Ga naar inhoud

wie start er in januari 2015

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ tammy

Wat spannend.. nou misschien is het wel innesteling geweest zou heel goed kunnen.

En idd wat je zegt in juni gaan we er weer voor heb wel even gehuild hoor je hoopt toch stiekem maar ik voelde al gelijk toen die krampen begonne dat zit niet goed en vaak is je eigen gevoel helaas juist.

Ik hoop dat je positief test zou zo fijn zijn.

amf voor jouw duurt het ook nog even ga leuke dingen doen.. ik ga ook aan andere dingen denken dan icsi is ook wel is lekker. En we gaan voor veel cryo s deze keer.

Geplaatst

Hoi allemaal!

Sunitha wat balen. Ik lees dat je gaat trouwen? Dat is ook een heel mooi vooruitzicht en de rest komt allemaal vanzelf. Geniet van de aanloop naar je trouwdag toe en blijf hoop houden.

Ik heb vanochtend mijn echo gehad. Aan de ene kant 4 eitjes te zien en de andere kant 5 eitjes. Het zag er allemaal goed uit. Alles volgens het boekje zeiden ze. De gonal hoef ik dus niet te verhogen of te verlagen en de lucryn moet ik ook nog door blijven spuiten. Ik hoef nog niet om de dag naar Zwolle, geen idee waarom niet eigenlijk.. vrijdag moet ik weer naar Zwolle voor een echo.

Grtz

Geplaatst

Sorry amf.....did it again....Haal jullie steeds door elkaar.

@sunitha: tuurlijk je hoopt t altijd. Vorige keer heb ik bijna de hele dag zitten janken. Dus traantje weg pinken is erg begrijpelijk. Succes verder met het plannen van jullie huwelijk

Geplaatst

@acj is natuurlijk bij iedereen anders wanneer je weer moet en misschien waren ze nog niet snel gegroeid maar het gaat nu wel snel zal vast niet lang duren totdat je de punctie hebt

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Keek net in me agenda ik ging de 10/12/14/16 en had de 18 de punctie en op zaterdag tp voordeel daarvan is het rustig op de parkeerplaats

Geplaatst

AMF ik dacht dat sommigen misschien om de dag moeten doordat de eitjes te snel of te langzaam groeien. Dat ze je dan meer in de gaten houden. Hoe gaat het verder met jou? Hoeveel eitjes had jij ook alweer? Ze zeiden bij mij dat het nog meer kunnen worden..Om de dag geweest dus. De 10e was de startecho?

Geplaatst

Is bij iedereen natuurlijk verschillend en misschien komt het hun beter uit kwa planning. Ik had tien eitjes waarvan 7 rijp en vier bevrucht en uiteindelijk maar 1 daarvan was goed niks in de vriezer helaas

Geplaatst

@acj1984 wat fijn dat goed gaat. Zo ging idd bij mij ook. Laagste dosering gonal f heerlijk nergens last van.

Ik had 6 aan de ene 8 aan de andere. Maar dat zijn follikels daar in zitten hopenlijk de eitjes. Kunne ze bij jouw al zien of er eitjes in zitten?? Ik had om de 3 dg echo. En na de derde echo op zondag dinsdag de punctie gaat ineens heel snel.. spannend hoor

Geplaatst

Tuurlijk follikels. Het heet ook de follikel meting, dom hihi

Ok dus als alles mee zit heb ik misschien volgende week woensdag de punctie. Ben benieuwd wanneer we dat horen! :-)

Geplaatst

Ha @acj1984 geeft niet in begin haalde ik ook veel door elkaar. Spanned hè.. ik vondt dit nog mee vallen maar die wacht dg op de telefoontje slopend en die wacht wk 😕 maar we gaan voor een positieve test bij jullie😊😊😊

Geplaatst

Ja als het mee zit woensdag of donderdag was bij mij ook zo dus je kan al aftellen en dan krijg je een lekker shotje nou die hakt er wel ff in voel je je hele hoofd draaien ik vond de punctie erg mee vallen maar ook dat is bij iedereen anders, had alleen voordeel dat ze niet hebben schoon gemaakt dus had geen eendenbek erin

Geplaatst

Ik vind het heel spannend. Ben heel benieuwd hoe ik de punctie zal ervaren. Ow.. dacht dat je altijd een eendebek kreeg. We zullen zien :-)

Geplaatst

Ik had wel een eendebek maar niet erg ervaren. Follikels waren zo weg bij mij. Alleen ik had nabloeding en werd niet goed.. maar dat gebeurt bijna nooit ik heb altijd wat bijzonders 😐

Komt best goed ik was thuis en kon alles dus valt best mee hoor. De terug plaatsing moet je samen echt van genieten want mis is dat wel jullie kindje..

Geplaatst

Normaal met de punctie maken ze de boel Schoon maar ik ben wat nauwer van onderen dus heeft hij het niet gedaan, maar met de tp wel nou dat was een hel voor mij en heb toen wel wat traantje over me wangen gelopen, nadat de vp het rietje met embryo ging halen heeft hij hem twee tandjes minder op spanning gezet en toen kon ik het wel volhouden

Geplaatst

Ja het is idd even op je tanden bijten😂 maar dat heb ik er voor over. De punctie die prikken moet je ook even doorheen. Maar komt goed iedereen ervaart het weer anders en uiteindelijk over algemeen is dat nog minst erg ik was blij dat alles weg wat had opgezette buik bah

Geplaatst

Nou ik ben nauwer van onderen dus tja dan doet het wat meer zeer moet over een randje heen en daarna alle ruimte, had het af en toe ook met echo dan was er een vp die me niet liet ontspannen en jaste de echo er zo in drie keer gehad eerste keer stagiaire en die lezen gelukkig nog je papier werk voor de meeste is het natuurlijk een routine klus en de laatste echo gelukkig geen pijn toen dacht ik o kan dus wel rustig, ook na het aangeven deed eentje die ik voor de tweede keer had hem er zo in jassen geen pretje dus, maar wat ik zeg ik ben nauwer dus tja sneller pijn

Geplaatst

Elk lichaam is ook anders natuurlijk.. Ik heb toevallig laatst een eendebek gehad ivm uitstrijkje omdat ik 30 ben geworden. Deed geen pijn maar een fijn gevoel is anders. Maar idd het is voor een goed doel.

Geplaatst

Ja idd ik heb de pech dat ik dat heb helaas het is geen vaginisme maar wel nauwer en tja hoe dat komt kunnen ze natuurlijk ook niet zeggen...

Geplaatst

Dat opgezette gevoel kan ik me iets bij voorstellen. Voel de druk onderin met de dag meer komen en dan heeft het nog niet eens de juiste grote. Zal denk ik wel een opluchting geven, de punctie :-pZie je nu niet tegen de tweede poging op amf nu je dit allemaal weet?

Geplaatst

Nee hoor, maar ga nu wel bij elke echo zeggen dat ze hem er rustig in moeten brengen!! Want de laatste echo die vp die deed het heel rustig en toen voelde ik niks, en tja ook met de punctie zeg ik het en hopelijk dan weer de zelfde fertiliteits arts en met tp ja dan moet het omdat de baarmoedermond open moet dus tja dan ff doorbikkelen ook al is het geen pretje

Geplaatst

Hé AMF, heb ik ook! Ik zeg altijd wanneer ze even moet stoppen, dan haal ik diep adem tot alles weer ontspant, dan zeg ik dat ze langzaam weer door mag gaan met echokop/speculum en zodra het pijn doet zeg ik weer stop. Dan gaat het prima! En ik check altijd of er een speculum is met een rond uiteinde, want als ze zo'n vierkant uiteinde gaan draaien doet het pijn, dat past niet ofzo. Als er de verkeerde klaarligt, halen ze zonder mokken een andere. Of ze doen hem meteen goed zodat hij niet meer gedraaid hoeft te worden. Succes!

Geplaatst

Goedemorgen ladies,

Ik had gisterenavond al een heel verhaal getikt, maar toen was mn tab leeg 😐. Oeps dus alles weg.

Ik vond de punctie erg meevallen, alleen was de eerste naald bot. Dus dat heeft echt heel veel pijn gedaan. Voor de andere kant een nieuwe naald en die voelde ik bijna niet eens. Het is voor iedereen echt verschillend, iedereen heeft tenslotte ook een andere pijngrens.

Met de 1ste tp was het meer gemeen. Dat slangetje kregen ze niet op de goede plek omdat hij bleef steken in het litteken van mn keizersnee. De vorige keer had de gyn mn dossier gelezen en toen was het echt zo gepiept.

Laat het gewoon rustig over je heen komen, dan komt het vast goed.

Hier nog steeds geen signalen van ongi of wat dan ook. Nog een paar dagen!!!

Geplaatst

Morgen mijn officiële test dag dus dan is het definitief, voel nog niks geen menstruatie of wat. Zit nu op dg 12 na tp. In mck rekenen ze morgen dg 16 hun rekenen vanaf de dag na de punctie ik zelf vanaf dg na tp

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden