Ga naar inhoud

leeftijd foetus klopt niet met termijnecho

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Dank je, Diana! Wat ik vooral gek vind, is dat de buik zo voorloopt ten opzichte van hoofd en benen. Die is dus echt een stuk groter (dikker) dan de rest van het lichaam. Was dat bij jouw kindjes ook zo?

En wat heb jij gedaan aan de diabetes, een ander dieet of moest je ook insuline splikken of spuiten?

aangepast door olijfje_76
iets vergeten te vragen
Geplaatst

@ olijfje, zo'n verre zwangerschap heb ik niet gehad. Maar wel uitleg gekregen over zwangerschap diabetes destijds..Ik heb bij 11 wk die test gehad en negatief maar ik heb blijkbaar nu diab type 2. Ook al ben ik niet zwanger ( nu weer wel dus extra controles)

En de hele baby wordt dan te groot, niet alleen buikje..dus dat lijkt me dan niet toch? En als jij zoetigheid laat staan en nog geen suikerdip hebt, dan lijkt me dat je lichaam goed functioneert. Je moet wel lang wachten zeg! Diabetes draait vooral om koolhydraten.. Dus de enige tip die ik je daarin kan geven is de koolhydraten gelijk houden over de dag...niet smorgens alleen bijv een yoghurt en dan tussen de middag paar boterhammen..dan moet je lichaam hard werken, dus smorgens ook koolhydraten 😊

Afhankelijk van je waarden starten ze met insuline, dat is spuiten..de pilvorm mag je als zwangere niet en voordat je daarmee begint moet je eerst dagcurves maken...

Niet teveel stressen en genieten van de kleine..misschien wordt je voor de gek gehouden en was de kleine zn buikje aan t opblazen?😉

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

Geplaatst

Danlon gefeliciteerd! Deze keer gaat het vast goed!! Ik ga voor je duimen en wens je sowieso sterkte met de diabetes erbij, alsof het niet al ingewikkeld genoeg voor je was... Dank je wel voor je uitleg. Ik heb bij het Diabetesfonds wat folders bekeken inmiddels, maar daar staat natuurlijk net niks in over wat ik zoek, behalve dat veel vruchtwater ook een symptoom kan zijn van diabetes. Ik heb nog vrij veel vruchtwater, maar ook weer niet zoveel dat de echoscopiste het alarmerend vond. Je zet me wel aan het denken over het 'foppen'. De baby was inderdaad wel aan het oefenen met ademhalen, zei de echoscopiste. Ze heeft wel een paar keer opnieuw gemeten omdat hij niet stil bleef zitten, maar minder kon ze er toch niet echt van maken. Maar misschien was hij gewoon nog niet klaar met z'n oefeningen :-) misschien dat dat het was... Maar 3 weken geleden liep buikje ook al iets voor op hoofd en benen, toen 1 week en nu 5... Ik ga in elk geval toch maar een extra echo vragen om te checken of deze trend zich voortzet of dat het weer stabiliseert. Als ik dan toch zit te wachten met de GTT, hebben ze misschien nog wel een plekje bij de echo vrij!

Geplaatst

@Olijfje, bij Abel liep de buik ook verder voor dan hoofd, lengte en benen of wat ze ook alweer precies gemeten hebben. Niet zo veel als bij jou, maar buik was wel groter. Ook had ik heel veel vruchtwater. Enorme buik en Abel had tot eind toe alle ruimte om lekker te bewegen :)

Het is me na de geboorte nooit meer opgevallen dat hij een dikke buik heeft, nou ja, op geen enkele plek is hij mager te noemen maar buik was en is niet uit verhouding. Ik ben tijdens zwangerschap getest op suiker maar dat was negatief. En na geboorte bleek hij dus ook nog precies gemiddeld in plaats van p95. Hopelijk is er bij jou ook niks aan de hand. Succes met de laatste loodjes, spannend hoor!

Geplaatst

Bij beide zwangerschappen heb ik insuline gespoten

Bij mn zoon vanaf 28 weken en bij mn dochter vanaf 14 weken.

Na zwangerschap van mn dochter heb ik periode metformine gebruikt

Groetjes diana

Geplaatst

Hi olijfje,

bij 20 weken had mijn zoon lange benen en armen. Rond de 34 eken een dikker buikje, twee suikertests beide negatief, later ook een groter hoofd... Hij was 9 pond en 54 cm bij geboorte, totaal dus groter! De metingen kunnen ook snel afwijken, is erg afhankelijk van kennis en kunde van echoscopist...

geniet nog even lekker van je zwangerschap en maak je niet te druk, dat helpt toch niet!

Geplaatst

Olijfje, hier ook een mega kind, aldus de echometingen. Maar ons gupje was een keurige 3698 gram en 52 cm bij de geboorte met 38.5wk. Helemaal niet mega dus. Eigenlijk was hij best dunnetjes, echt spillepootjes had hij.

Nu is het wel een reusje. Morgen weer CB, dus ben benieuwd, maar ja, nu is hij ook al 6 mnd. En echt ongelooflijk dat hij al zo groot is. Al bijna drie keer zo zwaar als bij de geboorte.

Geplaatst

Wat is dit toch een fijn forum! Lieve dames bedankt allemaal! Ik zal mijn zorgen parkeren tot na de echo en de GTT. Als de schoudertjes nog maar door mijn bekken passen, zal de rest wel goed komen :-)

• 1 maand later...
Geplaatst

Voor iedereen die benieuwd is naar het eindresultaat: onze zoon is geboren met 39w2d, woog slechts 3845 g en is op 50 cm gemeten (maar lijkt iets langer). Zijn buik is bol, maar om nou te zeggen dat hij dik is, zou wat ver gaan...

Wat fantastisch om dit zo op te kunnen schrijven, als je kijkt waar we vandaan komen en hoe klein hij nog was met de 10w-echo waarmee ik dit topic gestart ben. Echo's zijn inderdaad maar een richtlijn en geen exacte wetenschap!

Geplaatst

Beste olijfje,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Fijn dat het allemaal goed gekomen is met zijn grootte!

hoe gaat het met jullie beiden? Viel de bevalling mee of tegen?

probeer van de komende (toch zware tijd 😉) te genieten en succes met je herstel!

Penny

Geplaatst

Hoi Penny, met de baby heel goed, met mij ook wel, alleen ben ik voornamelijk in bed en snel uitgeput. Gelukkig hoef ik alleen de leuke dingen te doen: voeden, knuffelen en slapen. De rest wordt voor me gedaan

Geplaatst

Ja, ik had het al gelezen en daar ook gereageerd. Echt heftig zeg!

Neem de tijd voor je herstel! Is niet niks.

Veel succes de komende tijd mama! ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden