Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2014

Aanbevolen Berichten

• Reacties 697
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Dames die meerdere terugplaatsingen hebben gehad. Hebben jullie die tp na elke maand weer gedaan of ook rust genomen en na een tijd een tp

In Gent is het protocol een cyclus rust en dan mag je weer verder als de uitgangsecho goed is.

Geplaatst
In Gent is het protocol een cyclus rust en dan mag je weer verder als de uitgangsecho goed is.

Das wel fijn ja.

Hier is het net een lopende band. Haha

Geplaatst
Ligt eraan. Als je cryos hebt mogen die meteen de maand erna al zonder tussenpozen. Bij verse tp moet je eerst een maand rust hebben gehad.

Bij ons hetzelfde.

Geplaatst

Pfff wat een dag! Ik dacht vanmorgen dat ik al van het wachtbankje december af was gevallen zonder er zelfs op gezeten te hebben... Vanmorgen had ik de laatste fm voor een cryo terugplaatsing deze week. Ik had een andere gyn dan normaal, omdat ik door de arts zaterdag in het verkeerde spreekuur was ingepland. Zaterdag was mijn follikel 15 mm, dus vandaag zou hij ongeveer 18 mm moeten zijn. Maar de gyn kon vanmorgen geen follikel vinden! Ze had steeds een bloedvat in beeld, en mijn eierstok. Ze concludeerde dat ik gisteren mijn eisprong al gehad zou hebben. Geen pregnyl dus vandaag, geen tp, en volgende maand door oud&nieuw ook niet. Ik ging naar huis en was kapot, ik heb zo gehuild! Maar toch zat het me niet lekker, ik heb nooit een vroege eisprong gehad en ik had ook nog geen vruchtbaar slijm. Normaal heb ik rond de eisprong veel meer slijm, omdat ik een heel dik bms heb. Ik heb daarom tussen de middag het spreekuur van de ivf verpleegkundige gebeld en mocht meteen langskomen. Ik wilde voor de zekerheid nog een echo, omdat het gewoon niet klopte voor mijn gevoel. En zojuist was er op de echo meteen een prachtig follikel van 18mm te zien! Leve het vrouwelijk instinct...Vanavond dus de pregnyl zetten, en hopelijk mogen we zaterdag een mooi ontdooide cryo ophalen in Zwolle.

@Eslief en @Plien heel veel succes morgen!

@Hope&Faith kom je hier ook even soppen? ;-)

Geplaatst

Wow jessi wat ontzettend klote.. was het in zwolle? Ik had van de week in zwolle echt een giga sukkel.. blegh.. moest de info uit hem trekken en kon de eierstok niet vinden.. wat goed dat je er tegenin bent gegaan en je gevoel mee hebt laten spelen.. op naar zaterdag rn dan samen de wachtbank op:) maar jeetje wat schrikken

Geplaatst

@Eslief nee het was in Dev. Ik heb alleen de terugplaatsingen in Zwolle. Mag jij ook zaterdag al alles goed gaat? Ben wel blij dat ik na al die jaren echo's mijn eigen lichaam blijkbaar goed ken :-)

Geplaatst

Vrijdag als alles goed gaat:) dev. Fijn ziekenhuis? Als ik overstap wil zwolle de fm niet meer doen dus moet ik naar dev. Al mag ik niet vooruit denken van manlief ik moet positief en zen zijn:) ben maar weer gestart met de gore thee en granaatappelsap

Geplaatst

Jessi, dat meen je niet. Echt heel erg raar dit zeg!!! He bah, ik heb ook een andere arts dan ik eerder had en het voelt niet zo vertrouwd..nu ook al dat ik afgelopen vrijdag maar 2 eicellen had, en haar reactie daarop van 'ik moet even nadenken wat we nu gaan doen, afblazen of misschien maar wat omhoog met de EH, vind het een beetje vaag. En als ik dan jouw verhaal lees dan vraag ik me af of ik mijn lichaam zo goed zou kennen om me niet in 1x neer te leggen bij een uitslag die je niet helemaal vertrouwd. Echt superfijn dat je er toch achteraan gegaan bent!!

Geplaatst

Ik ben de laatste die positief was bij 2 eicellen.. maar zie mij dan.. 8 na zolang stimuleren.. maakt me wel wat bang voot de kwaliteit overigens..

Geplaatst

Ach meisje, wanneer maken wij ons nou geen zorgen :happy7: dat hebben wij nu eenmaal, nu moet jij weer positief zijn en er gewoon vanuit gaan dat daar niets mis mee is, met die kwaliteit.

En ik hoop morgen natuurlijk op net zo'n succesverhaal als jou, dat zou geweldig zijn!!

Geplaatst

Hoe laat mag je morgen? Ik mag om half 9 al lekker vroeg.. heb zojuist gebelt voor iets kalmerend voor de nacht.. hadden ze al gevraagd maar ik had natuurlijk gezegd dat het niet nodig was.. maar vind het toch wel nodig om een beetje te slapen dus manlief gaat het zo ophalen;)

Geplaatst

Eslief ik vind Dev veel fijner dan Zwolle! Veel persoonlijker en ik hoef nooit langer dan 5 minuten te wachten. In Zwolle moet ik me met mijn paspoort bij een automaat melden, dat vind ik zo onpersoonlijk in een traject dat al niet leuk is. In Dev zitten hele lieve verpleegkundigen en er is voor de fertiliteit een aparte wachtkamer, je zit niet tussen de zwangeren. Het is een nieuw, modern zh. En ik woon er 5 minuutjes vanaf, dus mocht je er volgend jaar naar toe moeten (hoop ik natuurlijk niet!) dan kom je hier gewoon een kop koffie drinken.

Hopelijk kun je een beetje slapen vannacht. Succes morgenvroeg!

Geplaatst
Pfff wat een dag! Ik dacht vanmorgen dat ik al van het wachtbankje december af was gevallen zonder er zelfs op gezeten te hebben... Vanmorgen had ik de laatste fm voor een cryo terugplaatsing deze week. Ik had een andere gyn dan normaal, omdat ik door de arts zaterdag in het verkeerde spreekuur was ingepland. Zaterdag was mijn follikel 15 mm, dus vandaag zou hij ongeveer 18 mm moeten zijn. Maar de gyn kon vanmorgen geen follikel vinden! Ze had steeds een bloedvat in beeld, en mijn eierstok. Ze concludeerde dat ik gisteren mijn eisprong al gehad zou hebben. Geen pregnyl dus vandaag, geen tp, en volgende maand door oud&nieuw ook niet. Ik ging naar huis en was kapot, ik heb zo gehuild! Maar toch zat het me niet lekker, ik heb nooit een vroege eisprong gehad en ik had ook nog geen vruchtbaar slijm. Normaal heb ik rond de eisprong veel meer slijm, omdat ik een heel dik bms heb. Ik heb daarom tussen de middag het spreekuur van de ivf verpleegkundige gebeld en mocht meteen langskomen. Ik wilde voor de zekerheid nog een echo, omdat het gewoon niet klopte voor mijn gevoel. En zojuist was er op de echo meteen een prachtig follikel van 18mm te zien! Leve het vrouwelijk instinct...Vanavond dus de pregnyl zetten, en hopelijk mogen we zaterdag een mooi ontdooide cryo ophalen in Zwolle.

@Eslief en @Plien heel veel succes morgen!

@Hope&Faith kom je hier ook even soppen? ;-)

Tjeetje tussen hoop en vrees weer hè? Maar wel goed dat je naar jezelf luisterde, op naar zaterdag.

plien en Eslief succes morgen,

wat betreft soppen hihi, morgen de badkamer, zo is mijn hoofd leeg en mijn huis schoon.

iedereen weer succes xxx

Liefs Hope&Faith

Geplaatst

quote_icon.png Oorspronkelijk geplaatst door Mama-in-love viewpost-right.png

[TABLE=class: cms_table_grid, width: 750]

[TR]

[TD]Naam:[/TD]

[TD]Soort traject:[/TD]

[TD]Eerstvolgende afspraak:[/TD]

[TD]Datum terugplaatsing:[/TD]

[TD]Testdatum:[/TD]

[TD]Zwanger:[/TD]

[TD]1ste echo:[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Jessi79[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Plien[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Punctie[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Eslief[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Punctie[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Madelin[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Punctie[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mamapapa[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Framboos[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Moes[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope&Faith[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Willen jullie het lijstje aanvullen? Dan hebben we hem weer compleet. Xx

Geplaatst

quote_icon.png Oorspronkelijk geplaatst door Mama-in-love viewpost-right.png

[TABLE=class: cms_table_cms_table_grid, width: 750]

[TR]

[TD]Naam:[/TD]

[TD]Soort traject:[/TD]

[TD]Eerstvolgende afspraak:[/TD]

[TD]Datum terugplaatsing:[/TD]

[TD]Testdatum:[/TD]

[TD]Zwanger:[/TD]

[TD]1ste echo:[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Jessi79[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Punctie 4 december[/TD]

[TD]7 december[/TD]

[TD]21 december[/TD]

[TD]Ja/nee[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Plien[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Punctie 2 december[/TD]

[TD]5 december[/TD]

[TD]19 december[/TD]

[TD]Ja/nee[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Eslief[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]5 december[/TD]

[TD]19 december[/TD]

[TD]Ja/nee[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Madelin[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]5 december[/TD]

[TD]19 december[/TD]

[TD]Ja/nee[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mamapapa[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Uitgangsecho 3 december[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Ja/nee[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Framboos[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]25 november [/TD]

[TD]7 december[/TD]

[TD]Ja/nee[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Moes[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Start januari[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Ja/nee[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope&Faith[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Uitgangsecho & tsh 19 december [/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Ja/nee[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Hoop dat ik het zo een beetje goed heb gedaan, en meteen maar in de kerstkleuren.

Geplaatst

Ik heb morgen nog geen punctie, was het maar zo. Ik moet morgen voor de 2e FM en hopen dat er meer eiblaasjes bij zijn gekomen anders wordt het hele verhaal afgeblazen en schuif ik door naar januari denk ik, maar daar ga ik vooralsnog niet van uit..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Tnxxx lieverds!!! Beetje bleghhh.. ik ga lekker vroeg mijn bed in

@framboos hoe is het bij jouw!??? Week 1 zit erop.. op naar week 2. Lekker aan de thee? Ik krijg het bijna niet weg hoor.. wat vies

Geplaatst

Ik heb morgen geen punctie hoor maar een echo om te kijken wanneer de terugplaatsing van een cryo gaat plaatsvinden...

Eslief, heel veel succes morgen!

Geplaatst

Eslief, heel veel sterkte morgen! Hoop dat het meevalt, iedere punctie is weer anders!

Framboos, hoe gaat het? Heb je nog bloedverlies gehad? Sterkte met wachten!!

Andere meiden ook veel succes natuurlijk!!

Liefs,

Noes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden