Jump to content

spontaan zwanger, na stoppen met IVF

Hope&Faith

Recommended Posts

Hoi lieve meiden,

Hierbij ons verhaal, ik hoop dat dit hoop geeft aan andere stellen.

na ruim een jaar aan het lijntje te zijn gehouden UMC zijn we overgestapt naar Gent.

Daar bleek dat alles wat ze ons vertelt hadden niet klopte, er waren eicellen, niet veel ivm lage AMH, er waren bevruchtingen, er waren terugplaatsingen. In de eerste IVF twee drie daagse embryo's en in de tweede twee blastocystes, waarvan 1 teruggeplaatst.

Helaas bleven ze niet plakken, dit was een heel heftig jaar, maar dat weten jullie als geen ander.

ruim 20 kilo meer op de weegschaal, burn-out, er langzaam boven op aan het krabbelen.

inmiddels waren ze er in Gent achter gekomen dat mijn tsh waarde te hoog was voor een zwangerschap. Schildklierhormoon, van 3.0 teruggebracht naar 1.85 de waarde voor een zwangerschap zien ze het liefst tussen de 1.0 en 2.5

uiteraard foliumzuur 2 tabletten per dag op advies Gent en kinderaspirine op doktersvoorschrift. Was een tip hier op het forum. Ik slik niet zomaar alles dus gevraagd aan de arts in Gent of dit voor mij van toepassing was ivm dun bms.

dan het traject van loslaten, maar hoe doe je dat als je iets zo ontzettend graag wilt?

afscheid genomen van de lieverds op het forum, voelde dat ik ze in de steek liet.

medicijnen weggegeven, gaan borrelen, lekker eten, sauna, massages, spirituele readings, acupunctuur, zwemmen.

vorige week steeds wakker worden met een draaiende kamer, misselijk in de loop van de dag.

mijn man zei joh ga naar de huisarts voor je duizeligheid, ik zeg nee hoor komt wel goed. We kunnen zwanger zijn.

gek he?

uit mijn werk op 28-05-2015 een test gedaan, en twee streepjes, dat is een gevoel wat ik niet met woorden kan omschrijven.

ik mijn man gebeld, lekker romantisch, maar eerst de huisarts om toch een bevestiging te krijgen.

Daarna mijn beste vriendin, toen mijn man op de hoogte was.

mijn dochter 19 is helemaal in de wolken, en maakt allerlei plannen hihi

inmiddels een afspraak staan voor de eerste echo bij een zkh in nl, niet bij het UMC.

de test ligt bij ons op de tafel.

natuurlijk hadden wij de moed opgegeven, maar de hoop en de wens zeker niet.

andere plannen gemaakt, deze stellen we nu uiteraard graag bij.

ik word in september 44, we zijn twee jaar bezig geweest om zwanger te raken.

ik had al een boekje gekocht van Kluun " help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt "

Lieverds ik hoop dat ons verhaal hoop geeft.

liefs Hope&Faith

• 3 weeks later...

Hallo Hope & Faith,

Wat een mooi verhaal en geweldig dat je toch spontaan zwanger bent geworden!

Bedankt ook dat je dit verhaal hier verteld.

Ik heb het geluk dat ik uiteindelijk via ICSI 2 gezonde dochters heb gekregen, ze zijn nu bijna 4 en 2,5 jaar oud.

Bij ons is in het UMCU ontdekt dat de zwemmers langs de eitjes heen zwemmen, daarom was voor ons ICSI de enige oplossing.

Ik voel me erg dankbaar dat ze er zijn en geniet onwijs van ze.

Jaren heb ik de angst gehad nooit moeder te worden.

Toch heb ik nog een sterke wens voor een 3e kindje, ook al weet ik dat ik dankbaar moet zijn dat ik die 2 meiden heb.

Altijd heb ik gezegd ik zou graag minstens 2 kinderen willen, dus eigenlijk meer dan 2.

Om me heen zie ik steeds meer gezinnen met 3 kinderen, of vrouwen die zwanger zijn van een 3e. Weer krijg ik dat stomme jaloerse gevoel van zij wel en waarom ik niet? Niet dat ik het hun niet gun, ik kan heel goed blij zijn voor een ander, maarja als je zelf ook wil..........

Mijn dochter zegt vaak dat ze graag nog een broertje of zusje wil.

Ik ben nu 44 jaar, behandelingen worden dus niet meer vergoed. Ook had ik ook eigenlijk met mijn man besloten geen behandelingen meer te doen.

Een 3e is welkom maar dan op de spontane manier. Nu ben ik zo ver dat als ik jonger geweest zou zijn, ik nog wel een behandeling zou hebben gewild.

Ik voel ook iedere maand een heftige eisprong heb er soms wel een week last van, daarna heftig ongi, dat maakt het ook moeilijk om er niet mee bezig te zijn.

Deze maand ging het ook raar, ik voelde me erg opgeblazen deze week en voelde net of mijn baarmoeder opgerekt werd. Stilletjes kreeg ik hoop zwanger te zijn, voordat ik het wist dwaalden mijn gedachten naar een gezin met 3 kindjes ookal wist ik dat ik dat niet moest doen. Mijn dochter zei zelfs, mama je hebt een dikke buik maar je bent niet zwanger. Na de flinke buikpijn toch ongi geworden.

Ik hoop hier met lotgenoten te kunnen praten die met hetzelfde gevoel zitten, ik merk dat ik hiermee wel steun nodig heb.

@Hope & Faith geniet van je zwangerschap!

Wow, wat een mooi nieuws Hope and Faith! Gefeliciteerd! Dit zijn inderdaad de verhalen die weer moed en hoop geven. Hou ons een beetje op de hoogte van alles. In ieder geval een gezonde en voldragen zwangerschap toegewenst!

Mijn verhaal is vergelijkbaar met die van Roossie. Wij hebben 2 prachtige kinderen middels icsi en ik voel mij ontzettend gezegend! Maar de wens voor een derde kindje blijft in mijn achterhoofd meespelen. Ooit, ver voordat ik wist dat er een medische molen bestond en ik nog een onbevangen puber was, riep ik al dat ik graag een groter gezin wilde met minimaal 3 kindjes. Maar ja, ik ben nu inmiddels alweer 42 jaar en het zaad van mijn man is zodanig slecht dat ik er niet zwanger van zou kunnen raken. Volgens de artsen dan. Dus de hoop op een spontane zwangerschap is inmiddels al weggeleden. Wat blijft over? Nog een een icsi poging met mijn leeftijd? Wij overwegen het serieus.

Ik voel mij hierdoor soms ook best asociaal, hoor. Al 2 mooie kindjes en dan nog de wens hebben voor een derde terwijl er helaas nog teveel meiden met lege handen staan. Maar dit soort berichten geven toch weer net dat steuntje in de rug. Dat op onze leeftijd het zwanger worden nog niet geheel is uitgesloten. Vroeger had je hier zo"n 40+ topic. Daar las ik vaak mee en die berichten gaven mij ook vaak hoop om weer door te gaan. Helaas wordt daar niet meer geschreven waardoor de posoitieve verhalen mbt de wat oudere dames wat minder bekend raken.

Rianna, succes alvast voor jullie tweede poging.

WoW hope en fait wat super van harte gefeliciteerd

Hier het zelfde meegemaakt 8 jaar bezig geweest isci eigen cyclus gehad twee x zwanger 1 mk en gezonde dochter toen onze dochter jaar was naar Zieknhuis zaad onderzoek en die was goed drie maanden proberen en anders weer isci na drie maanden zwanger helaas mk en toen maand na het overlijden van mijn tante zwanger en in januari gezonde zoon geboren

Heel veel geluk en geniet van dit bijzonder moment

@Rianna veel succes in Duiisland! Hopelijk gaat het daar lukken!

@wen72 leuk weer wat van je te lezen! Ik zit er precies zo in als jij, fijn dat ik je hier weer tegen kom. Heb er meer moeite mee dan ik dacht. Ik zou eigenlijk toch ook graag nog een poging doen, maar mijn man niet en we moeten het zelf betalen. Ik weet niet hoeveel het kost maar het zal wel duur zijn. Natuurlijke manier zou kunnen maar kans is echt super klein. Ik ben benieuwd of jullie echt nog voor een behandeling gaan.

@minoes wat geweldig toch spontaan zwanger en nu mama van een jongetje!

Dank je Wen72 en Roossie.

Wij staan `nog` met lege handen ....

Doet soms wel eens pijn om op de fora te lezen dat een tweede of derde zwangerschap niet wil lukken.

Weet dan ook niet goed om hier op te reageren, wellicht kunnen jullie dat begrijpen.

@ Roossie: De kosten van onze eerste ICSI waren ca 4300.

Hiervan was 1300 voor eigen rekening.

Exclusief de tijd en kilometers.

Als ik zwanger had geworden hadden de kosten me niets uitgemaakt, maar nu is het toch wel fijn dat er nog iets terugkomt!

Succes allemaal!

@Rianna, ik begrijp heel goed dat je hier geen goed antwoord op hebt. Ik voel me ook erg gezegend met mijn 2 meiden, ik weet dat ik ook echt van geluk mag spreken. Zoals wen72 ook zegt ik schaam me ook dat ik zo met die wens zit terwijl anderen nog strijden voor een eerste kindje. Ik dacht ook altijd voordat ik zwanger werd wat zeuren anderen om een 2e of 3e kindje! Ik ben al blij als ik mama ben van 1 kindje. Nooit gedacht dat ik zo'n wens nog kon hebben voor een 3e na zo'n strijd om zwanger te worden.

Ik zou het je nu ook meer gunnen dan mezelf dat je zwanger mag worden!

Bedankt voor de info over de kosten ik had altijd €6000,- in mijn hoofd. Die overige €3000,- worden die wel vergoed?

Heel veel succes Rianna hopelijk gaat eindelijk je droom in vervulling!

Hoi Roossie, bij mij was het in Gent wat duurder, incl. medicijnen op 5200 uitgekomen (de helft vergoed, verzekering had geen contract met Gent).

Voel je alsjeblieft niet schuldig dat je nog een 3e wilt en praat daar juist over want ik wil daar graag over lezen. Ik heb altijd 3 kinderen gewild en ben nu op mijn 38e pas zwanger (jeej!!!) van nr.1. Daar ben ik superblij mee, ook als het hierbij blijft. Ik kijk nog niet teveel naar de toekomst, maar vraag me wel soms af of er ooit nog een 2e lukt, laat staan een 3e en hoe dat gaat met mijn leeftijd en of mijn vriend het dan nog ziet zitten om door te gaan. Dus keep me posted please! En Wen dus ook! Elke poging is een dappere en moeilijke en gaat gepaard met veel emotie en vraagt fysiek veel. Ik wens jou en de anderen hier (ook Rianna!!) veel succes en kracht en een portie geluk op het juiste moment. Volg je hart

@Olijfje gefeliciteerd met je zwangerschap!!!! ik was zelfs 39 toen ik voor het eerst zwanger was. Ik zat na de geboorte van de oudste al snel in de stress voor een 2e ivm leeftijd. We hadden 1 cryo, toen ze 9 mnd was hebben we die terug laten plaatsen ik gaf ook nog borstvoeding. Dit resulteerde in een zwangerschap en mijn 2e meisje werd geboren toen ik nog net geen 42 was scheelde 3 weken.

dus kan allemaal nog hoor!

Lieve dames, heel lief dat er zo gereageerd wordt op het -in eerste instantie- super nieuws voor hope en faith.. Maar begin juni postte ze ook dat ze niet meer zwanger is..

Wilde ik toch even meegeven..

Liefs Inge

Dank je Inge!!!

Wat ontzettend jammer hope @ faith. Je was onderweg .... dat maakt het zo zwaar. Eindelijk denk je dat je 'beet' hebt en voordat je het beseft is het je al weer ontnomen. Sterkte meid!!

@ wen72 en roossie!! Gun het jullie wel hoor om er nog 1 bij te krijgen! Al zou ik zelf het traject niet nogmaals in willen gaan denk ik op dit moment.

Dank je Inge!!!

Wat ontzettend jammer hope @ faith. Je was onderweg .... dat maakt het zo zwaar. Eindelijk denk je dat je 'beet' hebt en voordat je het beseft is het je al weer ontnomen. Sterkte meid!!

@ wen72 en roossie!! Gun het jullie wel hoor om er nog 1 bij te krijgen! Al zou ik zelf het traject niet nogmaals in willen gaan denk ik op dit moment. Maar ja kan me ook voorstellen juist wel 😯.

Blijft moeilijk als het niet vanzelf gaat.

Sterkte en succes voor iedereen weer.

Ps. We kregen idd 3000 vd 4300 vergoed. Deze was ook al in duitsland.

• 1 month later...

Zijn er nog meer meiden die in hetzelfde schuitje zitten? Geen ivf meer maar nog steeds de hoop op een spontane zwangerschap. Ik zoek het nu in het alternatieve circuit, voor mijn gevoel zijn de dagen vlak voor de menstruatie hetzelfde als tijdens de wachtdagen. De ene maand ben ik er minder mee bezig dan de andere maand. Vorige maand wel twee streepjes en 2 maanden daarvoor ook op vroegtesten, daar ben ik nu mee gestopt, nu eerst maar de echo in handen.

ben benieuwd naar jullie ervaringen. Liefs Hope&Faith

• 4 weeks later...

@hope&faith hoe gaat het?

ik heb de wens voor een 3e kindje zo goed als losgelaten. Ik was er teveel mee bezig werd er verdrietig van. Ik wil mijn aandacht richten op de 2 kinderen die ik wel heb en niet op een kindje die zeer waarschijnlijk toch niet komt. De kans dat ik spontaan zwanger wordt is zo klein! Wel wil ik mijn eisprong iedere maand benutten maar dan laat ik het weer los. Ik voel iedere maand precies wanneer mijn eisprong is.

wat doe je precies in te alternatieve circuit?