Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@anjaowen & @minima wat shit is dit toch telkens. Blijf moed houden, zelfs met helder rood bloed is er nog een kans. Zal voor jullie duimen.

Madelin super lijstje! Ik mag 12 dec testen.

Hier gaat het redelijk goed, wel wat krampen, weet niet wat ik ervan moet denken.

• Reacties 697
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeeej op mijn verjaardag karin dus dat mag wel goed nieuws zijn he! Krampen.. vervelend.. ik voel me echt niet lekker.. beetje afgemat door de hormonen en de bollen denk ik.. en mijn humeur.. oeioei

Geplaatst

@karin nee echt nog nooit zo gehad als nu.. maar heb nooit eerder ook 18 dagen gestimuleerd normaal zijn ze in 10 dagen klaar.. maar gevoelsmatig krijg je stiekem hoop.. maar ik wil er relaxt onder blijven en er mee kunnen dealen als het niet gelukt is dus hou mezelf in bescherming..

Geplaatst

Hoi dames. Ik ben hier nieuw.

Ik ben een jonge dame van 24 jaar en bezig met mijn eerste ivf poging. Ik heb morgen mijn punctie maar ik ben heel erg onzeker. Want er is maar 1 eiblaasje van 18 mm gevonden vandaag en 17 eiblaasjes van 14-15 mm. Zijn die niet te klein en eigenlijk niet rijp?

Geplaatst

Hallo sally.. na de spuit doe je zet voor de punctie rijpen ze nog ff verder:) dus geen zorgen!! Waarschijnlijk willen ze niet groter laten worden omdat je al heeeel veel hebt en overstimulatie op de loer licht. mijn eitjes van 15 waren gewoon eicellen en rijp:) zet hem op veel succes en welkom

Geplaatst
Hallo sally.. na de spuit doe je zet voor de punctie rijpen ze nog ff verder:) dus geen zorgen!! Waarschijnlijk willen ze niet groter laten worden omdat je al heeeel veel hebt en overstimulatie op de loer licht. mijn eitjes van 15 waren gewoon eicellen en rijp:) zet hem op veel succes en welkom
Ja ik heb gisteren ook ovitrelle gespoten samen met de triptofem en vandaag spuit ik niks meer als het goed is. Tenzij ik het niet heb begrepen en nu iets fouts doe. Ik ben zo zenuwachtig voor morgen. Ik hoop gewoon dat het meteen raak is zoals iedereen hier trouwens. Ik heb je comments een beetje gevolgd maar niet alles gelezen. Hoe gaat het bij jou?
Geplaatst

Welkom Sally, zoals eslief al aangaf hoe je je geen zorgen te maken die follikels van 14-15mm gaan door de pregnyl nog wat verder groeien. Ik heb dat ook vaak een wat groter en dan nog wat van 13-14mm. De laatste keer had ik 17 eitjes en de keer ervoor 20. Dus zal vast goed komen. Succes.

ik heb vanmiddag een ovulatie test gedaan. Wil een negatieve ovulatie test altijd zeggen dat je niet zwanger bent? Ik weet het ik zou me niet gek laten maken maar...... Pff wat is dat moeilijk met alles wat ik nu voel.

Geplaatst

Klopt de ovitrelle laat de eitjes nog wat rijpen dus ze zijn er hellemaal klaar voor.. een dagke rust klopt ook! Je bebt er klaar voor.. de spanning is niet gek het is ook eng!! Gaat echt wel goedkomen en ik ga ook duimen op een mooi aantal eitjes en dat het maar 1x nodig is:) mijn dochter kwam ook na de eerste behandeling.. en nu heb ik pech en zit in behandeling 4:) goeie hoop.. over anderhalve week zullen we het weten.. veel succes morgen.. mag je een beetje vroeg?

Geplaatst

Nee de ovulatietesten zijn niet betrouwbaar.. er waren meiden zwanger bij wie ze wit bleven.. ik doe ze daarom niet.. en jezelf niet gek maken is onmogelijk;)

Geplaatst
Klopt de ovitrelle laat de eitjes nog wat rijpen dus ze zijn er hellemaal klaar voor.. een dagke rust klopt ook! Je bebt er klaar voor.. de spanning is niet gek het is ook eng!! Gaat echt wel goedkomen en ik ga ook duimen op een mooi aantal eitjes en dat het maar 1x nodig is:) mijn dochter kwam ook na de eerste behandeling.. en nu heb ik pech en zit in behandeling 4:) goeie hoop.. over anderhalve week zullen we het weten.. veel succes morgen.. mag je een beetje vroeg?
Oh ik ben zo benieuwd! Ik vind dat jullie allemaal wel heel erg lief zijn voor elkaar en heel lief en motiverend reageren! Aah ik hoop echt dat het bij jou zal lukken! Ik heb de punctie om 9:30 dus wel vroeg gelukkig. Alleen vervelend dat het ivf laboratorium niet in hetzelfde ziekenhuis zit als waar ik word behandeld. Maar ach, als het maar lukt allemaal
Geplaatst

Gelukkig lekker vroeg.. ik ben echt heel blij met dit forum en heb er echte vriendinnetjes aan overgehouden:) ben pas naar disneyland geweest met mijn vriendinnetje dat ik via hier heb leren kennen met de eerste behandeling.. onze kids schelen een week:)

Geplaatst
Oh ik ben zo benieuwd! Ik vind dat jullie allemaal wel heel erg lief zijn voor elkaar en heel lief en motiverend reageren! Aah ik hoop echt dat het bij jou zal lukken! Ik heb de punctie om 9:30 dus wel vroeg gelukkig. Alleen vervelend dat het ivf laboratorium niet in hetzelfde ziekenhuis zit als waar ik word behandeld. Maar ach, als het maar lukt allemaal

Hoi Sally, welkom in de groep. Het is ook de bedoeling om lief voor elkaar te zijn want we zitten al in een heel vervelend traject. Deze hele tijd is voor iedereen zwaar, voor de 1 iets meer dan voor de ander maar heftig en onzeker blijft het. Het is echt een beetje elkaar door deze tijd heen slepen want wat een gevoelens en emoties voel je, en je weet nooit wat het betekend, wel of niet zwanger..hier kan je er lekker op door gaan en praten met andere meiden die in het zelfde schuitje zitten, voor mij helpt het echt.

Ik zit voor mijn behandelingen, echo's ed. in Amersfoort en voor de punctie en terugplaatsing in Utrecht, dat gaat prima. Ik wens jou alle sterkte toe morgen, bij mij helpt het als ik van tevoren duidelijk aangeef aan de arts dat ze niet moet zeggen als het vervelend gaat voelen of iets dergelijks, dan stel ik me er ook niet op in. Maar dat is echt verschillend per persoon.

Succes morgen, gaat best lukken hoor...

Eslief, sterkte met je krampen...heb je een lekker warme kruikzak op je buik liggen?

Geplaatst
[TABLE=class: grid, width: 500]

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]TP[/TD]

[TD]Testdatum[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Anjaowen[/TD]

[TD]27-11-2014[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Karin1976[/TD]

[TD]27-11-2014[/TD]

[TD]12-12-2014[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Minima[/TD]

[TD]28-11-2014[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Eslief[/TD]

[TD]05-12-2014[/TD]

[TD]17-12-2014[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Jessi[/TD]

[TD]06-12-2014[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mamapapa[/TD]

[TD]09-12-2014[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Madelin[/TD]

[TD]10-12-2014[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Sally24[/TD]

[TD]12-12-2014?[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Volgens mij kunnen jullie dit lijstje ook gewoon aanpassen/aanvullen, moet je in dit bericht gaan staan en dan op 'met citaat reageren' (staat rechtsonder het tekstvak)

Geplaatst

@madelin kruik werd me afgeraden dus doe ik niet meer.. maar lief bedacht.. het schijnt dat je door de warmte je lichaam laat denken dat er koorts is.. nouwjaah zo probeer je alles.. misschien dat ik het via de pc zelf kan aanvullen via mobiel wil het niet

Geplaatst

Hoe gaat het meiden? Ik word niet bepaald vrolijk van alles.. ik zou mezelf niet gek maken maar het gebeurd toch.. ben ontzettend misselijk in de ochtend getverdemme..jankerig erbij.. borsten die zeer doen.. jeeeej allemaal van die leuke dingen die gewoon van de bollen kunnen zijn.. en dan toch krijg je hoop.. maar ik wil niet dat deze keer knoeihard aankomt dus tegen beter weten in probeer ik relax te doen.. ben pas op wd4.. jeetje voorheen begonnen de zenuwen pas na een week

Geplaatst

Welkom sally veel s6

@eslief ooh bah die misselijkheid enz is verschrikkrlijk en dan nog zoveel dagen te gaan.ff volhouden en de moed erin houden.

Hier helaas vandaag de menstruatie doorgebroken.

Ben er nu redelijk rustig onder valt me op.

Op na poging 3 dus.

Maar daar wachten we denk ff mee beetje in twijfel of ik die gelijk wil of later omdat het toch de laatste poging is.

Hoe is het met de rest hopelijk wel goed nieuws

Geplaatst

Dag lieverdjes.

Ik lig op het bedje naast de punctiekamer. Ik heb het van de pijn uitgeschreeuwd. Ze zei volgens mij dat ik er 15 had. Nu ff kijken hoe verder. Mijn man is nu naar leiden met mijn eitjes en als hij terug komt weet ik hoe en wat.

Voor de vrouwen die vaker een punctie hebben gedaan petje af!

Geplaatst
Dag lieverdjes. Ik lig op het bedje naast de punctiekamer. Ik heb het van de pijn uitgeschreeuwd. Ze zei volgens mij dat ik er 15 had. Nu ff kijken hoe verder. Mijn man is nu naar leiden met mijn eitjes en als hij terug komt weet ik hoe en wat. Voor de vrouwen die vaker een punctie hebben gedaan petje af!
Hai sally 15 netjesWat kloten van de punctie ik ken dat had ik de eerste x ook.maar de tweede x voelde ik niks Dat verschilt dus weerLekker rusten nu en hopen op goed nieuws liefs mij
Geplaatst

@sally wouwww mooie score.. de punctie is een hel:( maar goed gedaan meid!!! Echt goed uitrusten voor een mooie terugplaatsing.. laat je maar lekker verwennen.. wat een mooie score

@anjaowen shit meid.. je dacht het al een beetje maar echt rot voor jullie.. je moet doen waar je je goed bij voelt.. ik ben overgestapt naar umc zorgverzekering die vergoed ook poging 4 en 5 in de hoogste verzekering.. wel een smak geld maar ik kan en wil nog niet opgeven

Geplaatst

@sally wat goed 15!!!

Punctie is echt zwaar rot ja ik reageerde met mijn twee puncties ook zo heftig dat ik m'n derde onder narcose moet doen.

Goed gedaan zeg!!!! Nu hopen op mooi resultaat veel succes!!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst
@sally wouwww mooie score.. de punctie is een hel:( maar goed gedaan meid!!! Echt goed uitrusten voor een mooie terugplaatsing.. laat je maar lekker verwennen.. wat een mooie score@anjaowen shit meid.. je dacht het al een beetje maar echt rot voor jullie.. je moet doen waar je je goed bij voelt.. ik ben overgestapt naar umc zorgverzekering die vergoed ook poging 4 en 5 in de hoogste verzekering.. wel een smak geld maar ik kan en wil nog niet opgeven
ja echt shit maar ja.Weer doorgaan wat zouden jullie adviseren gelijk poging 3 of.En zag dat onvz alles vergoed
Geplaatst
Dag lieverdjes.

Ik lig op het bedje naast de punctiekamer. Ik heb het van de pijn uitgeschreeuwd. Ze zei volgens mij dat ik er 15 had. Nu ff kijken hoe verder. Mijn man is nu naar leiden met mijn eitjes en als hij terug komt weet ik hoe en wat.

Voor de vrouwen die vaker een punctie hebben gedaan petje af!

Je hebt het nu achter de rug, en ja de punctie is geen pretje. Bij mij was de verdoving uitgewerkt....

spannend nog even voor jullie, hoop op mooie bevruchtingen, wanneer heb je de tp?

anjaowen, meestal is er een rustmaand om al je hormonen uit je lijf te laten gaan, voordat je weer met een nieuwe poging verder kunt gaan.

succes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden