Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Okaasan, gefeliciteerd met de geboorte van Merlijn. Wat bijzonder, helemaal voor jullie... (en toch een jongen wat ik al dacht ;-) ). Ik hoop dat de kraamtijd al wat beter verloopt als in je eerdere berichtje...

Leeuw, van harte met de geboorte van jullie dochter Noor. Mooie naam, geniet van elkaar!

Hope, wat fijn dat de vruchtwaterpunctie goed resultaat heeft opgeleverd. En jeetje over 2 nachtjes wordt jullie zoon geboren. Heel veel succes en sterkte!

Annemarie, wat een bikkel ben je. De jongens zo lang mogelijk laten zitten. Is natuurlijk ook wel het beste, ik duim dat je het volhoudt.

Jij ook nog even sterkte Kim, hoop dat je snel weer opgeknapt bent.

Hier ook spannend. Heb van zaterdag tm maandag barstende hoofdpijn gehad. Uiteindelijk maandag iets morfine-achtigs gekregen van de gynaecologe omdat paracetamol echt niet hielp. Sinds vanmiddag lijkt mn hoofdpijn helemaal verdwenen. Nu weer oppassen dat ik niet teveel ga doen, waardoor het terugkomt.

Ons kleintje staat gepland om te halen voor volgende week woensdag, 1 april (geen grapje). Ik hoop nog steeds dat er dinsdag de 31e maart iemand uitvalt zodat wij dan kunnen. Eerder willen ze niet (omdat we dan nog geen 38 weken zijn) en later is het en vol en ook niet wenselijk volgens de gynaecologe...

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wauw Hope!!!!! Wat mega spannend, maar nu heb je iets om naar toe te leven. Donderdag al! 26-03-2015 is een prima datum 😊

Seef74 woensdag 1 april... ik snap dat je liever een andere datum hebt. Hier in het ziekenhuis plannen ze de keizersnede op een woensdag. Als ik het echt niet meer trek hebben wij ook kans op 1 april. 😉

Geplaatst

Hallo meiden, leeuw fijn dat jouw meisje zich ook heeft aangediend, en hope, fijn dat alles goed is. Was erg spannend voor jullie.

Hier gaat alles weer prima. Na het gestruggel met de bv van vorige week zijn we nu toch weer terug op volledige bv (na kunstvoeding en fulltime kolven) dmv tepelhoedje. Dat loopt een stuk fijner dan dat ze live aan mijn tepel drinkt. De nachten gaan ook best al aardig, vannacht kwam ze om 1 uur en om 5 uur. Trots op mijn meisje!

Nu is mijn man thuis te Pasen, dus we gaan samen heerlijk genieten.

Geplaatst

Leeuw sorry, helemaal vergeten maar GEFELICITEERD!!!lekker genieten : )))

Geplaatst

@seef, voor jou dus ook nog maar een weekje wachten en dan is de kleine er, spannend!

@wensmama, fijn dat het nu allemaal goed gaat en nu lekker genieten van elkaar.

Ik ben vanmorgen even langs de huisarts gegaan, want ik ben ook echt snel benauwd. Wilde graag weten of er niks op mijn longen te horen was of dat ik misschien een te hoge bloeddruk had. Bij mijn dochter had ik met 39 weken namelijk ineens een te hoge bloeddruk, terwijl ie daarvoor steeds goed was. Gelukkig niks op de longen en bloeddruk ook goed. Er is ook nog op HB geprikt en op crp-waarde, om te kijken of er geen virus bij zit. Dit was allemaal goed, dus het is een normale verkoudheid. Codeine mag helaas niet. Heb nu noscapinedrank dit mag wel en ga ik voor de nacht nemen.

Geplaatst

Leeuw, gefeliciteerd!

Hope, zet hem op! je bent er bijna! dikke doorzetter!

Annemarie...voor jou wordt het nu ook echt spannend!

En Seef...ook al bijna!

Anita; super dat de bv nu goed loopt.

Hier nog wat groeizorgen... ze drinkt kort, maar poept en plast goed. En ze groeit heel langzaam. na contact met een lactatiekundige weet ik nu dat de vettere melk wat later komt en dat ze die dus wat te weinig binnenkrijgt... die ligt nu in de vriezer te wachten. Gisteren was ze ineens goed gegroeid. De kraamhulp heeft de weegschaal achter gelaten, dus zo maar eens zien wat die vandaag vertelt... pfff... dit gedoe vind ik maar zwaar. lichamelijk gaat het in ieder geval goed met ons. ben zelf verbaasd over de snelheid van mijn herstel.

lieve Okaasan, ik hoop zo ontzettend dat het inmiddels goed met jullie gaat....

Geplaatst

Even heel kort. Want kind aan de borst en dichtvallende ogen bij mij.

Het gaat een heel stuk beter. Zal binnenkort proberen mij verhaal hier te doen. Morgen laatste dag kraamzorg dus nu nog eventjes genieten van alles wat ze voor ons doet.

Gast AnitaN78
Geplaatst

Sterkte morgen Okaasan... Vreselijk als kraamzorg weggaat... Had het idee dat ik nog helemaal niets wist en vond haar hulp zo ondersteunend.

En Hope... Spannende dag! Denk aan je.

Maaike: fijn zo snel herstel. Mijn lijf is ook snel weer in shape en zonder klachten. Da's erg fijn. Had flinke last eerst van aambeien, hadden jullie dat ook? Brrr... Curator tabl en zalf hielpen me er goed bij.

Vandaag met Norah naar de Appie Hein geweest. Vond het toch spannend zo alleen met haar op pad.

Ben qua emoties nog wel erg wiebelig. Zag een bevalling op tv en werd er erg emotioneel van.

Zal hopelijk met de tijd wel beter gaan.

Geplaatst

Fijn dat je de weegschaal hebt kunnen lenen Maaike. nu maak je je zorgen dat ze niet snel genoeg groeit.... over een tijdje gaat het je te snel! 😉

Ach okaasan, wat goed dat het de goede kant op gaat! Neem je tijd 😘

Oh Anita ik heb zo'n zin om met de baby's naar de appie te kunnen! Hihihi

En die emoties bij het zien van een bevalling gaat blijven hoor! Yorick is 7 en ik kan er ook nog niet naar kijken zonder te janken 😉

Geplaatst

Hi meiden! Gisteravond, 26 maart is om 19:42 onze zoon C.olin A.rmèn geboren. Hij weegt 2930 gram en is 50 cm. We zijn zo intens gelukkig en dankbaar. Keizersnede was een living hel!! Ze kregen ons zoontje er moeilijk uit door littekenweefsel. En daarna moesten ze mijn baarmoeder eruit halen om de cyste en eierstok en eileider eruit te halen. Maar dan word er giga aan je buikvlies getrokken en dat is niet te verdoven behalve algehele narcose. En dat wilde ik absoluut niet. Omdat mijn zoontje niet bij me kon zijn, ik nog langer op de verkoever lag, en ik word kots kots ziek van narcose. En borstvoedingsproblemen zou krijgen. Dus tja... Ruggenprik werkte uit dus ik heb één uur lang de hel van pijn, zo'n verschrikkelijke ongekende pijn moeten doormaken. Verschrikkelijk....een operatie met slechte verdoving omdat het niet te verdoven was. Dus veeeeel morfine gehad. Maargoed het is eruit. Artsen schrokken nogal van de grote. Nu pas zagen ze hoe erg dat ding mij pijn deed en hoe erg het C.olin opzij duwde en hij zich slecht kon bewegen. Die cyste was 15x8x5 cm! Ons mannetje doet het goed, drinkt goed uit de borst. Hij is prachtig!!!! Ik veeeel pijn, maar ach, kan mij het schelen ; ))) We zijn zooooo blij en genieten vol op!

Gast AnitaN78
Geplaatst

Jemig Hope! Wat heb jij wat moeten doorstaan!!

Gefeliciteerd met jullie Colin Armèn en met die ellendige cyste die nu weg is!

Wat een hel heb je moeten doorstaan. Neem veel tijd en rust te herstellen!

Geplaatst

Jaaaa daar is hij dan!!!! Wat een mooie naam! Stond ook heel lang op ons lijstje 😊 wat een verhaal joh, maar wat heb je het goed gedaan. Fijn dat je borstvoeding goed gaat. Ik wens je heel veel beterschap dat je maar weer snel de oude bent. Geniet!

Gast AnitaN78
Geplaatst

wie hoeveelste uitgerekend jongen/meisje geboren

Anita 1e kindje 2e verse tp 11 maart 2015 meisje Norah

Leeuw 2e kindje 3e (tese) icsi 12 maart 2015 meisje Noor

Wensmama 1e kindje 3e verse tp 13 maart 2015 meisje Elma

Maaike 1e kindje cryo tp 2e ivf 16 maart 2015 meisje Jenthe

Femmie 2e kindje spontaan 23 maart 2015

Okaasan 1e kindje 5e icsi/20e tp 27 maart 2015 verrassing Merlijn

Minime 1e kindje 4e verse tp Icsi (1e keer) 29 maart 2015 meisje

Hope 2e kindje cryo tp 10 april 2015 jongen Colin Armèn

Kim 2e kindje cryo tp 11 april 2015 jongen

Simone 2e kindje cryo tp 16 april 2015

Seef 2e kindje cryo tp 14 april 2015 jongen

DvdW 1e kindje 1e IVF verse tp 22 april 2015

Annemarie 2e & 3e kindje verse tp ivf 26 april 2015 2 jongens

Geplaatst

Oh hope, wat een verhaal. Jeetje mina, maar hij is er, van harte gefeliciteerd! Je bent de eerste van april in ons topic die bevallen is.

Ik wens jullie alle geluk van de wereld en jou een heel voorspoedig herstel!

Zo mooi & zo bijzonder.

Ons guppie is geboren op 18 maart 2015!

Geplaatst

Hope, van harte gefeliciteerd, maar wat een heftig verhaal. Hopelijk verloopt je herstel goed en mogen jullie snel naar huis.

Ik ben vanmorgen weer bij de huisarts geweest, omdat ik nu ook nog een kaakholteontsteking erbij heb. Zit nu aan de antibiotica. Nu maar hopen dat dit snel gaat helpen. Straks nog naar de vk voor controle.

Gast AnitaN78
Geplaatst

Brrr Hope... Lees net je verhaal terug en krijg er gewoon de bibbers van. Jouw ks klinkt echt als een kleine hel... Hoe kijk je er nu tegenaan meid? Lijkt me toch dat het erg heftig moet zijn voor je.

En je eierstokken eruit... Houdt dat dan in dat je nooit meer zwanger zal worden?

Pff...

Vond mijn bevalling echt gruwelijk, maar besef me dat het altijd erger kan als ik jouw verhaal lees...

Sterkte met dit een plekje geven!

Ben benieuwd hoe het nu met jullie gaat!

Geplaatst

Ik breek even in, jeetje Hope wat een hel van een "na"bevalling zeg...mijn hemel!

Maar van harte gefeliciteerd met jullie mooie mannetje, heel veel geluk!!

Geplaatst

Poeh, er gebeuren toch wel wat heftige dingen hier in het topic :-(

Hope, van harte gefeliciteerd met jullie zoon C.olin! Ik hoop dat met t kleintje alles goed gaat?

En met jou natuurlijk ook. Jeetje wat een nare ervaring moet dit geweest zijn voor jullie. Ook al ben je natuurlijk dolgelukkig dat de kleine jongen er nu is. Hou je rustig en ik hoop dat je lichamelijk en geestelijk snel hersteld.

Jeetje Kim, bij jou zit het ook niet mee. Sterkte meis.

Hier was vanmorgen met de thuismonitoring de ctg van het kleintje niet goed, zijn hartslag had dipjes, dus hup naar t ziekenhuis. Daar 2x voor een lange tijd opnieuw aan de ctg gelegen. Rond 16.15u kwam de gynaecoloog en zei dat ik zelf mocht beslissen of ik wilde blijven. Bij onze S.elah ging het 2,5 jaar terug hetzelfde (dipjes in de hartslag) en die is toen uiteindelijk dezelfde dag gehaald. Nu vond de gynaecoloog de hartslag dalingen niet verontrustend dus daarom vroeg hij waar ik me goed bij voelde. Dus ik ben fijn weer naar huis gegaan. Lekker geslapen en lig nu relaxed op de bank. Morgenochtend vroeg komen ze weer langs, dus dan zullen we zien hoe het gaat...

Gast AnitaN78
Geplaatst

Spannend Seef! Fijn dat jij er rustig onder blijft.

Hè gets Kim. Die ellendige ontstekingen. Hopelijk slaat ab gauw aan.

Geplaatst

Breek even in

Jeetje hoop wat een hel zeg hopelijk kan je nu beetje genieten

Van harte gefeliciteerd

Dames succes met de laatste loodjes

Geplaatst

Gefeliciteerd met jullie zoontje, Hope!

hier heel wat afgejankt... Jenthe ( en ik mag blijven) is opgenomen op de kinderafdeling.

ze groeit te langzaam, had steeds minder energie om te drinken en had nu echt weer op geboortegewicht moeten zijn.

gelukkig geen enge dingen gevonden, en ik heb abslouut vertrouwen in ons meisje.

Ze wordt nu in ieder geval goed nagekeken en heeft vannacht bewezen minder suf te zijn :-)

Nu weer nr ons meisje, ik was even thuis voor de hondjes

Geplaatst

C.olin is vandaag opgenomen : ((( vanmorgen was hij ineens niet lekker. Bloedgeprikt, glucose, bloedgas, bilirubine (geel zien), waren goed. Maar de ontstekingswaarden waren 22. Niet erg hoog, maar wel verhoogd. Nu ligt hij ineens op medium care, en ik lig beneden. Heb zoveel gehuild. Ik kan nog niets door die keizersnede. Elke 3 u moet ik hem voeden. Mijn voeding is wel erg goed en veel. Nu word er weer op ontstekingswaarden geprikt. Als deze hetzelfde is of lager hoeft hij geen antibiotica infuus. Morgenochtend word er dan weer bloedgeprikt, is dat hetzelfde of lager mag hij met mij naar huis, is het hoger krijgt hij n antibiotica infuus. En ligt hij nog n hele week in zh terwijl ik maandag word ontslagen. Mijn andere zoontje is bij mijn ouders. Wij moeten nu schipperen tussen 2 kinderen, terwijl ik amper kan lopen..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden