Ga naar inhoud

Uitgerekend november / december 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He meiden, hier gaat alles nog steeds goed. Weinig te melden, donderdag de 11e hebben wij de 20-weken echo.

Van de week nog maar eens aan mijn man gevraagd of hij echt wilde weten wat het werd, en waarom hij het zo graag wil weten, ik vind het nl. nog steeds niet echt nodig, we hoeven toch niets te veranderen qua kamer e.d. en aankopen hoeven we ook niet te doen.

'Gewoon omdat het kan, waarom zou je wachten, ik wil het gewoon heel graag weten" was zijn antwoord :happy11:

Ik heb me er maar bij neergelegd, heel erg vind ik het ook niet om het al eerder te weten, intussen kijk ik er ook wel naar uit, maar had het echt niet erg gevonden om het na de bevalling pas te weten.

Vorige week was ik ineens 's avonds zo enorm duizelig dat de wereld niet heen en weer ging maar gewoon draaide om me heen. Naar bed gegaan (zelfs tanden poetsen ging haast niet) en 's nachts en 's morgens was het wel minder maar nog niet weg. Toch maar mijn huis gaan schoonmaken, heel rustig begonnen en heel langzaam ging het beter. Zoute drop gekocht, ik was juist 's morgens bij de VK geweest dus ik wist zeker dat mijn bloeddruk helemaal goed was, daar heb ik trouwens ook nooit last van gehad. Daarna heb ik gelukkig geen last meer gehad.

de kleine voelen is nog heel minimaal, al wel een paar weken soms een tikje of een paar tikjes, gister ook weer even maar nog steeds niet heel consequent iedere dag.

Bij mijn zoon was ik 19.2 dagen toen dat gebeurde en ik ben vandaag precies 19.2 dagen dus ik hoop dat het nu gauw komt.>!

• Reacties 277
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Madelin, misschien was je baby op die ene ader of slagader (vena cava?) gaan liggen waardoor hij werd afgekneld en je te weinig bloed kreeg? Daar kun je ook heel duizelig van worden. Maar dat gebeurt geloof ik vooral als je op je rug ligt...

Zul je zien dat ze straks net bij jullie het geslacht niet met zekerheid durven te zeggen

Vlindermama gelukkig alleen nog blauwe plekken!

Geplaatst

Madelin, dat zal wel een beetje rare gewaarwording zijn geweest, die duizeligheid. Let je wel op met drop? want daar zit een stofje in wat niet goed is voor de baby. Een paar dropjes maakt niet uit, als je maar geen zakken vol eet...

En wellicht dat je idd nu ook dit kindje snel voelt bewegen. Lijkt me idd ook wel 'lastig' als je partner wel wil weten wat het wordt, maar het voor jou niet echt nodig is. Denk dat je dan toch snel degene bent die toegeeft.

Vandaag tijdens het uitlaten van de hond mijn schaduw gezien op de grond. ik dacht, dat is een leuk foto moment. Daarna stond ik thuis en zag ik mijn schaduw tegen de wand van de veranda. Net meteen foto gemaakt. 16w2d... :love10:

attachment.php?attachmentid=6084&stc=1

Geplaatst

Ha vlindermama, wat een geweldig leuk idee en wat een mooi buikje! Als ik er aan denk dan probeer ik vanmiddag thuis ook zo'n plaatje te maken en zet ik hem ook even hierop, leuk!

En dat van die drop wist ik niet maar tot nog toe heb ik er nog niet meer dan 2 per dag gegeten dus dat komt goed, maar superbedankt voor de tip.

Wat betreft die slagader, dat ga ik ook even in de gaten houden als het weer gebeurt maar toen ik het van de week kreeg zat ik gewoon op de bank dus dat was toen niet het geval.

En het zou inderdaad lachen zijn als ze dat volgende week zeggen; dat ze het niet met zekerheid kunnen zeggen wat het wordt.

Ik geef nu inderdaad toe maar dat vind ik ook niet erg, als ik het echt niet had willen weten dan had ik het ook echt doorgedrukt dat het niet gezegd zou worden maar het hoefde voor mij gewoon niet persé.

Geplaatst

Lieve Hope&Faith, lees in een ander topic dat jullie zwangerschap geen doorgang heeft. Wat heftig en verdrietig. Maar idd, zoals je zelf al zegt, je bent wel alweer zwanger geweest, dus dat geeft hoop. Dikke knuffel en kus!

Geplaatst

Ik ben blij dat het met de rest (op blauwe plekken na) goed gaat! Ik begin steeds meer te beseffen dat we straks echt twee kleintjes krijgen. Gisteren bij de winkel geweest voir een wandelwagen. Vind het erg lastig. Eigenlijk wil/wou ik eentje waar ze beide naast elkaar kunnen liggen. De easy Walker duo is tot nu toe mijn favoriet. Hoge duwstang en in totaal niet al te breed. Mijn man vindt de joolz geo twin ook een goede optie. Ze liggen dan boven elkaar en dat vind ik niet zo leuk, maar qua ruimte een stuk kleiner en behendiger en erg mooi design en de kleuren zijn ook mooier. Dus moeten ons nog maar goed verdiepen. Hierdoor wordt het wel heel reëel. Over 3 weekjes al vakantie! Daarna nog ongeveer vijf weken werken als alles goed gaat en dan al met verlof! Gast dan ineens super snel :-)

Geplaatst

Gaat zo dan inderdaad hard he Nynk, toch nog lekker zo vakantie er tussendoor.

Wij hebben de laatste week van juli een week vrij en eind augustus nog een lang weekend. Dan vanaf 29 september eerst een week vakantie en dan met verlof.

Vandaag weer echo gehad 17w1d. alles goed en we wilde graag het geslacht weten... Maar eskimootje houdt stijf zijn beentjes gekruist over elkaar, dus weten nog niets... Over 2 weken de 20-weken echo, hopen dat ze het dan wel goed kunnen zien.

Geplaatst

Jaaaa zoooo snel!!!

ik had afgelopen dinsdag een echo. Ik denk dat ik een meisje zag, maar heb er niet zoveel verstand van haha. Dacht ook even een piemeltje te zien, maar toen ik de dokter vroeg wat dat was, was het iets heel anders. Ik denk eigenlijk dat we twee meisjes krijgen of een meisje en een jongen. Is natuurlijk ook nergens op gebaseerd, alleen een gevoel.

de arts was weer tevreden, alleen groeide de grootste baby wel wat snel, dus hij houdt het in de gaten voor het geval het zwangerschapssuikerziekte is. Zelf denk ik dat we best lange baby's krijgen, mijn man en ik zijn beide best lang.

Mijn 20 weken echo is uitgesteld naar 23 juni, dus weekje langer wachten.

Wat grappig dat jullie ukje het nog even geheim wil houden haha, laat hij/zij jullie nog even in spanning!

Geplaatst

Ik heb vandaag 20wk echo gehad, alles is goed!! Alles wat er gemeten werd was idd rond de 20.4 wk behalve de benen, ze twijfelde en ik zag 22wk staan bij de meting, ging ze nog een keer meten en toen zei ze, eehh het heeft wel lange benen zeg! Wij moesten lachen want dat zeiden ze bij mijn eerste ook bij de laatste echo's en ik kreeg bij de geboorte een zoon van 57cm dus idd echt lang. Hij is nu bijna 2 en nog steeds een lange slungel, zo lief. Nu genieten van de opluchting dat het allemaal goed is!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Ha allemaal, ik was een weekje weg, dus even bijlezen!

Madelin, nog duizelig geweest? Fijn dat de 20wk echo goed was. Lang kindje! En en en? Is het een jongetje of een meisje? Of houd je dat nog even voor jezelf?

Vlindermama mooie foto!

Nynk, oei de wereld van de wandelwagens... ik schuif dat nog even voor me uit, zoveel opties... Hebben jullie er al een kunnen kiezen?

ACJ hoe is t met jou?

Hier weer een mijlpaal: vandaag precies 20 weken! Ik ben steeds zo blij en opgelucht als er weer een mijlpaal bereikt is. Woensdag de 20-wk-echo (GUO). Ik vind het best wel spannend, er kan nog zoveel mis zijn of gaan... Maar jemig, vandaag dus halverwege! En met ICSI ook echt, want die eerste twee weken die je 'gratis' krijgt waren hormoonspuitweken dus die tellen wel zwaar mee

Geplaatst

PS hoe gaat het bij jullie met de namen? Wij hebben het opgegeven om een lijst te maken van leuke namen, ik weet bij elke naam wel een reden waarom ons kind toch echt niet zo kan gaan heten. Dus nu maken we een 'lijst van namen die niet vreselijk zijn'. Herkent iemand dit of ben ik gewoon een malle...?

Geplaatst

Haha lastig hoor als je er niet uit komt met namen. Wij hadden er eigenlijk geen last van. Meisjesnaam hebben we altijd al geweten, toen we verkering hadden volgens mij al️. Die is wel heel stijlvol vinden wij maar je hoort hem bijna nooit. Mijn eerste zoon waren we zo uit, ook een naam die je nooit hoort. Wel heel Hollands, R.uan, gewoon zoals je hem schrijft (dus niet Roewan, op z'n Engels. En voor nu een jongensnaam hadden we ook al langer in ons hoofd, gewoon een keer gehoord en dan zeggen tegen elkaar; he, das een mooie naam.

En ja, een jongen of een meisje, dag weten we wel maar ik houd het nog even voor me, misschien later. Maar mijn gevoel zegt dat ik het tegen niemand wil zeggen geeft niet toch?

Ja, de guo is enorm spannend vonden wij ook, echt allebei een par nachten slecht geslapen, we waren ook zo blij dat alles goed was.

Geplaatst

O, en ik wens je alvast heel veel sterkte olijfje, met de spanning tm woensdag. Ik hoop dat alles goed is!

Geplaatst

Ja! Baby'tje lag beetje in elkaar gefrommeld dus halverwege de echo moest ik opstaan en een dansje doen om hem uit de knoop te krijgen zodat de echoscopiste alles kon opmeten

Maar alles lijkt erop en eraan en op de goede plek te zitten in de goede maat.

Daarna een check bij de gyn (in opleiding), paar groeicontroles ingepland. Placenta ligt beetje voor de uitgang, dus in de gaten houden of die nog omhoog schuift. Bloeddruk was voor mijn doen hoog (oftewel: normaal).

Na een middagje ziekenhuis ga ik maar ns even een dutje doen op de bank en dromen van een lief klein jongensbaby'tje dat op z'n knietje sabbelt (dat deed 'ie bij de echo, echt te schattig!). Even fijn in een bubbel leven waarin alles gewoon goed gaat. Wat zou het mooi zijn als dat zo blijft...

Geplaatst

O, wat een supergaaf nieuws!! Geniet ervan, en nu moet je je angsten en onzekerheden van je af gaan zetten en er echt van genieten meisje!! Echt heerlijk!

Geplaatst

Olijfje, wat heerlijk!! Lees ik het goed, krijgen jullie een jongetje?

Mijn echo is een week verplaatst naar aanstaande dinsdag. Dus nog even geduld.

fijn om alle positieve verhalen te lezen!

Geplaatst

Klopt Nynk! Dat wist ik al 2 weken, sinds vorige echo. Maar nu is 'ie nòg schattiger en echter geworden. De bewegingen worden steeds soepeler (dus niet meer dat twitchen), zo'n voetje dat zich duidelijk schrap zet tegen de baarmoederwand, met teentjes en een hieltje... Zo compleet en echt en ongelofelijk dat het ons jongetje is waar we naar kijken! Jammer dat hij ons niet ziet.

Madelin, dat genieten lukt nu heel goed! Maar de verwondering blijft denk ik nog wel een tijdje

Nynk succes met wachten!

Vlindermama wanneer mag jij weer?

ACJ hoe is het met jou?

Geplaatst

Grrrr 5 minuten nadat ik dit intypte heb ik mijn ontbijt op het spoor achtergelaten. Met 20w3d, kom op!!! Klaar nu! Had ik maar een baan op fietsafstand van mijn huis...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden