een maand of acht is, beter in haar vel zit. Ze kon toen zelfstandig zitten en sindsdien is ze een stuk tevredener: eet beter, poept beter, slaapt beter en ontwikkelt zich als een tierelier.

Toen Jenthe 8 maand oud was, werd ik weer ongesteld. Ik schrik van mezelf als ik kijk hoe enorm de hoop nu elke maand weer oploopt voor een tweede kindje. Ik verwacht dat we niet lang zullen wachten voor we ons weer melden bij de fertiliteitspoli. Nu ik heb ervaren hoe ontzettend mooi het is, is het verlangen naar een tweede kindje misschien wel groter dan naar de eerste. Ondanks dat ik de zware momenten ook echt niet vergeten ben. Ons meisje blijft een moeilijke drinker. Drie tot vier keer per dag drinkt ze nog bij mij, dat gaat gelukkig wel goed. Geen idee hoeveel ze dan nog binnenkrijgt, maar al het vocht wat binnenkomt is mooi meegenomen. Zolang ze mij daarvoor nog nodig heeft, nog even geen traject. Maar dus wel elke maand de hoop op een spontaan wonder. Krankzinnig, maar waar.

Ik ben heel benieuwd hoe het met de andere kruimeltjes gaat

Groetjes!

Geplaatst

Kwam toevallig vandaag nog eens op het forum kijken. Maaike wat fijn dat het goed gaat met jullie. Dat van het zitten herken ik wel. Kjell zit ook sinds 8-9 maanden en kan zich sindsdien ook beter vermaken. Vervelend dat ze slecht drinkt, wel fijn dat ze bij jou in ieder geval wel nog drinkt. Kjell drinkt ook nog bijna alleen maar melk en de ene dag meer dan de andere. Water lukt nog niet echt. Verder gaat het goed met Kjell. Hij heeft nu 5 tandjes en eet heel goed. Hij kan dus zitten en schuift soms wat op zijn billen. Kruipen doet hij echt nog niet. Dat deed mijn dochter wel al met 9 maanden en zij trok zich ook al op met 10 maanden. Dat doet Kjell ook nog niet. Ze zeggen wel eens dat jongens luier zijn, dat merk ik ook wel.

• 3 weken later...
Geplaatst

Jammer dat het zo stil is hier. . Hier gaat het prima alhoewel onze kleine dame lekker haar tijd neemt. Ze tijgert nu wel lekker Door het huis en is erg nieuwsgierig, en los zitten kan ze pas sinds vorige week. Eten gaat niet geweldig, aan stukjes kan een wil ze maar moeilijk wennen. Brood is een crime maar het lukt of we nu wel verbetering zien. In april word ik 43 dus we zijn inmiddels bezig met icsi 4.0 om ons prinsesje een brusje te geven.

Verstuurd vanaf mijn SM-T320 met Tapatalk

• 2 weken later...
Geplaatst

Wat spannend weer wensmama! Heel veel succes!

Doorzetten is het zo nu en dan met eten hè... en wat dan de ene dag werkt, helpt de volgende dag weer helemaal niet...

En onze kleine dame is pas 10 dagen voor haar eerste verjaardag echt gaan kruipen, en de dag erop ook meteen maar gaan staan. Prachtig om te zien hoe ze nu haar eigen weg zoekt. We genieten hier zo!

Ik kwam hier eigenlijk om de eerste maart/ april 2015 babies alvast een hele fijne verjaardag te wensen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden