Ga naar inhoud

wie start er in januari 2015


wachten

Aanbevolen Berichten

Pffff nog steeds geen uitslag genetisch bloedonderzoek ik wil weten of we mogen starten! En zó benieuwd hoeveel follikels er dan nog zitten

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

ja dat is balen, wachten, wachten, wachten... Ben je aan de pil? Met de pil kunnen ze heel veel sturen, dat wist ik ook niet.

bij de eerste IVF begon ik te menstrueren, ik dacht o nee hè? Maar ze zaten er gewoon nog. Nu wat langer aan de pil en merk wel aan mijn lijf dat dat anders is, maar ach wie weet hebben we nu beide een wonderboom met druiventrossen, toch?

met mij gaat het steeds een beetje beter, merk dat ik meer energie krijg, maar nog niet zoals het was. Heb de stille hoop dat we over 10 daagjes mogen starten.

 

Succes met wachten...pff waarom bel je ze zelf niet?

 

Lievs Hope&Faith

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Mooi lijstje Hope! Ik heb nu ook nog geen info om erin te zetten, volgende week weet ik hopelijk meer.

 

Je vroeg nog naar mijn TSH. Die was een paar weken geleden 1,8 en voor de internist een reden om er toch weer een half pilletje thyrax bij te doen. Ik slik nu 3 blauwe op een dag. Slik jij ook thyrax? Het duurt meestal best wel een tijdje om de TSH goed stabiel te krijgen en effect van medicatie is geloof ik ook pas na zo'n week of 6 slikken zichtbaar in je bloedwaarden. Sinds wanneer ben jij begonnen? Ik zou je echt willen adviseren om te wachten tot je TSH goed genoeg is en niet overhaast aan een poging te beginnen. Is zo ontzettend zonde als een te hoge waarde misschien wel bijdraagt aan een mislukte poging.

 

Pigster, vervelend dat wachten inderdaad. Hebben ze geen indicatie gegeven wanneer je de uitslag kan verwachten? Zou inderdaad gewoon eventjes informeren, wie weet..

En wat bedoel je precies met 'hoeveel follikels er nog zitten'? Je bent toch aan de pil, dan zitten er toch geen follikels? Of heb ik het nou helemaal mis.. Sorry, ben nog een groentje op het gebied van IVF haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Hope en Faith en Cerah,

 

De indicatie was zes weken. Dat is morgen zeven weken geleden dat ik bloed heb laten prikken in UZ Leuven. Als die uitslag goed is mag ik starten met ivf poging drie.

Ik heb ze vandaag weer n mail gestuurd maar denk dat ze me inmiddels n behoorlijk ongeduldige patiënt vinden.

Ik ben niet aan de pil nee zit in natuurlijke cyclus

 

Met aantal follikels doel ik op t feit dat mijn eicel voorraad zó laag is en t n jaar geleden is dat ik de laatste poging gehad heb en toen al weinig had bij n FM

 

Dus misschien is t nog veel minder

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

De uitslag is binnen! Alles is normaal dus groen licht om te starten!. Pfff

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

gefeliciteerd pigster, wanneer mag je starten? En cerah bedankt voor je tip, neem ik zeker met me mee. Ik slik 1 L2 pil per dag. Voel me iedere dag beter, maar merk wel dat mijn energie nog niet op het gewenste niveau is.

maar nu nog 9 daagjes, kan niet wachten om weer naar Gent te gaan.

fijne avond en bedankt dat jullie ook zo lief en open zijn.

Liefs Hope&Faith xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Hope en Faith,

Ja het is n heeeel klein stapje in de goede richting. Ik mag denk ik 8 jan starten met menopur 300...

Oh wat spannend.. Enerzijds "zin in" anderzijds angstig voor de teleurstelling en zenuwen.

Hoe gaat t met jou? Spannend bijna Gent!!

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Hope en Faith,

Ja het is n heeeel klein stapje in de goede richting. Ik mag denk ik 8 jan starten met menopur 300...

Oh wat spannend.. Enerzijds "zin in" anderzijds angstig voor de teleurstelling en zenuwen.

Hoe gaat t met jou? Spannend bijna Gent!!

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

ja zeker, nog 8 daagjes, wij hebben waarschijnlijk 8 januari de tp theoretisch gezien.

Heb je in iedergeval een rustige kerst, wij zijn tussen de feestdagen door in Gent. Zal wel een aparte ervaring worden.

fijn dat je nu een startdatum hebt, kan je daar naar toeleven

xx Hope&Faith

Link naar reactie
Delen op andere sites

[TABLE=class: cms_table_grid, width: 750]

[TR]

[TD]Naam:

[/TD]

[TD]Soort traject:

[/TD]

[TD]Eerstvolgende afspraak:

[/TD]

[TD]Datum terugplaatsing:

[/TD]

[TD]Testdatum:

[/TD]

[TD]Zwanger:

[/TD]

[TD]Waar

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wachten

[/TD]

[TD]icsi/fna

[/TD]

[TD]Januari 15

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]Istanbul

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Summerbeach

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pigster

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Cerah

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope&Faith

[/TD]

[TD]2e IVF

[/TD]

[TD]19 dec. Uitgangsecho & tsh meting

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]Gent

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

 

Mooi schema :)

Hope&Faith

 

Net ingevuld nu even kijken zodat ik kan reageren op jullie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

pigster wat fijn dat het goed is. Weet je nu ook wanneer je kan beginnen met hormonen?

 

Hope en faith bijna je uitgangsecho spannend. Welke hormonen gebruik je?

 

Cerah spannend ivf poging nummer 1. Enig idee wanneer je van start kan gaan?

 

Ik zit sinds jaren weer aan de pil moet hem doorslikken tot 31 december dus 2 weken langer dan anders.

Wat een rot spul is dit toch ben zo moe en borsten die zeer doen en snel down. Heb dit normaal niet dus geef het de schuld aan die pil.

Dat is het enige voordeel van een man die van nature gesteriliseerd is. Maar alles voor het goede doel :) zo lang duurt het niet meer spannend.

Ik doe het korte protocol we blijven daar 17 dagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook begonnen met de pil, heb er weinig last van....Ik moet 17 januari voor de 1e echo/follikel meting. Start 10 januari met de GonalF.Spannend weer, kijk er wel naar uit, maar ook bang voor de teleurstelling....Mja daar gaan we nu nog maar ff niet vanuit! Gelukkig eerst nog ff rustige feestdagen :-)Ik ben net door mijn rug gegaan. .. Oefff dat doet zozeer!!@wachten lopen we bijna gelijk denk ik, ik slik hem tm 1-1

Link naar reactie
Delen op andere sites

[TABLE=class: cms_table_grid, width: 750]

[TR]

[TD]Naam:[/TD]

[TD]Soort traject:[/TD]

[TD]Eerstvolgende afspraak:[/TD]

[TD]Datum terugplaatsing:[/TD]

[TD]Testdatum:[/TD]

[TD]Zwanger:[/TD]

[TD]Waar[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wachten[/TD]

[TD]icsi/fna[/TD]

[TD]Januari 15[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]Istanbul[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Summerbeach[/TD]

[TD][/TD]

[TD]31 dec. Pilstop[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pigster[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Cerah[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope&Faith[/TD]

[TD]2e IVF[/TD]

[TD]19 dec. Uitgangsecho & tsh meting[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]Gent[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

 

Mooi schema :)

Hope&Faith

 

Net ingevuld nu even kijken zodat ik kan reageren op jullie.

 

Spannend voor jullie ook, ja nog 5 daagjes vanaf morgen. Heel veel zin in, voel me steeds beter.

wij hebben menopur en decapeptyl kort schema, tussen de feestdagen door naar Gent.

voor ons allemaal wordt 2015 een topjaar.

Liefs Hope&Faith

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Hope en Faith Cerah en SummerBeach!

 

Ik knijp m gewoon nu al he ik zit nog niet eens op t bankje maar op het pre bankje...ik start denk ik op 7 januari dan is CD 1 denk ik. Poging drie here we come!!

Oh dames ik duim voor jullie allemaal!!!

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hope en Faith: Ik tussen de feestdagen ook naar Leuven toe voor n intake met de vroedvrouw voor de praktische zaken en n hutkoffer aan medicatie halen. 48 ampullen met Menopur

 

Thumbs up!

Ps Ps super fijn dat ik dit mag / kan delen zeg echt heerlijk om te zeggen tegen mensen die t wel snappen het ivf jargon

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat vind ik ook, alhoewel ik het soms op een ander forum wel eens te vaak over 1 persoon vind gaan. We zitten allemaal met onze hoop en onze emoties. en onze koelkast ligt al vol, maar vrijdag weten we of we mogen starten, wel handig ivm feestdagen, koelkast ook voor nodig hihi

 

Ik hoop echt dat iedereen zwanger wordt op, dat is een mooie wens voor het nieuwe jaar toch?

 

Hoe gaat het met de anderen? Moes schrijf je met ons mee?

 

Liefs Hope&Faith.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja moes heeft ook de koelkast voller met meds dan met boodschappen! Stom is dat.

Ik lees elke dag met jullie mee en drop zo nu en dan een stukkie. Ik heb nog niet de loterij gewonnen dus weet nog niet of het januari kan worden, man wat klote dat geld!

Maar fijn hope&faith dat het voor jou weer bijna starten gaat!

Liefs, ook voor alle andere meiden!!

Moes

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja stomme rot geld, het is dat mijn man zijn vakantie ervoor opzij heeft gezet, we zijn nog steeds met de verzekeraar in conclaaf. Toevallig steeds niet ontvangen, gewoon heeeel vreemd. We gaan het nu hoger op zoeken, na 7x alles inleveren op verschillende manieren lijkt toch wel op dat een medewerker ons gewoon tegenwerkt, tenminste dat gevoel leeft nu bij ons.

Het is bijna vrijdag, ik vind dit bezoek aan Gent het allerspannendste tot nu toe. Zal zometeen ook bij de vijfdaagse embryo zijn denk ik.

moes ik hoop dat je de loterij wint en ook kan gaan starten XXX

iedereen een dikke knuff en we hebben in iedergeval een volle koelkast hihi.

Liefs Hope&Faith

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi hope en Faith het gaat nu dichtbij komen voor jou he? Vijfdaagse embryo? Ik heb t alleen maar geschopt tot driedaagse of is dat afhankelijk van beleid ziekenhuis??

 

Ik ga de meds in Leuven halen scheelt toch wat en moet 30 dec op intake komen daar dus twee vliegen in 1 klap.

 

Nou toi toi toi!!

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Breek ff in: Hope & Faith, ik was benieuwd hoe het nu met je gaat? Heb je al wat meer energie? Het is bijna 19 december, heel veel succes!

En voor de andere dames, heel veel succes en sterkte in dit rot traject, ik leef met jullie mee..

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Plien en pigster, lief van jullie dat je daarnaar vragen.

ik heb gelukkig iets meer energie maar nog niet de oude, komt wel toepasselijke babystapjes denk ik.

en idd nog twee nachtjes slapen...

pigster het is beleid om de kansen te verhogen, dit is onze laatste poging, ben 43.

toch heb ik er alle vertrouwen in.

een 5 daagse oude embryo is een blastocuste en is dan sterker, de kans zonder ivf is bij ons 3% de kans met ivf 3 daagse embryo is 15 tot 20% en met een vijfdaagse blastocuste 35 tot 50%.

ikzelf heb niet zoveel met getallen in dit proces, een kans is een kans en als het voor ons is weggelegd, waar ik wel vanuit ga, zijn we in januari zwanger.

voor jullie schiet het ook op nog 14 dagen ongeveer en dan starten jullie.

heel veel geluk en een dikke knuff voor jullie en de andere meiden ook die met ons meelezen xxx

attachment.php?attachmentid=5934&stc=1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha meiden, ik kom hier ook weer even om het hoekje kijken.

 

Hope, spannend.. het is al bijna vrijdag! Ik hoop zo dat jullie weer mogen starten. Die percentages verschillen nogal zeg.. dan vraag ik me af waarom ze niet altijd een 5 daagse embryo doen? Maar goed, ik heb er nog helemaal geen verstand van hoor.

 

Pigster, voor jou komt het dus ook dichterbij! Ook wel gek om tussen de feestdagen hier mee bezig te zijn of niet?

 

Hier lijkt mijn ongi eindelijk te komen, dus ik kan vandaag of morgen gaan starten met de pil. Ik ben 2 dagen over tijd, dus kreeg toch een sprankeltje hoop, hoe naief toch weer he? Ik kan het toch niet laten om dan toch te gaan hopen dat het wonder boven wonder op een natuurlijke manier zou lukken. Je hoort weleens van die verhalen he, en ach waarom zou dat niet bij ons zo gebeuren? Maar inmiddels toch wat bruinverlies dus als het echt doorzet kan ik het ziekenhuis bellen voor de planning. Dus nu het toch komt, laat het dan ook maar meteen doorzetten :S

 

Succes allemaal meiden! Dat we volgend jaar kerst allemaal met een wolk van een beeb bij de kerstboom mogen zitten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden