Ga naar inhoud

wie start er in maart/april 2015?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vandaag was mijn testdag en de urinetest was negatief. Ik heb na mijn laatste pregnyl elke dag getest tot de pregnyl uit mijn syteem was en afgelopen donderdag had ik na 2 dagen niks een lichte streep. Die werd op vrijdag ietsje donkerder en op zaterdag was ie lichter en op zondag weg. Ook werden bepaalde symptomen minder met de minder wordende streep, dus ik was al op voorbereid op een negatieve test vandaag.

Morgen de bevestiging via bloed en dan direct gaan overleggen of ik meteen de volgende cyclus een nieuwe poging kan starten. Zo niet dan lukt het niet meer voor mijn 40e verjaardag en wordt er hier in Oostenrijk niets meer vergoed (nu 70%).

• Reacties 518
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

O Nienke, wat een tegenvaller zeg! Pfffff valt ook niet mee dit traject op deze momenten hoor! Sterkte!

Hier ook niet zo'n goed nieuws, zijn maar twee eitjes pffff en nu....

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Tjee Nienke wat een domper. Eerst even positief getest en dan toch weer gestopt lijkt het....sterkte!!

Sillie....eerste echo?? Er kunnen er nog bijkomen. Ik heb toen de laatste dag afgebroken toen er maar twee bleven. Lastige keuze omdat ze ook zeggen dat je er maar 1 nodig hebt....ik vond het teveel geld voor weinig kans. Maar hoe sta jij erin? Wanneer moet je weer terug? Blijven de eenheden gelijk???

Liefs Moes

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Hey @moes nog geen signalen niets. Volgens mij zit ik op wachtdag vier ( als je donderdag de TP hebt toch??)

@Nienke_C... Wat n rotnieuws! Is 40 de grens in Oostenrijk dan? Ik hoop dat je snel weer mag starten dan he bah.. Sterkte

@Sillie: twee eitjes in welke fase zit je nu precies dan? Eerste echo? Is er inderdaad kans op meer zoals Moes zegt.

@AMF fijn dat je echo goed is

Geplaatst

Pigster volgens mij tel je vanaf punctie, wij mogen altijd 14 dgn na punctie testen.

Nienke, wat rot in NL mag je soms tot 42.....daar ligt ongeveer wel de grens dacht ik.

Jammer dat ook vooral de medicatie zo kostbaar is, moest bij de apotheek gewoon 2000 euro's afrekenen......pfffff groot nadeel dat ik zoveel van het duurste moet gebruiken. En iedere keer nieuwe hoop....goh als ik er zo over nadenk (wat ik uiteraard nooit doe want dat trek je niet) zijn wij echt wel dappere doorzetters hoor

Twee eitjes 14 mm verder niets te zien dus gaan er niet meer worden. Afbreken is geen optie, weten niet of het ooit meer zou worden en zit al aan de 375 Gonal F meer heeft ook geen zin. Wordt moe van al dat gedenk!

Geplaatst

Wat n lastige keus. Weet je dit kunnen twee toppers zijn.

In België zien ze elke kans als n kans

Sterkte met beslissen.

Ik mocht twaalf dagen na de terugplaatsing testen nou dat ga ik niet halen hoor. Denk dat ik voor die tijd al ong ben

Geplaatst

Meer spuiten helpt niet ik reageerde met 225 exact als 300 dat beaamden ze in België ook. Medicatie is gillend duur ja. Kachengggg

Geplaatst

@ pigster, sillie, moes, nienke, spuiten&prikken, amf en alle anderen

Vandaag bloed laten prikken. Voordat ik uitslag kreeg, toch de urinetest van kv gedaan: hartstikke negatief.

Om ca half 4 kreeg ik telefoontje van arts: HcG

Mijn wachttijd voor de uitslag is voorbij. Ik mag stoppen met de bolletjes en menstruatie afwachten........

Voel me nu dus erg KKKK

Volgende maand gaan we er weer voor.

Allemaal sterkte met het wachten meiden!! Hopen dat jullie wel resultaten mogen boeken!!

Geplaatst

Ah nee... wat rot!!!!wat kan je lichaam je toch in de maling nemen he? Ik had serieus goede hoop bij jou...

Op naar de volgende poging al staat je hoofd daar vast even niet naar nu.

Ik wens jou en je partner veel sterkte.

Sterkte!

Geplaatst

Shit @rianna1973, ik had het echt anders verwacht omdat je nog niet ongi was. Logisch dat je de smoor erin hebt.

Sterkte!

Liefs moes

Geplaatst

Rianna, jeetje balen balen balen zeg! Had ook goede hoop bij jou, wat een enorme tegenvaller zeg. Je wil zooooo graag en dan dit, moeilijk hoor! Sterkte!

Geplaatst

Pigster, hoop toch echt niet dat je ongi wordt hoor. Wordt tijd dat je beloond wordt!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Oh nee Rianna, hoopte dat jij meer geluk zou hebben! Kloten zeg!

Heb je geen goed gevoel over deze ronde Pigster?

Nienke wat balen dat het na je veertigste niet meer vergoed wordt. Wat oneerlijk! En wat zuur voor jou dat je nu toch een negatieve test hebt.

Sillie, kunnen ze geen escape IUI doen als het er maar twee blijven, of doen ze daar niet aan? Bij mij was dat ook overwogen, maar uiteindelijk hebben we toch voor mijn eerste ivf gekozen, die dus nu helaas mislukt is.

AMF hoeveel spuit jij? Ik moest 150 spuiten maar dat bleek achteraf te weinig. Later wel verhoogd. Onze volgende keer zal ik meer moeten gaan spuiten van begin af aan.

Vandaag ben ik met vriendinnen ff flink gaan shoppen. Lekker emo shoppen, dat hielp gelukkig wel. Gisteren was ik zooooo down....

Van alle zooi heb ik eigenlijk de meeste bijwerkingen gehad van die duivelse bolletjes. Jullie ook??

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Geplaatst

Ja dat zou wel kunnen IUI maar om daar alle kosten voor te maken met naar Istanbul gaan, hier helpen ze mij niet meer. De kans dat ik met volgende keren meer eitjes heb is erg klein. Ik weet nog dat mijn nu 1-jarige dochter er 1 is van 1 eitje en maar 5 cellig. Terwijl ik de drie keer daarvoor altijd 2 embryotjes had van 3 vier of 5 eitjes. Dus mijn kweek is nooit super. Ben niet zo'n goede broedkip meer en de gyn zegt dat elke maand bij mij de kansen dalen. Tja, op zich mag ik niet klagen, ben van de 5 pogingen drie keer zwanger geweest 2 miskramen en 1 kindje. Dus ik denk dat ik maar hoop hou, de gyn zegt ook dat vask bij grotere "oogsten" toch weinig embryo's blijven op mijn leeftijd. Is altijd zo'n tegenvaller. Slik al ruim 8 weken DHEA, sta vol uitslag hiervan en ben erg humeurig. Hoopte dat dat wat geholpen had, maar helaas. Daar baal ik nu gewoon van, maar goed kop op en positief blijven

Geplaatst

Die bolletjes geven mij idd ook altijd allerlei nare bijwerkingen. Zeker dat gevoel dat je zwanger lijkt te zijn! Erg vervelend als dat dus niet is!

Geplaatst

@allemaal. Onwijs fijn al jullie lieve berichtjes!!!We zitten hier ook met een flinke 40+ club geloof ik.Ik ben nog aan het bijkomen, mijn man heeft nog wat hoop. Ik ben namelijk nog niet ongi. Heb 3dd2 bolletjes gehad. Vanmiddag laatste 2. Ben blij dat ik daar ff van af ben!! Voelt gewoon alsof ik twee kindjes ben kwijtgeraakt.Maar we geven de hoop nog niet op! MaandJe rust eerst.Iedereen heel veel succes en sterkte!!

Geplaatst

Ja dat klopt Sillie. Bij mij zei de gynaecoloog ook dat kwantiteit ook lang niet alles zegt. Ik verwacht ook geen heel hoog aantal eitjes volgende keer bij mij. Het gaat idd om die ene goeie. En jouw score tot nu toe is toch wel hoopvol!

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Geplaatst

Hoi Sillie, ja je hebt al bewijs dat een goed eitje gewoon kan lukken!! Maar na je dhea hoop je toch op meer, misschien zijn deze twee dan wel van goeie kwaliteit. Al een baard van de dhea??? Ik slik het ook....blijven we alsnog lekker jong!!! Het geeft aparte bijwerkingen wel......pukkels, baardhaar, en dus kennelijk goeie oogst.....maar toen ik er twee had slikte ik ook dhea.

Ik kreeg 450 eenheden en dat gaf bij mij wel betere opbrengst overigens. Kan ook inbeelding zijn natuurlijk.

Succes met het besluit! Ik denk ik jouw geval dat ik door zou gaan. Bij de punctie vinden ze vaak nog wel wat extra eitjes.

Liefs moes

Geplaatst

Ik ga er inderdaad gewoon voor. Bedankt voor jullie berichtjes dat geeft weer goede moed. Haha en nee nog geen baard.....jeetje kan dat ook nog haha vind jullie allemaal geweldig. (Denk dat ik een high heb van de hormoontjes) hihi

We gaan dan maar voor kwaliteit idd ipv kwantiteit

Geplaatst

@spuiten&prikken ik heb 150 de eerste poging had ik 10 eitjes uiteindelijk 7 goeie en 4 bevrucht, en daar bleef er 1 van over andere drie waren niet goed voor de vriezer.

Geplaatst

Ik had na 18 dagen stimuleren met 225 IE merional IM 18 follikels, maar zaten ook wat kleinere bij.

Daarvan werden 9 eicellen geoogst en waren er 8 rijp. 6 zijn bevrucht met ICSI (IMSI) en helaas op dag 5 nog maar 2 over. Deze waren wel goede kwaliteit.

Hopelijk mag ik meteen door, al zeggen mijn billen datz e even pauze willen. Die progesteron spuiten IM zijn gewoon echt niet cool.

Vanmorgen de 2e urinetest moeten doen en natuurlijk was ook die negatief. Rond een uurtje of 12 heb ik ook de uitslag van de bloedtest. Ik ben trouwens ook nog niet ongesteld geworden, maar wel het gevoel dat het eraan komt. Eigenlijk moet ik vanmorgen progesteron spuiten om 10 uur, maar ik wacht wel even daarmee tot de uitslag van het bloed.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden