Ga naar inhoud

wie start er in januari 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Spannend Jessi79! Hopen op veel bevruchtingen! En met Pasen dus de terugplaatsing. De terugplaatsing vond ik een heel bijzonder moment.. Hou ons op de hoogte! ;-)Las op het andere forum dat de punctie je tegen viel.. had ik net zo! Hopen dat je snel hersteld. Hoeveel punctie heb je achter de rug? Allemaal ICSI behandelingen? Ook geslaagde? (Sorry hou het niet allemaal bij omdat het een periode heel druk was op het forum.. )

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Acj dit was mijn 4e punctie. Van de 1e was ik meteen zwanger, daar is mijn dochter uit geboren die is nu bijna 3 jaar. En nu alweer de 3e punctie voor de 3e Icsi. De vorige keren voelde ik er helemaal niks van, toen sliep ik bijna en kreeg ik er nauwelijks iets van mee. Nu was ik te druk aan de klets denk ik dus niet helemaal ontspannen toen de prik moest inwerken. En ze moest vandaag behoorlijk wroeten in mijn eierstok om erbij te kunnen. Ach ja, weet ik ook eens hoe het is om een punctie wel te voelen ;-) Nu lekker op de bank onder een dekentje, helemaal niks doen vandaag.

Geplaatst

Veel sterkte voor de 2 dames op t wachtbankje!

@jessi: balen dat deze punctie minder prettig was. Lekker rustig aan doen en laat je lekker verwennen. Hopelijk morgen goed nieuws.

@acj: las dat jullie weekend van 10 april naar Rotterdam komen. Speciale reden voor dat weekend? Het is dan marathon weekend namelijk dus super gezellig en druk in de stad. Op zondag om 1000 is de start van de marathon op de Coolsingel. Ik loop samen met mn man de 1/4 marathon ofwel 10,5km. Veel plezier alvast en doe lekker rustig aan.

Hier gaat alles weer lekker zn gangetje. Ben bijna ongi af dus een nieuwe cyclus gaag weer bsginnen, eens kijken of alles weer een beetje normaal is daarna. Moet zeggen dat ik nooit verwacht had dat al die medicijnen zoveel invloed zouden hebben. Natuurlijk wel een deel, maar niet zoveel. Maar goed we doen lekker rustig aan en genieten lekker van onze zoon en doen veel leuke dingen met zn 3tjes.

Voor alle dames heel veel succes en sterkte met de wachtweken!

Geplaatst

Een kennis van ons heeft daar appartement en woont daar ivm werk alleen doordeweek. Is trouwens dichtbij de Coolsingel. Hopen ook voor jullie dat het dan mooi weer is. Loopt een stuk leuker ;-)

Geplaatst

Wachtdag 5,

Vandaag een emotionele dag met huilbuien en veel gemaal. Pff wat is dit moeilijk... Stiekem toch een kruidvat testje er tegen aan gegooid. Hierop was een heel licht streepje te zien. Zal het nog de pregnyl zijn of?? Ik dacht dat het ivf traject met spuiten moeilijk was maar ik heb me vergist. De wachtdagen zijn toch echt veel zwaarder😔

Geplaatst

@justmekir:dat is wel heel erg vroeg om te testen, als je idd pregnyl hebt gebruikt dan kan het heel goed daarvan zijn.

Het duurt echt 10dg voordat dat uit je lichaam is. Weet niet of je ook de bolletjes gebuikt? Want die geven hele vervelende bijwerkingen.

Veel sterkte met wachten, dit is echt het moeilijkste deel van het gehele traject.

Geplaatst

Hallo dames,

Ja justmekir zijn lange dagen he!

Hier alles goed vandaag ongesteld geworden dus beginnen met de pil! Jeej dinsdag Zwolle bellen, werd einde van de dag ongesteld en natuurlijk paasweekend dan weet ik wanneer ik de eerste spuit weer mag gaan zetten. Dinsdag ook maar naar zh toe om de spuiten op te halen lagen vanaf vandaag klaar!

Acj hou jij het nog vol??

En hoe gaat het met de andere dames??

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Amf jeej! Het begin is er weer!

Oeh justmekir misschien een beetje te vroeg getest.. Ik denk er ook wel een aantal keer op een dag aan maar heb het nog goed onder controle. Ben er niet alleen maar mee bezig. Voel me ook nog niet anders ofzo.. Vandaag al een brief van Zwolle gehad en daar staat in dat er in totaal 9 embryo's zijn ingevroren. Van 8 embryo's wisten we dat al en 2 zouden ze later over beslissen dus dat zou betekenen dat 1 van die 2 ook is ingevroren.

Geplaatst

@justmekir je maakt jezelf echt gek als ze zo vroeg test, de pregnyl is nog niet uit je lichaam. Die bollen kunnen je ook allerlei zwangerschapskwaaltjes geven. Zoek afleiding de komende week, deze 2e wachtweek is echt killing, zoals je al zegt is dat echt zwaarder dan de het spuiten.

@ACJ wow wat een mooi bericht. Maar hopenlijk heb je die diepvriesvoorraad niet nodig!

@amf fijn, hopenlijk mag je snel starten! Ben je al wel met de pil begonnen nu? Ik moest volgens mij 3 weken slikken voordat ik met de deca mocht beginnen.

@alllen hier alles goed, ik heb eigenlijk geen last van buikpijn. Doe nog wel rustig aan en ga regelmatig even op de bank of bed liggen. Ik ben gebeld dat er 4 embryo's zijn. Morgenmiddag mag ik naar Zwolle voor de terugplaatsing. Ik hoop echt dat we ingeloot zijn voor de assisted hatching proef, maar dat horen we helaas pas over 2,5 jaar als het onderzoek is afgerond.

Geplaatst

Jessi ja gisteravond de eerste pil ingenomen dus idd eerst drie weken de pil

Fijn dat je geen last hebt van je buik en morgen de tp spannend! En dan de wachtweken in

Wat is assisted hatching proef eigenlijk??

Geplaatst

Assisted hatching is een techniek waarbij ze met een laser een heel klein gaatje in de embryowand maken, zodat de embryo beter tegen de baarmoederwand zou kunnen blijven plakken. In het buitenland gebeurt dit al jaren, maar in Nederland moet er eerst jaren wetenschappelijk onderzoek naar gedaan worden. Dat onderzoek doet alleen Zwolle volgens mij, je komt in aanmerking als er al 2 pogingen niet gelukt zijn. Pas over ruim 2 jaar hebben ze voldoende deelnemers voor een significante onderzoeksgroep, en dan worden de resultaten pas bekend gemaakt. Nu heb je 50% kans dat je ingeloot wordt, anders val je in de controlegroep.

Geplaatst

Dames Jullie hebben gelijk. Kan mezelf ook wel voor me kop slaan dat ik zo vroeg al getest heb. Voel me er niet bepaald beter door..ik hoop voor jou dat alles goed verloopt en dat je ingeloot bent..

Geplaatst

Bij Nijgeertgen passen ze assisted hatching al meer dan een jaar toe, heb daar zelf ook gebruik van gemaakt. Of het daaraan gelegen heeft weet ik niet maar inmiddels heb ik een prachtig zoontje van zes weken. Je kunt trouwens zelf aangeven of je AH wil of niet.

Geplaatst

Hoi allemaal!

Vandaag zit ik op dag 5 na de terugplaatsing en voel een licht gevoel onderin iets wat ik herken als ik een week voor mijn menstruatie zit. Als ik op internet lees, lees ik dat vanaf nu ongeveer de innesteling ook begint. Ik hoop maar dat dat het is..

Justmekir trek je het nog een beetje?

Hoe is het verder met iedereen?

Geplaatst

@acj: wat een mooie score en dan ook nog zo veel in de vriezer. Super hoor, hopelijk niet nodig natuurlijk.

Die krampjes etc kunnen echt van alles zijn....Helaas 😕. Lekker veel afleiding zoeken dan gaat de tijd t snelste.

@jessi: gaat het nog een beetje bij jou? Laat je niet gek maken!!

Hier alles rustig hoor. Gisterenochtend ff lekker alleen rondje wezen lopen, lekker muziekje aan en verstand op nul. Zalig en voordat ik het door had was ik alweer thuis. Was meteen laatste train voor volgende week zondag.

Fijne 2de paasdag allemaal!

Geplaatst

Heel stom maar komen er net achter dat elke terugplaatsing van een cryo níet als poging telt. Dat is wel een verademing zeg! Je weet natuurlijk nooit hoe ze ontdooien maar maakt de kans voor je gevoel toch wat groter.. @Tammy ze voorspellen super mooi weer voor volgende week he! 😃

Geplaatst
Hoi allemaal!

Vandaag zit ik op dag 5 na de terugplaatsing en voel een licht gevoel onderin iets wat ik herken als ik een week voor mijn menstruatie zit. Als ik op internet lees, lees ik dat vanaf nu ongeveer de innesteling ook begint. Ik hoop maar dat dat het is..

Justmekir trek je het nog een beetje?

Hoe is het verder met iedereen?

spannend, de wachtdagen zijn zwaar, wanneer mag je testen?

liefs Hope&Faith

Geplaatst

Acj alle embryo's van de punctie tellen als poging 1, maar hopelijk blijft deze lekker plakken!

Geplaatst
We mogen 15 april testen. Moeten nog flink geduld hebben dus.

Hoe is het verder met jou? Al enig vooruitzicht?

Voor mijn gevoel zitten we nu ook in de wachtdagen. 11 april testen, maar al twee dagen misselijk, brak, vannacht alleen maar zuur oprispingen.

Hoe gaat het met de andere meiden?

zijn er ook mensen zwanger gebleven? Las twee rotberichten. Niets gaat vanzelf.

liefs Hope&Faith

Geplaatst

Hallo allemaal. Wachtdag 8 voor mij vandaag. Op het moment poepie verkouden. Smaak alles is weg en dit terwijl ik nooit verkouden ben. Verder wat steekjes in onder rug en zij. Last van obstipatie...zwangerschaps symptomen??

@acj het eind is bijna in zicht nog 4 dagen te gaan. Vandaag lekker met man lief weggeweest.. Afleiding heerlijk!!

@hope..heb ik iets gemist?? Heb je het gevoel dat je spontaan zwanger bent geworden?? Wat een geweldig nieuws zou dat zijn. Hoop het zo voor je

Geplaatst
Hallo allemaal. Wachtdag 8 voor mij vandaag. Op het moment poepie verkouden. Smaak alles is weg en dit terwijl ik nooit verkouden ben. Verder wat steekjes in onder rug en zij. Last van obstipatie...zwangerschaps symptomen??

@acj het eind is bijna in zicht nog 4 dagen te gaan. Vandaag lekker met man lief weggeweest.. Afleiding heerlijk!!

@hope..heb ik iets gemist?? Heb je het gevoel dat je spontaan zwanger bent geworden?? Wat een geweldig nieuws zou dat zijn. Hoop het zo voor je

wachtdag 8 dat is spannend, test jij over 4 dagen? Duim voor je.

uiteraard ook voor de andere meiden, in welke fase je van dit traject ook zit.

ben nog steeds misselijk getver, online toch maar wat testen weer besteld, was een week terug nog heel vasthoudend nee hoor voor ons heen test meer.....

en dan begint het forum toch weer te knipogen...

iedereen een fijne avond en heel veel geluk xxx

liefs Hope&Faith

attachment.php?attachmentid=6048&stc=1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden