Ga naar inhoud

wie start er in januari 2015

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha Acj ik kan in april starten maar dat doe ik niet. Wij kiezen ervoor om eind mei. Ik ben blij met geen hormonen in mijn lijf op het moment. Dus even rust en in mei voor poging twee hopen op meer eicellen en meer cryo s

Geplaatst

Serieus? Wat slordig. Ik zit in Zwolle en ik had 22 follikels waarop de arts zei dat ze dat veel vond. Alles boven de 20 vond zij veel. Bij elke controle is hier niets tegen mij over gezegd. Dat vond ik heel apart. Ik begreep van iemand op het forum dat ik mzzl gehad heb dat ze de dag vd punctie het niet afgeblazen hebben ivm overstimulatie. Daar moet je toch niet aan denken...

Hier inmiddels op wachtdag 9.. Ben de dagen echt aan het weg kijken. Wat zou ik graag even in mn buik willen kijken of er iets zit..

Justmekir jij gaat morgen testen? Volgens mij heb je er wel een goed gevoel bij of niet?

Geplaatst

@Sunhita gefeliciteerd! Geniet van je wittebroodsweken en succes alvast in mei. Hopelijk heb je dan meer goede eitjes. Het is wel balen zo weinig maar klinkt mij niet heel gek. Ik had vorig jaar ook een keer 21 follikels, waar maar 7 rijpe eitjes bij zaten en 2 bevrucht.

@ACJ sterkte deze wachtweek, het is echt killing en je bent waarschijnlijk de hele dag aan het denken of je al iets voelt. Maar het zegt niks als je geen symptomen hebt, dat had ik bij mijn geslaagde poging in 2011 ook niet hoor. Hopelijk ben je snel misselijk ;-). Ik was het trouwens die die afgebroken poging had gehad vanwege teveel follikels. Zwolle is daar gewoon extreem voorzichtig in. Ik heb genoeg verhalen gehoord de afgelopen jaren van mensen die bij 30 of wel 40 follikels wel een punctie kregen. Maar vaak wordt er dan bloed geprikt om waardes te checken, en dat doet Zwolle dan weer niet volgens mij. Veel plezier dit weekend in Rotterdam!

Hier nog niks te melden, vandaag pas wachtdag 4.

Geplaatst

@acj.. Ja morgen eindelijk testen.. Maar zie er stiekem ook wel tegenop..heb laatste paar dagen zere bovenbenen en pijntjes bij mijn liezen met lopen. Ook vond ik mijn koffie vandaag niet meer lekker smaken ..ikzelf denk dat het goed is gegaan en ik toch echt zwanger ben..maar aangezien ik ook de utrogestan slik ben ik er niet helemaal zeker van...onzekerheid blegh

Geplaatst

@sunitha: gefeliciteerd 🎉💏💗👍

Lekker genieten van jullie witte broodsweken en die nieuwe poging lekker even uitstellen.

@wacht dames: veel sterkte nog! Net als iedereen denk ik, is dit het moeilijkste van het gehele traject. Zoek afleiding! De beste remedie die ik tot nu toe heb gevonden.

@amf: succes met starten/ spuiten. Hopelijk gaat het extra deca helpen.

Hier alles zn gangetje. Nu wachten bij de ha...heb een keelontsteking. Hoop dat hij ff snel iets kan geven en dat t zondag een beetje weg is. Ze voorspellen geloof ik zalig weer, dus extra genieten met lopen.

Ik wil voorlopig 1st even normaal ongi worden en dan mss een nieuwe tp laten doen. Dus mss volgende maand als t mee zit. Ik wil dan wel vragen of ik het met een otrivelle kan doen ipv die lh-testen. Maar we zien wel.

Geplaatst

Jessi79 bedankt voor je woorden. Geeft me weer een beetje vertrouwen.

Justmekir ik ben heel benieuwd of je positief test! Klinkt als een zwangerschap maar goed de medicatie kan je lichaam voor de gek houden.. We horen het wel!

Tammy Beterschap! Hopelijk gaat het lopen door. Ze voorspellen redelijk weer!

Weten jullie ook of je in bad mag? Het appartement waar we van het weekend zitten van onze vrienden heeft een jacuzzi. Lijkt me heerlijk ontspannen maar weet niet of die warmte goed is.. 😕

Geplaatst

Meiden bedankt voor de felicitaties. Ik lees zo af en toe mee maar volg niet alles.

Acj nog even geduld

Justmekir ook voor jouw is het spannend.

En amf zo eindelijk je kan weer starten😊duurt lang he dat wachten

Wij hebben volgende wk gesprek met de arts ben benieuwd kan in april al starten maar wij kiezen voor eind mei

Geplaatst

Helaas negatief getest vanmorgen. Over 2 - 3 dagen nog maar eens testen. Maar heb de hoop eigenlijk al opgegeven. Wat een teleurstelling is dit. Het had zo'n mooie dag kunnen worden vandaag

Geplaatst

Wat balen justmekir! Ik had echt het idee dat het bij jou wel goed zat. Maar er is nog hoop zolang er geen bloedingen zijn toch? Ik heb sinds gisteren op en af hoofdpijn en zere borsten bij inspanning. Ik had het vandaag heel erg tijdens het fietsen. Vanochtend het gevoel of ik grieperig werd maar dat is nu weer over. Nog 5 dagen geduld hebben.. Tammy voel je je weer wat beter?

Geplaatst

Idd acj zo lang er nog geen bloed is hebben we hoop..ik hoop zo voor jou dat je een positieve test in handen hebt over 5 dagen. Dag van testen is wel zenuwslopend.. Zo rot als die 2e streep niet komt...mijn duimen draaien

Geplaatst

Hoe is het justmekir? Alweer een testje eraan gewaagd?

Hier gelukkig nog steeds geen bloedingen. Zit nu op wachtdag 12. Nog 3 dagen wachten. Zijn nu nog in Rotterdam aan het genieten. Heb er niet zoveel aan gedacht. Vanmiddag naar Scheveningen een strandwandeling maken 😊

Hoe is het met de rest??

Geplaatst

@justmekir o wat balen zeg heb je alweer een test gedaan??

@acj spannend voor jou nog drie dagen volhouden! Lekker genieten van je weekend!

Hoe gaat het met de andere dames??

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

@justmekir: wat enorm balen. Sterkte om dit een plekje te geven.

@acj: ik heb je niet gezien Haha.

Wij vanmorgen heerlijk 1/4 marathon gelopen en nu op de bank de laatste lopers zien binnen komen. Net wel raar om je eigen tijd van vorig jaar op de klok te zien.

Succes meiden!

Geplaatst

Tammy ik heb je wel aan zitten moedigen hoor hihi. Wel knap hoor dat je aan zoiets mee doet. Ik ben niet zo sportief 😊

Vind het echt sneu voor je justmekir.. al wel het idee dat je ongesteld wordt? Ik heb van mezelf een hele onregelmatige cyclus. Ik hoop maar dat als het niet gelukt is de menstruatie snel op gang komt.. Die onzekerheid of je wel of niet zwanger bent is killing 😕

Geplaatst

Hoi allemaal, breek ff in, vrijdag gesprek met de huisarts gehad. Zaterdag helaas gaan menstrueren, wel met de regelmaat, dat is wel goed aangezien leeftijd. Mijn gewichtstoename heeft te maken met de hormonen en het zou zo maar kunnen dat het eitje wel wordt bevrucht en innestelt maar in de aanleg niet goed is. Dit verklaart wel heel veel. In mijn eerdere zwangerschap van 20 jaar terug.....kwam ik in 6 weken 12 kilo aan. Ik kom soms 2 kilo aan in de week, en dat is dan precies in een maand en in de week van die maand waarin het theoretisch mogelijk is om zwanger te raken.

nou dit had ik nooit verwacht zeg!

Zijn er meerdere meiden die dit herkennen?

dikkertje dat ipv Hope&Faith

Geplaatst

Ik ben daar niet bekend mee hope&faith.. heeft de arts je verder nog tips gegeven waar je verder mee kunt??

Justmekir hoe gaat het bij jou? Ik heb dat zware gevoel weer onder in mn buik wat ik herken voor een menstruatie. Dat had ik voor een week terug ook. En steken rechts onder als ik moet lachen of een gestrekte beweging maak. Over 2 dagen mogen we dan eindelijk testen..

Geplaatst

Ik ook niet hope.. Helaas kan ik je daar niet mee helpen..

@Acj.. Alles gaat goed hier.. Vandaag gebeld met Zwolle en 23 april heb ik evaluatie gesprek. Maar ik wil verder en niet nog een maand wachten dus ff kijken of ik hier morgen nog iets mee kan schuiven

Geplaatst

Justmekir lief dat je dat zegt. Ik hoop het ook! Ben je al ongesteld dan? Hoeveel tijd zat er tussen je eerste terugplaatsing en de terugplaatsing van een cryo? Als ik straks moet wachten op een terugplaatsing van een cryo na een menstruatie wordt dat nog wat.. Ik wordt amper ongesteld uit mezelf. Voor ik met de eerste poging kon beginnen moest mijn menstruatie opgewekt worden met medicatie maar moest eerst 3 weken wachten of mijn menstruatie spontaan kwam. Dat gedoe met wachten op een menstruatie hoop ik niet weer te hebben.. waardeloos is dat.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden