Ga naar inhoud

wie start er in januari 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@hope&faith wat jammer maar kan het goed begrijpen! Heel veel succes plezier en liefde samen met je mannetje!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@acj1984 fijn nu weet je waar je aan toe bent! Nog eventjes geduld en dan mag je ook beginnen

Ik had vandaag fm waren paar te zie van tien twaalf en veertien hoeveel niet onthouden en mannetje ook niet ;-) maar zag er goed uit ook het baarmoederslijm nu mag ik donderdag weer!

Geplaatst

Lieve Hope&Faith, wat dapper om afstand te nemen van het forum. Veel geluk met het weer oppakken van het leven.

Summerbeach wat een verdriet en wat goed te begrijpen. Veel sterkte ermee.

Madelin, lekker skieen met z’n tweetjes ;-) Veel plezier alvast.

Cerah, logisch dat je het moet verwerken. Zelf heb ik na 8 TP’s liever dat het embryo in het lab sneuvelt dan in mijn buik, als ‘ie dan toch sneuvelt. Ik vond het steeds moeilijker worden om me eerst heel zwanger te voelen en er dan weer afscheid van te moeten nemen terwijl ik ‘zeker’ wist dat het ‘deze keer goed zou gaan’. Maar ik kan me voorstellen dat je toch graag zeker wilt weten dat hij echt geen kans zou hebben gemaakt en dat je daar qua gevoel nu over twijfelt, ookal heeft zo’n lab er heel veel verstand van. Ik duim dat deze blijft zitten!

Alle anderen: succes met alles!

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_grid, width: 500]

[TR]

[TD]Naam:[/TD]

[TD]Soort traject:[/TD]

[TD]Eerstvolgende afspraak:[/TD]

[TD]Datum terug-plaatsing:[/TD]

[TD]Testdatum:[/TD]

[TD]Zwanger:[/TD]

[TD]Waar:[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Sillie (43)[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]TP 20 jan[/TD]

[TD]test 31 jan[/TD]

[TD]ja[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Summerbeach (27)[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Punctie 22 jan[/TD]

[TD]TP 25 jan[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pigster (39)[/TD]

[TD]3e IVF[/TD]

[TD]Punctie 18 jan[/TD]

[TD]TP 21 jan[/TD]

[TD]test 2 feb[/TD]

[TD]nee[/TD]

[TD]Leuven[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Cerah (27)[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[TD]Punctie 29 jan[/TD]

[TD]TP 1 feb[/TD]

[TD]test 16 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwolle[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tammy (32)[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[TD]Punctie 2 feb[/TD]

[TD]TP 5 feb[/TD]

[TD]test 16 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwijndrecht / Rotterdam[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ACJ1984 (30)[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[TD]startecho 10 mrt[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwolle[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]AMF (30)[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]FM 12 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwolle[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mamapapa (32)[/TD]

[TD]Cryo tp 5 daagse blastocyste[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]TP 23 jan[/TD]

[TD]test 3 feb[/TD]

[TD]nee[/TD]

[TD]Nijgeertgen kliniek[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Olijfje (38)[/TD]

[TD]2e ICSI[/TD]

[TD]Punctie 9 feb[/TD]

[TD]TP 14 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Gent[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Stephanie (24)[/TD]

[TD]1e IVF[/TD]

[TD]Punctie 3 feb[/TD]

[TD]TP 6 feb[/TD]

[TD]test 19 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Gent[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Justmekir (33)[/TD]

[TD]1e IVF[/TD]

[TD]Punctie 27 jan[/TD]

[TD]TP 30 jan[/TD]

[TD](overstim.)[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Hengelo / Zwolle[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Snowflower_ Francisca (32)[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]echo 11 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Meis (41)[/TD]

[TD]1e IVF[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]TP 19 jan

[/TD]

[TD]test 1 feb[/TD]

[TD]ja[/TD]

[TD]Zwolle[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Madelin (34)[/TD]

[TD]1e IVF cryo[/TD]

[TD]2e FM 2 feb[/TD]

[TD]TP 9 feb[/TD]

[TD]test 22 feb

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]UMC Utrecht[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Jessi79[/TD]

[TD]cryo ICSI-2[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]TP 8 feb[/TD]

[TD][/TD]

[TD]

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Van onze 15 eitjes konden er 9 worden geïnjecteerd en 5 bevrucht. Dus het is een harde afvalrace deze keer. Hopelijk blijft er nog wat over om zaterdag terug te plaatsen... Ik moest wel even slikken. Verder wel goed aan het herstellen van de punctie, ik kan vandaag weer lopen en ga zo 'ns proberen een stukje te wandelen naar de apotheek. Vanmorgen begonnen met prednison, utrogestan, progynova en aspirine. Voel me een soort medicijnopslagdepot.

Geplaatst

Olijfje wat jammer dat er zoveel zin afgevallen :-(

Hoop dat je straks in ieder geval mooi tp hebt!

Zit je in buitenland met behandeling? Omdat je zoveel medicijnen moet gebruiken?

Geplaatst
Olijfje wat jammer dat er zoveel zin afgevallen :-(Hoop dat je straks in ieder geval mooi tp hebt! Zit je in buitenland met behandeling? Omdat je zoveel medicijnen moet gebruiken?
Sorry zie nu de tabel pas...Zijn jullie al langer in Gent? Succes!
Geplaatst

@acj: super! Eindelijk duidelijkheid en dan kan je ook daarnaar toe gaan leven.

@amf: ook al goed nieuws. Goed hoor benieuwd donderdag wat het gaat worden dan en wanneer je de punctie zult hebben.

@olijfje: dat is idd een afval race geworden. Hopelijk blijft er iig 1 of 2 over (hopelijk meer natuurlijk) voor je tp. Sterkte en gaan duimen voor je.

Rest allemaal succes met wachten en spuiten!

Geplaatst
attachment.php?attachmentid=6026&stc=1

Lieve meiden, hierbij neem ik afscheid van jullie en dit forum.

dit wachtbankje vond ik heel bijzonder en voelde met een aantal een mooie klik.

bedankt dat jullie er voor mij waren.

ook de meiden van de andere topics, dat heeft mij heel goed gedaan.

ik hoop en gun jullie allemaal jullie zwangerschap.

het leven gaat door en wij zijn elkaar weer opnieuw aan het ontdekken, vlinders in onze buik en onbenullig lachen en genieten van de kleine dingen. Dat hebben we weer terug. Natuurlijk komen de tranen van tijd tot tijd nog.

Wie weet wat de toekomst ons brengt. Ik wil nog wel een ivf traject, mijn man staat daar anders in uit zelfbescherming.

dat is voor mij wezenlijk om hem te respecteren daarin, dat is onze relatie, respect met liefde voor de keuze van de ander.

lieverds heel veel sterkte, liefde, kracht en licht.

bedenk dit traject doe je door de liefde die je voor elkaar voelt. Laat dit traject geen breekpunt veroorzaken.

liefs Hope&Faith

Mooie woorden van een sterke vrouw! Bedankt voor je steun en lieve woorden. Je bent een topper . Geniet van elkaar en lach het leven toe! Veel geluk 🍀 samen! Liefs en een dikke knuffel voor jullie!!

Geplaatst

Lieve Hope & Faith!

wat klink je toch sterk en wat ben je toch positief ingesteld, heel dapper! Ik wens jullie al het geluk vd wereld toe! Geniet maar lekker van elkaar!

lieve groet, Hope33

Geplaatst

Hoe gaat het nu met alle dames?

Hier gaat best goed. Ik had in het begin erg veel last van allerlei krampjes en steken, nu is dat eigenlijk allemaal wel een beetje over. Af en toe nog wel een steekje, maar niet zo erg meer als in het begin. Geen idee of dit goed of slecht teken is.

Ook zitten we nog steeds op de brief van het erasmus te wachten of ze nog iets hebben kunnen invriezen. We hadden die al wel verwacht, maar helaas. Dus weer verder met wachten

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Amf, fijn dat het er goed uit zag. Sterkte met het verdere spuiten! Voordat je het weet heb je de punctie alweer achter de rug ;)

Olijfje, bah wat een afvalrace. Nu maar duimen dat ze alle 5 goed doordelen. Spannend hoor.. Je slikt wel van alles zeg! Allemaal voorgeschreven door Gent? Of slik je de aspirine op eigen initiatief?

Hope&Faith, wat sterk en moedig van je! Ik wens je veel geluk toe met je mannetje en dochter.

Tammy, balen dat je de brief nog niet gekregen hebt. Duurde bij ons ook best lang hoor, zondag de tp en vrijdag de brief. Onbewust zit je toch de hele tijd in spanning daardoor. Ik heb ook wel wat last van krampjes etc. geen idee wat het allemaal te betekenen heeft.

Hier gaat het wel redelijk. Geen bloedverlies meer gehad gelukkig, ben wel ontzettend moe. Maar dat kan natuurlijk heel goed van de fijne bollen komen. Wachten, wachten, wachten .. we gaan trouwens zaterdag een testje wagen!

Geplaatst

Hoi dames,

Ja heel fijn was best zenuwachtig ;-) morgen weer Heen dinsdag nog samen met me mannetje geweest en vanaf nu met een vriendin van haar mag ik niet alleen ;-) ach en met zijn tweeën is ook gezelliger in de auto ;-)

@tammy en cerah jullie mogen op de zelfde datum testen zag ik spannend!!

Geplaatst

Summerbeach en Cerah ik slik al die troep omdat mijn lijf de embryootjes er anders uitknikkert. Is op voorschrift van Gent op basis van uitgebreid bloedonderzoek. We hadden al zo'n vermoeden en dat is ook de reden dat we naar het buitenland zijn uitgeweken. Nu maar hopen dat het effect heeft.

AMF succes morgen met FM, ben benieuwd wanneer je voor de punctie mag! Gaat het goed met prikken?

Geplaatst

@cerah: onze testdag is maandag dus wij gaan of zondagavond testen of maandagochtend. We hebben tegen iedereen volgehouden dat we pas volgende week vrijdag mogen testen. Hebben we toch al een kleine verassing (mocht t zo zijn).

@amf: jammer dat je mannetje nu al weg is. Maar hij weet wel dat er mooie eitjes in ontwikkeling zijn. Gelukkig kan je samen met je vriendin. Samen is ook wel zo gezellig.

Net lekker wezen sporten en ging best redelijk. Maar normaal kan ik echt alles heel goed mee doen maar was nu toch wel wat sneller moe en kostte me echt veel energie. Net ook wel een beetje weeïg gevoel. Dus maar ff bakje kwark op om de eiwitten aan te vullen en straks op tijd naar bed.

Geplaatst

Oh ja, lekker suf van mij, volgens mij schreef je dat al. Vijf van de negen, dat is heel erg netjes. Dag vijf emmies dus. Spannend, ik hoop dat er nog cryo's overblijven. Krijg je er een of twee teruggeplaatst?

2015.png

Geplaatst

Hoi meiden! Summer beach balen van jouw bericht

Sorry dat ik vooral mee lees en weinig zeg, komt denk ik omdat ik niet vind dat ik met mijn gezeur hier op zijn plaats ben! Haha heb zelf nl ook altijd als iemand een stapje verder is dat je blij moet zijn. Maar waarschijnlijk begrijpen jullie ook wel dat angst blijft overheersen tot de 12 weken. Maar ik leef nog steeds met jullie mee en lees vol spanning toe naar jullie testdatums! En voel ook verdriet als ik lees dat het negatief is

Hope&Faith: het allerbeste en fijn dat je er nog zo lang voor iedereen was. Supermens ben jij volgens mij blijf ook voor jou duimen. Hoorde vanochtend toevallig van een collega die ook al wat ouder is (net als wij) en de mmm al had opgegeven dat ze vorig jaar toch spontaan zwanger was na 8 jaar! Moest aan jou denken

Alle andere meiden, liefs en hang in there!!!!!!!!!

Geplaatst

@amf: succes straks met de fm, benieuwd hoe ze gegroeid zijn.

@cerah: vandaag is het precies een week geleden dat ik 1 kanjer mee naar huis heb genomen. Dus had eigenlijk allang post verwacht, mss dat de brief vanmiddag in de bus ligt. Maar zoveel vertrouwen heb ik niet in de post meer. Hoe voel je je verder vandaag? En wanneer mag jij stoppen met de bollen? Ik moet ze t/m zaterdag gebruiken, dan 1 dag niet en maandag testen.

@sillie: je mag hier altijd zeuren natuurlijk! Kan me voorstellen dat je echt afwacht/ telt naar de 12wk echo, dan ben je uit de gevaren zone. Succes iig en hoop echt voor jullie dat er een mooi wondertje uitkomt.

Hier nog steeds alles rustig. Had net alleen echt een heel sterk gevoel dat ik ongesteld ging worden. Dus snel naar de wc gegaan, maar niks gelukkig. Dit was echt voor te eerst dat ik ineens een benauwd gevoel kreeg.

Succes meiden!

Geplaatst

@tammy spannend zeg kan me me voorstellen dat je het dan benauwd krijgt maar vertrouwen dat het goed zit!!

Fm gehad waren aan 1 kant 7 van 14,5/15 andere kant 3 daar zat 1 kleintje de rest gaat gelijk op zaterdag weer een echo ben nu de laatste twee dagen misselijk vannacht erg slecht geslapen :-( zo hondje uit laten en lekker ff op de bank liggen ;-)

Dames allemaal succes met wachten spuiten!

Geplaatst

Tammy: spannend! Succes met de laatste wachtdagen. .. hoeveelste zit je?Sillie; kan hey me heel goed voorstellen! Sterkte! Hier gaat het wat beter..Vanmorgen paar uurtjes op werk geweest allen maar koffie gedronken. ..Ik vind het nog wel pittig! Collega zei ook je moet toch weer beginnen je kan niet hele dag thuiszitten. ..Ben je moe of wat? Mja sommige hebben misschien niet echt gevoel erbij....Ik ben nog zo leeg. Nu zei ik dat ik morgen niet kwam, maar misschien moet ik dat maar wel doen.

Geplaatst

Hallo Dames,

Sinds ik gestart ben voor nog een kindje via ICSI lees ik met jullie mee.

Nu heb ik gisteren mijn punctie gehad. Resultaat 31 eicellen, de arts had nog nooit zoveel eicellen meegemaakt, maar is hier helemaal niet blij mee ivm overstimulatie. Daarom is het nog niet zeker of wij zaterdag een terugplaatsing krijgen. Eerst gaan ze mijn bloedonderzoeken en de uitslag bepaald of er een terugplaatsing zal plaatsvinden.

Ik moet minimaal 3 liter vocht binnen krijgen liefst 4 liter. En bedrust houden. Nu lig ik al heel de dag plat. Mijn buik is wel gevoelig en ben ontzettend moe.

Nu vraag ik me af of iemand hier ervaring mee heeft gehad? Hoelang kan overstimulatie aanhouden? En hadden jullie een tp of niet?

Geplaatst

Hoi rican,

ik heb 2x ook overstimulatie gehad met ruim 30-35 eicellen.. De ene keer is de tp wel doorgegaan, de andere keer niet.. Ligt inderdaad aan de bloeduitslagen.. Drink inderdaad veel water, en aquarius drankjes raden ze in Gent aan.. En niet alleen maar plat liggen hoor, had ik de 1e keer gedaan en toen had ik een gedraaide eileider door het teveel liggen.. Wel rustig aan doen en niet te zwaar tillen.. De ene keer was het na 3 dagen een stuk minder de pijn en de 1e keer na 8 dagen pas.. Dus heel veel Sterkte komende dagen! Hopen op een goed aantal bevruchtingen en een terugplaatsing zaterdag!

liefs bianc

Geplaatst

@amf: wow wat een mooi aantal eitjes en al mooie grote. Hopelijk krijg je zaterdag de uitslag wanneer de punctie is. Veel succes met de laatste dagen spuiten.

@summerbeach: ik zit nu op dag 8 na de tp. Ik mag maandag testen, dat is dan 2wk na de punctie.

@rican: welkom hier op het forum. Dat zijn idd wel extreem veel eitjes! Doe vooral rustig aan en drink idd goed veel water. Ik heb geen ervaring met overstimulatie.

Hier lag vanmiddag eindelijk de brief van het erasmus in de bus. Er zijn 3 embryo's de vriezer ingegaan. Wel een hele opluchting. Van de 6 die over waren is dus de helft de vriezer ingegaan. Echt super blij mee. Moet zeggen dat ik daarna ook meteen een stuk rustiger was.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden