Ga naar inhoud

wie start er in januari 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@tammy fijn dat er drie de vriezer in zijn gegaan kan me voorstellen dat je gelijk rustiger van wordt is toch spannend!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tammy, fijn dat je nog 3 in de vriezer hebt zitten! Hele opluchting, dat kan ik me goed voorstellen. Het blijft toch raar, die verschillende protocollen. Ik zit nu op wd 11 na tp, moet utro gebruiken tot in ieder geval as woensdag. Maandag mag ik officieel testen, als die negatief is moet ik doorgaan met de bollen en woensdag nog een keer testen. Blijft ie negatief, dan moet ik dan stoppen. Als de test positief is, moet ik nog een weekje met de bollen doorgaan. Apart dat jij al bijna mag stoppen met de utro!

Amf, dat ziet er goed uit! Volgende week een spannende week voor jou!

Rican, dat zijn er echt onwijs veel zeg! Lekker rustig aan doen, hopelijk gaat het goed genoeg voor een tp. En anders hou je vast wel wat over voor in de vriezer. Succes!

Summerbeach, jij blijkt echt wel flink last te hebben zeg. Had je geen overstimulatie? Nog controle gehad of leek je dat niet nodig?

Hier begint het toch wel erg spannend te worden hoor.. Nu wd 11 en heb me nog kunnen inhouden om te testen. Ben erg moe en heb regelmatig wat krampjes, steekjes. Maar dat kan natuurlijk ook een naderende ongi betekenen, kan alle kanten nog op. Zaterdag testen!!

Geplaatst

Hoi dames, het lijstje werd zo lang, ik heb nu alleen nog mensen erin laten staan die nog niet getest hebben.

Maar voor de anderen: blijf natuurlijk lekker meeschrijven! Veel te benieuwd hoe het met jullie gaat.

[TABLE=class: cms_table_grid, width: 500]

[TR]

[TD]Naam:[/TD]

[TD]Soort traject:[/TD]

[TD]Eerstvolgende afspraak:[/TD]

[TD]Datum terug-plaatsing:[/TD]

[TD]Testdatum:[/TD]

[TD]Zwanger:[/TD]

[TD]Waar:[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Cerah (27)[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[TD]Punctie 29 jan[/TD]

[TD]TP 1 feb[/TD]

[TD]test 14/16 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwolle[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tammy (32)[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[TD]Punctie 2 feb[/TD]

[TD]TP 5 feb[/TD]

[TD]test 16 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwijndrecht / Rotterdam[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ACJ1984 (30)[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[TD]startecho 10 mrt[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwolle[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]AMF (30)[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]FM 14 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwolle[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Olijfje (38)[/TD]

[TD]2e ICSI[/TD]

[TD]Punctie 9 feb[/TD]

[TD]TP 14 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Gent[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Stephanie (24)[/TD]

[TD]1e IVF[/TD]

[TD]Punctie 3 feb[/TD]

[TD]TP 6 feb[/TD]

[TD]test 19 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Gent[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Snowflower_ Francisca (32)[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]echo 11 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Madelin (34)[/TD]

[TD]1e IVF cryo[/TD]

[TD]2e FM 2 feb[/TD]

[TD]TP 9 feb[/TD]

[TD]test 22 feb

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]UMC Utrecht[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Jessi79[/TD]

[TD]cryo ICSI-2[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]TP 8 feb[/TD]

[TD][/TD]

[TD]

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Rican[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Punctie 11 feb[/TD]

[TD]TP 14 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Tammy en Cerah, wat komt de test dichtbij!! Allebei goed blijven broeden, hoor! En Tammy, fijn dat er cryo’s zijn. Laten we hopen dat ze nog een hele tijd in de vriezer kunnen blijven zitten!!

Okaasan, er wordt er maar eentje teruggeplaatst overmorgen.

Sillie, helemaal te begrijpen, die 12-weken grens is toch een hele spannende. Hopelijk kun je tussen de angst door ook blij zijn en genieten, dat is je van harte gegund en we willen jou en Meis allemaal graag achterna!

Summerbeach, als je leeg bent kun je beter gaan wandelen, fietsen, sporten, luieren, naar de zee schreeuwen of iets doen waar je blij van word en pas gaan werken als je het begint te missen. Eerst weer opladen, joh! Wat is er nou echt belangrijk in het leven? Het werken komt vanzelf wel weer. xxx

Hoi Rican, welkom. We hebben op dezelfde dag terugplaatsing, wat leuk! Ik hoop dat je snel herstelt van de punctie. In elk geval lekker veel eicellen geoogst!

Geplaatst

@cerah: ik denken dat ik niet zoveel utro hoef te gebruiken omdat de vorige keer zo snel is gegaan. Toen hebben we 1 iui behandeling gehad in mn natuurlijke cyclus met alleen de pregnyl. Er waren toen eigenlijk te weinig zaadcellen, maar ze wilden het er toch op wagen. Bij ons is het 'probleem' dat er te weinig zaadcellen zijn, dus vandaar dat ik mss niet zoveel utro hoef te gebruiken.

Maar dan moet jij wel erg lang de bolletjes gebruiken prof

@olijfje: zo is het lijstje wel weer lekker overzichtelijk

En zaterdag je tp op valentijnsdag dat moet gewoon goed gaan!

Geplaatst

Olijfje; ik weet niet zo goed waar ik goed aan doe is het mezelf naar werk slepen en afleiding zoeken of helemaal uitrusten....

Nu 2x even geweest kost mij veel energie en ben ook niet echt productief.....alleen gepraat met collega's. .

En dan krijg je opmerkingen dat je toch weer aan het werk moet en thuis zitten ook niks is....

Maar goed ik moet morgen weer mijn leidinggevende bellen en dan zal ik het er eens over hebben..

Heb in ieder geval mijn wil getoond.

Denk dat ik morgen thuis blijf...

En dan volgende week weer wat begin...

Geplaatst

@summerbeach: doe gewoon lekker waar je jezelf goed bij voelt. Als jij je niet goed voelt dan moet je lekker thuis blijven. Maar mss eerst eens halve dagen proberen en dan weer verder kijken.

weet je ook hoe het komt dat je zo weinig energie hebt? Of echt het zware emo traject die je heeft uitgeput?

Sterkte iig meissie. Dikke knuf!

Geplaatst

Sillie, heel logisch hoor lieverd, hier heb je zo voor moeten knokken en idd heb je pas echt een beetje zekerheid als je die twaalf weken door bent. Het is voor ons immers niet zo vanzelfsprekend om een kindje te krijgen, dus die angst word nóg meer versterkt. Ik weet precies hoe je je voelt toen ik na meerdere miskramen zwanger raakte van mijn "tweede" zoon. Ik kon pas na een paar weken genieten zelfs pas na de twintig weken echo en in de wetenschap dat het weer een jongetje zou worden, dan kun je het loslaten. Maar ik hoop gewoon dat je met een weekje of tien een mooie echo krijgt met een levendig duikelend kindje, dan zit het echt wel goed!

Woensdag echo gehad, we weten nog steeds niet veel meer. Pas over twee weken op woensdag de 25e krijgen we alle uitslagen. We zijn moe en op en mijn mannetje krijgt er nu ook wel behoorlijk last van, had gehoopt dat we toch al en het één en ander te horen zouden krijgen.

Geplaatst

Dank jullie wel dames, ben al wat gerustgesteld. Heb het gevoel dat de klachten minder worden, ben zelf iets afgevallen, dat is volgens mij een goed teken.

Silly ik herken het helemaal. Bij onze zoon kon ik pas echt genieten na de 12 wk. Vond het toen heel lastig om al eerder te genieten van de zwangerschap. Ik was super blij dat ik zwanger was, alleen de angst dat het fout zou gaan had de overhand.

Ik zal niet dagelijk berichten, maar ik lees wel mee en wens iedereen veel succes!

Geplaatst
Sillie, heel logisch hoor lieverd, hier heb je zo voor moeten knokken en idd heb je pas echt een beetje zekerheid als je die twaalf weken door bent. Het is voor ons immers niet zo vanzelfsprekend om een kindje te krijgen, dus die angst word nóg meer versterkt. Ik weet precies hoe je je voelt toen ik na meerdere miskramen zwanger raakte van mijn "tweede" zoon. Ik kon pas na een paar weken genieten zelfs pas na de twintig weken echo en in de wetenschap dat het weer een jongetje zou worden, dan kun je het loslaten. Maar ik hoop gewoon dat je met een weekje of tien een mooie echo krijgt met een levendig duikelend kindje, dan zit het echt wel goed!

Woensdag echo gehad, we weten nog steeds niet veel meer. Pas over twee weken op woensdag de 25e krijgen we alle uitslagen. We zijn moe en op en mijn mannetje krijgt er nu ook wel behoorlijk last van, had gehoopt dat we toch al en het één en ander te horen zouden krijgen.

Rottijd voor jullie. (sorry, vorige bericht vergat ik met citaat reageren, dan is het zo vaag wie ik bedoel :-))

Geplaatst

@snowflower: veel sterkte voor jou en je mannetje. Jullie geduld wordt wel vreselijk op de proef gesteld.

Hopelijk krijgen jullie de 21st eindelijk uitslag waar jullie mee verder kunnen. Dikke knuffel!

Geplaatst

Dag dames,

Ik zou me graag willen toevoegen bij jullie.

Ik ben van een tijd geleden toch weer terug in de medische molen en nu gaan we echt voor de laatste keer.

De kinderwens blijft sterk aanwezig en daarom hebben we besloten het nog 1 keer te gaan proberen.

Als alles meezit dan heb ik volgende week een ICSI in mijn eigen cyclus zonder al die hormonen, iets wat ze hier in Zwitserland vaker doen.

Maandag krijg ik een echo om te zien waneer en of de punctie kan gaan gebeuren.

Ik wens alle meiden heel veel sterkte en succes de komende tijd, het zijn maar rare tijden die we moeten doorstaan maar als het gaat lukken en er komt een wereld wondertje dan is het het echt waard.

Liefs Lijntje

Geplaatst

@lijntje: veel sterkte de komende tijd. Wel fijn dat je geen hormonen hoeft te nemen. maar halen ze bij jou dan maar 1 eitje weg of hebben jullie nog cryo's?

@cerah: en heb je al getest?

Geplaatst

@rican en olijfje veel succes met de tp vandaag!!!

@ cerah gefeliciteerd!!!!!

Geplaatst

Cerah, feest!!! Gefeliciteerd. En dat op Valentijnsdag ️ Lekker van genieten!

Hier ook embryo aan boord. Was heel leuk: je kon op scherm meekijken hoe embryo in lab werd opgepikt. En we hebben de eerste 'baby'foto van het embryootje mee naar huis gekregen

Alle vijf zijn goed doorgedeeld, vanmiddag nog een laatste check voordat de andere worden ingevroren. Ben echt superblij en opgelucht.

Geplaatst

@olijfje: super de baby is aan boord! Nu de wachtweken in. Spannend!!!!

Hier gaat het nu echt met vlagen goed/ slecht. Heb veel ups en downs. Ene moment gaat het echt heel goed en andere moment kan ik wel janken. Moet wel zeggen dat ik erg nerveus ben, bang voor de test. Nog 2 dg en dan mag ik ook testen. Wordt nu wel heel erg moeilijk hoor.

@rican: Hoe is bij jou de tp gegaan en voel je je alweer wat beter na de punctie?

Geplaatst

Wauw Cerah, gefeliciteerd!! Nieuws wat we graag willen horen, dat geeft moed.

Tammy dikke knuffel, zo moeilijk allemaal heh. Hopelijk heb jij ook een knaller van een test.

We hebben het moeilijk, mijn mannetje vlugt weg in zijn eigen wereld, zo positief ingesteld als hij eerst was, we gaan gewoon door totdat we er alles aan hebben gedaan, zo bij de pakken neer zit hij nu. De werkelijkheid dringt nu pas tot hem door. Hij is geen prater maar woensdag heeft hem geen goed gedaan, was de laatste druppel voor nu even. Hij pakt mijn zoons nog vaker op en knuffeld ze, donderjaagt met ze maar soms reageren ze wat stuurs, hoop niet dat het hem kwetst omdat hij nu wat gevoeliger is. Lastig hoor al die emoties.

Geplaatst

@snowflower: pffff veel sterkte voor jullie samen. Meestal zijn de mannen altijd erg positief, maar als zelfs hij er ook doorheen zit.......is het wel heel moeilijk.

Hopelijk krijgen jullie 25 feb nu eindelijk een wat positief nieuws. Gelukkig vermaakt hij zich goed met de jongens!

Ik probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken. Net dus mn auto maar gewassen en zo naar een verjaardag. Morgen lekker afgesproken met een vriendin en kids, dus gaat helemaal goed komen.

Geplaatst

Cerah: gefeliciteerd superrrrrrr!

Snowflower: wat moeilijk moet dit ook voor jou zijn dat je dit moet zien en niet veel voor hem kunt doen. Vind het altijd vreselijk als een man "breekt" wij vrouwen zijn bikkels denk ik altijd kop op meid, ik hoop dat je wat positiefs te horen krijgt!

Tammy, even volhouden nog!!!!!! Hoop zo op een goed bericht van jou!

Olijfje, op naar een spannende tijd. Agenda volplannen dus

Lijntje, succes!!!! Fijn dat er nog een kans is voor jullie.

Rican, hoe gaat het met jou? Is hij/zij aan boord?

Stephanie, hoe gaat het met jou? Heb ik wat gemist met lezen of ben je nog braaf aan het wachten?

Bedankt lieve meiden voor jullie reacties! De rest ook sterkte! Lees met jullie mee!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden