Ga naar inhoud

wie start er in maart/april 2015?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 518
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb voor 14 dagen bolletjes meegekregen, meer niet. Dat zou volgens hen genoeg moeten zijn. Maar waar ik bang voor was is al gebeurd. Ik ben ongesteld geworden. Bij mijn eerste zwangerschap via iui leek ik ook gewoon ongesteld maar bleek toen toch zwanger. Die vlieger gaat nu helaas niet op. Had een negatieve test vanochtend. Ik voel me echt belazerd door mijn eigen lichaam. Door al die bijwerkingen voelde ik me echt zwanger. Ik kan wel door de grond zakken. Ben zo verdrietig. Na heel veel slecht nieuws dit jaar op alle fronten was dit zo'n mooie meevaller geweest...helaas heeft het niet zo mogen zijn. Hoop van harte dat jullie meer geluk hebben!

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Geplaatst

Spuiten&prikken, wat een teleurstelling moet dat zijn. Verdorie, veel sterkte om dit een plaatsje te geven....

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

@spuiten&prikken

Wat een vreselijke teleurstelling. Wens je heel veel sterkte.

Ik ben inmiddels ook bang...... Het is zo waardeloos dat je je eigen lichaam niet meer kunt vertrouwen.

Geplaatst

Thanks ladies. Hopelijk blijft het bij jou gewoon uit Rianna1973!!! Baal ook zo dat ik nu weer maanden moet wachten op de volgende poging. Jonger word ik er ook niet op....

Geplaatst

Ik ben 43 en heb op mijn 42ste al een mooi kadootje gekregen. Hoop voor dat kadootje dat ze een broertje of zusje krijgt waardoor ze niet alleen is. Fijn te horen dat er meer "oudere" zijn. Krijg in mijn omgeving veel negatieve reacties of mensen die raar kijken maar niets durven te zeggen. Alsof ik erom heb gevraagd, als ik al deze trammelant niet had was ik ook jonger zwanger geweest. Je verlegt zelf je grenzen met het jaar. Eerst had ik zoiets van als ik 40 ben stop ik ermee, maar als het dan nog steeds niet gelukt is denk je weer van tja wat maken die paar maanden nu weer uit. Heb gelukkig een zus die me steunt en waardoor ik me minder aantrek van deze reacties. Toch is het soms erg pijnlijk, dit hele traject is al vermoeiend zonder iedereen die vooroordelen heeft. Als je ergens zoveel moeite voor moet doen heb je er ook echt wel over nagedacht hoor. Blijf het lastig vinden. Er zijn zoveel ouders die kinderen krijgen en ze "niet verdienen" bij ons wacht heel veel geduld en liefde op ze. Denk dat dat belangrijker is....de risico's kennen wij zelf ook echt wel hoor. Hebben jullie daar ervaring mee met zulke reacties?

Geplaatst

Fijn om inderdaad hier wat leeftijdsgenoten tegen te komen! En Sillie je hebt helemaal gelijk, die paar maanden doen er dan ook niet toe. Ik hoop voor mijn zoontje ook dat hij nog een broertje of zusje krijgt. Ook mijn zus is mijn grote steun en na het overlijden van mijn moeder ben ik zo blij dat ik haar nog heb. Dat gun ik mijn zoon ook. Daarnaast gun ik het mezelf en jullie ook. Want na zoveel afzien zouden wij dubbel en dwars ' uitbetaald' moeten worden. Soms stoor ik me ook aan de opmerking wees blij dat je al een kindje hebt. Natuurlijk ben ik daar superblij mee en als eens kinderloze ouder die opmerking maakt dat begrijp ik hem heel goed, maar niet als mensen die zelf makkelijke kinderen kunnen krijgen dit zeggen. Alsof wij onze dromen niet mogen naleven...zeker na al dat afzien!

Geplaatst

Dames ik ben ook een oud bokje en krijg geregeld de opmerking 'ach misschien heeft het zo moeten zijn' en 'ik gun je dat je het los kunt laten'. Echt helpend....not. En tuurlijk kennen we de risico's. Juist wij kennen die!

Zet m op meiden! Ik wacht op de (vast schrikbarende) AMh waarde, en dan hopelijk starten.

Liefs moes

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Hey Sillie! Het is gewoon onzin. En mensen weten niet wat ze zeggen. Ik ben n bijna veertiger die hartstikke jong is en doet ( al voel ik me soms van binnen door m'n onvruchtbaarheid soms heel oud). Ik sport veel, ga naar muziekfestivals en reis, verre van vastgeroest! Ben altijd in beweging ook met de kids van m'n vriend. Niet dat dat nu de maatstaf is natuurlijk dat je heel actief etc moet zijn..

Wat ik wil zeggen is dat je net zo veel liefde en warmte en n goed thuis kunt geven als je n veertiger bent. De veertigers en vijftigers van nu zijn mensen die volop in het leven staan. Vroeger was dat gewoon anders, werd je als oud bestempeld. Wij staan niet met 1 been in Huize Avondrood!

Maar goed een voorbeeld uit mijn omgeving : mijn buren zijn op de hoogte van ons ivf verhaal en ze vroegen hoe het ging. Vertelde dat het de laatste poging was en dat er twee waren teruggeplaatst daar waren ze verbaasd over twee stuks. Ik legde uit dat dat is ivm beleid en keus etc na je 39e twee terug te laten plaatsen...zegt de buurman:" meid dat jij er op die leeftijd nog aan gaat beginnen"

Ik dacht echt: jij %##%^*botte boer! Grrrr! Ik antwoordde met n grimlach dat ik de liefde van m'n leven later ben tegengekomen en dat het zo gelopen is en ik niet van tevoren kon zien dat mijn eitjes bijna op zijn. En dat als het zou lukken wij heel gelukkig zouden zijn.

Achteraf dacht ik had ik dit en dat maar gezegd!!!

Een vriendin van mij is 42 heeft haar zoontje op natuurlijke wijze gekregen en zij is een hartstikke leuke lieve jonge moeder.

Ik zeg: f*ck it met die domme uitspraken.Wij weten beter.

X Pigster

Geplaatst

Spuiten&slikken veel sterkte!!

Zometeen de echo hopelijk is alles goed en kan ik door met gonal-f

Geplaatst

Alles was goed dus weekje door spuiten en dan maandag weer echo

Geplaatst

@pigster, haha je buurman denkt zeker dat er direct een tweeling op komst is!! Zou wel heel welkom zijn maar meestal werkt het niet zo wiskundig....twee terug is dus twee beebs. Spannend voor jou!! Al wat signalen??? Van de utro zeker.

@rianne1973, bij jou gaat het echt hoopvol de goede kant op!!

@amf succes met de echo!

Groetjes Moes

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden