Ga naar inhoud

wie start er in januari 2015

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
[[TABLE=class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_grid, width: 750]

[TR]

[TD]Naam:[/TD]

[TD]Soort traject:[/TD]

[TD]Eerstvolgende afspraak:[/TD]

[TD]Datum terugplaatsing:[/TD]

[TD]Testdatum:[/TD]

[TD]Zwanger:[/TD]

[TD]Waar[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wachten[/TD]

[TD]5de icsi/fna[/TD]

[TD]31 dec pilstop. 5 Januari start elonva. 9 januari echo en tweede injectie.

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Istanbul[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Summerbeach[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]31 dec. Pilstop[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pigster[/TD]

[TD]3e IVF[/TD]

[TD]1 januari start aspirine, 6 of 7 januari start menopur 300[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Leuven[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Cerah[/TD]

[TD]ICSI[/TD]

[TD]6 januari start Lucrin uitgangsecho 16 januari[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope&Faith[/TD]

[TD]2e IVF[/TD]

[TD]3e FM 9 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]Gent[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tammy[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[TD]6 januari start decapeptyl 20 januari uitgangsecho[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwijndrecht/Rotterdam [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ACJ1984[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[TD]28 januari gesprek[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]Zwolle[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]AMF[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]7 januari start stimuleren[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwolle[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Welkom A&A

Nu dus wel gelukt met de kleuren

veel gebeurd gisteren op het forum,

het proces IVF en ICSI is vrijwel hetzelfde alleen de wijze van bevruchting is anders. Bij IVF worden de zaadcellen losgelaten op zoek naar het eitje, bij ICSI wordt een zaadcel geïnjecteerd in de eicel.

dus @pigster, wij horen hier ook gewoon thuis hoor

@wachten wat een fijne behandeling en 10 eicellen, toppie

@ACJ bij ons gaat het als volgt, je krijgt een uitgangsecho om te kijken of ervaren cystes zijn. Vervolgens met de verpleegkundige een gesprek over medicatieschema en op welke wijze je kunt spuiten. Op youtube kan je filmpjes vinden mbt prikinstructie. Tijdens dit gesprek wordt er ook een nieuwe afspraak gemaakt. Maar dit is onze ervaring, kan bij een ander zkh anders zijn.

ik merk bij mezelf dat ik een soort van de moed heb opgeven maar de hoop en de wens zeker niet.

mijn mannetje heeft het ook heel zwaar, ik heb gisteren iemand flink de waarheid vertelt, iets wat ik normaal nooit zou doen. Pffff ....traject.

ik laat het nu maar los en onderga het allemaal maar.

vrijdag weer terug, hoop zo dat ze doorgroeien, heb nu helemaal geen buikpijn meer, wel een opgezette buik.

ik wens jullie allemaal heel veel succes en denk dat wij de harde realiteit onder ogen moeten gaan zien.

Liefs Hope&Faith

Geplaatst

@hope&faith zo traag ging het bij mij de laatste keer ook.. maar wel met super resultaat met 6 eicellen en ook alle 6 bevrucht en 4 de vriezer in.. dus voor mij was het langzame echt super.. al had ik er juist een hard hoofd in

Geplaatst
@hope&faith zo traag ging het bij mij de laatste keer ook.. maar wel met super resultaat met 6 eicellen en ook alle 6 bevrucht en 4 de vriezer in.. dus voor mij was het langzame echt super.. al had ik er juist een hard hoofd in

@pigster👻😘

@eslief, ja dat weet ik nog, leefde met je mee. Zou heel mooi zijn, vrijdag weten we meer.

lief van je dat je me op wil beuren. Heb gewoon zin om lekker dronken te worden, zal ik niet doen maar pff ruim een jaar op mijn eten gelet, geen alcohol, ok van de zomer na onze mislukte poging wel een wijntje op.

voelde me daarna schuldig, nog twee nachtjes slapen weten we meer.

xx

Geplaatst

Wat een drukte hier opeens! Alle nieuwelingen, welkom en succes!

ACJ en AMF, gezellig druk in Zwolle want daar loop ik ook! Hope, wil je dat nog even in het lijstje zetten? Ik heb geen idee hoe ik dat doe namelijk.

ACJ, voorbeeldje van mijn schema zodat je een beetje weet wat je kan verwachten: 26 november 2e intake bij de verpleegkundige gehad. Inderdaad prikinstructie, je krijgt alle meds + een schema en je contract mee. Stelt op zich allemaal niet zoveel voor. Ik ben op 17 december begonnen met de pil en op 6 januari met Lucrin. 16 januari heb ik dan mijn uitgangsecho en daarna beginnen met Gonal. Na zo'n 2 weken ofzo de punctie en dan 2 weken wachten.. Zo kan je zelf ook een beetje uitrekenen wanneer jij alles kan verwachten.

AMF, doe jij korte of lange protocol? Met welke meds ben jij nu begonnen? Als je net als ik net bent begonnen met de Lucrin/Deca dan komen we elkaar wellicht wel tegen in de wachtkamer. Heb jij al een eerder traject achter de rug?

Wachten, die medicatie klinkt wel goed eigenlijk. Kan je ook een beetje in de vakantiemood komen?

Hope, haastige spoed... ;) Komt wel goed, kwaliteit heeft nou eenmaal tijd nodig toch?

Tammy, dat gaat ook vlot allemaal. Nou fijn toch, hoef je niet nog langer te wachten.

Succes allemaal meiden!

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_grid, width: 750]

[TR]

[TD]Naam:[/TD]

[TD]Soort traject:[/TD]

[TD]Eerstvolgende afspraak:[/TD]

[TD]Datum terugplaatsing:[/TD]

[TD]Testdatum:[/TD]

[TD]Zwanger:[/TD]

[TD]Waar[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wachten[/TD]

[TD]5de icsi/fna[/TD]

[TD]31 dec pilstop. 5 Januari start elonva. 9 januari echo en tweede injectie.

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Istanbul[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Summerbeach[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]31 dec. Pilstop[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pigster[/TD]

[TD]3e IVF[/TD]

[TD]1 januari start aspirine, 6 of 7 januari start menopur 300[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Leuven[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Cerah[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[TD]6 januari start Lucrin uitgangsecho 16 januari[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwolle

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope&Faith[/TD]

[TD]2e IVF[/TD]

[TD]3e FM 9 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]Gent[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tammy[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[TD]6 januari start decapeptyl 20 januari uitgangsecho[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwijndrecht/Rotterdam [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ACJ1984[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[TD]28 januari gesprek[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]Zwolle[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]AMF[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]7 januari start stimuleren[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwolle[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

ahh even prutsen en het lukt wel :)

Geplaatst

Welkom AMF! Volgens mij lopen wij dan echt bijna gelijk. Als je vandaag bent begonnen, ik namelijk gisteren. Succes iig.

@Hope: probeer echt nog even vol te houden! Je bent er bijna. Tegen ons werd juist gezegd leef zoals je altijd leeft, dus een wijntje op zn tijd kon helemaal geen kwaad. Nu moet ik wel zeggen eerlijk zeggen dat ik er nu wel op let, dat ik geen zalm meer eet en geen alcohol drink.

Nog 2 nachtjes!!! :thumbsup:

Geplaatst

Het cerah, of moet ik zeggen ouwe prutser😜😉😘 goed van je.

idd leuk om meiden van het forum tegen te komen, hoop ik ook op wanneer ik in Gent ben.

maar tot nu toe nog niet iemand ontmoet.

xx

Geplaatst

Dank je cerah!

jij bent dus ook pas net begonnen, gezellig zitten we allemaal in hetzelfde schema een beetje. Maar wel meteen een vraagje, wat bedoelen jullie met het lange en korte traject?

Geplaatst

Zwolle is idd druk ja. Kans groot dat jullie elkaar tegen komen.

Bij mij is dat bijna onmogelijk haha. Ik weet nog van vorige keer dat wel elkaar via fb hebben gevonden en dat ik erg leuk, vooral omdat dat de kinderen bijna allemaal dezelfde leeftijd hebben.

Dus als iemand daar interesse in heeft stuur maar een pb :icon_smile:

Geplaatst
Wat een drukte hier opeens! Alle nieuwelingen, welkom en succes!ACJ en AMF, gezellig druk in Zwolle want daar loop ik ook! Hope, wil je dat nog even in het lijstje zetten? Ik heb geen idee hoe ik dat doe namelijk. ACJ, voorbeeldje van mijn schema zodat je een beetje weet wat je kan verwachten: 26 november 2e intake bij de verpleegkundige gehad. Inderdaad prikinstructie, je krijgt alle meds + een schema en je contract mee. Stelt op zich allemaal niet zoveel voor. Ik ben op 17 december begonnen met de pil en op 6 januari met Lucrin. 16 januari heb ik dan mijn uitgangsecho en daarna beginnen met Gonal. Na zo'n 2 weken ofzo de punctie en dan 2 weken wachten.. Zo kan je zelf ook een beetje uitrekenen wanneer jij alles kan verwachten. AMF, doe jij korte of lange protocol? Met welke meds ben jij nu begonnen? Als je net als ik net bent begonnen met de Lucrin/Deca dan komen we elkaar wellicht wel tegen in de wachtkamer. Heb jij al een eerder traject achter de rug? Wachten, die medicatie klinkt wel goed eigenlijk. Kan je ook een beetje in de vakantiemood komen? Hope, haastige spoed... ;) Komt wel goed, kwaliteit heeft nou eenmaal tijd nodig toch? Tammy, dat gaat ook vlot allemaal. Nou fijn toch, hoef je niet nog langer te wachten. Succes allemaal meiden!
Ik doe een kort traject mijn man gaat binnenkort naar Angola voor zijn werk en we konden gelijk beginnen wat erg fijn is aangezien hij nu hier even kan blijven, ik kon dus gelijk beginnen met prikken op tweede dag van cyclus dit is onze eerste keer dus erg spannend!! Vanochtend durfde ik uiteindelijk niet zelf te prikken vriendin gedaan ik wel zelf Spul er in gespoten morgen nieuwe poging ;-) zal moeten kijken welk spuit het is haha is allemaal erg nieuw voor me ;-)
Geplaatst

Tammy, inderdaad zelfde dag begonnen! Maar ik heb al een paar dagen eerder de uitgangsecho zie ik.

Elkaar tegen komen, dat lijkt me ook wel leuk inderdaad, zitten toch allemaal in hetzelfde schuitje dus begrijpen doen we elkaar tenminste wel :) Dat is toch wel anders met mensen uit mijn omgeving, ze zijn allemaal lief en belangstellend, maar ze hebben geen idee hoe het nou werkelijk is, deze malle molen.

Korte/lange protocol: Ik heb het lange; pil-lucrin-gonal. Sommigen mogen direct aan het begin van de cyclus een paar dagen deca spuiten en dan al de gonal. Gaat allemaal een stukje vlotter ;)

Geplaatst

Is voor ons eerste icsi behandeling dus alles is spannend! Vanochtend durfde ik uiteindelijk niet de naald te doen vriendin van mij gedaan wel zelf spul erin gespoten decapephyl morgen weer een poging! Ik kon gelijk beginnen met spuiten dus kort, niet eerst aan de pil, morgenochtend naar Zwolle voor echo

Geplaatst

Allereerste behandeling ook waarbij je moet spuiten? Ik heb al IUI gedaan dus het spuiten was ik al gewend. Hoewel, manlief spuit bij mij dat vind ik toch wel een stukje relaxter. Fijn dat een vriendin het kon doen!

Wat heerlijk dat je niet eerst aan die vervelende pil moest. Gaat lekker snel dan! Mag ik vragen waarom je het korte protocol mocht doen? Hopelijk een goede echo morgen voor je, lopen we toch niet gelijk.

Geplaatst
Welkom AMF! Volgens mij lopen wij dan echt bijna gelijk. Als je vandaag bent begonnen, ik namelijk gisteren. Succes iig.

@Hope: probeer echt nog even vol te houden! Je bent er bijna. Tegen ons werd juist gezegd leef zoals je altijd leeft, dus een wijntje op zn tijd kon helemaal geen kwaad. Nu moet ik wel zeggen eerlijk zeggen dat ik er nu wel op let, dat ik geen zalm meer eet en geen alcohol drink.

Nog 2 nachtjes!!! :thumbsup:

Lief van je Tammy xx

spannend voor je nu de start er is gaat het allemaal weer in een tempo zometeen.

cerah, ik spuit zelf en de ene keer voel ik wel een prikje en de andere keer helemaal niet.

succes allemaal

Xxx

Geplaatst

Leuk om alle verhalen te lezen. Weet ik een beetje waar ik aan toe ben! Ik ben nu sinds 2 maanden gestopt met chlomid. In oktober 2012 ben ik gestopt met de pil maar het duurde een half jaar voor ik ongesteld werd. Daarna duurde het weer lang en ben ik na een jaar vd pil af geweest te zijn naar een gynaecoloog doorverwezen. Hier kwamen wel tot de conclusie dat ik uit mij zelf geen eisprong kreeg. Toen ben ik begonnen met het slikken van chlomid en dit werkte gelukkig, ik kreeg een eisprong. Na 9 maanden chlomid te hebben geslikt raakte ik nog niet zwanger en moest mijn partner sperma inleveren. Deze uitslag was laag en bleef de komende 2 keren ook laag en doorverwezen naar Zwolle. ICSI is onze enige mogelijkheid om zwanger te worden.

Ik ben in oktober gestopt met chlomid te slikken en gelukkig de afgelopen twee keren spontaan ongesteld geworden. Ik hoop dat ik rond 16 januari ongesteld wordt zodat ik met de pil kan beginnen. Anders zal dit opgewekt moeten worden?? 28 januari dus gesprek met de verpleegkundige. Ik hoop dat dit niet te laat is om te starten,met de hormonen en nog een menstruatie af moet wachten 😕

Ik vind het allemaal heel spannend en ga jullie allemaal volgen. Mezelf spuiten lijkt me best spannend!

Geplaatst
Lief van je Tammy xx

spannend voor je nu de start er is gaat het allemaal weer in een tempo zometeen.

cerah, ik spuit zelf en de ene keer voel ik wel een prikje en de andere keer helemaal niet.

succes allemaal

Xxx

Zie dat ik amf en tammy door elkaar heb gehaald😳

succes met je echo morgen.

Geplaatst
Leuk om alle verhalen te lezen. Weet ik een beetje waar ik aan toe ben! Ik ben nu sinds 2 maanden gestopt met chlomid. In oktober 2012 ben ik gestopt met de pil maar het duurde een half jaar voor ik ongesteld werd. Daarna duurde het weer lang en ben ik na een jaar vd pil af geweest te zijn naar een gynaecoloog doorverwezen. Hier kwamen wel tot de conclusie dat ik uit mij zelf geen eisprong kreeg. Toen ben ik begonnen met het slikken van chlomid en dit werkte gelukkig, ik kreeg een eisprong. Na 9 maanden chlomid te hebben geslikt raakte ik nog niet zwanger en moest mijn partner sperma inleveren. Deze uitslag was laag en bleef de komende 2 keren ook laag en doorverwezen naar Zwolle. ICSI is onze enige mogelijkheid om zwanger te worden.

Ik ben in oktober gestopt met chlomid te slikken en gelukkig de afgelopen twee keren spontaan ongesteld geworden. Ik hoop dat ik rond 16 januari ongesteld wordt zodat ik met de pil kan beginnen. Anders zal dit opgewekt moeten worden?? 28 januari dus gesprek met de verpleegkundige. Ik hoop dat dit niet te laat is om te starten,met de hormonen en nog een menstruatie af moet wachten 

Ik vind het allemaal heel spannend en ga jullie allemaal volgen. Mezelf spuiten lijkt me best spannend!

hi AJC, het prikken gaat steeds beter en natuurlijk is het spannend de eerste keer, gewoon doen en langzaam spuiten, dan heb je minder last van een branderig gevoel.

als je twijfelt over je afspraak, bel dan en leg je situatie voor. Mijn ervaring met Gent is dat jezelf ook inspraak hebt en ze zeker met je meedenken. Ik weet niet hoe dat in Zwolle is.

misschien kunnen andere dames je hierin adviseren, luister naar je gevoel.

sterkte en succes

xxxLiefs Hope&Faith

Geplaatst

Mijn man is deze maand nog hier hij werkt in Angola en einde van de maand gaat hij weer terug ben blij dat het kon niet verwacht! Maar kunnen we nu wel samen doen

Geplaatst
Mijn man is deze maand nog hier hij werkt in Angola en einde van de maand gaat hij weer terug ben blij dat het kon niet verwacht! Maar kunnen we nu wel samen doen

Ja dat is ook fijn, samen door dit traject. Kan je elkaar ook opvangen en ondersteunen.

succes xx

Geplaatst

amf, Poeh, maar dat is wel pittig want daarna zit hij in het buitenland en jij tijdens de ellendige wachtweken hier in NL? Maar veel spammen hier op het forum dan ;) Wie weet wonen we ook wel bij elkaar in de buurt, aangezien we beide in Zwolle lopen.

Wel super fijn dat ze in Zwolle mee gedacht hebben en je al sneller mocht beginnen dan verwacht. Spannend hoor, is het ook jullie allereerste behandeling in de mmm?

ACJ, spuiten stelt fysiek gezien niet zoveel voor. Het is maar een klein prikje, alsof je een haartje met een pincet eruit trekt. Maar ik heb zelf heel veel moeite om de spuit in mezelf te steken, gewoon het idee.

Ik heb eerst ook 7 maand clomid gehad (geen pcos, maar iets onregelmatige cyclus). Daarna 2x IUI maar toen bleek spermakwaliteit tegen te vallen, dus ook doorverwezen naar Zwolle. ICSI is ook onze enige optie. Bizar dat zoveel vrouwen eerst allerlei andere hormonen gebruiken voordat blijkt dat het allemaal geen zin heeft he?

Geplaatst

Cerah inderdaad! Snap niet zo goed waarom mijn partner ook niet direct onderzocht is... ik denk precies hetzelfde over het prikken als jij. Die naald die ik zelf in mijn lichaam moet zetten... Brrrr

Ik kreeg trouwens bij de brief vd uitnodiging bij de verpleegkundige een recept met de pil, 2 strippen. Weet iemand waarom dit er twee zijn?

Geplaatst

Ja zal best pittig worden, maar dat ga ik zien ;-) ja super fijn dat het kon zo! Dan is hij er nog bij met terug plaatsen en tja dan is het afwachten ben nu nog positief haha maar weet niet hoe het straks is met meer hormonen in mijn lichaam ;-)

Geplaatst

ACJ, dat komt omdat je misschien net iets meer dan één strip moet slikken. Ik heb gister mijn 1e strip opgemaakt en moet nog tot vrijdag slikken, dus 3 pilletjes van de 2e strip. Heeft allemaal met de planning van het ziekenhuis te maken.

Amf, ja heerlijk die hormonen. Hopelijk valt het allemaal mee. Lekker afleiding gaan zoeken straks!

Geplaatst
Cerah inderdaad! Snap niet zo goed waarom mijn partner ook niet direct onderzocht is... ik denk precies hetzelfde over het prikken als jij. Die naald die ik zelf in mijn lichaam moet zetten... Brrrr

Ik kreeg trouwens bij de brief vd uitnodiging bij de verpleegkundige een recept met de pil, 2 strippen. Weet iemand waarom dit er twee zijn?

je kunt het beste contact opnemen met de afdeling die je de uitnodiging heeft verstuurd, soms moet je langer dan 21 dagen aan de pil.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden