Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

Gast AnitaN78
Geplaatst

Hè Gats Hope. Wat een stress en verdriet. Niets aan dat Colin nu elders in het zkh is... En dan jij met alle naweeën van de ks.

Hopelijk slaap je vannacht een beetje laiverd! Even wat energie opdoen voor de dag van morgen.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hè bah, hope en maaike, wat een ellende dat jullie kindjes nu opgenomen zijn. Hope hoe is het nu met je mannetje, waren de waarden beter geworden?

@seef, hoe was jouw ctg gisteren? Ik hoop dat alles nog goed is.

De antibiotica slaat gelukkig goed aan. Voel me al weer een stuk beter als vrijdag.

Geplaatst

Jaaaaa! Vandaag zijn we thuis gekomen met C.olin! Zo blij! Gisterochtend nog een bloedtest gehad en zijn ontstekingswaarden waarom gezakt tot normaal. Hij mocht gelijk terug naar mij op de kraamafdeling. We mochten gisteren ook een dagje en nachtje langer blijven. Ik had gisteren eigenlijk naar huis gemoeten, maar het was rustig op de kraamafdeling en mocht ik blijven. Doordat zaterdag zo hectisch was had ik teveel gedaan. Gisteren veel pijn gehad, en op dit moment heel erg veel pijn. Pfff herstel zal wel wat langer duren vrees ik. Verder hebben we een superlieve kraamverzorgster. Haar hadden we ook met onze eerste zoon. Mijn borstvoeding loopt als een tierelier. Zo erg dat hij overvol zit en moet spugen. Ik heb heb echt zoveeeel melk!!! Pfff 'mijn boobs zijn watermeloenen en erg gestuwd op het moment. Au!!! Nu nig ern ritme zien te vinden ook met onze oudste. En herstellen. Hoop zo dat de pijn van die operatie snel afneemt!Maaike hoe gaat het met jullie meisje? En met de rest van de mama's en mama's to be?

Geplaatst

Wat fijn hope dat jullie lekker thuis zijn! Nu kan het grote genieten echt beginnen.

Ik lig inmiddels ook in het ziekenhuis. Vandaag hadden we weer controle en mijn bloeddruk was te hoog en had wat eiwitten in mijn urine. Voel me ook helemaal niet lekker en ben verschrikkelijk moe.

Hopen dat ik hier wat kan bijtanken. Ik mag uitgaan van volgende week dinsdag, of de boys moeten zich al eerder melden... spannend!

Gast AnitaN78
Geplaatst

Hope, wat fijn dat je thuis bent met je manneke! Fijn genieten van je kraamtijd en beterschap voor het herstel.

Zeker spannend Annemarie. Nu nog even rustig aan doen en energie opdoen voor de klus! Spannende dagen!

Ik lig hier met een tevreden meiske naast me te voeden.

Voel me de laatste 2 dagen wel stuk beter/ meer happy.

Kreeg gister nog lief appje vd Kraamzus. Ze werkt bij nieuw gezin in de buurt en komt deze week nog even buurten. Wat lief! Hoeft ze niet te doen, dus echt wel betrokken dus.

Geplaatst

Wat fijn dat jullie thuis zijn, Hope!

En Annemarie... oei wat spannend wordt het voor jullie! Ik hoop dat je je niet al te beroerd voelt...

Anita, happy klinkt heel goed!

Ik ben ook heel benieuwd hoe met met Okaasan en Merlijn is.

En Seef... geniet nog even van je dikke buik!

Mijn berichtje van gisteren werd gesaborteerd door de internetverbinding. Door de wind? Pff... wat een storm in ieder geval!

Wij zijn sinds zondagmiddag weer thuis. In de bloedonderzoeken ( aaaaagh...wat akelig dat geprik in zo'n kleintje!) is niets afwijkends gevonden, ze drinkt voldoende, plast en poept voldoende... Alles ziet er goed uit. Ze blijft alleen heel langzaam groeien. Jenthe trekt haar eigen plan... Morgen weer naar de kinderarts.

Ik had vorige week al contact gehad met een lactatiekundige. Zij vertelde dat er verschillende stadia zijn tijdens de borstvoeding. Eerst de vitaminemelk en wat later de vettere groeimelk. Jenthe drinkt steeds heel kort, en komt waarschijnlijk daardoor niet altijd aan de vettere melk toe. Dat vind ik wel een logische verklaring. Ik ben dus nu volop aan het uitproberen hoe ik toch die vettere melk bij haar binnen krijg. In ieder geval ben ik verlost van het voor mij slopende gebeuren van borst 1- wakker maken- borst 2- wakker maken- flesje na- kolven... en dan steeds weer van voren af aan. De vriezer ligt inmiddels vol met melk. Waarschijnlijk om straks toch door het toilet gespoeld te worden, want voorlopig ben ik niet weg te slaan bij ons meisje...

Ze is zo lief! En zo mooi!

Geplaatst

@hope en maaike, fijn dat jullie kindjes lekker thuis bij jullie zijn.

@hope, vervelend dat je zoveel pijn hebt. Hopelijk herstel je toch nog redelijk snel. Fijn dat de borstvoeding zo goed loopt bij jou.

@maaike, ik hoop dat je snel iets vindt waardoor Jenthe de goede voedzame melk ook binnen gaat krijgen.

@annemarie, ben benieuwd wanneer jouw jongens komen, kan dus ook niet lang meer duren. Hopelijk voel je jezelf niet al te beroerd.

@anita, leuk dat de kraamhulp nog zo betrokken is.

Ik begin erg ongeduldig te worden. Ben natuurlijk een van de laatste die uitgerekend is in dit topic en ik wil ook. Verveel me ook erg thuis. Alles is helemaal klaar voor de baby en ik kan zelf ook eigenlijk niks meer.

Geplaatst

Joehoe meisjes, wij zijn gisteren 30 maart om 12.03u de trotse ouders geworden van een zoon: J.ace W.ayan.

Er was een plekje vrijgekomen op de OK en zo hoefden we niet op 1 april.

Keizersnede ging prima en ik heb vandaag alweer zelf gedoucht en geplast. Waarschijnlijk morgen weer naar huis.

J.ace doet t redelijk goed, vannacht spugen na t flesje. Dus nu hou ik em vast totdat de voeding voldoende gezakt is. Hij ziet er tevreden uit.

Geplaatst

Gefeliciteerd Seef! Wat een knapperd!!

Hope en Maaike, zo heerlijk dat jullie kleintjes lekelr thuis zijn...!

Okaasan, hoe gaat het met jou? En je kleine man?

@Kim: I know the feeling.... Was zondag uitgerekend maar vooralsnog geen teken van onze kleine meid.... Aaaarghhh

Gast AnitaN78
Geplaatst

Lieve Seef: super! Gefeliciflapstaart!! Wat een bijzondere en mooie naam! Wat een schatje en de ks klinkt als best wel te doen voor je.

Nou, fijn genieten dan!

Geplaatst

Goeie berichten hier!

Seef, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Jace! Mooi kindje hoor!

Hope en Maaike, wat fijn dat het weer beter gaat met de kindjes en dat jullie lekker thuis zijn!

Annemarie, rustig aan! Succes met laatste weekje...

Wachtende dames, ook veel succes met die laatste loodjes...

Hier gaat het ook goed. Nachten nog wel rommelig met weinig slaap. Borstvoeding gaat goed gelukkig, en het is flink druk met 2 kids! Nauwelijks tijd meer voor het forum, dus zal hier niet meer zoveel te vinden zijn. Kom wel af en toe even spieken om te zien wie er bevallen zijn :)

Geplaatst

@seef, gefeliciteerd met jullie zoon. Wat een lieve foto!

@minime, eigenlijk moet ik dan nog niet klagen, want ik ben pas 11 april uitgerekend. Hopelijk duurt het bij jou niet meer zo lang.

@leeuw, fijn dat de borstvoeding bij jou ook goed gaat.

Geplaatst

Hallo lieve ( bijna ) mama's! Ik heb 2 dagen in het ziekenhuis gelegen met een hoge bloeddruk, maar ik kreeg daar ook niet echt rust dus ben weer naar huis gegaan.

Gisteren hebben ze nog even gekeken of ik al ontsluiting had (AUW!!!) maar nog niks... wel was de baarmoedermond was aan het weken zij ze... dinsdag eerst onze zoon naar school brengen en daarna op naar het ziekenhuis en dan wordt ik ingeleid. Spannend!!!

Geplaatst

Even volhouden dus nog, Annemarie!

met hoeveel weken gaan je jongens dan geboren worden?

En dus in eerste instantie gewoon op de normale manier... wie had dat een aantal weken geleden gedacht!

Voor jou wordt het nu ook echt spannend, Kim!

En Minime... wie weet is ze er al!

Gefeliciteerd Seef! wat kan het dan ineens snel gaan!

Okaasan, neem je tijd...maar wat ben ik nieuwsgierig naar hoe het bij jullie gaat! Ook ben ik razend benieuwd hoe zwaar ReuzenTies Merlijn nu eigenlijk was... en jullie geboortekaartje...

Hier een meisje wat op dag 20 haar geboortegewicht weer heeft! We komen er wel! Haar drinken aan de borst is nog steeds erg wisselend. Zo nu en dan heb ik een hongerig aapje wat zich helemaal vastklampt... dat is vast hoe het moet zijn en wat is dat dan genieten. Andere momenten valt ze nog even terug in het patroon van drie slokken en dan weer een lange pauze en dan weer drie slokken... Maar het gaat echt de goede kant op!

Ik ben overigens verbaasd over hoe krachtige scheten zo'n klein lijfje kan maken!

Ze is verder een heel tevreden meisje. Ze is graag bij ons en heeft ons ook nog nodig om in slaap te vallen. Daar moeten we nog wel even mee aan het werk, maar voor nu ben ik ook heel graag bij haar dus is het geen probleem. Ik ben ook verbaasd over het contact wat ze kan maken. Ze kan ons zo helder aankijken en weet al zo goed wat ze wil...

Gisteren heb ik zelf de wekelijkse boodschappen gedaan met ons kleine meisje in de draagdoek. Ik vond het spannend, maar het meisje heeft de hele tijd gesnurkt, dus ze had er geen problemen mee. Inmiddels ga ik ook op pad met ons meisje en de hondjes. Hoewel we er bij aanschaf erg op gelet hebben, maak ik me zo nu en dan wel zorgen om haar hersentjes en het geschud in de kinderwagen... vandaag ga ik ook dat met de draagdoek proberen.

fijn paasweekend allemaal!

wie weet wordt er nog een paaskuikentje geboren...

Geplaatst

Maaike ik breek even in. Heerlijk dat je meisje het goed doet en dat je haar draagt. Je schrijft dat ze lekker snurkte in de doek. Je draagt haar toch wel rechtop he, buik tegen buik, en niet liggend? Snurken kan namelijk betekenen dat de kin teveel op de borst zakt en haar ademhaling wordt belemmerd, dat is gevaarlijk. De liggende houding mag sowieso echt niet.

*breek weer uit*

Geplaatst

@annemarie, fijn dat je weer thuis bent. Als je in het zh geen rust krijgt geeft dat natuurlijk geen meerwaarde. Op naar dinsdag!

@minime, ik hopp dat jou kleine inmiddels geboren is.

@maaike, wat fijn dat het steeds beter gaat met jou en je meisje.

Mijn vader heeft als geboortedatum 4 april om vier uur voorspeld, maar dat gaat hem echt niet worden, helaas. Afgelopen woensdag wel de hele dag harde buiken gehad en vandaag ook af en toe, maar niks wat doorzet.

Verder heb ik door de antibiotica nu een vaginale schimmelinfectie gekregen. Hier heb ik nu zalf voor, maar als de kleine nu geboren wordt kan het zijn dat hij spruw heeft.

Geplaatst

Dank je wel voor het meedenken, Jessi!

Geen zorgen, ik draag haar rechtop in de foetushouding in de bykay draagdoek, straks gaan we over naar de kikkerpositie. Ik was zelf nog wat onzeker over de steun van haar nekje en heb er een draagdoekconsulente naar laten kijken. Met een opgerold spuugdoekje in haar nek, heb ik daar nu ook vertrouwen in. Het snurken is gewoon luidruchtig ademhalen, dat doet ze ook liggend.

Geplaatst

Ik ben morgen 37 weken, maar omdat het dan zondag is en maandag is het paasmaandag, wordt het dinsdag. Bij tweelingen willen ze graag genoeg kinderartsen en ok personeel in huis hebben.

Ik ben blij dat we toch vaginaal gaan bevallen hoor. Lijkt me vooral fijn na die tijd.

Ik heb al een newborn shoot besproken! Doen jullie dat ook? Vind die foto's zo enorm schattig altijd.

Lekker dat ze weer op haar geboorte gewicht is zeg!

Ze klinkt als een heerlijk tevreden meisje. 😍

Kim wat spannend ook bij jou! Misschien bevallen we wel op dezelfde dag.. 07-06-15 klinkt best leuk toch! 😉

Gast AnitaN78
Geplaatst

Spannende dagen voor sommige meiden! Ik zal wat extra duimen op een goede afloop!

Ons meisje heeft toenemend last van krampen en gilt dan het hele huis bij elkaar. Zo zielig!

Heb er druppels voor, maar die doen weinig.

Zonet een draagdoek besteld, dan ben ik zelf wat mobieler in en om huis. Ze is nl erg graag bij mij en ik bij haar ;-)

Geplaatst

Heel kort berichtje van mij: nog steeds niks... Vandaag precies 41 weken zwanger en voor de 3e keer gestript Hoop 3x scheepsrecht en dan morgen een Paaskuiken hahaha!

Geplaatst

Eventjes nog Minime! Of wie weet... ze heeft het in ieder geval goed bij jou!

Zet hem op morgen, Annemarie!

Arm meisje, Anita... ook hier worden ze heviger. Dragen schijnt ook daarvoor te helpen. Alhoewel... gisteren liep ik in het bos met een huilend meisje in de draagdoek... ook vanwege krampjes... pfff... ik was toch erg blij dat mijn man op dat moment bij me was

Geplaatst

Minimie succes, missch is t paaskuikentje er nu al?

Maaike en Anita, hebben jullie al geprobeerd om haar met haar buikje op je onderarm te leggen (is speciale greep, weet alleen ff niet meer hoe die heet). En Infacol (geen druppels maar wel vloeibaar middel, verkrijgbaar bij de drogist)?

Hier gaat t goed met t kleintje. Was zaterdag alweer op zn geboortegewicht en slaapt en eet goed. Gebroken nachten zijn niet zo goed voor mijn lijf. Heb veel lage bloedsuikers waardooe ik weer hoofdpijn krijg. Vriendlief heeft zaterdag en gisteren gewerkt maar nu lekker 1,5 week vrij.

Onze kraamhulp is aardig en streng en mag veel rusten, iets wat ik echt nodig heb. We hebben verlenging gehad tm woensdag ivm keizersnede dus nog even 2 dagen van genieten.

Had vrijdag erge stuwing in mn borsten, jeetje wat doet dat pijn maar wordt nu minder (geef flesvoeding). De wond van de keizersnede heelt mooi en heb er bijna geen last van.

Vandaag is t kleintje alweer een week oud, wat gaat t toch snel. Als t morgen mooi weer is gaan we missch even naar buiten.

Succes voor de meisjes die nog gaan bevallen.

Kim, hoe is t? Hope, hoe gaat t bij jullie en Okaasan gaat t al iets beter?

Geplaatst

Sorry dat ik zo inbreek...Koude witte koolbladeren helpen heel goed bij stuwing! Kleine krasjes in de bladeren maken zodat de sappen vrijkomen en dan in je bh stoppen.Mijn jongens kregen enorme krampen van de infacol; ik zweer dan ook bij de probiotica poeder van ABC Dophilus!Succes meiden!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden