Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo, via via werd ik op dit forum gewezen, leuk dat het er is! Ik ben zelf vandaag precies twaalf weken geleden bevallen van een zoon, Wessel. Hiervoor waren twee ivf pogingen nodig en bij poging drie is icsi toegepast. Poging drie was gelukkig succesvol. We zouden er heel graag een tweede bij willen, maar gezien mijn leeftijd (ik ben net 43 geworden) wordt dit wellicht lastig. Hopelijk vind ik op dit forum tips, mogelijkheden, etc. Groetjes!

Posted

Hallo Milajuul, welkom op het forum!

Leuk dat je jezelf hebt voorgesteld aan de anderen; wij wensen je een goede tijd op Het IVF-Moeders Forum.

Posted

Hoi,

We zijn nieuw op dit forum en voor ons is de ivf/ICSI procedure ook nieuw.

We zijn in Gent onder behandeling, maandag de eerste echo ivm het aantal follikels.

Ik voel me goed, juist meer energie.

Wie weet ontstaan hier leuke contacten.

Hope&Faith

Posted

Hoi hoi,

Ben al een paar jaar met ivf bezig in buitenland en wil maar niet lukken. Nu op zoek naar anderen met ervaring met intralipid en tips waar en door wie en hoe ik het kan laten doen want de huisarts en gyn willen het niet voorschrijven.

Wie weet kan hier iemand mij bij helpen?

Posted

Hallo allemaal

Ik ben Shanty 39 en sta aan het begin van icsi en micro tese bij mijn man na een mislukte hersteloperatie. Wij gaan voor Gent wachten nu op de eerste intake.

• 2 weeks later...
Posted

Hallo, mijn naam is Tineke en ik ben 37 jaar oud. Na moeilijke jaren van miskramen, iui en icsi is het nu eindelijk gelukt. Ik ben nu ruim 14 weken zwanger en vind het nog altijd erg spannend. Door een aantal goede echo's, bemoedigende woorden van de verloskundige en een goede combinatietest, durf ik er langzaam een beetje vertrouwen in te krijgen. Het lijkt me leuk hier ervaringen van andere te lezen en eigen ervaringen te delen.

• 3 weeks later...
Posted

Hoi, ik ben Zuuske, 37, wel nieuw op dit forum, helaas niet in de wereld van IVF. We hebben al heel wat achter de rug, met teleurstellend resultaat. (In het kort; 8 iui's, ivf geen bevruchtingen, daarna vier icsi's waarvan 2x vroege miskraam). Of we voor een zesde poging gaan? Voor die beslissing staan we nu, dus kan wel wat nieuwe input gebruiken. Dat en herkenning hoop ik oa hier te vinden.

Posted

Hallo Zuuske, welkom hier! Klinkt heel herkenbaar jouw verhaal. Wij staan ook al voor de 7e poging. Het is moeilijk om te stoppen, je verlegd iedere keer je grenzen. Gelukkig ben je pas 37 en heb je, wat dat betreft, nog even. Bij welk ziekenhuis zit je?

Wil je iig heel veel succes wensen.

Liefs,

Noes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Posted

Hoi. Ik ben Poppieke en ook nieuw hier. In mijn zoektocht naar lotgenoten ben ik hier terechtgekomen.

Ik ben een moeder van een 5jarig zoontje dat na één ivf poging ter wereld is gekomen.

Nu ben ik volop bezig voor een broertje of zusje.

Groetjes

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use