Ga naar inhoud

Wachtbankje november 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ow wat balen Hope&Faith! Is het in een relatief korte tijd op te lossen met tabletten? Te laag of te hoog? Het zou wel kunnen verklaren waarom het nog niet gelukt is... Ik heb wel vaker gehoord dat mensen met schildklier problemen moeilijk zwanger raken. Hebben ze dit niet eerder getest? Sterkte in ieder geval, hopelijk voel je je gauw wat beter...

• Reacties 417
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo meiden, zou graag weer aanschuiven op het bankje. Vanmorgen fm meting gehad, ong. 5 grote en nog een paar kleintjes. Ik hoor vanmiddag of ik maandag of dinsdag punctie heb.

H&F het zit je niet mee. Hoop voor je dat de medicatie snel aanslaat zodat je toch snel kunt beginnen.

Meiden succes met jullie behandeling.

Geplaatst

Oo k ik zou graag weer aansluiten. Karin ik heb gister te horen gekregen dat ik dinsdagochtend de punctie heb. We lopen dus gelijk op. Spannend. Doe jij icsi of ivf?

Dames die nog wachten, succes.

Geplaatst

Hoi

Vrijdag had ik een knaltest in handen zondag nog 1 gedaan is deze een stuk minder te zien.

Morgen nog naar vu voor test maar ik verwacht niet echt positief nieuws te horen

Groetjes diana

Geplaatst

Diana ik ga voor je duimen. Heb je wel de zelfde test gebruikt. Of een ander merk?

karin ik doe ook een icsi poging. Heb nu twee weken gonal gespoten en vanavond de pregnyl zetten. Dan dinsdag de punctie. Wanneer heb jij de terugplaatsing, als alles goed gaat.

Ik als het goed gaat vrijdag. Ik vond dit zelf erg snel dacht dat het vaker op dag vier na de punctie plaats vindt, nu dus dag drie.

Geplaatst

Hoi meiden,

bedankt voor jullie reacties, Tsh is te hoog, nu hopen dat de waarde daalt.

en nee was nog niet eerder gestest, maar komt wel goed daar vertrouw ik op.

iedereen met een startecho, FM of punctie heel veel succes op naar een tp.

liefs Hope&Faith xx

Geplaatst

Hope en Faith, moet je wachten tot het uit zich zelf daalt of kun je hier zelf wat aan doen, of innemen?

Hopelijk krijg je volgende maand goed nieuws en kun je gaan starten.

Geplaatst

Hi dames, lees hier mee en leef met jullie mee. Het gaat hier allemaal zo snel met jullie berichten; dat ik maar een beetje opvang.

Diana; wij hadden op zelfde dag tp zag ik; ik mag pas dinsdag testen. Ik heb vaak op testdatum een lichte test gehad ( ik heb nog nooit eerder durven testen) wat betekende dat er even iets was, meer niet. Hoop voor jou dat je morgen beter nieuws van ziekenhuis krijgt. Dinsdag mag ik thuis testen, indien positief dan volgt ook een bloedtest voor een beetje meer zekerheid.

Succes allen hier

Geplaatst
Hope en Faith, moet je wachten tot het uit zich zelf daalt of kun je hier zelf wat aan doen, of innemen?

Hopelijk krijg je volgende maand goed nieuws en kun je gaan starten.

Hoi minima,

ik zit nu aan de medicatie en hopelijk slaat dat aan, ben nu zo labiel als maar zijn kan. Probeer wel positief te blijven en ben wel blij dat dit nu geconstateerd is, met een beetje hulp kunnen we nu wel zwanger blijven.

als mijn waarde goed is voor een zwangerschap. Vanmiddag naar de huisarts om te horen hoe of wat.

het komt echt wel goed, duurt alleen wat langer.

En jullie succes morgen, in welk zkh zijn jullie?

Liefs Hope& Faith xx

Geplaatst
Diana, heb je al bloedgeprikt? Ik duim nog steeds op goed nieuws.

karin1979 hoe ging de punctie? Goede opbrengst.

@ Diana, ben ook benieuwd, spannend hoor xx

@ Karin is je punctie goed gegaan, niet te veel pijn ervan?

@ simha spannend voor je morgen?

@ Eslief hoe is het gegaan vandaag?

in welk zkh zijn jullie?

ik duim voor jullie xx

liefs Hope&Faith

Geplaatst

K*t tnx voor vragen;) donderdag terug en besluiten of we de poging stoppen.. we gaan zo en zo de overstap maken naar dusseldorf bij de volgende poging..

Geplaatst

Hallo meiden, vanmorgen punctie gehad. 11 eicellen, nog even afwachten of ze wel allemaal rijp zijn. Als alles goed gaat do de tp.

Simha succes morgen, zal voor je duimen.

Minima hopelijk heb je morgen ook een goede punctie.

Diana we blijven duimen tot we wat van je horen.

Hope&faith heb je wel wat duidelijkheid gekregen over hoe snel de medicatie moet aanslaan? Merk je zelf verschil?

Eslief, begrijp uit je reactie dat je niet zo'n goed nieuws hebt gehad. Ik hoop voor je dat het donderdag toch beter is. Sterkte meid.

Geplaatst

11 wat mooi karin!! Beniewd hoeveel er rijp zijn.. nu lekker uitrusten:) 2 eitjes te zien bij mij na 10 dagen stimuleren dus tis prut.. we zullen zien donderdag

Geplaatst

Netjes Karin19792

Hier gestopt met utrogustan.

Sinds vandaag steeds bij het afvegen bruine afscheiding. Denk dat menstruatie opkomst is. Heb steken links!

Is er iemand bij wie hier een kunstmatige cyclus wordt gedaan?

Geplaatst

@mamapapa; voorheen had ik steeds in hormoongestimuleerde cyclus terugplaatsing; na het stoppen van de utrogestan werd ik zo'n 5 dgn later ongesteld..sterkte

Karin1979; prachtig resultaat! Heb je over 2 dagen TP?

Hope&Faith:wat jammer dat het zo loopt allemaal..volgens mij hebben we wel vaker op hetzelfde wachtbankje gezeten; succes en sterkte ook met allemaal bijwerkingen..het afwachten is ook zo rot hé

eslief: al het goed komt langzaam; je hebt er 1 goede nodig;) ik hoop dat er donderdag wat meer productie te zien is. Je schreef eerder over stoppen van behandeling?Bij te weinig breek je af en ga je een volgende ronde weer opnieuw proberen?

Mimima: succes met punctie morgen

Diana: weet je al meer? ben erg nieuwsgierig omdat we gelijk oplopen.

Hier de laatste dag.. morgen testen na TP van 2 cryo's .mega spannend vandaag; durf amper naar de wc.

Nog niks te ontdekken; wel van alles te voelen; maar dit kan zoveel zeggen.

Het is ook nog allemaal maar net na curretage; dus neem ik aan dat mijn lijf ook nog wat over de kop slaat van alle toestanden

Nog geen menstruatie is een goed teken, maar geeft ook weer hoop..ontzettend eng..

(en nee..ik ben geen held in eerder testen)

Geplaatst

@simha ja dikke kans dat ik bij 2 eiblaasjes deze poging afbreek en opnieuw begin maar dat word dan pas januari..daar baal ik dan wel van..poging 4 voor mij dus ik word voorzichtiger

Geplaatst

yeah, Diana helemaal goed. van harte gefeliciteerd.

Karin goede score hoor. Wanneer hoor je hoeveel er bevrucht zijn. In welk ziekenhuis loop jij. Omdat je ook op de derde dag na de punctie een terugplaatsing hebt. Ik heb eerder altijd op dag vier gehad en vroeg me af of dag drie niet te vroeg is. Ik heb wel eens gehoord dat dag vier cruciaal is.

Eslief wat een rot nieuws. Hopelijk groeien er nog wat bij. Hoeveel spuit je? Ik snap dat je voorzichtig omgaat met je pogingen.

Simha voor jou ook erg spannend. Ik blijf door duimen op een positief resultaat voor jou.

Hope&faith, heb je een goed gesprek gehad met je huisarts. Wij lopen in het Rijnstate Ziekenhuis en UMC. Jij?

Geplaatst

@minima 225 menopur ze gaan in zwolle niet hoger dit was de max.. maar wellicht groeit er nog wat bij ik heb mijn positieve knopje door mijn vriendinnetje op dit forum weer gevonden:)

Geplaatst

Hoi lieverds,

iedereen gaat weer door een rollercoaster heen, tussen hoop en vrees. Pfff wat een zwaar traject.

gesprek met de huisarts was fijn, moet mijn rust nemen en hopen dat de medicatie aanslaat. Momenteel merk ik daar nog niet veel van, maar komt goed. Dat vertrouwen heb ik.

iedereen heel veel succes deze week.

Liefs Hope&Faith xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden