Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@10eke: bij ons is tot dusver ook niets gevonden.....Bij mijn man is alles goed en ik heb voldoende eicellen en ook van goede kwaliteit. Mijn Amh is 4,69 en ik ben 37. Het zal dus vooral met de innesteling te maken hebben. Iets waar ze niets aan kunnen doen.....Prednisolon en intralipid wil nog wel eens helpen maar dat is niet bewezen.

Iedere poging is gewoon te vergelijken met het gooien van een dobbelsteen.....erg frustrerend!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Mandy, dat klinkt allemaal erg bekend/exact zo als bij ons. Ik had vorige keer enkel 150 gonal f. Daarmee maar 4 eicellen waarvan 3 bij punctie goed leken. Twee bevrucht en teruggeplaatst. Ik hoop met deze nieuwe dosis in deze cyclus meer eicellen te hebben. Ik ben trouwens 29. Stomme innesteling. ..

Geplaatst

@10eke: ik gebruik 125 gonal f en 75 menopur. Eerste behandeling is DD had ik 8 eicellen, allemaal rijp en maar 3 bevrucht. Terugplaatsing van 1 blasto (3BB) en 1 morula......niet zwanger.

Tweede poging had ik dezelfde hoeveelheid hormonen. Ik had 10 eicellen en allemaal bevrucht. Terugplaatsing van 2 blasto's (5AA en 4BB). 5AA is beste wat je kunt hebben maar ondanks dat niet zwanger.

Vanaf nu zegt kwaliteit mij dus ook niets. Vrienden van ons zijn 2x zwanger geworden van een slechte C. Lees vaker dat mindere kwaliteit beter innestelt......

Volgende ronde gaan we gewoon weer gooien met de dobbelsteen.

Ik heb trouwens erg veel last gehad van de prednisolon. Was een zombie.....bleef het liefst de hele dag op bed liggen. Hoop dat jij er geen last van hebt!!! Ik gebruikte overigens 5mg per dag.

Geplaatst

@mandy, ik merk helemaal niets van de prednisolon. Ik gebruik hem nu al een maand ter voorbereiding. Ik moet tot de 10e dag 5 mg nemen en daarna 10 mg.

Dit wordt gewoon voor ons allemaal een goede maand. We hebben zelfs nu al een blauw/roze wachtbankje! :-)

Geplaatst

Hey 10eke :)

Fijn dat je weer aan de slag kunt, Succes hoor!

Ik vind het kiezen van een ziekenhuis wel best moeilijk. We stappen nu over naar Genk, maar als dan ronde 2 weer niks is dan maar naar DD??

Ik zet nu gewoon al mn geld in op deze poging. Het moet gewoon een keer lukken!!

Mama in love je hebt er een mooi lijstje van gemaakt! Goed bezig ;)

@ Mandy ik heb in een onderzoek gelezen dat kinderaspirine de innesteling bevordert omdat het zorgt voor een betere doorbloeding van de baarmoeder. Ik slik dat nu sinds een paar weken.

Helaas geen effect gehad op de cryo tp, maar het is sowieso een supersupplement dus ik blijf het gewoon slikken. (vermindert enorme kans op kanker)

Geplaatst

Ik heb gehoord dat kinderasiprine niet zomaar mag en dat het niet met innestelen te maken heeft, maar met het vasthouden. Dus pas bij positieve test.

Misschien toch even extra navragen bij de arts...

Geplaatst

Kinderaspirine kunnen geen kwaad Vlindermama. Ik slik ze ook, maar heb een verlaagde proteïne S waarde. Gynaecoloog vond de waarde niet laag genoeg om er iets aan te doen. Maar als het me gerust stelde mocht ik ze wel nemen. Afgelopen dinsdag bij de Hematoloog geweest en die vind de waarde wel te laag, dus wil me liever op de antistollingsmiddel hebben. En omdat de progynova de waarde ook kan verlagen nog een keer bloed geprikt en dinsdag de uitslag. Nu moest ik wel doorgaan met de aspirine. Aspirine zorgen er voor dat eventuele klontjes in je bloed worden opgelost, waardoor je doorbloeding van baarmoeder maar ook eierenstokken beter wordt. Eenmaal zwanger zorgt het er voor dat er geen bloedklontjes in de navelstreng komen. Zo is het ons uitgelegd. Let wel op, vitamine E en tarwekiemolie verdunnen ook je bloed!!

Geplaatst

[TABLE=class: grid, width: 750]

[TR]

[TD]Naam:[/TD]

[TD]Soort traject:[/TD]

[TD]Eerstvolgende afspraak:[/TD]

[TD]Datum terugplaatsing:[/TD]

[TD]Testdatum:[/TD]

[TD]Zwanger:[/TD]

[TD]1ste echo:[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Karin1979[/TD]

[TD]Cryo[/TD]

[TD]18 augustus 1e echo[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DeeDee[/TD]

[TD]Cryo[/TD]

[TD]20 augustus 1e echo[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mama-in-love[/TD]

[TD]Cryo[/TD]

[TD]23 augustus 1e echo[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mandy69[/TD]

[TD]Cryo[/TD]

[TD]eigen cyclus[/TD]

[TD]Rond 9 september[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Eslief[/TD]

[TD]3e ICSI[/TD]

[TD]18 augustus 1e FM[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Fenna88[/TD]

[TD]IVF[/TD]

[TD]19 augustus uitgangsecho[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Vlindermama[/TD]

[TD]2e IVF[/TD]

[TD]19 augustus uitgangsecho[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dhana[/TD]

[TD]2e IVF[/TD]

[TD]2 september echo+bloedonderzoek[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]10eke[/TD]

[TD]2e ICSI[/TD]

[TD]21 augustus 1e FM[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

@Dhana: kinderaspirine slik ik ook al 3 pogingen maar ook hier dus nog geen succes. Bij de ivf poging in 2010 heb ik het ook gebruikt en toen was ik wel zwanger maar ik had toen ook acupunctuur.....Tja.....waar ligt het dan aan dat het dan wel lukt he?!?! Ik vind het erg lastig.

Maar inmiddels ben ik na 3 mislukte pogingen dus wel weer gestart met acupunctuur :-) Ik weet nog dat ik er in 2010 erg rustig van werd. Baat het niet het schaadt ook niet....

Geplaatst

lieve meiden, ik wil mij ook graag aanmelden voor het wachtbankje. Ik ben afgelopen maandag gestart met decapeptyl en daar is dinsdag menopur bijgekomen. Dit is mijn 3e IVF poging, de eerste poging 6 eiblaasjes en uiteindelijk 2 embryo's teruggeplaatst, geen cryo's, maar helaas niet zwanger. 2e IVF gestrand omdat ik te weinig eitjes had en dus voor een escape IUI gegaan. Helaas ook zonder resultaat. Nu dus menopur en bij de eerste uitgangsecho dinsdag had ik zowel links als rechts 5 eiblaasjes... had de hoop al opgegeven maar begin nu toch wel weer een klein beetje vertrouwen te krijgen... Ik reageer vrij heftig op de hormooninjecties en ben benieuwd of jullie nog tips hebben....

Geplaatst

[TABLE=class: grid, width: 750][TR][TD]Naam:[/TD][TD]Soort traject:[/TD][TD]Eerstvolgende afspraak:[/TD][TD]Datum terugplaatsing:[/TD][TD]Testdatum:[/TD][TD]Zwanger:[/TD][TD]1ste echo:[/TD][/TR][TR][TD]Karin1979[/TD][TD]Cryo[/TD][TD]18 augustus 1e echo[/TD][TD][/TD][TD][/TD][TD][/TD][TD][/TD][/TR][TR][TD]DeeDee[/TD][TD]Cryo[/TD][TD]20 augustus 1e echo[/TD][TD][/TD][TD][/TD][TD][/TD][TD][/TD][/TR][TR][TD]Mama-in-love[/TD][TD]Cryo[/TD][TD]23 augustus 1e echo[/TD][TD][/TD][TD][/TD][TD][/TD][TD][/TD][/TR][TR][TD]Mandy69[/TD][TD]Cryo[/TD][TD]eigen cyclus[/TD][TD]Rond 9 september[/TD][TD][/TD][TD][/TD][TD][/TD][/TR][TR][TD]Eslief[/TD][TD]3e ICSI[/TD][TD]18 augustus 1e FM[/TD][TD][/TD][TD][/TD][TD][/TD][TD][/TD][/TR][TR][TD]Fenna88[/TD][TD]IVF[/TD][TD]19 augustus uitgangsecho[/TD][TD][/TD][TD][/TD][TD][/TD][TD][/TD][/TR][TR][TD]Vlindermama[/TD][TD]2e IVF[/TD][TD]19 augustus uitgangsecho[/TD][TD][/TD][TD][/TD][TD][/TD][TD][/TD][/TR][TR][TD]Dhana[/TD][TD]2e IVF[/TD][TD]2 september echo+bloedonderzoek[/TD][TD][/TD][TD][/TD][TD][/TD][TD][/TD][/TR][TR][TD]10eke[/TD][TD]2e ICSI[/TD][TD]21 augustus 1e FM[/TD][TD][/TD][TD][/TD][TD][/TD][TD][/TD][/TR][TR][TD]Kaatje1[/TD][TD]3e IVF[/TD][TD]18 augustus 1e FM[/TD][TD][/TD][TD][/TD][TD][/TD][TD][/TD][/TR][/TABLE]

Geplaatst

Spannend kaatje! Toen ik overstapte op menopur was ik er ook echt beroerd van.. vroeg naar bed en alles op je af laten komen.. mijn man had het vooral zwaar ik ben met de hormonen echt een kreng!! Succes

Geplaatst

hi Eslief, ja dat herken ik wel een beetje... de vorige keren had ik vooral na de terugplaatsing maar nu begint het al een stuk eerder :-)

Mama in love, bedankt voor het toevoegen aan het overzicht. Ik heb a.s. maandag de 2e uitgangsecho om te zien hoe de eitjes zijn gegroeid, bedoel je dat met FM?

Geplaatst

Folikel meting is fm:) ik mag ook maandag.. hoop dat er nu eens wat meer groeien! De menopur hakte er bij mij best flink in.. normaal was ik ook wel onredelijk door hormonen maar de meno was 10x zo erg.. ik heb nu vooral heel veel last van hoofdpijn

Geplaatst

Dat dacht ik al... wat spannend zeg dat jij ook maandag mag, dan lopen wij zo goed als gelijk... Ik heb ook hoofdpijn ben bij vlagen zelfs een beetje misselijk van de menopur, dat had ik bij de Gonal F niet... ik begrijp niet dat ik mezelf niet meer onder controle heb door die hormonen, ik zie wat ik doe en hoe bitcherig ik kan zijn maar toch kan ik het niet tegenhouden.... Ik hoop ook voor je dat je nu meer eitjes hebt!

Geplaatst

Hahah kaatje heel erg herkenbaar!! Normaal was ik onredelijk en zag dat achteraf wel in.. nu weet ik dat ik onredelijk ben maar zal en moet gelijk hebben ook al weet ik dat het niet klopt..we lopen idd gelijk op al ben jij wel eerder gestart met stimuleren:) spannend weer! Mijn laatste punctie was een tegenvaller dus zie er een beetje tegenop

Geplaatst

Karin ik heb de eerste 3 dagen ongeveer echt mega hoofdpijn gehad van de Progynova! Het wordt nu gelukkig stukken minder maat wat een ellende was dat zeg met 2 kleine kindjes en barstende hoofdpijn!

Geplaatst

En ik me maar afvragen waarom ik de afgelopen dagen zo'n hoofdpijn heb haha. Progynova dus :( Nou ja het is maar tijdelijk, en hopelijk voor een heel goed doel. Begin een beetje zenuwachtig te worden nu. Stekende pijn rond mijn eierenstokken... bang voor een cyste. Of kan het ook door de Progy komen?

Geplaatst

Oh gelukkig, ligt dus niet aan mij. Vandaag gaat het ook wel beter moet ik zeggen.

DeeDee ik heb geen last van mijn eierstokken, maar misschien is dat niet bij iedereen zo.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden