Ga naar inhoud

wie start er in januari 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo dames, ik nieuw hier! Mijn naam is Priscilla. Wij wachten 6 jaar op ons wondertje. Hebben 3 ivf behandelingen achter de rug in Utrecht. 6 x iui en 9 x een terugplaatsing.

Vandaag zijn wij voor het eerst op gesprek geweest in Gent!

Vond het een heftige dag vandaag, zoveel informatie. En ook het vertellen over het verleden heeft ons wel iets gedaan. Ze hebben ons een rif onderzoek aanbevolen. Heeft iemand daar ervaring mee? Het blijkt een hoop centjes te kosten.

Heeft iemand deze behandeling vergoed gekregen?

Dank jullie wel erg benieuwd naar jullie verhaal.

Sent from my iPad using Tapatalk

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Snappie, welkom! Na 8 terugplaatsingen in Utrecht zijn wij ook over naar Gent en ook RIF-onderzoek (repetitief innestelfalen). Voor ons is het pas de 2e ICSI dus we krijgen nog vergoed van verzekering (wel toestemming vragen), tot maximum van 2300, rest zelf betalen. Wij hadden al een vermoeden dat mijn lijf gezonde embryootjes eruit knikkert omdat ik me na elke TP (in natuurlijke cyclus zonder extra hormonen) zo zwanger voelde maar slechts 2x de testdatum haalde en nooit de 1e echo. Blijkt nu antifosfolipidensyndroom (auto-immuun).

Het RIF-onderzoek laat wel lang op uitslag wachten, bij ons 2 mnd.

Succes met de beslissing!

Geplaatst

Welkom snappie, geen ervaringen met een RIF onderzoek. Zo te lezen hebben jullie al heel wat ellende achter de rug. Alvast heel veel sterkte in Gent.

@stephanie: heel veel sterkte met de punctie vandaag!

Geplaatst
Hallo dames, ik nieuw hier! Mijn naam is Priscilla. Wij wachten 6 jaar op ons wondertje. Hebben 3 ivf behandelingen achter de rug in Utrecht. 6 x iui en 9 x een terugplaatsing.

Vandaag zijn wij voor het eerst op gesprek geweest in Gent!

Vond het een heftige dag vandaag, zoveel informatie. En ook het vertellen over het verleden heeft ons wel iets gedaan. Ze hebben ons een rif onderzoek aanbevolen. Heeft iemand daar ervaring mee? Het blijkt een hoop centjes te kosten.

Heeft iemand deze behandeling vergoed gekregen?

Dank jullie wel erg benieuwd naar jullie verhaal.

Snappie, heel veel succes in Gent.

je bent daar in goede handen hoor.

liefs Hope&Faith

Geplaatst

Dank je wel tammy! Oh jee olijfje jullie ook veel achter de rug. Heb jij nu medicijnen gekregen daarvoor.?

Geplaatst

Hoi allemaal,attachment.php?attachmentid=6018&stc=1

lees met jullie mee, en herken het allemaal zo.

op zich gaat het me ons prima,zolang we er maar niet mee geconfronteerd worden......

madelin wij zijn inmiddels klussmurfen en proberen de humor erin te houden door ook te relativeren.

het is jammer maar o zo fijn dat wij elkaar op latere leeftijd tegen zijn gekomen.

ik stort me op mijn vrijwilligerswerk en heb vandaag een sollicitatie in een andere branche. Het onderwijs dat lukt me nu niet, dat ga ik mezelf niet meer aandoen.

Hoop zo dat er voor jullie veel ja-tjes op de lijst komen.

binnenkort met vriendinnen naar fifthey shades of grey, nou als mijn eierstokken daar niet van gaan klapperen weet ik het ook niet meer☺️😉

succes met de punctie Stepahanie, en met de tp olijfje.

tammy bij a de punctie en cerah groot gelijk dat je je rust neemt, summer en de anderen ook hoor.

knuff Hope&Faith

Geplaatst

Dank je wel hope&faith! Heel goed om te horen. Zijn jullie daar ook?. Was er erg postitief onder, maar gister voelde het iets anders opende terug weg. Meer een beetje twijfels of we dit wel allemaal weer op onze nek moesten halen. Maar is voor een goed doel. Wij zijn naar Gent gegaan omdat we ook nieuwsgierig waren naar de assisted hatching! Maar daar waren ze eigenlijk minder enthousiast over, want dan stopt de groei van de embryo al bij 3 dagen terwijl ze ze liever tot dag 5 laten zitten. Voor mij is de laatste punctie al weer 2 jaar geleden geweest dus weet niet meer zo goed hoe dit in Utrecht ging.

Geplaatst
Naam: Soort traject: Eerstvolgende afspraak: Datum terug-plaatsing: Testdatum: Zwanger: Waar:

Sillie (43) TP 20 jan test 31 jan ja!

Summerbeach (27) Punctie 22 jan TP 25 jan

Pigster (39) 3e IVF Punctie 18 jan TP 21 jan test 2 feb nee Leuven

Cerah (27) 1e ICSI Punctie 29 jan TP 1 feb Zwolle

Hope&Faith (43) 1eIVF aug1e ICSI. Dec In lingerie☺️ test 27 jan nee, nog niet ;-) Gent / Woerden

Tammy (32) 1e ICSI Punctie 2 feb TP 5 feb test 16 feb Zwijndrecht / Rotterdam

ACJ1984 (30) 1e ICSI gesprek 28 jan Zwolle

AMF (30) FM ? Zwolle

Mamapapa (32) Cryo tp 5 daagse blastocyste TP 23 jan test 3 feb Nijgeertgen kliniek

Olijfje (38) 2e ICSI transport 4 feb FM 5 feb Gent

Stephanie (24) 1e IVF punctie 3 feb Gent

Justmekir (33) 1e IVF Punctie 27 jan TP 30 jan Hengelo / Zwolle

Snowflower_ Francisca (32) echo 11 feb, 25 feb uitslagen bloed- en genetisch onderzoek

Meis (41) 1e IVF TP 19 jan test 1 of 3 feb ja Zwolle

Madelin (34) 1e IVF cryo 2e FM 2 feb TP 7 of 8 feb UMC Utrecht

Jessi79 cryo ICSI-2 TP 8 feb

Mist iemand nog iets of klopt 'ie zo?

Heb mijn nieuwe datums erbij gezet, krijg alleen de kleurtjes niet op me tab

Geplaatst
Dank je wel hope&faith! Heel goed om te horen. Zijn jullie daar ook?. Was er erg postitief onder, maar gister voelde het iets anders opende terug weg. Meer een beetje twijfels of we dit wel allemaal weer op onze nek moesten halen. Maar is voor een goed doel. Wij zijn naar Gent gegaan omdat we ook nieuwsgierig waren naar de assisted hatching! Maar daar waren ze eigenlijk minder enthousiast over, want dan stopt de groei van de embryo al bij 3 dagen terwijl ze ze liever tot dag 5 laten zitten. Voor mij is de laatste punctie al weer 2 jaar geleden geweest dus weet niet meer zo goed hoe dit in Utrecht ging.

hoi Snappie, wij hebben ervoor gekozen om te accepteren dat wij waarschijnlijk geen kindje van ons samen mogen hebben.

we zitten nu midden in dit proces.

artsen weten niet waar het aan ligt, waarschijnlijk leeftijd. We geven de hoop niet op hoor.

bij de laatste poging was onze blastocyste een dag niet gaan delen, waardoor ass.hatching wel mogelijk was.

ter plekke hebben zij dit gedaan in het lab.

jullie heel veel succes daar, wij hebben hele fijne ervaring met het hele team.

liefs Hope&Faith

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_grid, width: 500]

[TR]

[TD]Naam:[/TD]

[TD]Soort traject:[/TD]

[TD]Eerstvolgende afspraak:[/TD]

[TD]Datum terug-plaatsing:[/TD]

[TD]Testdatum:[/TD]

[TD]Zwanger:[/TD]

[TD]Waar:[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Sillie (43)[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]TP 20 jan[/TD]

[TD]test 31 jan[/TD]

[TD]ja![/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Summerbeach (27)[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Punctie 22 jan[/TD]

[TD]TP 25 jan[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pigster (39)[/TD]

[TD]3e IVF[/TD]

[TD]Punctie 18 jan[/TD]

[TD]TP 21 jan[/TD]

[TD]test 2 feb[/TD]

[TD]nee[/TD]

[TD]Leuven[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Cerah (27)[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[TD]Punctie 29 jan[/TD]

[TD]TP 1 feb[/TD]

[TD]test 16 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwolle[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope&Faith (43)[/TD]

[TD]1eIVF aug

1e ICSI. Dec[/TD]

[TD]In lingerie<span style=☺️">[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]test 27 jan[/TD]

[TD]nee, nog niet ;-)[/TD]

[TD]Gent / Woerden[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tammy (32)[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[TD]Punctie 2 feb[/TD]

[TD]TP 5 feb[/TD]

[TD]test 16 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwijndrecht / Rotterdam[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ACJ1984 (30)[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[TD]gesprek 28 jan[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwolle[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]AMF (30)[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]FM ?[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwolle[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mamapapa (32)[/TD]

[TD]Cryo tp 5 daagse blastocyste[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]TP 23 jan[/TD]

[TD]test 3 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Nijgeertgen kliniek[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Olijfje (38)[/TD]

[TD]2e ICSI[/TD]

[TD]transport 4 feb FM 5 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Gent[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Stephanie (24)[/TD]

[TD]1e IVF[/TD]

[TD]punctie 3 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Gent[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Justmekir (33)[/TD]

[TD]1e IVF[/TD]

[TD]Punctie 27 jan[/TD]

[TD]TP 30 jan[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Hengelo / Zwolle[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Snowflower_ Francisca (32)[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]echo 11 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Meis (41)[/TD]

[TD]1e IVF[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]TP 19 jan

[/TD]

[TD]test 1 of 3 feb[/TD]

[TD]ja[/TD]

[TD]Zwolle[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Madelin (34)[/TD]

[TD]1e IVF cryo[/TD]

[TD]2e FM 2 feb[/TD]

[TD]TP 9 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]UMC Utrecht[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Jessi79[/TD]

[TD]cryo ICSI-2[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]TP 8 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Zo heb alles weer bijgewerkt.

Geplaatst

Op het lijstje missen nog wel wat datums, maar die kon ik zo snel niet terug vinden.

@summerbaech en justmekir: wat zijn jullie test datums?

@mamapapa: voor jou is het vandaag test dag??? Goed of slecht nieuws???

@stephanie: hoe is het bij jullie gegaan met de punctie?

Zit nu lekker nog een dagje thuis. Voelde me toch nog niet goed genoeg om te gaan werken, mss ook maar eens goed dat ze er daar achter komen dat je het niet alleen kan doen hihi.

Doe alles lekker rustig aan en op het gemakje. Staat lekker een pan met runderriblappen op het vuur voor vanavond jammie!!!

Geplaatst

Oooo mamapapa, wat ontzettend jammer. Wederom geen woorden en wens jullie veel sterkte met verwerken!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst
Hier slecht nieuws!

Negatief getest.

He, mamapapa, wat een teleurstelling zeg, dan zakt de moed en hoop je toch wel in de schoenen....bah! Dit was de 5e tp toch?

Je gaat het de volgende keer in Gent proberen of neem een poosje rust?

Sterkte de komende dagen om het te verwerken meid.

Geplaatst

hey hey dames!

vandaag de 1ste punctie gehad!

had niet zoveel zenuwen en de verdoving was super :p zat precies op een kermismolentje!

de punctie zelf bijna niets gewaar geworden.

Nu genieten van de verwendagen die de Dr. heeft voorgeschreven!

Morgen telefoon hoe het met de 6 eitjes is en wanneer de TP gaat zijn.

Blij dat alles zo vlot is verlopen!

Veel liefs stephanie

Geplaatst
Op het lijstje missen nog wel wat datums, maar die kon ik zo snel niet terug vinden.

@summerbaech en justmekir: wat zijn jullie test datums?

@mamapapa: voor jou is het vandaag test dag??? Goed of slecht nieuws???

@stephanie: hoe is het bij jullie gegaan met de punctie?

Zit nu lekker nog een dagje thuis. Voelde me toch nog niet goed genoeg om te gaan werken, mss ook maar eens goed dat ze er daar achter komen dat je het niet alleen kan doen hihi.

Doe alles lekker rustig aan en op het gemakje. Staat lekker een pan met runderriblappen op het vuur voor vanavond jammie!!!

Ik kom maar bij jou eten Tammy, heerlijk die runderlapjes!

Doe maar lekker rustig aan hoor, 13 eitjes bij de punctie is niet niks...spannend, donderdag hoor je toch hoeveel er bevrucht zijn? Ben benieuwd!

Geplaatst

@madelin: klopt donderdag horen we hoeveel er bevrucht zijn en wanneer er 1 wordt teruggeplaatst. En natuurlijk hoeveel de vriezer in gaan.

@stephanie: wat super voor je. Nu lekker rust houden en je lekker laten verwennen. Hoeveel dagen moet je rust houden?

Bij ons niks overgezegd, alleen rustig aan doen.

Geplaatst

@mamapapa heel veel sterkte!!

Vandaag eerste echo gehad.. En mocht verder met de gonal f erbij helemaal blij want vorige keer was het niet goed, was nog even spannend waren twee blaasje te zien en zou eerst weer moeten bloed prikken maar ze wilde er even een arts na laten kijken.. En gelukkig zei hij dat ik verder mocht nu op naar volgende week dinsdag dan weer echo!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst
Hier slecht nieuws!

Negatief getest.

Ow mamapapa heel veel sterkte, had zo gehoopt dat het nu wel raak zou zijn xxx

tammy succes donderdag xxx

stephanie fijn dat de punctie zo mee viel, durfde het je niet te zeggen. Bij mijn eerste punctie was de verdoving halverwege uitgewerkt. Tweede punctie ook niets gevoeld, op naar mooie bevruchtingen en misschien wel cryosxx

iedereen heel veel succes

liefs Hope&Faith xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden