Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Breek even in voor Eslief. Bij mij is helaas de verse tp mislukt en had op 5 dec de bloedtest. Ik begon ook al vroeg met testen (al zou ik dat dit keer niet doen haha) maar mijn test van de kv was op wd 7 wit. Mooie duidelijke streep hoor! Iedereen op het wachtbankje veel succes!! Breek weer uit.

• Reacties 697
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@saba26 wat rot voor jullie dat het mislukt is! Maar wat lief dat je het toch ff komt melden:) ik durf nog niet goed te hopen vind het zo eng.. mijn gevoel zegt gewoon dat dit een foute test is.. stom he..

@madelin tnx.. we zullen zien wat de streep gaat doen.. ik heb heel erg krampen en buikpijn dus tis nu 2 strepen tegen mijn gevoel..pff we wachten maar af

Geplaatst

Dat zou ik ook hebben, het blijft ongelooflijk een tweede streep. Maar dit is geen valse test hoor ;) Zet hem op!! En de andere dames ook! Liefs Saba

Geplaatst
@zuuske ja deze is van vanavond:)

@cindy wat lief!! Hij is zelfs van vanavond.. ik ben vandaag jarig en werd gek van de buikpijn en wilde gewoon wat weten..fijn dat jouwe mooi is blijven zitten.. ik ben voorzichtig positief.. maar kan het niet geloven nog

Gefeliciteerd met je verjaardag 🎉

En een voorzichtige felicitatie met je test!

Geweldige nieuws.

Fijn Sally, een in de buik en drie in de vriezer!

Bedoelen jullie met wachtdag dan dus dagen na de tp. Want ik reken in dpo (days past ovulation) en dat is dag vd punctie,toch? Ik heb op 18dpo een bloedtest. Verder zeggen ze niks over testdatum, maar mijn nod is morgen.

Voordat ik verder vertel even dit, ik heb al twee keer een vmk gehad waarbij ik al "menstrueerde" voor de bloedtest maar waarbij uiteindelijk bleek dat er geringe hoeveelheid hcg was (minder dan 25 dus ook niet opgepikt door normalen testen) wat duidde op het niet goed ontwikkelen van een vruchtje. Hcg bleef dan nog aantal weken miniem stijgen en daalde dan opeens wat dus inhield dat het vruchtje inderdaad weg was.

Gisteren (12dpo) voelde ik me niet zo lekker en mn maag en licht in het hoofd, dus dacht zal ik een testje wagen? Maar op het moment dat ik dat wilde gaan doen veeg ik dus bloed af. Aargh! Das meestal niet best natuurlijk. De moed zonk alweer in mijn schoenen. Avond en nacht wat bruinig op mn inlegkruisjes, maarja dat zal de utro wel tegenhouden.

Vanmorgen een ultragevoelige test gedaan (pikken naar eigen zeggen al 10p/ml op ipv de standaard 25p/ml) en tot mijn grote verbazing een lichtroze streep!

Het blijft dus even nog heel spannend, want is er genoeg hcg om door te zetten? Nuchtere ik weet dat het nog alle kanten op kan. Ik doe iig morgen een kruidvattest, ben benieuwd.

Ben iig beetje voorzichtig blij!

Ook een voorzichtige felicitatie.

Vandaag mn officiële testdag, dus vanmorgen er nog een test tegen aan gegooid hij is nu donkerder dan van de week

@eslief en @zuusje ik duim voor jullie. Eslief fijne verjaardag!

Alle andere meiden, zet hem op, hoop dat jullie snel mogen volgen!

Geweldig jou test! Gefeliciteerd.

Dit maakt m'n dag compleet haha.

Hier ben ik verkouden.

Soort van menstruatie gevoel.

Heb inmiddels 1 puist!

Verstuurd vanaf mijn Samsung Galaxy s4 met Tapatalk

Geplaatst

Eslief, ik zat vanmiddag al te denken dat je eerder zou testen als je ze in huis zou hebben... En ja hoor😜👍, maar wat een mooie 2e streep al, terwijl je vroeg test!!! Alvast een voorzichtige felicitatie!! Dit gaat m worden voor jou, niks geen DD nodig!😉

Liefs,

Noes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Karin, van harte gefeliciteerd!

Eslief, ook voorzichtig een felicitatie! Ook met je verjaardag!

Maar hoe vroeg kun je testen dan? Bij een verse tp zit je met de pregnyl en hoe zit dat met een cryo tp, 8 cellig?

Geplaatst

@noes tnx.. je hebt gelijk ik had ze niet in huis moeten halen:) we kijken wat de komende dagen gaan doen.. ik ben nog niet overtuigd:)

@plien84 de vroegtesters bij verse tp testen meestal vanaf wd8 licht positief.. de pregnyl is eruit tussen de 7 en 10 dagen. Je punctie is "eisprong" dus 2 weken later is dan je nod.. hoe dat met cryo's zit weet ik niet precies.. als het goed is weet je dan ook je eisprong en 2 weken later is dan ook je nod.. 2/3 dagen voor nod zou je dan positief kunnen testen.. maar dat hoeft niet.. na je Nod testen is dan het slimste

Geplaatst

@Zuuske, Karin en Eslief gefeliciteerd!

@Eslief jij dubbel gefeliciteerd nog. Ik wist het wel, zei toch dat jouw lijf noet naar het DD topic wil!

Geplaatst

Eslief

Haha, moest al gniffelen om je "ik heb vast testen in huis gehaald" en wist direct wat voor post er een paar uur later zou verschijnen. Mooi streepje al hoor. Super, maar die buikpijn erbij is zo verrot. Ik weet er alles van. Niet jezelf gek maken he, met nog honderd testen. Maar houd moed hoor, het (mooie) begin is er!

2015.png

Geplaatst

Wow Eslief!!! Wat gaaf!!! Is dit met ochtendurine? Het zou zo geweldig zijn als het gelukt is!

Enne, tellen in wachtdagen is superverwarrend. Want wd1 bij een embryo van 3d oud is 4dpo en bij een embryo van 5d oud is het al 6dpo. In dpo tellen is dus universeler.

Dat geldt dus ook voor cryo's. Als je cryo 4d oud is op het moment van de tp is de dag van de tp dus 4dpo.

Het innestelen gebeurt tussen 6dpo en 10dpo, gemiddeld. Velen testen vanaf 12dpo al wel positief. En 14dpo is de 'gemiddelde' nod, waar ook de testfabrikanten vanuit gaan.

Op buitenlandse fora zie je ook nog wel de telling: 4dp3dt of 4dp5dt. 4 Days Past 3 (of 5) Day Transfer. Da's ook een soort wachtdagen-telling, maar dan wel meteen met de info over het embryo dat is teruggezet.

Geplaatst

Karin wat een mooie test! Gefeliciteerd!

Eslief, nog gefeliciteerd met je verjaardag én met je 2e streep! Wat n cadeautje zeg!

Mijn kv test gaf vanmorgen ook een lichte maar toch duidelijke streep! Ik begin er zowaar in te geloven!

Na drie-en-half jaar mmm, wij zouden na poging vijf stoppen, zeiden we al heel lang. Toch besloten wij om nog een poging te doen (de 6e), wetende hoe klein de kans was.

Wat zou het toch prachtig zijn als dit goed blijft gaan. (zei ze voorzichtig ;) )

Ik ga eens even uitzoeken hoe ik n foto plaats.

Geplaatst

@meiden ik was zo overstuur vermorgen.. natuurlijk was er bijna geen streep te zien op de test..ik janken natuurlijk.. moest van manlief clearblue doen.. wat ik niet durfde wand als kruidvat geen streep geeft word dat niks.. nou toch maar gedaan.. ben nog steeds niet gerust gesteld vanwege de krampen en buikpijn

@okaasan.. mijn testen zijn op.. ik haal nog wel nieuwe een paar en hoop daarna het af te sluiten en positief te zijn.. nu eerst de nod maar gehad hebben.. ik geloof er echt nog geen bal van hoor..

95d21e5d008ccc1dad95cbce5b89413a.jpg

Geplaatst

@zuuske.. wowww lees het nu pas in mijn enhousiasme had ik over jouw bericht heen gelezen!! Gefeliciteeerd!!!

@hilly1980 kan dat? Wist ik niet.. weet alleen dat het flink aankwam.. maar m de andere test kan ik niet heen

Geplaatst

Gefeliciteerd Zuuske! Dat is echt een duidelijke streep!!!

Geplaatst

Gefeliciteerd lieve dames. Voor iedereen die positief heeft getest. En voor degene die nog wachten, wees positief!

Gisteren mijn tp gehad en vandaag lichte menstruatiekrampen? Is dat normaal?

Geplaatst

Naam TP Testdatum

Anjaowen 27-11-2014 helaas:(

Karin1976 27-11-2014 /12-12-2014 Zwanger!

Minima 28-11-2014 helaas:(

Zuuske 1-12-14 /13-12-14 Zwanger!!

Eslief 05-12-2014 / 17-12-2014 Zwanger!!

Jessi 06-12-2014 / 20-12-2014

Mamapapa 09-12-2014 / 23-12-2014

Madelin 10-12-2014 / 24-12-2014

Plien 11-12-2014 / 25-12-14

Sally24 12-12-2014 / 24-12-14

Geplaatst

Eslief wat ziet het er goed uit met 3 zwangeren in het lijstje!

Vandaag wachtdag 7 en ik begin langzaam zenuwachtig te worden. Voel eigenlijk al een paar dagen heel lichte krampjes in mijn baarmoeder, een beetje een zwaar gevoel en af en toe een vleugje misselijk. Maar ik denk ook steeds dat mijn lichaam of geest me voor de gek houdt, dat ik vanalles wíl voelen... Dat ik gewoon een volle blaas en lege maag heb. Een naderende ongi is het niet want dat had ik de vorige keren pas op wd 12 of 14. Zelfbescherming? Wat is het toch frustrerend die 2e wachtweek! Jullie geven me wel hoop hoor dames, het wachtbankje van oktober 2011 waar ik lang geleden op zat werd ook bijna helemaal groen.

Straks lekker met mijn man uit eten, we gaan flink aan de sushi en rosé biefstuk. Nu mag het nog ;-)

Geplaatst

@jessi79 geniet er lekker van nu het nog mag;) de tweede wachtweek is een hel.. welkom erin.. blegg.. al die krampjes en pijntjes zo herkenbaar.. ik dacht serieus dat het over was... maar nu ga ik langzaam geloven dat het voor nu gelukt is.. ik hoop zo dat deze ook blijft plakken bij je! Zet hem op

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden