Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi dames,

lieve reacties. Ja ik denk dat ze 15 zei tenzij ik teveel onder de invloed was van pijnstillers en ik t mis heb. Zomeren krijg ik te horen hoeveel goede en rijpe eicelletjes er tussen zitten. en de tp zal vrijdag gedaan worden. Ik zal jullie op de hoogte houden. Dikke kus van mij voor jullie

• Reacties 697
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Eslief,

wat vervelend zeg dat je zo'n last van die bijwerkingen hebt. Ik kan me dat helemaal niet herinneren van de vorige keer, toen gebruikte ik ook die bolletjes. Nu mag ik Pregnyl en heb tot vandaag toe helemaal geen last van bijwerkingen van wat dan ook. Ik hoop voor jou dat het hele vroege zwangerschapskwaaltjes zijn, maar dat zou wel heel vroeg zijn hè, maar wie weet..

Anja,

Wat vreselijk teleurstellend, echt heel zwaar hoor, ik wens je alle sterkte toe, wat een moeilijk traject is dit ook! Maar het is ook best snel of niet dat er nu al een menstruatie is, ik weet het niet precies, maar je hoeft tenminste ook niet eindeloos in hoop en vrezen af te wachten wat sommige van ons moeten doen en er dan achter komen dat er niets is, hoe dan ook, het blijft moeilijk!!

Sally,

Aaahh, idd de punctie kan zo pijnlijk zijn, dat weten de meeste hier wel, maar het had voor jou geen meerwaarde als we jou daar gister op voorbereid hadden, nu heb je de ervaring zelf en wie weet is het helemaal geen 2e keer nodig bij jou, zoveel eitjes joh, als er nu ook bij een aantal bevruchting plaats vindt..!

Ik zie nu pas dat je bedoelde dat jullie de eitjes naar een anders ZH moeten brengen, dat is idd niet fijn, bij mij moeten de echo's in het ene ZH gedaan worden en de punctie en TP in een ander ZH, maar wij hoeven niet op de dag zelf met eitjes weg.

Meiden,

allemaal maar weer heel veel succes, we hebben ook de tijd van het jaar niet mee hè, wat een grijze bedoening buiten..

Geplaatst
Welkom Sally, zoals eslief al aangaf hoe je je geen zorgen te maken die follikels van 14-15mm gaan door de pregnyl nog wat verder groeien. Ik heb dat ook vaak een wat groter en dan nog wat van 13-14mm. De laatste keer had ik 17 eitjes en de keer ervoor 20. Dus zal vast goed komen. Succes.

ik heb vanmiddag een ovulatie test gedaan. Wil een negatieve ovulatie test altijd zeggen dat je niet zwanger bent? Ik weet het ik zou me niet gek laten maken maar...... Pff wat is dat moeilijk met alles wat ik nu voel.

Minima,

Hoe gaat het bij jou?

Geplaatst

@ eslief. Het gaat gelukkig wel wat beter nu. Wel nog slaap. Ja mijn man en ik gingen vanochtend het zaad inleveren in leiden en daarna terug naar den haag. De punctie gehad en toen moest hij alleen terug met her koffertje naar leiden en daar kreeg hij te horen dat ik 7 eicellen heb ipv 15 haha

Geplaatst

@mamapapa welkom op de wachtbank alweer en nu duimen dat dit hem word!!

@sally 7 is heel mooi!!! Hopelijk kan er straks nog wat in de vriezer voor later.. spannend

Geplaatst

Heb ik net een heel verhaal geschreven is het weg.

Sally, heel goed meid. Zijn er van de 15 uiteindelijk 7 geschikt bevonden voor ICSI. Nu hopen dat hier een hele mooie bij zit en dan het liefs nog wat voor in de vriezer.

Ik moet ook altijd met de eitjes op mijn buikgeplakt naar het UMC. Hier doen ze het laboratorium stuk en de tp.

Mamapapa fijn dat je er weer eentje aan boord hebt. Nu lekker broeden en hopen op een hele mooie kerst voor jullie. Voor de andere dames uiteraard ook.

Hier weet ik echt niet wat ik er van moet denken, al denk ik dat het over is. Heb sinds gister bruinverlies en veel buik en rugpijn. Gisteravond enorm last van gespannen borsten. Echt tekenen dat de ongesteldheid er aan komt. Ik denk dat ik er morgenvroeg maar een testje tegenaan ga gooien. Ben dan op wd 12.

Geplaatst

@anja wat balen zeg! Veel sterkte en digiknuf.

@eslief herkenbaar hoe je je voelt. Ik had het vorige maand na de verse tp en bollen. Ik was echt van plan om nuchter te blijven maar die rolbollen maken je zo onzeker en verward...

@Sally balen dat de punctie zo'n pijn deed. Ik ken het niet, ik ben altijd zo stoned van de prik dat ik helemaal niks voel. Maar 7 is een prima oogst! Ik denk dat er 15 follikels aangeprikt waren en daar 7 eicellen in gevonden zijn. Mijn man moet ok altijd met het koffertje met mijn eitjes rijden. Gek idee he? Rustig aan doen de komende dagen en veel drinken.

@Minina wat frustrerend... Ik hoop dat je gevoel er naast zit!

@mamapapa fijn dat je weer een emmy aan boord hebt, nu lekker broeden!

Geplaatst
@mamapapa welkom op de wachtbank alweer en nu duimen dat dit hem word!!

@sally 7 is heel mooi!!! Hopelijk kan er straks nog wat in de vriezer voor later.. spannend

Heb ik net een heel verhaal geschreven is het weg.

Sally, heel goed meid. Zijn er van de 15 uiteindelijk 7 geschikt bevonden voor ICSI. Nu hopen dat hier een hele mooie bij zit en dan het liefs nog wat voor in de vriezer.

Ik moet ook altijd met de eitjes op mijn buikgeplakt naar het UMC. Hier doen ze het laboratorium stuk en de tp.

Mamapapa fijn dat je er weer eentje aan boord hebt. Nu lekker broeden en hopen op een hele mooie kerst voor jullie. Voor de andere dames uiteraard ook.

Hier weet ik echt niet wat ik er van moet denken, al denk ik dat het over is. Heb sinds gister bruinverlies en veel buik en rugpijn. Gisteravond enorm last van gespannen borsten. Echt tekenen dat de ongesteldheid er aan komt. Ik denk dat ik er morgenvroeg maar een testje tegenaan ga gooien. Ben dan op wd 12.

@anja wat balen zeg! Veel sterkte en digiknuf.

@eslief herkenbaar hoe je je voelt. Ik had het vorige maand na de verse tp en bollen. Ik was echt van plan om nuchter te blijven maar die rolbollen maken je zo onzeker en verward...

@Sally balen dat de punctie zo'n pijn deed. Ik ken het niet, ik ben altijd zo stoned van de prik dat ik helemaal niks voel. Maar 7 is een prima oogst! Ik denk dat er 15 follikels aangeprikt waren en daar 7 eicellen in gevonden zijn. Mijn man moet ok altijd met het koffertje met mijn eitjes rijden. Gek idee he? Rustig aan doen de komende dagen en veel drinken.

@Minina wat frustrerend... Ik hoop dat je gevoel er naast zit!

@mamapapa fijn dat je weer een emmy aan boord hebt, nu lekker broeden!

Hartstikke bedankt lieve dames.

Hoop voor iedereen die op de wacht bankje zit zal worden verblijd met een wondertje.

Voor degene die nog op genoeg eicellen wachten, lekker broeden dames haha.

Hoop voor ons allen op goed nieuws vol liefde en vreugde.

Geplaatst

Dagmar en els vind dat hier ook niet echt een gepaste vraag.

En hoe zou je het zelf vinden als je kinderwens uitblijft.en niet wil zoals het moet.als je dat antwoordt hebt heb je de antwoorden van je vragen ook.

Geplaatst

Ach niks van aantrekken meiden.. de vragen slaan ook nieteens op ivf.. dus we doen gewoon alsof we niks zien:)

@sally24 voel je je een beetje goed? Wanneer hoor je wat over bevruchting?

@anjaowen hoe gaat het? Beetje rustig eronder? Weet je al wat je gaat doen

Geplaatst
Ach niks van aantrekken meiden.. de vragen slaan ook nieteens op ivf.. dus we doen gewoon alsof we niks zien:)@sally24 voel je je een beetje goed? Wanneer hoor je wat over bevruchting?@anjaowen hoe gaat het? Beetje rustig eronder? Weet je al wat je gaat doen
Ja ik doe maar alsof ik niks heb gelezen. Maar ik voel me wel wat beter, alleen voel ik getrek enzo daar beneden. Morgen word ik gebeld over hoeveel eitjes er zijn bevrucht en hoe laat de terugplaatsing zal zijn op vrijdag. Xx en gaat het goed met jou?
Geplaatst

Spannend.. goed rusten voor je emmy die je vrijdag terug krijgt:) hier gaat het prima.. wel onzettend misselijk en moest tijdens het avondeten kokhalzen door de lucht.. dus stiekem hoop maar goed dat is altijd.. ik heb best veel last van de bijwerkingen van de bollen.. over een week zullen we het weten:)

Geplaatst
Spannend.. goed rusten voor je emmy die je vrijdag terug krijgt:) hier gaat het prima.. wel onzettend misselijk en moest tijdens het avondeten kokhalzen door de lucht.. dus stiekem hoop maar goed dat is altijd.. ik heb best veel last van de bijwerkingen van de bollen.. over een week zullen we het weten:)
Oehhh!! Ik hoop dat het raak is! Ik zal aan je denken
Geplaatst

@eslief ik was redelijk rustig tot ik vanaaf na het toilet ging en duidelijk de embryo vrucht verloor pfff.

Maar nu weer wat rustiger gelykkig beetje huilerig maar hoort er bij ja ik twijfel nog wel aan de ene kant volgende maand gelijk beginnen weer maar aan de anderw kant ff wachten dat is omdat ik wij volledig wil stopen met roken,weet dat het slecht is. Maar zo moeilijk.Wil het liefst geLiijk verder.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Mag ik toch nog even bij jullie aanschuiven op het wachtbankje?

Ik begin op 12dpo onderhand gek te worden van mezelf en mijn lichaam, dat zullen jullie vast herkennen.

Even in het kort; heb op 1 december tp gehad van 2 embryo's

Dit is onze 6e icsi poging voor ons 1e kindje.

Van de vier keer dat we tot nu toe een tp hebben gehad ben ik 2x héél kort zwanger geweest.

Bij de bloedtest op 18dpo was dan al duidelijk dat er zo weinig hcg aanwezig was dat het hoogstwaarschijnlijk niet een goede vrucht was en dit werden dus ook mk's.

Wij hebben geen cryo's (geen een keer eigenlijk).

Jullie snappen...ik vreet mezelf op hier! Dus ben blij dat ik ergens mijn zorgen kan delen :)

Ik heb eigenlijk sinds de punctie al buikpijn, ik had ook een hele grote, gemene punctie.

Gebruik ook utrogestan, wat een vieze zooi is dat, hè?

Kon gisteren middag plots mn testdrang niet weerstaan, komt omdat ik voor het eerst wat bruinige afscheiding had dus bang voor de domper. Test was uiteraard hartstikke wit.

Aaaargh, ik wil niet meer wachten.

Weetje wat ik ook zo lastig vind? Ik ben zo bang om op mn werk tijdens een toiletbezoekje geconfronteerd te worden met menstruatie.

Daarom wil ik eigenlijk iedere dag testen, maar van de andere kant wil ik niet testen omdat ik nog niet eens op nod zit.

Hoe doen jullie dat?

Als laatste wens ik iedereen heel veel succes en geluk.

Liefs Zuuske

Geplaatst
Hoi allemaal,Mag ik toch nog even bij jullie aanschuiven op het wachtbankje?Ik begin op 12dpo onderhand gek te worden van mezelf en mijn lichaam, dat zullen jullie vast herkennen.Even in het kort; heb op 1 december tp gehad van 2 embryo'sDit is onze 6e icsi poging voor ons 1e kindje.Van de vier keer dat we tot nu toe een tp hebben gehad ben ik 2x héél kort zwanger geweest.Bij de bloedtest op 18dpo was dan al duidelijk dat er zo weinig hcg aanwezig was dat het hoogstwaarschijnlijk niet een goede vrucht was en dit werden dus ook mk's.Wij hebben geen cryo's (geen een keer eigenlijk).Jullie snappen...ik vreet mezelf op hier! Dus ben blij dat ik ergens mijn zorgen kan delen :)Ik heb eigenlijk sinds de punctie al buikpijn, ik had ook een hele grote, gemene punctie. Gebruik ook utrogestan, wat een vieze zooi is dat, hè?Kon gisteren middag plots mn testdrang niet weerstaan, komt omdat ik voor het eerst wat bruinige afscheiding had dus bang voor de domper. Test was uiteraard hartstikke wit.Aaaargh, ik wil niet meer wachten.Weetje wat ik ook zo lastig vind? Ik ben zo bang om op mn werk tijdens een toiletbezoekje geconfronteerd te worden met menstruatie.Daarom wil ik eigenlijk iedere dag testen, maar van de andere kant wil ik niet testen omdat ik nog niet eens op nod zit.Hoe doen jullie dat?Als laatste wens ik iedereen heel veel succes en geluk.Liefs Zuuske
Hallo zuuske! Wat vervelend dat het is geëindigd in mk's. Ik lees wel uit je bericht dat je er heel erg veel mee bezig bent. Je lichaam voelt teveel stress aan en dat is ook niet goed. Probeer er rustig onder te blijven en laat het op je afkomen. (Misschien ook wel makkelijk gezegd voor mij, zit pas innde medische molen) ik hoop dat je dit keer wel verblijd word! En doe niet iedere dag een test want dat is toch wel iedere dag een teleurstelling voor je. X
Geplaatst

Meiden wat is het hier zenuwslopend zeg!! Ik hoop dat het een goed teken is Eslief maar met de bollen weet je dat nooit...

En er gebeurt bij de anderen ook zoveel, ik duim voor jullie en anjaowen, sterkte.

Zuuske ik hoop voor jou op goed nieuws, wat een lang traject al. Herkenbaar helaas..

Wat betreft dat interview, dat zijn middelbare scholieren. Ik denk dat we ze niet zo zwaar kunnen aanrekenen dat het niet helemaal gepast voelt. Tuurlijk weten ze er nog weinig van, dat is ook de leeftijd en fase. Ik vind het wel fijn dat meiden van die leeftijd zich bewust zijn van deze zorgen en behandelingen. Maar voel zelf ook geen behoefte aan een interview.

Dat moest ik even kwijt...

En breek weer uit!!!

Liefs moes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Ja, denk dat ze t niet zo bedoelen ( leeftijd lyceum..) maar het is inderdaad raadzamer om n nieuw topic te openen

Sent from my iPhone using Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden