Ga naar inhoud

wie start er in januari 2015

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Olijfje: volgens de gebruiksaanwijzing komt de uitslag binnen 5-15 minuten, de uitslag was binnen deze tijd.

ZH gesproken, volgens hun mogen we er vanuit gaan dat we zwanger zijn. We krijgen een brief toegestuurd voor de echo voor over ongeveer 3 wk. Van het ZH hoef ik niet opnieuw te testen.

Maar heb toch een nieuwe test gekocht nu een digitale, gewoon voor ons eigen gevoel ;-)

Geplaatst

@rican: gefeliciteerd! !!

@acj: je hoort er nu ook echt bij haha gelukkig valt het spuiten mee voor je.

@emmilinie: wat enorm balen voor jullie....en jammer dat je geen cryo's meer hebt. Neem even de tjd om dit te verwerken.

Hier vanmorgen een positieve test! Wel de lh testen hè voor degene die het kwijt was. Het het doorgegeven en ze gaan vrijdag 1 laten ontdooien en dan krijgen we zaterdag te horen of dat goedgegaan is en hoelaat we dan hij/zij kunnen ophalen. Ben echt benieuwd hoor, wordt weer even spannend.

Verder gaat het allemaal prima hoor, lekker rustig aan het werk en lekker genieten van de dagen....Want ze gaan veel te snel haha.

Geplaatst

@tammy de dagen gaan niet snel...... voor mij dan he

Spannend voor jou ga voor je duimen dat hij/ zij goed ontdooit!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_grid, width: 500]

[TR]

[TD]Naam:[/TD]

[TD]Soort traject:[/TD]

[TD]Eerstvolgende afspraak:[/TD]

[TD]Datum terug-plaatsing:[/TD]

[TD]Testdatum:[/TD]

[TD]Zwanger:[/TD]

[TD]Waar:[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tammy (32)[/TD]

[TD]cryo[/TD]

[TD][/TD]

[TD]7 mrt?[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]Zwijndrecht / Rotterdam[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ACJ1984 (30)[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[TD]1e spuit 28 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwolle[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]AMF (30)[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Punctie 18 feb[/TD]

[TD]TP 21 feb[/TD]

[TD]test 8 mrt[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwolle[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Snowflower_ Francisca (32)[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Uitslag 29 apr[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Rican[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Punctie 11 feb[/TD]

[TD]TP 14 feb[/TD]

[TD]test 1 mrt[/TD]

[TD]ja![/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Emmiline[/TD]

[TD]cryo[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]TP 20 feb[/TD]

[TD]test 3 mrt[/TD]

[TD]nee?[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Sunitha[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Punctie 3 mrt[/TD]

[TD]TP 6 mrt[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Zo dames, dit was het laatste lijstje van mijn hand! Ik heb mezelf er ook meteen uit gehaald en blijf nog wel met jullie meelezen maar iets minder actief. Ik hoop dat het goed blijft gaan en dan durf ik misschien binnenkort wel op een uitgerekend-topic mee te gaan schrijven. Vandaag voelde ik alleen helemaal niks meer, dus ik wacht rustig af hoe het morgen is en dan zien we wel weer verder. En zo elke dag weer. Vast herkenbaar?

Het was hier heel gezellig, soms zo druk dat het bijna niet te volgen was maar wel fijn dat jullie er de afgelopen tijd steeds waren, bedankt!

Tammy, cool dat de nieuwe ronde begint! En succes met de hardlooptrainingen ;-) Wel ff gas terugnemen he, als er weer een ukje van binnen zit!

AMF ik kijk uit naar je testdatum, hou 'm warm ;-)

ACJ nog even doorspuiten voor veel mooie eitjes!

Sunitha succes met de punctie en TP daarna!

Rican en Madelin, lekker genieten!

Snowflower sterkte met de te nemen stappen en bijbehorende emoties de komende tijd.

Pigster, ik denk aan je en hoop dat het beter met je gaat inmiddels. Geldt ook voor Sillie. xx

Emmiline als de test morgen nog steeds wit is: succes met verwerken en ik kan je Gent dus aanraden vanwege de onderzoeken naar herhaald innestelfalen. Ik was er na een jaar met 8 TP's waarvan 2 miskramen op 5,5 en op 7,5 wk (oftewel: zo'n 21 van de 52 weken zwanger) ook klaar mee om maar 'gewoon door te blijven proberen', ik wilde gewoon weten waar het aan lag en of je daar iets aan kon doen. Geen idee of dit nu voor mij de succesformule is, want ik ben nog lang niet uit de gevarenzone, maar in elk geval is het wat doelgerichter en dat gaf me ook weer de kracht om er weer tegenaan te gaan. En ik weet enorm veel meer over mijn eigen lijf nu :-) En o ja, ze zijn in Gent heel warm, geduldig, nemen de tijd voor je en leggen desnoods alles drie keer uit. En de Belgische utro is een aanrader :D

Lieve dames, heel veel succes allemaal!! Ik ga voor jullie duimen.

Olijfje

Geplaatst

@olijfje succes met de wacht weken. Ben heel benieuwd of het goed blijft gaan!

Owjee straks blijf ik in mn eentje over omdat ik wat achter loop op de rest hihi

Spuiten gaat me heel goed af. Heb nergens last van gelukkig. Nu aftellen naar volgende dinsdag de startecho. Zo kom je stapje voor stapje dichterbij de punctie en de terugplaatsing :-)

Geplaatst

@olijfje: tnx ook voor alle support en geniet van je zwangerschap! Hopelijk blijft deze speciale uk wel lekker zitten.

Tuurlijk doen straks rustiger aan als er een ukkie binnen boord is.

Laat af en toe maar wat van je horen. We zijn natuurlijk ook bij jou verloop nieuwsgierig.

@acj: je blijft echt niet alleen over hoor. Helaas zijn we niet de enige die dit moeten Door maken. Komen vast wel weer nieuwe meiden bij.

Wel goed dat het zo goed gaat met je. Hopelijk blijft dat ook zo. Wanneer heb je je eerste echo?

Morgen alweer woensdag, dus bijna op de helft van de week. Daarna beginnen voor ons nu wel echt 2 lange weken. Want met cryo's mag je dus blijkbaar pas 2wk na tp gaan testen. Dus ben erg benieuwd hoe het deze keer gaat zonder alle hormonen.

Eerst natuurlijk afwachten of deze wel goed ontdooid.

De rest succes allemaal!!+

Geplaatst

Ha meiden

Vandaag de punctie gehad.. persoonlijk vondt ik het erg pittig. Punctie ging goed alleen had ik een nabloeding en daalde mijn bloeddruk na wat medicatie kwam ik snel bij. Helaas uit al die follikels hebben ze maar 4 eicellen gehaald. Sommig waren nog te klein sommige zaten geen eitjes in. Dat viel ons ook erg tegen helaas.. nu is het wachten op het telefoontje aanstaande donderdag. Ik hoop zo dat we aanstaande vrijdag een terug plaatsing hebben...

Liefs

Geplaatst

@sunitha o niet fijn een bloeding, kan me voorstellen dat het tegenvalt als je veel had, maar je hebt er 1 nodig voor de tp hopelijk delen ze goed spannend hoor!!

Geplaatst

Ha amf

Dat is waar je hebt er maar 1 nodig. Maar de arts had ook meer verwacht we hebben er vier en nu is het afwachten kan er niks meer aan veranderen.. jullie weten wat het is

Geplaatst

@olijfje geniet van je zwangerschap en hopelijk blijft alles goed gaan! En laat af en toe wat van je horen ;-)

Je zal vast nog wel eens meelezen ;-) hier een rustige wachtdag alleen vindt ik het erg lang duren merk nu wel dat me borsten minder gespannen zijn en ja dan vraag je je af is dat een goed teken of zou de pregnyl nu uit me lichaam zijn best irritant dat je niet ff kan spieken

Geplaatst

@tammy ik mag ook pas met 15 dagen testen, hoe zit dat dan anders bij jou na hoeveel dagen mocht je toen testen?? Grrr vind wachten zo lang duren... ;-)

Geplaatst

Tammy, ik heb op maandag mijn tp van een 5 daagse cryo gekregen en de week erop donderdagochtend om 05.00u een echt heel erg positieve test gehad. Even ter vergelijking. Ik ben niet echt van het vroeg testen maar het kan dus wel wat eerder. Ik hoop met je mee en ook met de andere meiden trouwens. Hier gaat het nog steeds goed, nergens last van. Morgen 6wk. Ik vind het wel heel lastig om de goeie datum te berekenen. Op internet staat overal dat je 2wk voor je eisprong moet gaan tellen en in het ziekenhuis doen ze weer 2 weken voor de tp starten met tellen. Dat is in mijn geval 5 dagen later. Heel onduidelijk, maar goed, ik ga uit van de eisprong.

Geplaatst

Dag dames.. Hier nog alles wit. Menstruatie wil ook niet komen.. Wel contact gehad met verzekering, België wordt vergoed, Duitsland niet. Dus ik gaan proberen om naar Gent te gaan. Mede door mijn miskramen. In Maastricht hebben ze mij nooit onderzocht omdat het aan mijn man ligt. Succes

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Meiden

Hebben jullie ook zo ervaren dat wachten op dat telefoontje of er embryo's zijn is vreselijk wij worden morgen gebeld.. ik ga ervanuit dat er niks is maar stiekem hoop je beste

Geplaatst

Ja alles staat in het teken van wachten wachten en wachten

Wacht maar de wacht weken zijn nog erger maar ga voor je duimen dat alles goed is, ik hoefde maar 1 dag te wachten op telefoontje maar dat duurde al lang succes met wachten

Geplaatst

Ha amf

Vreselijk toch het prikken en de echo's heb ik best al relaxt ervaren geen problemen en echo is leuk zie je de follikels groeien. Maar dit is echt killing vreselijk wij moeten in mck twee dg wachten dus morgen verlosssende telefoontje zo spannend en hopen dat er 1 overblijft

Geplaatst

@sunitha: sterkte met wachten, zoals iedereen het ook al zegt "dit is pas het begin". Wij moesten na de punctie 4dg wachten om te horen hoeveel embryo's er waren. Veel sterkte, maar deze dip kan ook komen vanwege je punctie. Het is best heftig allemaal en vaak ga je het traject in met veel emoties, maar die worden soort van uitgeschakeld en dan na de punctie komt alles eruit. Het is een emotionele rollercoaster.Rust lekker uit van je punctie.

@amf: wij mochten 2wk na de punctie testen, terwijl de meesten pas 2wk na de tp mochten. Nu is het wel 2wk na de tp, dus we zien het wel. Vind het al erg lekker dat ik nu geen hormonen en bolletjes hoef te nemen.

@madelin: ik weet dat je vroeg kan testen, maar ik houd me altijd wel echt aande testdatum hoor. Dus voor nu weten we hopelijk de 21ste meer, als deze ene vrijdag goed ontdooid natuurlijk.

@emmiline: balen dat het nog steeds niks is......veeel sterkte.

Geplaatst
[TABLE=class: cms_table_grid, width: 500]

[TR]

[TD]Naam:[/TD]

[TD]Soort traject:[/TD]

[TD]Eerstvolgende afspraak:[/TD]

[TD]Datum terug-plaatsing:[/TD]

[TD]Testdatum:[/TD]

[TD]Zwanger:[/TD]

[TD]Waar:[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tammy (32)[/TD]

[TD]cryo[/TD]

[TD][/TD]

[TD]7 mrt?[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]Zwijndrecht / Rotterdam[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ACJ1984 (30)[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[TD]1e spuit 28 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwolle[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]AMF (30)[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Punctie 18 feb[/TD]

[TD]TP 21 feb[/TD]

[TD]test 8 mrt[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwolle[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Snowflower_ Francisca (32)[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Uitslag 29 apr[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Rican[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Punctie 11 feb[/TD]

[TD]TP 14 feb[/TD]

[TD]test 1 mrt[/TD]

[TD]ja![/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Emmiline[/TD]

[TD]cryo[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]TP 20 feb[/TD]

[TD]test 3 mrt[/TD]

[TD]nee[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Sunitha[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Punctie 3 mrt[/TD]

[TD]TP 6 mrt[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

even een update voor op de nieuwe pagina.

@amf: Nog een paar dagen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden