Ga naar inhoud

Wachtbankje november 2014

Aanbevolen Berichten

• Reacties 417
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_grid, width: 550]

[TR]

[TD]
Naam:
[/TD]

[TD]
Traject:
[/TD]

[TD]
volgende afspraak:
[/TD]

[TD]
TP:
[/TD]

[TD]
Testen:
[/TD]

[TD]
Zwanger?
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Vera1981
[/TD]

[TD]
verse tp
[/TD]

[TD]
18-11 eerste termijn echo
[/TD]

[TD]
23-10
[/TD]

[TD]
3 november
[/TD]

[TD]
JA
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
missmup
[/TD]

[TD]
verse tp
[/TD]

[TD][/TD]

[TD]
31-10
[/TD]

[TD]
12-11
[/TD]

[TD]
NEE
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Jiz
[/TD]

[TD]
cryo tp
[/TD]

[TD][/TD]

[TD]
4-11
[/TD]

[TD]
14-11
[/TD]

[TD]
NEE
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
wishful thinking
[/TD]

[TD]
cryo tp
[/TD]

[TD][/TD]

[TD]
4-11
[/TD]

[TD]
15-11
[/TD]

[TD]
JA
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
tweede
wens
[/TD]

[TD]
cryo tp
[/TD]

[TD][/TD]

[TD]
6-11
[/TD]

[TD]
20-11
[/TD]

[TD]
JA/NEE
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
mamapapa
[/TD]

[TD]
cryo tp
[/TD]

[TD][/TD]

[TD]
7-11
[/TD]

[TD]
21-11
[/TD]

[TD]
JA/NEE
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Simha
[/TD]

[TD]
cryo tp
[/TD]

[TD][/TD]

[TD]
11-11
[/TD]

[TD][/TD]

[TD]
JA/NEE
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Diana1974
[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]
11-11
[/TD]

[TD]
24-11
[/TD]

[TD]
JA/NEE
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
framboos85
[/TD]

[TD]
cryo tp
[/TD]

[TD]
18-11 folikel meting
[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]
JA/NEE
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Hope&Faith
[/TD]

[TD]
2e IVF
[/TD]

[TD]
19-11 uitgangsecho
[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]
JA/NEE
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Het lijstje aanpassen is zoo dubbel. Ik verander liever iemand in groen dan in grijs... Maar het is weer up-to-date.

Hoi Framboos, ik snap je gevoel, je gunt het iedereen omdat we zelf zo goed weten wat een emotionele rollercoaster het is. Vera hoe gaat het nu met je? Wishfull gefeliciteerd fijn!

jizz en missmup heel veel sterkte xxxx

de rest heel veel succes en ook sterkte xxx

liefs Hope&Faith

XXXXXX

Geplaatst

Ohnee tweedewens, laten we hopen dat het bij die 3 druppels blijft! Positief blijven hoor, het is nog niet voorbij.

@ Wish Voel je je al zwanger? :-)

Met mij ook alles goed. Eigenlijk geen kwaaltjes.... hoop dat dat niet negatief is. Dinsdag een spannende dag, de eerste echo. Dan ben 6 weken en 3 dagen zwanger. Als het goed is zouden ze dan een kloppend hartje (of misschien wel 2) kunnen zien. Heb natuurlijk veel miskramen gehad maar verloor ze altijd tussen 4 en 6 weken. Meestal dag 40. Zit nu op dag 43, dit is mijn record!:-) Dus ik heb goede hoop.

Geplaatst

Meiden, bedankt voor jullie lieve berichtjes. Na vanmiddag geen bloedverlies meer. Maar dit heb ik eerder gehad en uiteindelijk werd ik dan toch ongesteld. Er bestaan ervaringen met bloedverlies en toch zwanger zijn, maar ik geloof daar voor mezelf niet zo in. Morgenochtend een test doen.

@vera wat spannend voor jou dinsdag. De eerste termijn echo is voor iedereen spannend maar voor jou moet die extra spannend zijn! Ik hoop, na alles wat je mee heb moeten maken, dat je heerlijk mag gaan genieten dinsdag!

Geplaatst
@jiz het is vandaag idd 14 dpo. Maar ik ga pas testen op 18 dpo. Het advies van het ziekenhuis.

Ik heb een paar dagen last van lichte obstipatie en vanaf gistermiddag een licht ongi-gevoel. Maar dat kan nog alle kanten op. Meestal dient de ongi zich 2 dagen van te voren aan met roze of bruin verlies. Nog niets gezien. En toch ben ik bang voor een neg test. Ik kan niet geloven dat het gelukt zou zijn. Ik leeg liever nog een paar dagen tussen hoop en vrees dan dat het ineens allemaal klaar is.

@mamapapa hoe gaat het met jou? Ik zie dat ik 1 dagje voor loop op jou. Wacht jij ook tot de 21e?

Gaat goed. En met jou?

Ik heb vanmorgen getest maar was spierwit.

Ik ga niet meer testen! Pas vrijdag weer haha.

Ik denk dat het nog te vroeg is om positief te testen of niet?

Ze zeggen dpo is dag vanaf punctie dus geen terugplaatsing? Bij mn verse Blastocyste was ik 2 dagen voor test dag ongesteld geworden en nu heb ik een morula teruggeplaatst gekregen. Kan het zijn dat het nu al ingenesteld is? En genoeg hcg? Sorry voor de vragen haha dit is allemaal nieuw voor me.

Geplaatst

@Vera: ja, maar dat voelde ik me voor de test al. Ik zei mijn man de vrijdag na de terugplaatsing al dat ik zeker wist dat ik zwanger was. Daarom heb ik het misschien ook wel volgehouden om niet eerder te testen. Inderdaad spannend, eerste echo! Maak jij je ook zorgen of alles wel goed gaat?

@mamapapa: je zit nu 10 dagen na de terugplaatsing, toch? Volgens mij zou een vroegtest dan moeten kunnen, maar kun je het resultaat niet helemaal vertrouwen als het negatief is. Je kunt nog te weinig hcg hebben om te meten.

@tweedewens: wat rot voor je...

Geplaatst

Voor degenen die zwanger zijn GEFELICITEERD!!! Spannende tijd blijft het tot de kleine spruit geboren is.

Voor de meiden die nog moeten testen heel veel sterkte met wachten! Probeer positief te blijven ook al is dat echt heel moeilijk.

Voor iedereen waarbij het niet zo mocht zijn: Hele dikke knuf!!!!

@wishful: goed uitgekozen dag voor de 1ste echo......geboortedag van onze zoon :)

Geplaatst
@Vera: ja, maar dat voelde ik me voor de test al. Ik zei mijn man de vrijdag na de terugplaatsing al dat ik zeker wist dat ik zwanger was. Daarom heb ik het misschien ook wel volgehouden om niet eerder te testen. Inderdaad spannend, eerste echo! Maak jij je ook zorgen of alles wel goed gaat?

@mamapapa: je zit nu 10 dagen na de terugplaatsing, toch? Volgens mij zou een vroegtest dan moeten kunnen, maar kun je het resultaat niet helemaal vertrouwen als het negatief is. Je kunt nog te weinig hcg hebben om te meten.

@tweedewens: wat rot voor je...

Ik wacht geduldig af tot vrijdag en dan testen. Ik heb verder geen bloed verloren. Ik heb wel beetje krampen sinds vroeg in de middag. Krampen aan de lies en banden

Geplaatst

Ja ik maak me super veel zorgen! Kijk natuurlijk al weken uit naar morgen, maarja als het niet goed is....... Is het gelijk zo definitief. Het is toch afwachten! Nog 1 nachtje:-)

Geplaatst

Vera, heel veel succes morgen, ik duim voor je!!

Ik weet maar al te goed hoe spannend het is in jou geval. Maar ik heb er wel een goed gevoel bij (voor wat het waard is).

Tweede wens, niet leuk, dat afwachten! hoop dat je niet ongesteld wordt.

Hier is het in alle hevigheid losgebarsten, bah! Voel me vandaag een beetje in een dip. Meestal duurt dat niet zo lang, hopelijk nu ook niet.

Mamapapa, jammer een witte test. wat voor dag zit je dpo?

Geplaatst

Vera sterkte morgen, duim voor je.

jizz sterkte XXX verwen jezelf en je mag je ...voelen. Hoop dat je het een plekje kunt geven.

andere danes, succes en sterkte in welke fase je ook zit.

liefs Hope&Faith

Geplaatst

Meiden,

vanmorgen vroeg getest en HELAAS negatief. : ( Inmiddels is de mens aan het doorzetten met alles erop en eraan.

We zijn er kapot van. En vervolgens ook onder de indruk van onze eigen emoties. Dat deze zo heftig zijn. Alle keren waren we oersterk, maar nu is de koek op. Niet zo raar, dit was onze laatste kans. Ik ben zeer gelukkig dat ik mama ben en super trots op onze kleine meid. Maar de wens voor een tweede was even sterk als de eerste. Je houdt toch van al je kindjes evenveel? Da's een beetje hetzelfde. We zijn verdrietig dat onze kleine meid enig kind blijft. Verdrietig voor haar. Ik denk wel dat het verwerken van het gemis van een tweede makkelijker te verwerken is, dan wanneer je helemaal met lege handen staat.

Meiden, bedankt voor jullie steun!!! En heel veel succes voor degene die nog in het traject zitten. En sterkte voor degene die teleurgesteld zijn. xx

Geplaatst

Tweedewens Aaaah jammer. Knuffel.

Vera heel veel succes morgen

Jiz balen meid

Uh ik weet dat ik op 7 november tp had van een cryo morula en 21 november mag testen. Op hoeveel dpo zit ik dan?

Geplaatst

@mamapapa: dpo betekent days past ovulation. Je moet dus gewoon het aantal dagen vanaf je eisprong tellen. Menstruatie komt 2 weken na de eisprong, normaal gesproken.

@tweedewens: ik vind het echt heel erg voor je....en ook voor jou, Jiz

Geplaatst
Meiden,

vanmorgen vroeg getest en HELAAS negatief. : ( Inmiddels is de mens aan het doorzetten met alles erop en eraan.

We zijn er kapot van. En vervolgens ook onder de indruk van onze eigen emoties. Dat deze zo heftig zijn. Alle keren waren we oersterk, maar nu is de koek op. Niet zo raar, dit was onze laatste kans. Ik ben zeer gelukkig dat ik mama ben en super trots op onze kleine meid. Maar de wens voor een tweede was even sterk als de eerste. Je houdt toch van al je kindjes evenveel? Da's een beetje hetzelfde. We zijn verdrietig dat onze kleine meid enig kind blijft. Verdrietig voor haar. Ik denk wel dat het verwerken van het gemis van een tweede makkelijker te verwerken is, dan wanneer je helemaal met lege handen staat.

Meiden, bedankt voor jullie steun!!! En heel veel succes voor degene die nog in het traject zitten. En sterkte voor degene die teleurgesteld zijn. xx

Tweedewens, heel herkenbaar wat je schrijft. Het is een loterij, ik vind het heel vervelend voor jullie. Hoop dat jullie dit samen een plekje kunnen gaan geven. Geniet van elkaar.

Liefs Hope&Faith

Geplaatst
@mamapapa: dpo betekent days past ovulation. Je moet dus gewoon het aantal dagen vanaf je eisprong tellen. Menstruatie komt 2 weken na de eisprong, normaal gesproken.

@tweedewens: ik vind het echt heel erg voor je....en ook voor jou, Jiz

Ik weet niet 2 wanneer mijn eisprong is.

Ik krijg alles terug geplaatst kunstmatig.

Ik zelf menstrueer niet enkel met menstruatie opwekkers. Daarom weet ik niet hoe ik mijn dpo kan berekenen haha. Weet alleen tp op 7 november.

Geplaatst

Ja lastig mamapapa.. je zou er een paar dagen af kunnen trekken omdat de emmy er al was.. dus zeker 3 dagen dan zou je vandaag op 14 dagen zitten;) maar 21 is safe dan moet het positief zijn

@tweedewens.. shit zeg dikke knuffel

Geplaatst

@tweedewens: heel veel sterkte met het verweken van deze zware klap. Ik snap wat je schrijft over het gevoel van een 2de. Want zo zijn wij ook weer begonnen met het traject.

@wishful: vanaf morgenmiddag mag ik ook hier plaats nemen. Morgen hebben we de inseminatie, dus dan mag ik op 4dec testen. Precies op de verjaardag van onze zoon.

@mamapapa: sterkte met wachten! Zou toch echt wachten tot de test dag. Maar wel lastig dat je geen richtlijn hebt.

Geplaatst

Ach Tweede wens, jullie dus ook. Wat een k*t gevoel he!!

zo definitief, zo veel gevoelens. idd kleine meid geen broertje of zusje, ook niet echt leuk. Maar gelukkig heb je haar wel! knuffel vanaf hier.

Mamapapa, ik denk dat jou "denkbeeldige" punctie dan 3 november is. Een morula is normaal gesproken 4 dagen, dus die dagen trek je van 7 november af.

Dan zit je nu op 15 DPO. Klopt dus dat 21 november 18 dpo is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden